{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.575 visninger | Oprettet:

Valg af mc {{forumTopicSubject}}

Hej jeg har nu min 3 mc fik kortet foråret sidste år. Jeg køre nu rundt på en gs 500 med kåbe fra 99 med 45.000 km på klokken. Jeg har kørt på den ca 1/2 sæson.

Jeg er faktisk rigtig glad for min gs`er bla. fordi den ikke føles så stor at svinge rundt på. Det skal lige siges at affjedring er opgraderet.

Men jeg er nu blevet 24 år og må derfor opgradere mit kørekort til stor mc. Derfor overvejer jeg at få noget med lidt flere hypper smiley

Jeg har haft kig på bla.

Honda. CB 600.
Fordi den ikke føles så stor umiddelbart når man sidder på den. Men den ser sgu også lidt godt ud.

Suzuki GSF bandit 600. Gammel model.
Meget for pangene. hvor solid den er ved jeg ikke. Minder lidt om CB 600. Men umiddelbart den jeg overvejer mest pga prisen.

Suzuki SV 650. Gammel model.
Føles heller ikke stor forholdvis let bundtræk siges der. Men de fleste har kørt mange km. Men i fuld kåbe model er den bare for fed at se på.

Yamaha FZS 600.
Umiddel bart større og lidt nyere end de andre. Kender ikke så meget til den kom gerne med input smiley

Eller min egen lille gs´er

Det skal lige siges at jeg kigger ca. til max 40.000 kr.

Hvad har i og sige om de forskellige modeller er de noget værd? eller har i andre forslag. ? og hvad ville i vælge hvis prisen også havde en betydning.

Mvh. Brian Smed


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Valg af mc
  • #1   5. mar 2014 Har ikke prøvet de andre men kan klart anbefale dig en FZS600 1998-2002, som du kan se i min profil har jeg selv ejet en, kanon cykel, en smule tungere at hive rundt end din gs´er men ikke meget smiley kanon solid (motor går nemt 100.000km vis den bliver serviceret) kører langt mellem store service (42.000km.) min kørte omkring 23 på literen vis man kørte pænt og sidst men ikke mindst skal man ikke lade sig narre af den, de rykker temlig godt med de 95 (min lagde 85 på baghjulet) smiley

    Du kan nemt finde en rigtig rigtig flot fzs600 med få km på klokken til 35.000kr smiley

    minusser:

    Indsugningsgummier på karburatorene har det med at mørne (koster 750kr på ebay for 4 og evt 1600kr hos yamaha vis det skal være originalt, jeg skiftede selv på min og købte dem på ebay de holdte ganske fint efter 2 år ingen problemer)

    De har det med at tikke lidt fra knastkæden når de er kolde, det må man leve med smiley evt kan man skifte kæde og strammer men de kører uden problemer hele intervalet ud smiley


  • #2   5. mar 2014 Er det ikke de flest r4 man kan høre lidt støj fra knast kæden i tomgang? Hvor langt havde din kørt kennie?

  • #3   5. mar 2014 når man ser din kan man jo kun blive lun på den smiley

  • #4   5. mar 2014 Joo de vil jo altid sige lidt smiley min havde kørt 45000 til sidst, du kan faktisk se den på ysr .dk han fik den i bytte da jeg købte min r6´er så du kan jo smutte til djævleøen og købe den smiley

  • #5   5. mar 2014 jeg kan virkelig anbefale Bandit'en... køre selv stadig på en vanvittig lækker cykel... den er lidt tung til at starte på men ligeså snart man har vendet sig til det er den utrolig nem at håndtere... klar anbefales værdig...

  • #6   5. mar 2014 David: Ved du noget om hvor stabil den er nu tænker jeg mekanisk. Suzuki har nemlig tidligere fået lidt kritik af deres luft kølede r4. Bla. svag knast. Men det er som sagt mest tidligere modeller jeg kender til.

  • #7   5. mar 2014 altså min skiftede jeg motoren på fra den tidligere ejer da den knækkede en plejlstang og dermed røg hele motoren... men dertil skal der siges han har brugt den som baneracer i 2,5 år så den har VIRKELIG fået nogle bank i henhold til omdrejninger osv... og tror heler ikke altid den var blevet passet helt godt på i henhold til olie... efter jeg skiftede motoren har der intet været og den har kørt som en drøm siden...
    der har ikke været nogle problemer med den ud over den kan være lidt sulten på olien.

    min er en 96... men har fået sat on 01 motor i.. kan selvfølgelig være det har forbedret den så meget at motoren er fra 01 kontra 96..


  • #8   5. mar 2014 Ok for man får sgu meget for pengene med sådan en bandit. Men så vidt jeg har kunne læse lidt hist og pist skulle den nye motor dog være mere stabil. Hvad måtte du lægge for sådan en motor?

    Jeg skal faktisk ud og se på en idag.


