{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.263 visninger | Oprettet:

Tilbud fra banken - del 2!! {{forumTopicSubject}}

Jeg har så været i banken i dag:
Over telefonen nævnte hun (som jeg har sagt), at ÅOP var på 8,2 %, MEN! Det var åbenbart kun den nominelle rente! ÅOP er ca. 11,4 %, så pludselig er det jo slet ikke billigt længere!!

Har I nogle erfaringer med nogen, der kunne være billigere?
Hvordan regner jeg fx ud, hvad jeg sparer i løbet af 5 år, hvis ÅOP er fx 2 % lavere?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Tilbud fra banken - del 2!!
  • #1   11. apr 2007 Prøv AL finans

  • #2   11. apr 2007 MC finans er billigst
    inkl får du tilbud om en komplet pakke med forsikring osv .....


  • #3   11. apr 2007 Arrhhh jeg hader godt nok banker smiley der er så meget bøvl med alle de lån osv.. øv øv øv .. hvis man dog bare var rig smiley

  • #4   11. apr 2007 jeps MC Finans og de tilbyder en billig forsikring via et andet selskab.
    http://www.mcfinans.dk/


  • #5   11. apr 2007 Det er et køb mellem to private, så det bliver ikke finansiering gennem hverken AL Finans eller MC-Finans..

    Jesper: Fandme ja!


  • #6   11. apr 2007 Nicolaj: I hvilken bank er du?

  • #7   11. apr 2007 Hej Simon

    Lige et par råd..

    HUSK, banken er en forretning = der kan/skal handles!
    HUSK, DU er kunden og de skal sælge = prisen skal være fornuftig!
    HUSK, Penge lugter og smager IKKE = hvis de ikke vil give dig hvad du vil have er det vidre til næste butik!

    Og til sidstm jeg ved af personlig erfaring, når man har cyklen på hånden og kun mangler pengene kan man komme til at skrive under på hvad som helst smiley Så is i maven!
    Mht mc finans vis hvad du kan få der til banken, de skal kunne gøre det bedre, det er jo sammeprincip som "prisgaranti" i andre forretninger Silvan elgiganten etc...


  • #8   11. apr 2007 Carsten: Helt rigtigt! Jeg må også bare tænke på, hvordan jeg er bedre stillet ved at vælge bank frem for finansieringsselskab. Hvis afdragets størrelse skal ændres, lånes skal indfries osv osv.. Her vil jeg mene, at en bank er noget bedre.

  • #9   11. apr 2007 Holder fast ved at Lån og Spar stadig er den billigste af "de store" banker.

  • #10   11. apr 2007 Der er vel ikke andet at gøre, end at ringe rundt til en masse, og så tage det bedste tilbud derfra med videre til Nordea igen.. Kan de ikke gøre det lige så billigt, så må det være sådan, og så flytter jeg hele dynen..

  • #11   11. apr 2007 Den løsning med og tage det bedste bud med til banken er fint, men du skal ikke nøjes med at de vil matche tilbuddet. De skal være billigere, hvis de vil have forretningen. AL finans vil gerne finansiere en handel mellem private. Men Simon så ring da til dem og hør......

  • #12   11. apr 2007 Smed: Jeg ringede til AL Finans i går og fik det svar, at de ikke gjorde i handel mellem to private. Det var åbenbart noget de havde droppet for noget tid tilbage..

  • #13   11. apr 2007 Men selvfølglelig.. De billigste får opgaven! smiley

  • Peter G
    Peter G Tilmeldt:
    jun 2006

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 31
    #14   11. apr 2007 har lige købt min mc gennem en bank sparede ca 2,5 til 3 % på at skifte bank. min ban k har gjort det sådan mc suzuki gsx750F 91700m lev. banken har et opretnings gebyr på ca 1700 eller lign. jeg skulle ligge 40 % i udbetaling for at komme ned i en billiger kasse på lånet. dette blev lavet over en kassekredit til 5,75% og resten af lånet til 5,25% sikkerheden har de i en gruppe forsikring af en art. Det var bankmanden der udtænkte dette for at få mig til at flytte og det lykkedes. mit råd spørg forskelige banke de små lokale vil ofte give et godt tilbud for at nappe dig fra de andre tror jeg

  • #15   11. apr 2007 Steffen: sådan kan du ikke stille det op. Du afdrager jo på lånet hele tiden. Dit eksempel tager udgangspunk i hovedstolen i hele låneperioden.

