{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.530 visninger | Oprettet:

Tilbud fra banken - hvad siger I? {{forumTopicSubject}}

Har lige snakket med banken mht finansiering af ny MC. Jeg kan få lånet til 8,2 % p.a med rentetilskrivning hvert kvartal. Ca. 1500 pr. måned i tilbagebetaling..

Tror I det er et godt tilbud? Lidt nemmere at høre folk her, istedet for at ringe til 15 andre banker.. smiley

Simon.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Tilbud fra banken - hvad siger I?
  • #1   10. apr 2007 Jeg synes ikke det lyder vildt godt:(

  • #2   10. apr 2007 der vist noget mc finans der skulle kunne tilbyde lavere rente, men præsis hvor meget ved jeg ikke,

  • #3   10. apr 2007 Hvorfor ikke, Rasmus? smiley

  • #4   10. apr 2007 MOR: MC-finans, som egentlig er ejet af Nordea, tilbyder finansiering til næsten det samme - lidt dyrere..

  • #5   10. apr 2007 @Simon: hvor meget skal du låne?


  • #6   10. apr 2007 Det er ÅOP du skal kigge på - og den ligger i nærheden af 10% på det du der beskriver, hvilekt er alt for dyrt.

  • #7   10. apr 2007 Kleen: Det ER ÅOP, jeg snakker om, når jeg siger 8,2 % smiley Det går jeg i hvert fald MEGET stærkt ud fra..

  • #8   10. apr 2007 De oplysninger er lidt tynde. Du er nødt til at se på evt. begyrer og stiftelsesprovisioner.

    Hvordan med sikkerhedsstillelse? Har du egendom, som kan fungere som pant, skal der udarbedes ejerpant i Motorcyklen, eller kender de dig så godt, at de giver lånet uden sikkerhedsstillelse?

    Det er ikke for at snage, men alle disse ting koster penge, og det skal selvfølgelig med i regnestykket.


  • #9   10. apr 2007 V.B: Ca 70 efter udbetaling..

    Tror også det har noget at sige, at jeg kun er 20.. smiley


  • #10   10. apr 2007 Tju hej hvor det her keyboard kan i dag:

    Det er selvf. gebyrer og ejendom!

    ....hvorfor kan man ikke rette idet her skrammel?


  • #11   10. apr 2007 Knud: Jeg låner ca 70, og da bliver det totale lån ca 75k. Staten snupper i alt ca 2500, da der tages pant i motorcyklen.

  • #12   10. apr 2007 Prøv Morsø Sparekasse. Ved godt du ikke er fra Mors, men de har filialer i mange byer... da jeg lånte hos dem tror jeg det var til 6 % - har dog flyttet bank nu...

  • #13   10. apr 2007 Det vil sige, at du skal afdrage 75Kkr med 8,2 % åop med ca 1500 kr/md i 6 år??

    Det lyder nu ikke helt speget i mine ører.

    Du står formentlig ikke med en række andre bankforretninger du kan "presse" med.

    Jeg tror ikke det bliver meget bedre.


  • #14   10. apr 2007 Knud: Ja, jeg har visa/dk kort, kreditkonto, lønkonto (m. pension) osv.. Og det er 5 år, jeg betaler tilbage over.. smiley

  • #15   10. apr 2007 Så det er jo ikke de sindssyge ting, jeg kan presse med.. smiley Har ikke investeret eller lign..

  • #17   10. apr 2007 Hmm... Set i lyset af de sidste oplysninger, tror jeg ikke, det kan gøres meget bedre...

    Det ser bestemt heller ikke ud til, at mcfinans.dk kan være med på dén ÅOP.


  • #19   10. apr 2007 Er du siker på de 5 år????

    Det betyder, at du i alt kommer til at betale 15000 i renter på 75000 afdraget over 5 år.

    Jeg har ikke haft annuitetstabellen fremme, så mit øjemål kan tage fejl, men umiddelbart får jeg ikke det til at hænge sammen med 8,2%?


