{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.183 visninger | Oprettet:

Køb af ny hjelm {{forumTopicSubject}}

Hejsa

Jeg er den glade ejer af en schuberth S1 pro
Jeg er meget glad for formen, støjniveauet, sikkerheden, og indbygget solbriller.
Men den er nu gammel så jeg leder efter en værdig afløser. Jeg have meget kort en schuberth C4 pro men den havde så meget vindstøj, at jeg gik tilbage til den gamle.

Er der nogle af jer der har nogle erfaringer med at finde den bedste afløser for en S1 pro?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Køb af ny hjelm
  • #1   17. nov 2020 Ja, det har jeg. smiley
    Find den hjelm du synes om og som passer til dit hoved og så prøv den under en testtur på din egen cykel. Kun derved finder du ud af hjelmens støjniveau.


  • #2   17. nov 2020 Schuberth C3 Pro (der er en grund til den stadig laves)
    Shoei Neotec II
    X-Lite X-1004, X-Lite er Nolans luksusmærke.

    Den oplevede vindstøj afhænger selvfølgelig af pasform og hvilken MC man kører, så du skal ud og teste dem.


  • #3   17. nov 2020 har lige købt en Shoie neotec 2 meget tilfreds ingen vindstøj af betydning god ventilation i panden har både haft schubert og nolan syntes de er lidt gammeldags kedelige , men du skal da købe det der passer bedst til din hovedform smiley

  • #4   17. nov 2020 Skal helt klart ud at prøvekøre men godt at høre fra jer der har haft held med at gå fra en s1 pro til en ny

  • #5   17. nov 2020 Vindstøj kan eventuelt dæmpes med ørepropper

  • #6   18. nov 2020 Hvis du kommer forbi Horsens har Jensen jo en vindtunnel hvor du kan prøve vindstøj i hjelmen op til 300 km/t.
    Personligt er jeg glad for min C3 pro.


  • #7   18. nov 2020 Hjelmen skal prøves under en tur på egen cykel for at få det rette resultat. Kan man det i Jensens vindtunnel, så er det jo fint, men jeg ville nu hellere køre en tur ude i virkeligheden.

  • #8   18. nov 2020 Det er jo lidt ulovligt at give den op over 130 km/t herhjemme ??
    Desuden kan det nok være lidt svært at få lov til at tage en 4 - 5 hjelme med ud at køre tror jeg ??


  • #9   18. nov 2020 Vindstøj kan også reguleres ved at ændre køreposition Afhængig af hvilken MC man har Hvis man har en med kåbe kan man eventuelt KRYBE i læ af kåbeglasset Så vil det ændre på vindstøjen smiley


  • #10   18. nov 2020 En god forhandler giver dig lov til at prøve flere hjelme. En af gange selvfølgelig.
    Støjen ændrer sig nok ikke særlig meget om du kører 130 eller 150 km/t. I Danmark har du heller ikke behov for at køre mere end de 130. smiley
    Til Ole: Hvis jeg står op på cyklen, så har jeg næsten ingen støj, men i længden bliver man lidt træt i benene. smiley
    Nej, find den hjelm der støjer mindst i siddestillingen du normalt bruger.


  • #11   18. nov 2020 Jens Winther i Roskilde haren hel serie af test hjelme. Det giver mulighed for en ordentlig
    Tur. Jeg kørte 2 timer med en testhjelm inden køb. Vindstøj er en ting,noget andet er komfort og det kræve en lang tur for at få en god fornemmelse


Kommentér på:
Køb af ny hjelm

Annonce