{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.148 visninger | Oprettet:

Mads B
Mads B
Tilmeldt:
10. mar 2014
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 7

Straf ved kørsel med for "småt" kørekort. {{forumTopicSubject}}

Da jeg tog mit MC kørekort sidste år blev lovgivningen ændret dagen før min køreprøve, så jeg fik kun kørekort til 125cc trods al min undervisning forgik på en 500cc.

Mit spørgsmål lyder, hvad er straffen hvis jeg køre på en 600cc med mit 125cc kørebevis?

mvh


Kommentarer på:  Straf ved kørsel med for "småt" kørekort.
  • #1   10. mar 2014 Du bliver straffet for at køre uden kørekort. Er det ikke omkring en 5000-7000kr i bøde mener jeg?

  • #2   10. mar 2014 Spørgsmålet er oppe at runde forum næsten på daglig basis! Søg og du skal finde...

  • Mads B
    Mads B Tilmeldt:
    mar 2014

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 7
    #3   10. mar 2014 Hvor melder man sig ud af Danmark smiley ?

    Det er jo latterligt at blive straffet for at køre uden kørekort. Jeg kan jo alle færdselsreglerne, motoren er bare for stor.

    Tak for input.


  • Claus H
    Claus H Tilmeldt:
    mar 2013

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 127
    #4   10. mar 2014 Gaaab nu igen

  • Broaap
    Broaap Tilmeldt:
    mar 2013

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 74
    #5   10. mar 2014 Oprettede en tråd med ca. det samme emne i går:
    http://www.motorcykelgalleri.dk/forum/Generel-diskussion/206623-forsikring

    Tror nogle af svarene kan hjælpe dig lidt.


  • #6   10. mar 2014 Ved egentlig ikke helt hvor latterligt det er... Du køre jo på et køretøj, som du ikke har kørekort til?

    Jeg må jo heller ikke bare hoppe op og køre afsted i en lastbil med hænger, selvom jeg kender færdselsreglerne smiley


  • Mads B
    Mads B Tilmeldt:
    mar 2014

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 7
    #7   10. mar 2014 Som jeg nævnte øverst så har jeg taget AL undervisning på 500cc. Jeg har kørt på en "tung" MC. Jeg lå lige mellem de gamle og de nye regler. Desværre kom jeg under de nye. Det er jo ikke fordi jeg ville køre vanvidskørsel, men den 125cc jeg kørte på til prøven kunne knap nok nå 80 KM/T. Jeg var den første her oppe i nordsjælland der fik kørekort til A1 og den prøves afkyndige var ikke engang forberedt til prøven. Han vidste ikke engang om jeg skulle på motorvej, men det stod klart da maskinenen knap nok kunne nå 80, at motorvej ville være for farligt. Han svinede selv reglen til over radioen da vi kørte.

    Du kan ikke sammenligne det med en lasbil med hænger.

    Desuden mener jeg de nye regler er latterlige. Unge tænker ikke så langt, hvis de ville køre på Stor MC så gør de det. Regeringen har umulig gjort "oplæringen" til dem. Der er helt klart mange flere der køre uden MC kørekort efter de nye regler og det er vel ikke pointen med reglerne.


  • Mads B
    Mads B Tilmeldt:
    mar 2014

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 7
    #8   10. mar 2014 #5 Tak. Jeg læser lige igennem.

  • #9   10. mar 2014 Jeg kan sagtens følge din frustration, og ligeså se det fra din side...og jeg giver dig helt ret!

    Men faktum er, at du kun har kørekort til A1, og det må vi (du) forholde os til. Ergo må du ikke køre på noget større end 125cc, og det uanset hvor meget undervisning du har modtaget på en 500cc. Det er jo ikke gældende før du har prøven med.


  • #10   10. mar 2014 Hvis man tager kortet i en lastbil med hænger, så er det da underligt, hvis man ikke må køre i den, efter bestået prøve,

  • Mads B
    Mads B Tilmeldt:
    mar 2014

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 7
    #11   10. mar 2014 #10 Præcis.

  • #12   10. mar 2014 God læselyst.

    Som sædvanlig på mcG får man et par falske svar som det første..

    Jeg svarede vist i tråden i går også så gør det ekstra ekstra kort her

    Du har kørekort så du bliver ikke straffet for at køre uden.
    Straffen for at køre a eller a2 med A1 førerret på sit kørekort er ikke konfiskation, ansvarsforsikringen dækker, og bødestørrelsen overstiger ikke 5000 første gang.
    Ved gentagelsestilfælde stiger bøden.

    Hver gang du bliver stoppet får du at vide du ikke må køre videre/skal trække hjem/få en anden til at hente den.