  • #20   10. apr 2007 Strada: Det er 5 år.

  • #21   10. apr 2007 Jeg er ret sikker på de 5 år, da det vist ikke var muligt at gøre det over længere tid pga. den pågældende motorcykels alder.. smiley


  • #22   10. apr 2007 Selvf. 8,2 er åop, så den nominelle er lavere smiley

    Altså for mig lyder det OK smiley


  • #23   10. apr 2007 Jeg skal i banken i morgen for at få det hele på papir..

    Jeg har lige set på: (link fjernet)

    Synes bare ik rigtig man kan sammenligne det sådan der, da de priser sandsynligvis er det de kan gøre det til ALLERbilligst.. Sandsynligvis kan jeg, pga. alder, økonomi osv, nok ikke få til de priser der..


  • #24   10. apr 2007 Tænk lige på en ting til. Kender du dine bankfolk, og har du ellers fidus til dem, gør det ikke noget om du betaler 50-100 kr mere pr. måned.

    Det er vigtigt for en gut i din alder at opbygge et stabilt samarbejdsforhold med et pengeinstitut, der kender dig. Det bliver næppe sidste gang du skal have noget finansieret.



  • #25   10. apr 2007 Det lyder som om den bliver finansieret med et forbrugslån, og der ser det rimeligt ud.
    Har det til lidt lavere rente hos Lån og Spar, og der er gebyret lavere end de andre store banker, og min indlånsrente er højere end hvad nogen anden bank kan tilbyde...


  • #26   10. apr 2007 Jesper: Det skulle gerne være som et billån. Egentlig kunne den ikke finansieres som billån, da den er lidt for gammel, men kunne hun godt ordne alligevel..

    Knud: En fidus? smiley


  • #27   10. apr 2007 Billån.... Lyder dyrt. Det er samme rente som jeg giver for et forbrugslån, og de er dyrere end billån.
    Hvilken bank er det?


  • #28   10. apr 2007 Se på hvad det koster i stiftelse. Prøv at estimer hvor længe du vil beholde cyklen og så regn en ÅOP for de år. Det nytter ikke at vælge f.eks mc-finans, der giver en ÅOP på f.eks 7%, når det koster 10k i stiftelse. Den lange løbetid på lånet briger ÅOP ned, så det ser godt ud, men det er det slet ikke. Der er alligevel ingen der beholder lånet i 9 år. Hvis du f.eks indfrier det efter 2 år vil du nok have haft en ÅOP på tæt ved 20. Så det er altid en god ide at vælge din bank, som sjældent tager det store stiftelsesgebyr.

    Søg venskab, så kan jeg hjælpe dig med at beregne hvordan du kan gøre det billigst med alle forhold taget i betragtning.

    Jesper


  • #29   10. apr 2007 Det er Nordea..

    Efter hvad jeg ellers kan se, afhænger det også meget af, hvor stor en udbetaling man kan lave.. Jeg kan nok kun lige klar lidt over 20%..


  • #30   10. apr 2007 Hm.. jeg kan da sige, at jeg lånte sidste år 60.000,- hos Nordea, og betaler af over 4 år. Og jeg kommer totalt til at give 72.000,- Om det er dyrt ved jeg ikke, men så kan du da sammenligne lidt. De har til gengæld ingen pant i min MC. smiley

  • #31   10. apr 2007 Efter hvad hun sagde, bliver det totale lån på ca. 75.000, når jeg skal bruge 70.000 til motorcyklen.. smiley

  • #32   10. apr 2007 Prøv at ring til Lån og Spar. Da jeg rykkede bank sparede jeg 15.000,- alene i rente på et lån af samme størrelse som dit.

