{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.601 visninger | Oprettet:

Ronni M
Ronni M
Tilmeldt:
7. mar 2014
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 3

Køb af hjelm {{forumTopicSubject}}

Hej

Jeg er helt grøn her i MC verdenen så jeg håber der er nogen her der kan hjælpe lidt.

Jeg skal have købt en hjelm og har fundet denne side med hjelmtests :

http://sharp.direct.gov.uk/testhelmetlist?order=field_price_value&sort=asc&sharp-make=All&sharp-model=&sharp-type=2&sharp-rating=5&sharp-price-from=0&sharp-price-to=9999&discontinued=1

Jeg har filtreret efter 5 stjerner og sorteret på pris.

På plads nr 3. ligger en "MT Revenge" hjelm. Er dette den samme som kan fås i T-Hansen her? :

http://www.thansen.dk/products.asp?c=10719974519&n=-1001817094

Virker det ikke lidt for utroligt hvis man kan få en hjelm med maximal sikkerhed for 700 kr?

Hvad får jeg ekstra hvis jeg går til en MC forhandler og giver 3 - 5000 for en hjelm?





Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Køb af hjelm
  • #1   7. mar 2014 Sharp-testen viser kun hjelmens evne til at optage energi i tilfælde af styrt og der kan man tydeligt se, at der ikke kan sættes lighedstegn mellem pris og sikkerhed.
    Men testen siger intet om samlekvalitet, pasform, lyddæmpning mm., der kan have en afgørende komforten, hvilket indirekte også er vigtigt for sikkerheden.

    Et yderst vigtigt punkt er pasform. Den sikreste hjelm er intet værd, hvis den sidder dårligt. Så hjelme skal prøves inden de købes.



  • #2   7. mar 2014 jeg har prøvet en hjelm fra "så køre det for dig". der var så meget vindstøj , det kan ikke anbefales. nu har jeg en shubert s1 den er god.

  • Ronni M
    Ronni M Tilmeldt:
    mar 2014

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 3
    #4   7. mar 2014 Tak for svar Karsten og Jeppe.

    Jeg prøver en forhandler smiley

    Hvis man køber en kvalitetshjelm hos forhandler er den test jeg har fundet så sekundær? Feks får karstens "Shubert s1" kun 2 stjerner?

    http://sharp.direct.gov.uk/testhelmetlist?sharp-make=130&sharp-model=&sharp-type=All&sharp-rating=1&sharp-price-from=0&sharp-price-to=9999&discontinued=1


  • #5   7. mar 2014 Den her er fin


    profilbillede
  • #6   7. mar 2014 Et andet aspekt sharp ikke tager højde for er vægt, hvis du sidder 5 timer i sadlen er det ikke ligemeget om hjelmen er 1,5kg eller 1,3kg og i tilfælde af styrt er det også en faktor da den tunge hjelm vil udsætte din nakke for større belastning end den lette.
    Til den højere pris får du, en bedre samle kvalitet, en mere lækker polstring, lavere vægt, bedre udluftning, D-rings lukning, mv.


  • #7   7. mar 2014 Tommy Panda - Kan du ikke forklare mig det smarte ved D-rings lukning? For mig virker det mega besværligt..
    Jeg har klick lås på min Uvex, og den kan jeg også åbne og lukke med handsker på..


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 280 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.685
    #8   7. mar 2014 Sikkerhedsmæssigt er DD lukning bedst, for jo mere du forsøger at trække hjelmen af, jo mere låser hageremmen sig fast.

    Men komfortmæssigt synes jeg også det er irriterende at skulle møve rundt med det hver gang. Da jeg skiftede hjelm sidste gang, havde de ændret det fra klik til DD, til min skuffelse...


  • #9   7. mar 2014 Oki - Havde bare studset over det smiley Det kan ihvertfald afholde mig fra at købe en hjelm..

  • #10   7. mar 2014 @Ronni M
    Jeg var bestemt ikke negativ omkring MT-hjelmen. Det er bare vigtigt at have de kritiske briller på, når man køber hjelm uanset om prisen er 500,- eller 7000,-.
    Jeg har haft en del hjelme efterhånden i alle prisklasser og har ikke været gladest for de dyreste. Faktisk skiftede jeg en Schuberth C2 i 4000,- klassen ud med en Marushin 777 til en plovmand. Den var jeg så glad for, at jeg blev ved Marushin bare i en kulfiberversion med bedre indmad.

    Ud og prøv en masse hjelme inkl. den MT, så du kan danne dig indtryk om hjelmene.


  • Ronni M
    Ronni M Tilmeldt:
    mar 2014

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 3
    #11   7. mar 2014 Tak Jeppe - Der er ikke andet for smiley

    Tommy, super input med vægt. Det tager jeg med i overvejelserne.

    Thomas P: Jeg tør ikke købe den du foreslår da jeg ikke kan finde den på Sharps liste smiley

    God weekend til Jer alle




  • #13   7. mar 2014 Støj ka. Klares med ørepropper, så hvis den Hansen hjelm passer, så på med den, theck dog prisen på nettet først.

Kommentér på:
Køb af hjelm

Annonce