5.792 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 50 Svar

Kamera i politibil? Kamera i politibil?

Jeg blev for ca. en uge siden sigtet for at have kørt over en fuldtoptrukkent linje fordi en betjent havde set sig sur på mig eftersom min kørsel måske kunne virke en smule aggressiv da jeg lige havde fyldt karburatorsprit på og derfor gav rigeligt gas.
Jeg kørte dog ikke over den fuldtoptrukne linje, og jeg er ret sikker på at betjenten også godt ved det - og da jeg spurgte ham om der var kamera i bilen sagde han nej og påpejede (næsten på en lidt skadefro måde) at det bare var "hans ord mod mit".
Har dog lige fået at vide af en kammerat at næsten alle politibiler kører med kamera.

Er det rigtigt? Og er det sandsynligt at der var rent faktisk var kamera i politibilen, men at han undlader at gemme klippet hvor jeg laver en lovlig overhaling?

VH

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Træfældning 3.000 kr.
  • Samle IKEA seng 490 kr.
  • Rengøring af 80 kvadratmeter lejlighed 700 kr.
  • Ophængning ad hylder og gelænder 1.720 kr.
  • PGO Hot 50 vil ikke starte 800 kr.
  • Montering opvaskemaskine 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kamera i politibil?
  • #1   24. mar 2014 Nope du ser osse tit på patrulje at de ikke har kamera i;) og hans ord mod dit så ved jeg godt hvem der vinder, medmindre du har et vidne

• #2   24. mar 2014 Han var dog ca. 200 meter væk da jeg overhalede. Håber i så fald dommeren kan se er det er sandsynligt at han har set forkert og i så fald lader tvivlen komme mig til gode.

• #3   24. mar 2014 Det jo og prøve:D

• #4   24. mar 2014 Tror desværre heller ikke der er noget at gøre der, i ord mod ord får han jo altid ret smiley desværre..
    Hvad sagde han straffen var for at overskride fuldt optrukken linje ?

• #5   24. mar 2014 Svinet vil til enhver tid lyve i retten for at vinde sagen, og som det bliver sagt, så vil du tabe sagen medmindre du har et vidne og alligevel kan du ikke vide dig sikker. Dommeren vil i langt de fleste tilfælde vælge at tro på betjenten

• #6   24. mar 2014 Han sagde ingenting. Blev bare sigtet for dit og dat og tilspurgt om jeg kunne erkende sigtelserne - så beordrede han mig til at give ham min nøgle og mit kørekort og gik ind i sin bil i 3-4 minutter indtil han kom ud igen, gav mig det tilbage og fortalte mig der ikke var kamera i og at det var "mit ord mod hans og vi ses bare i retten" hvorefter han kørte sin vej. Fik ikke engang et navn.

Går ud fra at straffen for at overskride den fuldt optrunke linje er en bøde af en rimelig størrelse og et klip i kørekortet.

• #7   24. mar 2014 Vil i øvrigt heller ikke anklage betjenten for at lyve - blot for at have set forkert eftersom hans afstand til mig på det givne tidspunkt var for lang til at kunne se om jeg rent faktisk overskred den fuldt optrunke linje, som i øvrigt kun var 15-20 meter lang. (hvilket jeg bestemt ikke gjorde - og det er jeg som sagt næsten sikker på han godt ved)

• #8   24. mar 2014 "Jamen jeg sværger hr. betjent - jeg kom kun til at køre de 180km/t over fuldt optrukket, fordi jeg lige havde kommet karburator sprit i tanken.........!" smiley

• #9   24. mar 2014 Hvis han ikke erkender i retten at han har set forkert, og du er sikker på at han godt ved at du ikke har gjort noget forkert, så lyver han... andet er der ikke at sige om det

• #10   24. mar 2014 Jesper f. det er dog ejendommeligt og utilstedeligt, at du tillader dig at kalde en betjent du sikket ikke kender og sikkert heller aldrig har mødt for svin. det siger hvis mere om hvad eller hvem du er end det siger noget om betjenten!!!