  • #33   10. apr 2007 Og så vil jeg lige sige een gang for alle at ja, ÅOP er et BEDRE mål for prisen på et lån end f.eks den nominelle rente og derfor er der krav om oplysning af dette, men der er alt for mange måder at sminke ÅOP på, så det er slet ikke et godt mål. Men der er mange faktorer, så man skal sætte sig godt ind i de beregninger der ligger bag før man kan gennemskue de lånetilbud der findes på markedet.

    Som hovedregel er finansiering gennem et finansieringsselskab en nem, men dårlig løsning.

    Jesper


  • #34   10. apr 2007 Jesper: Jeg har sendt dig en besked.. smiley

  • Peter G
    Peter G Tilmeldt:
    jun 2006

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 31
    #35   10. apr 2007 hej jeg ville lige prøve at spørge dem om de ikke kan tegne en skades forsikring, som banken kan tage pant i så sparer du de 2500 til staten og du er forsikret for samme pris i ca 4 år min bank tager ca 650 kr om året, de gør så indhug i forsikringen indtil mcens pris er betalt ud og du eller pårørende får resten.

  • #36   10. apr 2007 Simon: Har ingen fået...

  • #37   10. apr 2007 bare du ikke tager danske bank, de er da nok svine dyre, som du nok kan gætte er det der jeg har mit lån..

    uden og fortælle mig noget om det er min rente steget fra 7,9 til 9,4 iden for de sidste 1½ år..

    faldt lige over det da jeg gennemgik nogen udskrifter, men gider ikke engang ringe til dem, de har en million gode undskyldninger og forklaringer hver gang jeg ringer. nu skal bare have solgt maskinen og flyttet bank hurtigst muligt


  • #38   10. apr 2007 Hehe.. Det var Jesper L, jeg skrev besked til.. smiley

    Peter G: Det vil jeg da lige undersøge nærmere! smiley


  • #39   10. apr 2007 Hej Simon

    Så blev det endelig tid til ny cykel. Forskellen på finansiering mellem banken og finansieringsselskaberne er næsten udelukkende omkostninger. Bankerne kan som regel handles ned i omkostninger, mens selve sikkerheden koster det samme og etablere i banken som hos finansieringsselskaberne. Jeg tror også din bankrådgiver har glemt og nævne kr. 600 til en panthaverdeklaration. Som jeg kan læse det, skal du betale kr. 2500 i stiftelsesprovision samt kr. 2500 til tinglysning af ejerpantebrev. Hvad er den nominelle rente på tilbuddet? Hvis den hedder 7,5% kan du få det billigere hos AL Finans eller MCFinans. Så skal du bare have dem til og lave stiftelsesprovisionen til kr. 2500 eller billigere.....Du skal tænke på, at hvis det er forhandleren der hjemtager finansieringen, så får de normalt kr. 3000 i provision, og det er DIG der betaler dem. Hvis du selv kontakter selskabet kan du måske spare dem. Men du kan da ringe til mig på 25160499. Jeg har efterhånden 10 års erfaring fra banksektoren:-)

    Smed


  • #40   10. apr 2007 Smed: Det er et køb mellem mig og en anden privat, så det skal være lån gennem en bank..
    Hvad siger du ellers til tilbuddet? smiley


  • #41   10. apr 2007 Jesper P: Har lige snakket med dem, og der er ÅOP 9,13 %.

  • #42   10. apr 2007 Simon, hvad skal du have istedet?

  • #44   10. apr 2007 Simon N, Det lyder som om du får samme vilkår som jeg fik da jeg tog mit lån.
    Bortset fra følgende forskelle.
    1: Jeg lånte 105.000,-
    2: De stiller ingen pant i cyklen.

    jeg skal så min. betale 2000,- tilbage om måneden, men regner med at ha betalt langt over halvdelen af lånet af inden året er omme.


  • #45   10. apr 2007 Jeg skal ikke kunne udtale mig specielt meget omkring lån og sådan, da min viden inden for banksektoren er mege begrænset, men jeg tror heller ikke det bliver næmmere af, at jeg ikke er ældre end jeg er, og desuden ikke har en skid at stile sikkerhed i ud over motorcyklen.. Hertil har jeg jo også en jævnt ringe indkomst, og har ingen stor opsparing eller lign. Selvfølgelig har jeg hvad jeg fik for den gamle, men det er så også det.

