{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.120 visninger | Oprettet:

Bedste hjelme efter jeres erfaring. {{forumTopicSubject}}

Skal ud og have fundet mig en hjelm.

En af mine kammerater har en Arai GP hjelm som han er helt tosset med. Den er både let og har god stabilitet. Den er jo lidt peberet..

Hvilken hjelm mener i man skal gå efter hvis man sætter støjsvaghed og at hjelmen ikke dugger i højsædet. Har en streetfighter, så decideret ræs bliver det ikke så meget til. Hjelmen skal også gerne være rar at køre med. Jeg ved ikke om det automatisk betyder at jo lettere des bedre. Ydermere har jeg set folk skrive at støj ikke er noget problem da langt de fleste kører med ørepropper.

Hvad kan i anbefale? Skal som sagt ikke ud at køre seriøs baneræs smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bedste hjelme efter jeres erfaring.
  • #1   6. mar 2014 Jeg kan anbefale en hjelm af go kvalitet, og som sidder bedst på dit hovede...

    Mærket er som sådan ligegodt..


  • #2   6. mar 2014 Det er min opfattelse at Shoei er gennemført kvalitet. Derudover nævner du selv Arai som er et af de mærker som får enormt meget ros.


  • #3   6. mar 2014 Jeg tænker at der måske også er andre faktorer der spiller ind Nicky.. tænker at de aller billigste fra Thansen måske ikke kan følge dyrere hjelme i kvalitet og sikkerhed? Så der må vel være nogle præferencer?

  • #4   6. mar 2014 Kik evt her http://sharp.direct.gov.uk/

  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 66 Svar: 20.859
    #5   6. mar 2014 Scorpion EXO 1000

    Ligemeget hvad du vælger SKAL det prøves først!!!


  • #6   6. mar 2014 Den skal føles behagelig, og ikke være for stor!

  • #7   6. mar 2014 Har selv en scorpion exo 1000, Den er god, der er luftpuder i for bedre pasform og mindre støj, og prisen er ca 2600

  • #8   7. mar 2014 jeg har en Arai RX7 GP....kanon god hjelm synes jeg

  • #9   7. mar 2014 Sorry for sidetrack lidt i dit topic, men bliver nød til at spørge Sajmon og Ronni L.

    Scorpion EXO 1000 Søjer den også lige så meget som lillebror ? Min som jeg købte sidste år sidder pefekt på knoppen, men synes den støjer lidt vel meget?


  • #10   7. mar 2014 Om den ene eller den anden hjelm støjer, kan kun du finde ud af ved en prøvetur på din egen mc. Siddestilling og en evt. kåbes udformning har meget stor betydning for støj.

  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 66 Svar: 20.859
    #11   7. mar 2014 Hvis du med "lillebror" mener EXO 900, så nej - der er 1000'eren MEGET støjsvag, da 900 er en flip-up hjelm.
    Til sammenligning med 750'eren, er støjniveauet ca det samme - men der er også kun solvisiret til forskel på de to.

    Alt hvad jeg har af erfaringer med hjelme og støj, er på cykler uden kåbe - dvs der er ingen turbulens omkring hjelmen, så mine oplevelser er næsten altid at der er lavt støjniveau...
    Jeg har både en Schuberth S1 og en EXO 1000 - og de to synes jeg f.eks har samme lave støjniveau, med en lille fordel til EXO da man kan dreje hovedet meget mere rundt uden det ændrer noget. S1'eren piver og suser så snart luften kommer skævt ind på den, så lidt sidevind kan være ret irriterende.

    Min oplevelse kan sagtens være helt anderledes hvis jeg kommer over på en kåbecykel, men det gør jeg aldrig nogensinde... smiley


  • #12   7. mar 2014 AGV GP-Tech smiley eller K4 Evo hvis pengene ikke er så store

  • #13   7. mar 2014 Har selv den arai viper GT som du nævner smiley Er vildt godt tilfreds med den, og deres antidug system virker 100 % kan ikke engang provokerer min til at dugge med direkte ånden en kold dag smiley

    Hvis du læser div. reviews på arais hjelme vil du også finde ud af at de tester dem på mange måder ud over de gældende prøver i forbindelse med SHARP...

    Ud over det er der virkelig tænkt over tingene foringen kan tages ud og vaske samt fåes i forskellige "forme" så hjelmen kan komme til at passe perfekt..

    Men som de andre siger: ud og prøv dem det vigtigste er sq at hjelmen passer... ellers kan det være lige meget om du køber en til 500 eller 5000 kr smiley Husk en ny hjelm skal side så man render rundt med trutmund den første uge smiley


  • #14   7. mar 2014 Er der ikke nogen som kører med Bell hjelme.. Jeg har forelsket mig i deres Carbon serie, men den er bare lige peberet nok smiley

    profilbillede
  • #15   7. mar 2014 Den er sq også sprød smiley !


  • #16   7. mar 2014 Sajmon,

    Beklager glemte at skrive hvilken hjelm, ja, jeg har en Exo-900 Air fra sidste år.

    Okay, så skal jeg få lusket lidt på en ny hjelm, men takker for svaret!


  • #17   7. mar 2014 Jeg kører på mc uden kåbe og har også prøvet at køre med den på en r6, Jeg synes ikke der er larm i den overhovedet, i forhold til andre mærker smiley

  • #18   7. mar 2014 Ud og prøv, thansen's er som at hive en flamingo kassen ned over hovedet, men den er sikker nok hvis den ellers passer på dit hovedet. Jeg kører selv AGV Grid og er godt tilfreds med pris/komfort, og den sidder godt på min knold

  • tom J
    tom J Tilmeldt:
    jun 2012

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 5
    #19   7. mar 2014 du skal ud og prøve så du kan se hvad der passer dig og din mc... har selv haft 3 forskellige hjelme til 4 forskellige cykler.. først en Honda cbr1000f hvor jeg kørte med en kbc fra thansen, det var jeg fint tilfreds med, men da jeg skiftede til en Suzuki tl1000r var kbc hjelmen ved at flå hovedet af mig... smiley så en scorpion exo 1100 blev indkøbt, den var jeg extremt glad for.. skiftede så fra tlr til en Honda blackbird, her kunne jeg så igen køre fint med kbc hjelmen (scorpion blev solgt med suzukien) ...kører nu hayabusa og Schubert s2 som er en virkelig lækker hjelm.. men jeg vil nok sige den der har været bedst til prisen, har været scorpion (købte den på bud til 2200).. pointen på denne gennem gang af hvilke hjelme/cykler jeg har haft, er at du skal ud og prøve hvad der passer DIG.. og ikke mindst din mc...

  • #21   8. mar 2014 Michael P - skulle du så ikke få fat i nogen støttehjul smiley

Kommentér på:
Bedste hjelme efter jeres erfaring.

Annonce