• #11   24. mar 2014 tag den i retten... du kan jo kun vinde eller tabe..
    hvis du mener der ikke var spærrerlinje ..
    man skal jo holde på sin ret

• #12   24. mar 2014 Leo K - hvad jeg vælger at kalde betjenten kommer jo rent faktisk ikke dig ved. Jeg har selv flere gange oplevet at politiet er fulde af løgn og vil sige hvad som helst for at vinde en sag.
    De ved udemærket at en dommer vil tro mere på dem end den der er tiltalt i en sag. Bare betjentes arrogante svar i denne sag "det bliver dit ord mod mit" siger alt.
    Derfor kan min respekt for politiet ligge på et MEGET lille sted, og jeg LANGT fra auturitetstro som du åbenbart er, men vi har jo alle lov til at have vores egen mening

• #13   24. mar 2014 Du har nemlig lige nøjagtig ret, du kalder bare folk hvad du vil, og jeg har så min mening om sådanne udtalelser og de folk der står bag dem. Så er vi begge glade ikk

• #14   24. mar 2014 Leo K- forskellen er jo bare lige at jeg vælger at holde min mening for mig selv...det gør du så ikke

• #15   24. mar 2014 Jesper F, nå ja du holdt jo din mening om betjenten for dig selv, kan du godt selv se nu hvor tåbelig din sidste kommentar lød

• #16   24. mar 2014 og indtil nu, der har jeg holdt min mening for mig selv om at jeg synes du er en vatnisse i din holdning til ordensMAGTEN....du tror jo på alt hvad de siger til dig UDEN at stille spørgsmål, også selv om du ikke skulle få en fair behandling, men lad det nu ligge....det bliver vi nok aldrig enige om, og fred være med det....der skal jo være plads til alle.

• #17   24. mar 2014 Ha ha Jesper. Det er flot.

• #18   24. mar 2014 Jesper F, Du har helt ret i to ting, 1. vi bliver aldrig enige 2. fred være med det vi skal alle være her.

• #19   24. mar 2014 Overtal en af dine venner til at vidne. Så får betjenten sig en overraskelse i retten he he

• #20   24. mar 2014 Rolig nu drenge - der er ingen grund til at blive så hård i tonen.
    Vil dog sige at jeg også tænkte "nøj, et svin..." eftersom det fremstod rimeligt tydeligt at han bare sigtede mig for noget jeg ikke havde gjort, fordi han ikke kunne sigte mig for at køre for hurtigt - hvilket jeg måske nok gjorde i en kort lille stund smiley Har dog haft mindst lige så mange gode erfaringer med betjente som dårlige smiley

• #21   24. mar 2014 det er som regl kun færdselsbetjente der køre med kamera!

• #22   24. mar 2014 men kan ikke forstå alle politibiler ikke har det

• #23   24. mar 2014 ta ud og se hvor meget man evt ville kunne se hvis man kørte 200m bagved i bil, mit gæt er at hvis man kan se det, ligger man selv på den forkerte side af stregen. hvis du er sikker i din sag, ville jeg gå med i retten, også selvom du måske ikke har en mulighed,for at vinde , men man ska ikke give sig uden kamp, hvis man har ret..
    held og lykke.. mvh hc

• #24   24. mar 2014 Hvis der har været en anden bil på vejen, kunne man så i princippet ikke få en kammerat til at vidne i det han har "kørt på vejen" hvordan skulle politimanden vide hvilken nr. plade der står på bilen?

Ikke at det er det smarteste, men i princippet?

Mvh

• #25   24. mar 2014 Tag ud på strækningen det skete. Tag nu et billede fra bilen fra det sted politibilen var, og fremlæg det i retten. Så kan du "bevise" hvor meget/lidt man kan se fra bilen, med den afstand til dig DU mener der var.
    - Det kan måske give de andre i retssalen en idé om, hvor meget han har kunnet se smiley

• #26   24. mar 2014 Tak for rådene!
    Jeg har dog været ude og tage billeder. politiet befandt sig ca som på billedet og der var fuldt optrukkent ummidelbart 20 meter efter krydset og der var en bil placeret på samme måde som den hvide på billedet.

profilbillede
  • #27   24. mar 2014 Kommer du fra krydset og overhaler en bil der er omtrent hvor den hvide er? altså modkørende politibilen?

• #28   24. mar 2014 Jeg kommer kørende fra hvor kameraet er og overhaler en bil efter at have passeret lyskrydset.

• #29   24. mar 2014 Det er da helt sikkert dårlig stil at han finder på en forseelse, fordi han ikke har en måling på dig. Men helt ærlig - havde du på ingen måde fortjent den bøde?