  • #9   5. mar 2014 jeg hentede den i tyskland brugt... den havde kørt 21xxx km hvilket var en af dem som havde kørt længere da jeg ikke lige på det på gældene tidspunkt havde pengene til det (havde jo ikke forventet min motor ville gå) den gav jeg 350 Euro for... hvis jeg gav omkring en 650 euro kunne jeg få en der havde kørt omkring 8xxx km... derefter betalte jeg ca 4000 kr for at få den monteret ved Suzuki i lystrup ved Larsen MC og der skal tilregnes at han også skilte hele motoren ad og skiftede pakninger samt en skiftegaffel inde i gearet... så ca 7000 kr alt i alt med mek regning...

  • #10   5. mar 2014 Hvad Kennie sagde/siger/skriver.. FZS all the way!

  • #11   5. mar 2014 Det er altså billigt. Så må det altså være noget billigere at handle sådan noget i tyskland end her hjemme.

    Det var heller ikke meget for at få den monteret. Hvis man tager i betrækning at en mekker vil have omkring 2200 for at synk. kab. og justere ventiler på min gs´er.

    Den jeg skal kigge på er denne http://www.123mc.dk/suzuki-gsf-600-bandit/mcid-81531s0


  • #12   5. mar 2014 FZ6 er en dejlig letkørt mc, cbr600, eller R6 kunne også være bud på en letkørt 600ccm cykel. Men ud og prøv og se hvilken der falder i din smag, Bandit'en syntes jeg er for tung, hvor i mod sv'en er meget mere harmonisk.
    PRØV PRØV PRØV, og husk at hører forsikringen hvad du skal give smiley


  • #13   5. mar 2014 Jeg har lige solgt min 2007 GSR600 for 40.000.-
    Find sådan en, det er en rigtig fin maskine.
    og de kan godt fås til den pris.


  • #14   5. mar 2014 fz6 - fzs er det den samme model? CBR bliver for gammel i forhold til mit buget R6 tror jeg bliver lige dyr nok.

    Jeg er ret vild med sv´ens udseende men det er lige koldt nok til at prøve i nu så jeg skal bare lige kigge.


  • #15   5. mar 2014 men som thomas siger i 12# ud at prøv en masse forskelligt...

    en ting er hvad jeg siger... men det er jo individuelt for person til person, hvad man synes om div forskellige MC'er


  • #18   5. mar 2014 hvorfor et skridt tilbage ? jeg ved meget lidt om den model nemlig

  • #20   5. mar 2014 Indrømmet, jeg er slet ikke objektiv da jeg har købt mig en SV'er smiley

    Men jeg har kørt på en Bandit og dét er sgu også en dejlig maskine.
    Men en Bandit og en SV'er er jo to forskellige maskiner i forhold til motoren..

    Jeg har været ude at se på nogle SV'ere i det prisleje du har inden jeg selv købte min K6'er og de virker som holdbare maskiner plus de kan fås meget billige!

    Mit råd er, på med en masse tøj og ud at tag en prøvetur hvis du kan få lov til det. Det er den bedste måde at finde ud af det på.


  • #21   5. mar 2014 Ham her har lige fundet en fornuftig pris på sin CBR:
    http://www.motorcykelgalleri.dk/marked/MC/151015-honda-cbr-600-f4

    Ellers har du ret i at bandit er meget prisfornuftig. Konen købte én i efteråret fra 96 til 19k, og den kører fantastisk i motoren.


  • #22   5. mar 2014 Kan kun anbefale dig at prøve alle 3 og så se hvad du føler dig mest hjemme på.. Personligt ville jeg nok gå efter hondaen, let, lækker og utrolig stabil (mekanisk) smiley
    Har en ven som har en bandit og han er utrolig glad fo rden og der har ikke været nogle problemer endnu. Udover de sædvanlige slid dele.
    ville mene at suzukierne er billigst i dele.


  • #23   5. mar 2014 En CB 600 kan kun anbefales..! Det er en fantastisk maskine.! Og motoren er bare ikke til at slå ihjel..!

  • #24   5. mar 2014 min R6´er

  • #25   5. mar 2014 Mike a.

    Det er også en rigtig fin hornet du har der jeg så en idag og satte mig lige op på den. super fin at sidde på den føles ikke så stor selvom den har rigeligt med hypper.


  • #26   5. mar 2014 hvor man til gengæld hurtigt får et indtryg af at banditten er noget tungere.

  • #27   5. mar 2014 Hvad med en rigtig fin zxr 750 kawasaki, se den i min profil smiley
    Med nyrenoveret motor og autolakeret sidste år


  • #28   5. mar 2014 hvad er prisen ?

  • #29   5. mar 2014 Bob Bob det ved jeg ikke helt endnu. Men du kommer ikke af med 40.000 smiley jeg har lige samlet den, startet den op efter motorrenovering her i vinters. Den kører rigtig godt, meget bedre en før, den mistede kompressionen pga ventilerne. Men jeg ved ikke lige hvad prisen skulle være. Har du en idé til bud hvis du måske var interesseret.?

Kommentér på:
Valg af mc

Annonce