1.164 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 19 Svar

MOTARD--> Hvilken skal jeg vælge MOTARD--> Hvilken skal jeg vælge

Kære motard mennesker.
Jeg står i et lille dilemma. Jeg er på jagt efter en motard, og har nu fundet frem til 2 forskellige cykler at vælge i mellem. Jeg er dog usikker på hvilken det skal være.
Det drejer sig om:
1: Husqvarna 570 SM R fra 2002, kørt 4000 km, pæn og velholdt med en del udstyr. Pris : ca. 45000 kr
(Sådan som jeg ser det)
Fordele: billigere, mere pålidelig og nemmere selv at skrue på.
Ulemper: ældre og ikke så smart/fed som den anden.

2: Aprilia SXV 550 fra 2005-2006, kørt 4500 km, pæn og velholdt, med en del udstyr. Pris ca. 55000 kr
(Sådan som jeg ser det)
Fordele: nyere, flere kræfter, ond 2 cylindret lyd og flottere maskine.
Ulemper: koster mere og høre den generelt er lidt upålidelig og risiko for motor problemer mm.

Der har i det.
I er mere en velkomne til at smide en kommenter med en begrundelse på selvfølgelig.

På forhånd tak.

Mvh Steffen smiley


Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Reparation af robotplæneklipper 1.520 kr.
  • Opvaskemaskinen tager ikke vand ud 800 kr.
  • Hækkeklipning 1.500 kr.
  • Havearbejde i en gårdhave 2.359 kr.
  • Nedtagning/opsætning af el vandvarmer 1.300 kr.
  • Jeg skal have trukket et datakabel 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  MOTARD--> Hvilken skal jeg vælge
  • #1   19. mar 2014 Griner at du tror at en SMR er mere pålidelig.. det er den IKKE, nok tværtimod! - men den er nemmere at arbejde på…

    Har du haft diverse modeller fra Husaberg og KTM inde i billedet??

    Hvad vægter du (udover at udseendet)?


  • #2   19. mar 2014 Du vælger selvfølgelig sxv'eren.

  • #3   19. mar 2014 Jeg er skam ingen "motard yoda" det er derfor jeg søger hjælp. Det er blot mine ideér jeg lufter. Ikke sikkert det stemmer.
    KTM har jeg også vendt ( hvilket jeg vil foretrække)450/520/525. De er bare ikke til at finde. Jo i udkanten af Sverige, Norge og Tyskland måske.
    Mit budget ligger på max 60.000 kr
    Husaberg har jeg kigget lidt på. Der finder jeg næsten kun FS/FE 650'eren. Udseendet ophidser mig dog ikke synderligt. Men er det at være på "fisefornem"?
    I bund og grund vil jeg jo bare have en pålidelig og hidsig cykel til nogenlunde penge.


  • #4   19. mar 2014 No offence Thor.
    Jeg kan se du har en flot 650'er smiley


  • #5   19. mar 2014 Sxv er den fedest cykel til leg:-D
    Og garantere der ikke er en tør trusse i byen når du fyre den af


  • #6   19. mar 2014 Jeg tror nu jeg ville vælge en KTM. Har haft nogle stykker uden nogen problemer. Og har bestilt en ny,

  • #7   19. mar 2014 Uanset hvad.. så gælder følgende regel.

    De rigtige Supermoto maskiner, er ALLE rene racere, hvoraf nogle enkelte kan komme på plader.

    Men det gør dem ikke til gademaskiner, det er i bund og grund crossmaskiner med 17" hjul Her finder du KTM SMR 450/525 - Husqvarna 450/510 - Honda CRF450X - Yamaha WR450F. Husaberg FS450/FS650

    og så SXV450/550 der adskiller sig markant fra de andre, ved at have et mere gadeorienteret layout i motoren. Men det ændrer ikke på det er en fuldblods racer, der koster lidt kroner at holde kørende..

    Ingen af disse maskiner egner sig til folk der ikke selv kan skrue, og har lidt mekanisk indsigt..
    Som en god kammerat engang sagde, hver gang man ruller gassen på ud af svinget, lytter man lige til om den banker i lejerne, hvis ikke, så fyrer man... (Husaberg FS650 kører)

    Af gadebrugbare, men ikke fuldblods racere, der er KTM 640/660, den store Husqvarna 610, og Yamaha XT660..

    Nogle enkelte af KTM modellerne er sjove nok, Husky610 kan bruges... og XT660 er bare en fed kælling, med slatten affjedring..
    Den er ligeså ophidsende som et prøvebillede på Hustler channel... det ikke engang lugter af fisse...

    Overvej nogle af de større maskiner, da de på gaden er nøjagtigt ligeså sjove som en fuldblods racer.. Hypermotard, KTM Superduke.KTM690 er også et fedt bud..