    Indtil videre lader det som om, at det er et ok tilbud, det her.


  • #46   10. apr 2007 Jeg tror grunden til at de ikke stillet pant i noget hos mig er følgende.
    Jeg har 2 jobs + SU.
    Har en gammel MC jeg kan sælge og få nogle penge hjem på.
    Og jeg har en bankrådgiver der stoler på mig.

    Men ellers er det stort set samme betingelser du har fået som jeg har.
    Skal dog lige siges at jeg blev tvunget til at tegne en gruppelivsforsikring da lånet er på over 100.000,-


  • #47   10. apr 2007 Jeg har tidligere haft skriftlig kontakt med Al Finans omkring finansiering af MC handlet privet, og det ville de finansiere på samme måde som en MC handlet ved forhandler. De vil også gerne finansiere importerede Mc'er når der er betalt afgift. Men jeg syntes du skal ringe lidt rundt og prutte om omkostningerne. Det KAN betale sig:-)

  • #48   10. apr 2007 Men kan jeg ikke rende ind i problemer ved finansiering gennem finansieringsselskaber som fx AL Finans, hvis jeg en dag gerne vil indfri lånet eller lign?

  • #49   10. apr 2007 Simon:

    Du har fat i et af de gode argumenter for at låne i en bank! Det er muligt, at de nogle røvere, men de er røvere som har underlagt sig et ret klart fælles regelsæt for adfærd - underlagt Finanstilsynet(der godt nok er deres egen "brancheforening").


  • #50   10. apr 2007 Det er jo lige det.. Har snakket lidt med min eks-svigermor om det, da hun har været i banksektoeren i snart 30 år, og hun siger nemlig, at man godt kan løbe ind i problemer/overraskelser, hvis man skal have foretaget nogle ændringer på lånet gennem et finansieringsselskab.. Det vil jeg jo gerne undgå! En stor del af tiden her efter htx (er færdig til sommer), skal jeg arbejde, og da kunne det jo godt tænkes, at jeg vil have ændret på afdraget og sådan, da jeg formegentlig får en del flere penge mellem hænderne..

    Men altså.. Er der noget i mod at jeg skal sige god for tilbudet fra min bank?


  • #51   10. apr 2007 Er du ellers tilfreds med den behandling du får, og har du generel fidus til din rådgiver, så synes jeg du skal acceptere. Inden for en rimelig overskuelig arbejdsindsats, og med din (manglende) økonomiske historik, tror jeg ikke det bliver meget bedre.

    ..bare min mening smiley


  • #52   10. apr 2007 Knud: Jeg fik aldrig fat i det med den fidus der? smiley

  • #53   10. apr 2007 Du har stadig ikke nævnt den pålydende rente på dit tilbud fra banken. Tidligere (læs for nogen år siden) var der nogen finansieringsselskaber der tog kurs 102 når et lån skulle førtidsindfries. Dette tror jeg dog den hårde konkurrence har skubbet ud igen. Men grib da knoglen og ring til AL Finans og hør dem.

  • #54   10. apr 2007 Smed: Kan ikke lige huske den, men skal til samtale i morgen, hvor jeg får papirene osv.. Så vil jeg lige tage dem med hjem og studere lidt!
    Jeg giver AL et kald.. smiley


  • #55   10. apr 2007 Som jeg skrev tidligere vil jeg slet ikke anbefale dig at benytte finansieringsselskaber.

    1: De er dyre i stiftelse, og lave i rente, men til ca samme ÅOP. Man skal altid vælge en højere rente og lavere stiftelse frem for lavere rente og højere stifltelse. Stiftelsen er du bundet af, mens du kan indfri lånet førtidigt og spare renterne!!!