Jeg blev også en gang stoppet af en MC betjent hvor jeg kørte en lille del for stærkt. Han havde så ikke en måling, men gav mig 1000 kr. i bøde fordi mit horn ikke var højt nok (løs forbindelse). Det var da også lidt åndssvagt - omvendt havde jeg fortjent bøden.

Min erfaring er at man kan snakke sig ud af urimelig meget, hvis man behandler betjentene ordentligt. Når folk gang på gang har kontroverser med politiet, er det i min optik rimelig nemt at gætte hvem der er problemet (og den er absolut ikke rettet mod dig Jens, alle kan støde på en betjent med en dårlig dag).

Held og lykke med det.

• #30   24. mar 2014 Fik for øvrigt også en bøde for ikke at blinke da jeg drejede til venstre længere nede og en bøde for ikke at blinke da jeg efterfølgende skulle ind og holde da jeg blev stoppet.
    Ved sgu ikke lige om jeg oven i de to bøder for manglende tegngivning (altså 2000 kr) også fortjener en bøde og et klip bare fordi politibetjenten kan slippe af sted med det - men det kan da godt være.

• #31   24. mar 2014 Den del af historien havde vi jo ikke hørt :). Ja, så lyder det da godt nok som om han har haft en helt urimelig dårlig dag.

Hvis du virkelig ikke var over stregerne, så ville jeg kæmpe med næb og klør, også i retten. Men du har en dårlig sag - vurderet ud fra at hans motivation for at lyve er langt mindre end din.

Men dommere er også mennesker, og hvis du ellers fremstår som et fornuftigt og troværdigt menneske, kan du jo være heldig at han lader dig tvivlen komme til gode. Kommer du ind i retten med tuscher i ansigtet og fortæller hvor stort et p*khoved betjenten er, så er dine chancer omvendt forsvindende små :). Jeg ville tage billederne med og argumentere sagligt for min sag. Spørg betjenten om han kan erkende at afstanden var stor, og at det kan have været svært at vurdere med dårligt udsyn mm. Det kan være at han er faldet lidt ned når I når i retten.

• #32   24. mar 2014 Gad ikke læse tråden, men bøde er 2k og klip, Fik det på en af de sidste ture sidste år pga en civil strømer provokerede mig ved at accelere langsommere end pensionister gør.

• #33   25. mar 2014 Er der ikke noget med at de skal være 2 mand i bilen for at de kan dele sådan en bøde ud?? det har jeg altid hørt at de skal..

Jeg er sku også træt at de pikhoveder! sidste år er jeg på vej hjem fra Glostrup, jeg kommer fra ringvejen, drejer så til venstre ind at Roskildevej, mod københavn med en bil bag mig (tro det var en stor wv passat, gulfarvet) den ligger så bag mig op til omkring Glostrup centret, hvor den så køre lige forbi med høj fart, jeg holder min på de 60 km. og tænker ikke mere over det. men da jeg så kommer op til motorvejen efter thansen, holder den samme gul farvet passat inden til venstre, lige i første sec. tro jeg der er sket noget, så jeg sætter farten ned, men da jeg kommer tætter på, kan jeg se at der er den samme gul farvet wv passat, åbenbart er en civil vogn der har stoppet en taxa. jeg køre så bare forbi, men oppe omkring Shell tanken kommer de så igen, og køre lige forbi mig igen med noget højer fart end jeg selv køre... tro de kørte omkring de 90 vil jeg tro, jeg selv køre 60 km... hadet jo set de kom igen smiley men må tilstår at det godt kan pisse mig af de spader ikke selv overholder de regler som vi andre får bøder for. og ikke på noget tidspunkt hadet de blink på da de køre forbi mig

Jens. held og lykke med det, håber du klare frisag!

• #35   25. mar 2014 Jeg håber jeg kan få dem til at erkende at de var så langt væk, eftersom de først bragte mig til standsning 500 meter senere, hvorimod de formodenligt ville have bragt mig til standsning ummidelbart efter overhalingen hvis de var tæt nok på, da en overhaling over fuldt optrukne linjer må (med politiets øjne smiley ) anses som farlig kørsel som bør standes med det samme - og jeg håber dommeren kan se at det er muligt at de har taget fejl hvis de var så langt væk.

• #36   25. mar 2014 Jens G: Få dig et vidne.

• #37   25. mar 2014 Jens G - Man SKAL ikke blinke når du trækker ind til siden, medmindre det er påkrævet til vejledning af den øvrige færdsel, og det er vel et tolknings spørgsmål hvornår det er påkrævet.