    God fornøjelse og husk at du skal ind ad det lukkede vejsystem og igennem en bom for cykler når du tror politibilen vendte om efter ham i varevognen der kørte og talte i mobiltelefon som du overhalede indenom på baghjul smiley


  • #13   10. mar 2014 Det er rigtig Steffen, men nu har han jo ikke taget kørekort til ''hænger'', men kun til ''lille lastbil'' smiley

    smiley


  • #14   10. mar 2014 Ja, men i en stor lastbil.
    Der er noget der ikke hænger sammen.


  • Mads B
    Mads B Tilmeldt:
    mar 2014

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 7
    #15   10. mar 2014 #12 Tror sku bare jeg stopper smiley



  • #16   10. mar 2014 3,5 ton, 2,5 meter bred, 12 meter lang 1200hesteræfter monsterbus til fører plus 8 passagerer, med en trailer med 2 1000cc morcykler og 50 liter diesel er en farlig sag at køre

    150cc vespa med en passager er endnu farligere.

    50cc vespa uden passager er lige så farlig som førstnævnte.....



    Ja gu fanden er der noget der ikke hænger sammen smiley

    Deres kranier må da være sprængfyldte med snot hvis de argumenterer for deres regler smiley

    Jeg har så heller aldrig hørt andre end analfabeter på diverse gallerier tale for reglerne.
    Og det på trods af jeg på det kraftigste har søgt informationer om og ræsonnementer for reglerne.
    Ikke et eneste rigtigt forsvar for reglerne har jeg mødt.
    Siden 2010 hvor jeg begyndte at kæmpe mod reglerne for scootere som de var dengang.

    Stramningen er kommet helt og aldeles ademokratisk.

    Ikke engang skyggen af et ræsonnement er offentlig tilgængeligt.
    Den offentlige debat er naturligvis også fuldstændig udeblevet.
    Kun modstanden er blevet offentlig debatteret og mobiliseret.
    Alt andet er foregået bag cirkussets mure.


  • #17   10. mar 2014 Stramning er så meget sagt.

    I virkeligheden var det en stramning, men den blev gennemført under dække af assimilationen med EU's 3. Kørekortsditektiv.

    Hvis jeg var dig tror jeg også je bare ville stoppe.
    5000 er en lille sjat.

    Og hvis ikke man kører højre om folk på 1 hjul så skal der nok gå en sommer i gennemsnit mellem hver gang de beder dig stoppe og fremvise førerret


  • Mads B
    Mads B Tilmeldt:
    mar 2014

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 7
    #19   10. mar 2014 #18 Hvor har jeg nævnt jeg ville ud og give den gas? Jeg ville bare gerne ha mulighed for at køre mere end 80. Det er da ikke meget at forlange.

  • #20   10. mar 2014 Helt enig de "nye" regler er fuldstændig hjernedøde... men du kommer ik uden om at det ikke er lovligt for dig at køre noget større end 125ccm og 15hk.. desværre.
    Bøden lander på 5000kr ifølge politiets bødetakster. (du kan være heldig at den bliver mindre) du bliver ikke dømt for kørsel uden kørekort.

    Men ud over det så skulle du prøve en Honda CBR 125R det er faktisk en temmelig kvik maskine af sin størrelse.... jeg har prøvet den og jeg fik den op på 135km/t efter gps og jeg vejer da alligevel godt 100kg smiley


  • Simonsen
    Simonsen Tilmeldt:
    maj 2007

    Følger: 2 Emner: 21 Svar: 896
    #21   10. mar 2014 Joh Kim, det er nemlig det han bliver dømt for.. Kørsel uden kørekort, til den pågældende kategori. + den forseelse de stopper ham for.

  • Mads B
    Mads B Tilmeldt:
    mar 2014

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 7
    #22   10. mar 2014 #21 Nu kan man jo godt blive stoppet uden at have gjort noget ulovligt. Det har jeg da allerede prøvet en 4-5 gange i bilen. Jeg diskuterede engang med en betjent hvor vidt jeg havde lov til at køre rundt klokken 2 om natten. Det mente han ikke at jeg måtte.

    Hvoren jeg ønsker det, så er det sku svært at holde af politiet. Man snakker og hilser pænt, men det er aldrig gensidigt.


  • Simonsen
    Simonsen Tilmeldt:
    maj 2007

    Følger: 2 Emner: 21 Svar: 896
    #23   11. mar 2014 Mads - Ændrer ikke ved noget, han kører stadig på en motorcykel han ikke har kort til.

Kommentér på:
Straf ved kørsel med for "småt" kørekort.

Annonce