{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  finansiering af ny mc
  • #1   28. apr 2021 Der står helt enkelt, at du betaler 1687kr om måneden i 5 år
    År 1 er pindet ud på månedsbasis, år 2 til 5 er totalt for året.
    Derudover kan du læse, hvor meget du betaler i henholdsvis afdrag og renter.
    Da restgælden falder med tiden, bliver afdraget større og rentedelen mindre.
    Ydelsen er den samme gennem hele låneperioden: 1687kr


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #2   28. apr 2021 Ja jeg forstår heller ikke hvad du er i tvivl om. smiley

    Ud over at du betaler en helvedes masse ekstra penge for at finansiere en MC. smiley


  • #3   28. apr 2021 Haha, hehe, jeg tror jeg er med.
    Vil det så sige at jeg ender med at betale 120.000kr for en cykel som real koster 99.995, henover de 5 år?


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #4   28. apr 2021 Ja. Og din bank kan sikkert gøre det billigere.

  • #5   28. apr 2021 Hmmm mm, det skal undersøges....

  • #6   28. apr 2021 Ja det er en relativ dyr finansiering.
    13.000kr alene i gebyrer, 7% pålydende rente og ÅOP (årlige omkostninger i procent) på over 10.
    Spørg din bank


  • #8   29. apr 2021 Den sammenligning er ikke specielt god da ÅOP ikke figurerer.
    Det er primært de 13.000 kr. i omkostninger, der trækker ÅOP en del op, i TS eksempel.
    Beløbet trækker voldsomt i enderne da låne beløb er lille, og løbetiden kort.

    Her er for sjov en beregning fra AL finans, lavere rente, lavere ÅOP, men ÅOP trækkes stadig godt op på grund af stiftelses omkostningerne.

    Om man kan gøre det billigere via egen bank, tja? Det afhænger jo af ens forhold og økonomi. Men en ting der skal med i tankerne er netop stiftelses omkostningerne. Beholder man ikke lånet i hele løbetiden, så vil ÅOP være endnu højere. Stiftelses omkostninger er jo delt ud på løbetiden.

    Det er generelt en ualmindelig god forretning for en forhandler at formidle et lån.
    Det er måske 8-10.000 kr. lige i lommen. Herfor bør man også forsøge at forhandle stiftelses omkostningerne ned.
    Min bank dame, ja det er en dame, siger: uanset hvad vi måtte komme med af finansierings tilbud, så laver hun det billigere.


    profilbillede
  • #9   29. apr 2021 Låner man i stedet 200.000 med 20% i udbetaling, så falder ÅOP hurtigt.
    Stiftelses omkostninger er nemlig ret ens om man låner lidt eller meget.


    profilbillede
  • #10   29. apr 2021 1000tak for alle svarene, jeg har nemlig rigtig god økonomi, og har været tæt på betale kontant, men det er trist at se ens bank konto "miste" 100.000 kr.

    Jeg har lavet en lignende situation med 10mdr.

    Se vedhæftede foto. Ja åop er helt i vejret.


    profilbillede
  • #11   29. apr 2021 10 mdr

    profilbillede
  • #12   29. apr 2021 Hvis du har pengene og kan betale kontant, vil det da være langt det bedste..
    Så kan du jo bruge regnestykket til at se hvor hurtigt du har pengene hjemme igen ??


  • #13   29. apr 2021 HVis du har mulighed for det, skal du da bare købe kontant. Et er at du sparer udgifterne (i det her tilfælde omkring 10%) noget andet er at du slipper for at betale negativ rente for dine penge i banken. Med mindre du forvente at kunne forrente dine penge med det samme beløb som du skal betale ekstra for lånet, så er det en no-brainer.

  • #14   29. apr 2021 Det er jo stiftelses omkostningerne der giver ÅOP rykket opad.
    I mit eksempel fra AL Finans, som er Arbejdernes Landsbanks selskab, kan man som total kunde eller hvad der hedder krejle sig til lån uden disse omkostninger.
    Kigger selv på at købe en ny Passat GTE, da den betragtes som en grøn bil, bliver lånet med en ÅOP på lige godt 1%.


  • #15   29. apr 2021 Foretrækker selv kontant når det er muligt men hvis man kan låne billigt - f.eks. i egen bank - kan der også være fordele i at bevare den opsparing/buffer man har på bankkontoen fremfor at den er tømt... Der kan jo opstå behov for gejl til mc....

  • #17   29. apr 2021 Kennet, nemlig. Det er også noget jeg tænkte på. Jeg ringer lige til min bank også....

  • #18   29. apr 2021 Jeps, stiftelsesomkostningerne er det der trækker det op.
    Hvis du har pengene kontant, så betal den kontant. Om lidt skal du betale negative renter af indestående over 100.000kr
    Dernæst skal du så bare øge din månedlige opsparing svarende til låneydelsen


  • #19   29. apr 2021 Kan du skrabe beløbet sammen uden at låne. Så er det 100% måden at gøre det på. At dine konti så går i nul. Er fløjtende ligegyldigt.
    Det er så forbandet let at låne. Hvis du får brug for det.
    Men at starte med at spare etableringsomkostningerne er ren lykke....