Dette er fra færdselsloven "Ved vognbaneskift eller anden ikke ubetydelig ændring af køretøjets placering til siden på anden vej end motorvej skal kørende give tegn, når det er påkrævet til vejledning for den øvrige færdsel"

du kan jo til enhver tid sige at det mente du ikke var påkrævet

• #38   25. mar 2014 Jens G
    hvis du har helt ret mel i posen, er jeg enig med andr i, at det kan være klogt at prøve sagen an i retten. men hvis du ikke hear rent mel i posen, så betal.
    Men vær opmærksom på i forbindelse med, de mange kønne ord folk i denne tråd sætter på politiet, og endnu værre de "gode" råd der gives fra bla. Kenneth R om at opdigte vidner der kan udtale sig til din fodel i retten, så tænk lige over mange betjente også kører MC privat, og måske også læser disse tråde, det kan blive pinligt i retsal!!!

• Henrik E
    Henrik E Tilmeldt:
    apr 2013

Følger: 1 Svar: 3
    #39   27. mar 2014 Tror ikke du behøver skide i bukserne bare fordi du lavede en ulovlig overhaling... jeg kørte engang ligeud i en opmærket højresvingsbane, lige i favnen på en politi razzia, det kostede 500 kr, og her havde jeg da overtrådt mindst et par stribe regler

• detervist i
    detervist i Tilmeldt:
    maj 2010

Følger: 1 Svar: 20
    #40   27. mar 2014 Hvis du har overhalet over spærrelinien, tag din straf eller gå i retten og forklar dommeren at spærrelinien kun er 20 m lang, så slipper du måske med en advarsel.
    Mht at "få en kammerat" til at vidne kender jeg til to som lavede det nummer og de fik begge 60 dages ubetinget fængsel.

• David F
    David F Tilmeldt:
    aug 2011

Følger: 1 MC-er: 1 Svar: 3
    #41   27. mar 2014 Montere din egen kamera, case closed. Jeg har en af de billige kinesisk HD udgave, og for DKK250 er den god nok smiley En for, en bag.

• #42   1. apr 2014 Har selvfølgelig ingen planer om at tage et opdigtet vidne med i retten, selvom det kunne være morsomt smiley Har dog anskaffet mig et kamera som jeg fremover har tænkt mig at trille lidt rundt med.
    Jeg har endnu ikke fået nogen yderligere henvendelse angående sigtelsen: er det normalt? Det er ca. 2 uger siden nu.

profilbillede
  • #43   2. apr 2014 Meeeeeeget meget normalt.
    Har ikke hørt noget i et par måneder og forventer flere års ubetinget frakendelse smiley
    Fedt med kamera, kommer du til at uploade videoer af random absurditeter? smiley

• #44   2. apr 2014 Hvis absurditeter kommer til at forekomme skal i nok høre fra mig! smiley

• #45   2. apr 2014 Er det sådan en dyr go pro fætter? smiley eller er sådan en til at betale? smiley
    Og optager den så altid? smiley
    Jeg tænker bare man må da skulle lade den en gang imellem og slette det som den ligger på sd kortet en gang imellem smiley

• David F
    David F Tilmeldt:
    aug 2011

Følger: 1 MC-er: 1 Svar: 3
    #46   2. apr 2014 De billige er god nok med en 16GB SD kort

• #47   2. apr 2014 Jens, hvis du vil optage så man kan se stregerne (altså de fuldtoptrukne som du havde brug for at kunne i dette tilfælde) midt på vejen, så vil det da være en idé at montere det på den anden side af knallerten

• #48   3. apr 2014 Det er vist sådan et 3+ smiley
    Som det er monteret på billedet kan man vist fint se om forhjulet overskrider streger, især hvis det filmer i superwide mode smiley

• #49   3. apr 2014 Tja, det var egenligt meningen jeg skulle ud teste det nu.
    Sådan her er vinklen:

profilbillede
  • #50   3. apr 2014 Meeen, det bliver ikke i dag. Chokeren drillede - og da jeg så prøvede at fixe kablet skete det her:

profilbillede
  • #51   3. apr 2014 Aaarh.
    Bad luck.

Se det fra den lyse side...
    Der er sikker ATK på en strækning du ville have kørt Idag smiley

Kommentér på:
Kamera i politibil?

Annonce