{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.060 visninger | Oprettet:

søger råd fra en lakker! {{forumTopicSubject}}

har på en eller andet mærkelig måde fået noget kemi eller lign på lakken på min tank da den skulle ind i vinters, og nu star jeg med en tank hvor klarlakken oven på "suzuki" klistermærket på den ene side er skallet af, kan man fikse det på en eller anden måde, eller skal jeg have lakket hele tanken? det er kun oven på klistermærkerne lakken skaller af!

på forhånd tak!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  søger råd fra en lakker!
  • #1   19. mar 2014 Mon ikke man kan vådslibe hele tanken og så give den en ny gang lak:D

  • #2   19. mar 2014 Men snilde skal du prøve og vandslibe det der skaller i overgang. Derefter klarlak på det hele. Men et billede ville være lækker smiley

  • #3   19. mar 2014 Men stop inden noget går i smadder smiley ikke gratis og få nyt mærke på og lakket om. Evt kør ind til en lakker

  • #4   19. mar 2014 skal 100 % ikke igang med noget selv. det skal være ordenligt har desværre ikke et billede da biken ikke er i nærheden

  • #5   19. mar 2014 Vil gerne hjælpe dig. Men arbejder i Fredericia, så der er jo et stykke vej desværre

  • #6   19. mar 2014 Jakob, kom du bare igang, det er faktisk ret så nemt at lakke selv.
    Du sliber ned med vådpapir til du har en ensartet overflade, bliv ikke bange når lakken bliver hvid, det er bare små ridser.

    Du kan nemt se når du har fået en ensartet overflade da du konstant gør emnet vådt.

    Herefter så sprøjter du over med klarlak, gør som beskrevet bag på dåsen.
    Giv det god tid imellem lagene, og husk glidende bevægelser fra side til side... og HELT ud over kanten på tanken så du ikke slutter på tanken.

    Lad det tørre imellem alle lag.

    Og vupti så er din lak fin igen, og det har kostet dig en lille 100 lap


  • #7   20. mar 2014 Ja dåse maling er lige sagen. Go for it! smiley

  • #8   20. mar 2014 Dennis også når det går i gang med at reagere med den originale klarlak ?, når han ikke har vasket af med silikonefjerner og der kommer prikker over det hele fixer du det så ?

  • #9   20. mar 2014 Ved ikke hvem dennis du hentyder til rune, men jeg er fyldt med ironi. Dåse lak er noget fanden har skabt i vrede. Og autolakkere kan ikke lakke oven på en en komponent lak. Få en lakker til at hjælpe dit og spar de 100 kr på en dåse lak smiley de er bedre givet ud på mac d, der kan du få 10 hamburgere smiley

  • #10   20. mar 2014 Rune man prøver self et sted hvor det ikke ses først, men helt ærligt, jeg har endnu ikke prøvet at klarlakken har reageret med lakken, og jeg har fame lakket meget selv.

    Det er klart en fordel med sprøjtepistol, men vi snakker altså klarlak her, og det kan man sagtens fikse selv med spray.

    Og ja jeg maler det sku gerne, men self mod betaling, men jeg anvender så ikke spraydåser, men maler i min malerkabine.

    Det er altså ikke alt der bør koste kassen, men man kan self også vælge at gå til maleren, eller mig, og be om at få den lakket i org farver med stafferinger, og evt få nye logoer, men så koster det ikke 100 kr mere smiley



Kommentér på:
søger råd fra en lakker!

Annonce