    2: Det koster som regel et gebyr på 1-2000kr at indfri et lån førtidigt hos et finansieringsselskab(også selvom de er underlagt finanstilsynets kodeks om god skik)

    3: Skulle du senere komme i pangebekneb eller lignende og have brug for at omlægge lånet til en lavere ydelse, eller hvad ved jeg, så er det langt nemmere i en bank.

    4: I mange tilfælde kan du slippe uden om pant i en bank, hvilket er en af de største omkostninger ved stiftelsen, da dette skal tinglyses.

    Jeg kunne komme med flere argumenter, men det burde ikke være nødvendigt.

    Det jeg ser som det "smarte" ved et finansieringsselskab er at det er "den nemme løsning" og at det er uden om din bank. Det vil sige at du måske vil have nemmere ved at låne andre penge i din bank, da de ikke ved du har det engagement med finansieringsselskabet(Dog skal de se årsopgørelse, hvor gælden alligevel afslører sig).

    Jesper


  • #56   10. apr 2007 9,13%.... Så er jeg enten en bedre forhandlingsmand, eller også skyldes det jeg har 5 konti oprettet og har en del forretninger med banken.

  • #58   10. apr 2007 Smed: Har lige snakket med dem, og som jeg også forventede gør de slet ikke i finansiering ved handel mellem to private. smiley

  • #59   10. apr 2007 Strada (og andre): Det lader til, at stiftelesomkostningerne i det tilbud jeg har fået (pr telefon) er omkring 5k i alt. Herunder også gebyr for pantsætning.
    Kunne jeg (som det er blevet foreslået) få oprettet en skadesforsikring, som kunne tage panten i stedet for at hive den i motorcyklen, kunne de stiftelsesomkostninger muligvis komme endnu længere ned.

    Efter at have fået lidt mere viden indenbords, lader det til, at tilbudet måske ikke er helt ved siden af i min situation.. smiley


  • #61   10. apr 2007 Hehe.. Nej, det kan der selvfølgelig være noget om, Strada. Men det skal jo ikke at forhøre sig om det! smiley

  • #62   10. apr 2007 Hvad angår priser på lån, så kan jeg fortælle at Nordea har faste priser og ikke er til at forhandle med. Det hele afhænger af hvor mange forretninger du har hos dem. Hos Danske Bank er prisen til forhandling.

    Kasper (kbh) H: At du betaler 9,4 nu og 7,9 for 1½ år siden, hænger sammen med rentens udvikling. Hvis du ser på hvor meget renten er steget gennerelt det seneste 1½ år, så passer det meget godt med den renteforhøjelse du har fået. Sådan er det i alle banker, hvor man har varabelt forrentetlån, som 99% af alle forbrugs/billån og kreditter er. Du kan jo prøve at ringe til din afdeling og hører om renten. Hvis du alligevel vil sælge din cykel hvorfor så gøre et så stort nummer ud af det? Prisen hos Danske Bank afhænger af rigtig mange faktorer, bl.a. din engagement og hvordan du har passet det. Hvis du f.eks. både har hus, forsikringer, investeringer og alt andet hos Danske Bank og du har passet det bare nogenlunde, hvilket vil sige få overtræk, så får du også nogen af de billigste priser. Sådan er livet, tag det eller lad være.


  • #63   10. apr 2007 Christian: Det skal jeg så ikke kunne sige, men ved, at jeg "normalt" ikke vil kunne få sådan et lån, da jeg er under 28, og dermed går ind under deres "check-in"-ordning. Jeg fik dog, så jeg kunne tage lånet som en fordelskunde.
    Hertil var der også noget med cyklens alder, da de normalt kun gjorde i nyere køretøjer, men hun kunne godt greje det..

    Det er selvfølgelig også lidt reklame-snak fra hendes side, men samtidig må jeg jo se, hvad jeg kommer derfra med af positive ting! smiley


Kommentér på:
Tilbud fra banken - hvad siger I?

Annonce