  • Peter G
    Peter G Tilmeldt:
    jun 2006

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 31
    #16   11. apr 2007 øh forresten da du kun er 20 er der mange banker der har meget billige kassekrediter, så hvis du kan administrere at betale af på dem kan de nogle gange være meget billige, men pas på gebyrer!!!!!

  • #17   11. apr 2007 Jeg skal ned i Andelskassen her i eftermiddag, og ned i Danske Bank i morgen.. Og så giver jeg lige Lån og Spar et kald igen.. Så må vi lige se, hvad det bliver til! smiley Skulle gerne falde på plads hurtigt, da jeg ikke kan lade sælger vente meget længere nu..

  • #18   11. apr 2007 Kan du smide noget i udbetaling ? Minimum 20% ???

    Ellers skal du nok ikke forvente de bedste vilkår...

    Jeg er godt tilfreds... i Andelskassen smiley


  • #19   11. apr 2007 der er en beregner her: http://www.danskebank.dk/privat Tryk bil og båd, tryk
    Bilfinansiering, tryk Billånsberegner

    indtast rente, løbetid, din skatte procent(hvis du kan huske den ellers lad den være som den er) og MC'ens pris.. så giver den dig en ca pris per måned.. CA. !!


  • #20   11. apr 2007 Skriv til mig på ssh@sparbank.dk - jeg lover intet, men kan da se på sagerne.

  • #21   11. apr 2007 Jeg kan fint smide 20 % i udbetaling, ja! smiley

  • #22   23. apr 2007 Der er lige nogle ting I skal huske at tage højde for når I går ud og optager et lån, uanset om det er er bank eller øvrige finansieringsselskaber. Jeg arbejder i en bank, og fortæller derfor hvad jeg ved.

    Bankerne er ikke de billigste til at yde lån til køb af bil eller motorcykel. Det indrømmer vi også gerne. Finansieringsselskaberne er som regel billigere, og derfor kan det godt "virke" fordelagtigt at vælge dem kontra banken.
    Dog skal I være opmærksomme på følgende:
    - Der kan ved indfrielse af lån i finansieringsselskaber være gebyrer, som man ikke havde forventet.
    - Der kan også være gebyrer ved månedlige indbetalinger. (Tjek ÅOP, som der var én der nævnte tidligere).
    - Der kan også være ret skrappe krav, mht. pant, gebyrer, m.v.
    - Ønsker man at springe en låneydelse over (eksempelvis pga. uventede udgifter), kan dette typisk ikke lade sig gøre hos et finanseringsselskab, pga. de skrappe krav

    I en bank er det lidt anderledes. Renten kan muligvis være lidt højere, men husk på følgende:
    - Der er meget større fleksibilitet (alt efter hvilken bank og rådgiver man har). Ment på den måde, at ønsker man at springe et par låneydelser over, kan dette muligvis lade sig gøre.
    - Ingen løbende gebyrer eller ved indfrielse
    - Mulighed for at undgå at der skal tages pant i motorcyklen/bilen (FORHANDLINGSPARAMETER). Eksempel: MC til 150.000 kr med fuld pant koster en kunde i gebyr til staten: 1,5% af 150.000 + 1400 kr i tinglysningsafgift = 3.650 kr.
    - Derudover har man selvfølgelig samlet det hele i sin egen bank. Større overblik.

    Jeg havde helt klart valgt at tage banken i stedet for finansieringsselskaberne. Husk på at selvom renten er lidt højere, så er det stadig begrænset hvor meget det betyder i det lange løb. Renterne kan jo fratrækkes i skat, så det er meget lidt man mærker til det. Spørg selv din rådgiver. Og husk på at gebyrer og øvrige omkostninger hos finansieringsselskaberne IKKE kan fratrækkes i skat, så ÅOP er ikke altid det man skal gå efter.
    Jeg foretrækker personligt fleksibiliteten frem for den lavere rente.


Kommentér på:
Tilbud fra banken - del 2!!

Annonce