    Og Hypermotard har jeg faktisk kørt på en rigtigt supermoto bane, den gør det okay, selvom den er rimeligt tung.. På gaden kan du sku ikke mærke forskel på den og en SXV550...

    Og jeg har altså haft lidt af hvert.. 6 Husaberg 450/650, 7 SXV og et par enkelte KTM450, og 3 Hypermotard...


  • #8   19. mar 2014 Skal en SXV ikke have skiftet stempel og ringe med korte intervaller, eller er det kun når den bruges til race?

  • #9   19. mar 2014 Jesper: Stempler og ringe er det der holder længst på den motor...


    Problemerne ligger i oliekredsløb, køling og trælse ting som svinghjul...

    Stempler kører faktisk 100+ timer til racebrug..


  • #10   19. mar 2014 Morten: Her står der ellers at stempel og ringe skal skiftes ved 6.000km og 60 timer ved race
    http://slorider.com/aprilia/manuals/ServiceIntervals.pdf


  • #11   19. mar 2014 Jepser:Det er fuldstændigt korrekt..

    Og i 2008, var de faktisk ude og sige at alle intervaller skulle halveres..

    Det blev så ændret igen i 2009..

    Men faktum er at vi åbnede alle motorer for hver 30timer... og gennemgik dem totalt, og det var kun hver 4 gang vi skiftede stempler..

    Og ialt har jeg selv kørt lige omkring 250 racetimer på SXV og ca. det samme på gaden., og ialt kørte vi omkring 2500 racetimer fordelt på 8 kørere..(paw var en af dem)

    Jeg har ikke bare læst om dem, jeg har haft fingrene alt alt for meget i de maskiner.. Vi var endda nede på fabrikkens race afdeling 2 gange.


  • #12   19. mar 2014 Morten: Er slet ikke i tvivl om at du har styr på dem. Men det kræver så man ved hvordan den brugte SXV man har i tanker e er blevet brugt og serviceret.

  • #13   19. mar 2014 Jesper:

    Ja det er problemet.. Regn med de skal åbnes op og gennemgåes.. Problemet er bare at finde en der kan og vil påtage sig opgaven..

    Det korte af det lange, hvis man ikke selv gider og kan skrue, så hold dig fra dem.

    De er sindsygt sjove, men der hvor de brillierer, er derude over grænsen hvor alm. mennesker ikke kører..

    Jeg gider ikke selv bruge så meget energi, så jeg er røget på Hypermotard istedetfor...


  • #14   19. mar 2014 En KTM 660 SMC er også sjov, men ikke hvis du vil tøffe, med 80 på langfart. Men til lidt bølle kørsel, er den max sjov, og skulle også være rimelig driftssikker.

  • #15   19. mar 2014 Kører selv ktm 660. - Rigtig sjov maskine, men vil også mene det kun er til bøllekørsel og små ture! smiley

  • #16   19. mar 2014 der er også aprilias dorsoduro en gade "motard" den gør det fint men også lidt tung, men en sjov maskine.

  • #17   19. mar 2014 Det er svært at finde pålidelig og hidsig i samme cykel, når man snakker supermotard... Men hvis det er parametrene må - selvom jeg kører Husa FS650 - pege på KTM SMC 660.. der får du mest af begge dele.. og en SM med rimelige serviceintervaller og ret driftsikker..

    og ja, jeg synes heller ikke at min husa er særlig køn, men den er ond - den er rigtig tæt på at køre lige op med SVX550 - og så er den en af de allerletteste i feltet, men meget servicekrævende.. som Morten skriver hvis ikke du kan skrue selv skal du tænke dig godt om..


  • #18   19. mar 2014 Tak for nyttig Info.
    Dog er min motard "drøm" desværre bleve slået lidt i tu.
    Hvis jeg forstår det rigtig, skal jeg holde mig fra fuldblods, såfremt jeg ikke selv magter at rykke motoren i tu for at servicere den jævnligt.
    Hypermotard frister. Dog skal det være 1100 eller 848, som ligger ret højt i prislejet smiley
    Hva så nu ? KTM 640/660 har jeg altid betragte som de lidt sløvere tunge heste. Men er jeg helt forkert på den her?
    Jeg vil jo bare have en let cykel der kan "kastes" rundt og er villig til at løfte sig i de første par gear.


  • #19   20. mar 2014 Der er stor forskel på KTM 640 og 660..

    Men med 131 kg ligger en KTM 660 samme vægt, hvis ikke mindre end f.eks. SXV'eren..

    Men både KTM 640 og 660 løfter hjul i de første par gear, og 660 nok også i 3... ( og Husaberg 650 i 4. også smiley )

    Men tag da ud og prøv en 640 og 660, jeg er sikker på at du vil finde dem svært underholdende smiley


Kommentér på:
MOTARD--> Hvilken skal jeg vælge

Annonce