925 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 9 Svar

Kørekort dilemma! Kørekort dilemma!

Jeg står i med et lille problem og kunne godt bruge lidt hjælp og muligvis meninger.
Jeg har en suzuki dr-z 400 sm, som jeg er super glad for, problemet er bare at jeg er blevet fanget i de nye regler..
Jeg har på nuværende tidspunkt det gamle, lille kørekort, altså 34hk. Jeg blev 20 i februar og har derfor mulighed for at opgradere til det nye mellem kørekort (48hk, droslet fra maks 96hk og maks 0,2kW/kg).
Problemet er bare, at på registreringsattesten står der at køreklar vægt er 146kg, og maks effekt er 29,4kW, hvilket giver et kraft til vægt forhold på 0,201kW/kg.
Kan det virkelig passe at jeg skal ud og finde et droslingskit til 34hk, bare på grund af 0,001kW/kg?
Korrekt, det er 0,001 for meget, meen, er der en grænse for hvor mange decimaler man tæller med?

Ydermere så siger reglerne at man som 22årig må få det store kort, hvis man da har 2 års erfaring med det nye mellem kort, eller det gamle lille. Hvis jeg nu vælger at tage prøven til det mellem kort, betyder det så at jeg skal vente 2 år, fra den dag jeg består prøven, selvom jeg med det gamle lille, vil have haft de 2 års erfaring, allerede på min fødselsdag?

På forhånd tak for svar.


Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Punkteret cykel dæk 300 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 1.500 kr.
  • Tilstoppet afløb 720 kr.
  • Vejledning til valg af matrialer og løsning af træterrasse ovenpå eksisterende fliser 1.000 kr.
  • Installing fence gate 950 kr.
  • Hylde mursten 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kørekort dilemma!
  • #1   31. mar 2014 Ja, du skal vente de 2 år fra prøven til det nye er bestået.

    Og i forbindelse med det andet, så mener jeg at det er vægt/kraft forholdet EFTER drosling man regner med..? smiley


  • #2   31. mar 2014 Men hvis jeg drosler, så er vægt til kraftforholdet irrelevant, da jeg så kan køre på de gamle regler, hvor forholdet ikke har nogen betydning. smiley vil bare så gerne undgå at drosle, synes det er noget møg!

  • #3   31. mar 2014 Det kommer vel an på hvordan droslingen foregår. På Suzuki GS 500 E, foregår det på den måde at man sætter et andet topdæksel på karburatorerne, hvilket forhindrer at man kan give fuld hane/ at gasspjældet kan lukke helt op. Det var måske værd at se nærmere på hvordan drosselsættet er udført. Men igen, man laver nok ikke et drosselsæt for sølle 0,001kW/kg.

  • #4   31. mar 2014 Koster opgraderingen til A2 ikke alligevel kun en tusse, det er vel det samme som en drosling koster. Det er mere arbejde ja, men så kan du også køre på din motard lovligt.

  • #5   31. mar 2014 Jo prisen er den samme, bortset fra at jeg muligvis også skal have kørt den ind, det koster jo, men ved ikke med sikkerhed om jeg kan få det drosling der, derfor tvivlen. Vil jo klart helst køre den, som den er, men er i tvivl om, om hammeren vil falde på grund af 0,001kW

  • #7   31. mar 2014 Helt enig, synes også det er fuldstændig åndsvagt, men av, hvor er straffen hård, hvis der er en betjent der har en dårlig dag smiley

  • #8   31. mar 2014 Når de skriver 0,2KW/Kg skal du ikke begynde at regne med 3 decimaler. Regn med 1 decimal som det er angivet i kørekortbekendtgørelsen og så er den jo i orden.

  • #9   31. mar 2014 Det har jeg aldrig tænkt på, men selvfølgelig hvis de kun selv opgiver 1 decimal, så kan man jo ikke gå ud fra andet selv, og selv ved afrunding, så overstiger den jo ikke 0,2.
    Men omvendt kan man jo også forstå de 0,2 som et tal med uendeligt mange 0'er og det overstiger den jo. Det kan sgu tolkes på flere måder det skidt...


  • #10   31. mar 2014 Beklager, jeg misforstod! Glemte lige at den havde under de 48 uden at blive droslet. Min kommentar var ment som hvis den havde mere end 48 smiley

Kommentér på:
Kørekort dilemma!

Annonce