    Og fortsæt så endelig med at spare op.. Så vil du kunne leve livet uden at låne til andet end bolig .. Og det er fedt smiley smiley


  • #20   29. apr 2021 Prøv eventuelt Coop Bank...De er skarpe på forbrugslån/omkostninger.

  • #21   29. apr 2021 At betale kontant, vil altid være det billigste - og så medfører det den fordel, at du altid kan sælge igen, uden at skulle stå til regnskab for eventuelle panthavere.

  • #22   29. apr 2021 #21: Nej det er ikke altid billigst at betale kontant. Det kommer an på hvad man eller vil kunne bruge de frie likvide midler til, og om man har en bolig med høj friværdi.
    At låne 100.000kr over 5 år, koster 7-11.000kr i samlede omkostninger, alt efter hvad man kan forhandle med sin bank om.
    Hvis man ssamtidig sætter de 100.000kr man har i opsparing, i en investering med puljeafkast, ville man over de 5 år måske have haft et (konservativt sat) afkast på 1,5% pa. Over de 5 år ville det have givet et afkast på 13.000kr.
    Så ved at have købt kontant i dette tilfælde, ville man have haft en offeromkostning på 13.000kr.
    Så at købe kontant er ikke altid det billigste


  • #23   29. apr 2021 #22

    Uden krystalkugle er det altid klogest at betale kontant smiley En “måske” gevinst kan sagtens ende med en udgift, og så er man dobbelt på røven smiley


  • #24   29. apr 2021 #23: Hvad der er klogest er en anden sag. Men manden påstod at der altid var billigst at betale kontant, og der var blot det jeg anfægtede

  • #25   30. apr 2021 #24
    Du kan sagtens ha ret i din udregning, ingen fejl på det. Set over en 5 årig periode ja, men hvis du påtænker at sælge igen efter 2 år, har jeg det personligt bedre med, at det er MIN motorcykel og ikke bankens eller financieringsselskabets cykel, jeg skal af med.
    Hvis forskellen er ca. 2000 kr, så fred med det. Jeg er opdraget efter de gamle regler: hvis du tjener 2 kr, så brug kun 1.
    Det er fint, at stort set alle transportmidler i dag kan financieres, men diverse udbydere gør det jo ikke for deres " blå øjnes skyld" de tjener kassen på det.
    Så hvis man starter tidligt, og tænker sig om, kan man faktisk godt blive selvfinancierende - på sigt.
    Og så synes jeg man " sover godt" om natten. Jeg ved det er en gammeldags holdning, men det virker..


  • #26   30. apr 2021 #25: Igen, det var blot udsagnet om, at kontant altid er billigst jeg anfægtede. Hvad der er sikrest, bedst osv er en personlig præference.
    Min økonomilærers motto var “spar og bliv til nar”, og den anekdote han altid hev frem om det, var da han og hans bror begge skulle købe deres første hus.
    Min lærer lånte pengene, mens hans bror valgte at spare op, og købe det kontant. I mellemtiden var huspriserne dog steget 25%.


  • Ole B
    Ole B Tilmeldt:
    jun 2016

    Følger: 2 Svar: 61
    #27   5. maj 2021 Man kan købe mange fine motorcykler for din udbetaling på kr. 20.000,- eller mindre - evt. skal man selv kunne skrue lidt, men det er vel også meningen med at have en motorcykel smiley

  • #28   5. maj 2021 Kører du kineser eller Harley Ole?

  • Ole B
    Ole B Tilmeldt:
    jun 2016

    Følger: 2 Svar: 61
    #29   6. maj 2021 #28 Det er vel ligegyldigt - mange dele til f.eks. Harley kommer alligevel fra Kina/Taiwan eller Thailand - jeg synes bare det må være mere tilfredsstillende selv at skrue i en cykel og se den blive mere værd, hvergang man rører ved den, fremfor at købe en ny eller nyere og langsomt, men sikkert tabe mere i værdi end man kan nå at afdrage på den + man må betale i dyre domme for at få den serviceret, fordi tekniken er så kompliceret at man ikke selv må røre ved den, uden at garantien bortfalder.

  • #31   6. maj 2021 Penge er roden til alt ondt, send 500 kr. for mere info.

  • Jan S
    Jan S Tilmeldt:
    mar 2008

    Følger: 1 Svar: 61
    #32   6. maj 2021 Det er dyrt at være fattig.
    Og du har helt klart ingen penge.
    Og du har helt klart ikke det mindste forstand på penge.

    Hilsen
    Onkel Joakim


Kommentér på:
finansiering af ny mc

Annonce