{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.196 visninger | Oprettet:

Nick  A
Nick A
Tilmeldt:
30. apr 2021
Følger: 11 Emner: 1 Svar: 2

Køb af ny motorcykel {{forumTopicSubject}}

Jeg står i den situation jeg gerne vil ned og købe min nye motorcykel, men på grund af min bankmand' ferie, får jeg først pengene senere end aftalt.

Kan man ved forhandler tage ned og "købe" en, og så få en regning med hjem eller skal der altid betales på stedet?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Køb af ny motorcykel
  • #1   30. apr 2021 Du kan jo spørge, men tvivler på at du får lov til at køre uden at pengene ligger på bordet.
    Hvorfor er pengene afhængige af din bankmands ferie??
    Der er vel en anden i banken som kan gennemføre lånet (jeg antager at du skal låne) så du får pengene udbetalt.
    Jeg har flere gange forklaret min bank, at jeg er "pisse-ligeglad" med om det er Poul på Amager eller Lise i Esbjerg der gennemfører min bankforretning - bare den bliver gennemført.


  • Nick  A
    Nick A Tilmeldt:
    apr 2021

    Følger: 11 Emner: 1 Svar: 2
    #2   30. apr 2021 Fordi at han holder ferie, gør at hans afløser har endnu mere travlt og havde ikke tid til få det gjort.

  • #3   30. apr 2021 Kun din forhandler kan svarer på spørgsmålet....

    Og kun du kan beslutte om din bank yder den service du forventer af en bank...

    Og nu er det jo en anelse for sent at foreslå mc køber var foregået for en md siden smiley


  • #4   30. apr 2021 En mc skal købes kontant smiley

  • #5   30. apr 2021 er det ikke mere fordelagtigt at få finansieret motorcyklen gennem forhandleren end banken?

  • #7   30. apr 2021 Var det mig var jeg gået et andet sted hen........ smiley

  • #8   1. maj 2021 Ja, med mindre der er virkeligt gode vilkår i den bank var jeg også skiftet med det samme. Er det en ekseptionelt lille bank siden det kun er 2 personer der kan tage sig af det praktiske i forbindelse med et lån til dig?

  • #9   1. maj 2021 Måske du kan lave en lejekontrakt med forhandleren og så få det modregnet når pengene ligger på bordet. Altså du skal selvfølgelig kunne betale lejebeløbet.

  • #11   1. maj 2021 Det er jo ikke sikkert, at det er en simpel opgave. Der kan jo være folk, der har en dårlig økonomi eller gamle problemer, som gør at banken ikke uden videre vil låne én penge.

  • #12   2. maj 2021 #9 Så forhandleren Indregistrerer den som sin og betaler vægtafgift og tegner forsikring.
    Herefter lejer han den ud.......for så 2 uger senere at opsige forsikringen og sælge cyklen som brugt........!!!!!!
    Uden at tjene ekstra på det vel at mærke.
    Arrangementer som det kan sikkert laves - alt kan lade sig gøre - men du skal nok være villig til at smide 10.000 ekstra på bordet for at få forhandleren til at gøre det.
    Og når problemet er penge, så er det nok ikke en mulighed.


  • #13   2. maj 2021 Jeg tror også forhandlerne fremover vil være forsigtige med at udleje/udlåne på grund af reglerne med vandvidskørsel.

  • #14   2. maj 2021 #12
    Rolig nu, det var blot et forslag. De ting du nævner er jo ikke mærkelige ting. Forsikringen skal jo ikke opsiges af forhandleren men derimod skal ny ejer blot vælge en forsikring. og mon ikke en forhandler har nogle ret smidige arbejdsgange med ting som de ofte håndtere i deres dagligdag. Og så er vi nede på et ejerskifte og det har forhandleren nok også helt styr på hvordan det skal håndteres. Og så kan det da godt være at det koster køber lidt extra for et par småopgaver der er extra. Køber virkede ret så ivrig efter at komme ud og køre på den nye mc.... så det.


  • #15   2. maj 2021 #14
    Det er meget besværligt hvis forhandleren ikke skal løbe en stor risiko..
    Og med de nye konfiskation regler er udlån ikke en mulighed...

    Tænker ikke det er ret let at låne til et konfiskeret køretøj selv om man faktisk ville smiley


Kommentér på:
Køb af ny motorcykel

Annonce