{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.553 visninger | Oprettet:

Forsikring {{forumTopicSubject}}

Hej Alle

Jeg har planer om at købe en Honda CBR 600 F eller FS og i den forbindelse har jeg kontaktet Mondux (mit nuværende forsikringsselskab) og hørt hvad de tager for at forsikre den.

Da den falder ind under sports touring vil de have 6.500 kr. med kasko og selvrisiko på 5.000 kr.

Det virker helt vanvittigt da min Yamaha FZ6 (Street / Touring) kunne forsikres for 4.500 kr.

Er der nogen af jer der har sådan en Honda forsikret og i så fald til hvilken pris og hos hvem?

Info: Jeg er 28 år og bosiddende i København


Kommentarer på:  Forsikring
  • #1   8. apr 2014 I dette forum kan man lære en ting!

    Folks erfaringer med forsikringspriser er meget individuelle. Ring rundt med det samme!


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 277 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.632
    #2   8. apr 2014 Det Knud siger! smiley

  • #3   8. apr 2014 Hej Daniel.

    Jeg har ringet rundt til de forskellige selskaber og efterspurgt nøjagtigt samme cykel, sender lige i PB, hvad jeg har fået af svar fra de forskellige selskaber - så du har lidt at sammenligne de svar du selv får med smiley


  • #4   8. apr 2014 Flarup - er det hemmelige tilbude du har fået :)?

  • #5   8. apr 2014 Hej Allesammen..

    Helt enige i det i skriver, det er meget individuelt, men undrede mig bare over at den model skulle være dyre end en Yamaha FZ6.

    Tyder dog på at QBE eller GF bliver stedet jeg skal prøve..

    @Flarup, tak for den PB. Stort arbejde du har lavet det. Smid det da endelig ind her, god viden for andre. Altid ret at have noget at sammenligne med når man selv ringer rundt.


  • #6   8. apr 2014 KT: Nej det er på ingen måder hemmelige tilbud, men som i selv siger er det meget individuelt, så grunden til at jeg ikke bare postede den her med det samme, er blot at jeg ikke vil forvirre samt sætte falske forhåbninger i nogens øjne, hvis de så slet ikke kan få samme pris fordi de bor i et udsat område eller lignende smiley

    Daniel, jamen det var da så lidt, det krævede bare en 30-60 minutters arbejde, for at finde ud af hvor stor forskel der faktisk er smiley (at man så i mellemtiden har fundet ud af, at man vil have sig en anden cykel er der så ikke noget at gøre ved) smiley

    Men hvis folk mener, at det kan være til gavn kan jeg da sagtens smide oversigten herind? smiley

    / Flarup


  • #7   8. apr 2014 FZ6 står måske som en streetbike eller touring, og har færre hk samt lavere topfart end en CBR600Fs, derfor mindre farlig og lavere forsikring.

  • #8   8. apr 2014 husk lige, når I forhandler forsikringer at kigge på alle jeres forsikringer. Forskellene slår først igennem på summen!!!!!

  • #9   8. apr 2014 Husk også at snakke med de gamle.

    Begge mine børn startede MC-forsikringer meget rimeligt i eget navn ganske simpelt fordi deres gamle far spurgte sit selskab om de ville holde på en forretning eller ej!


  • #10   8. apr 2014 Daniel s, som knud siger er det forskelligt hvad folk får tilbudt, jeg at vil sige at jeg lige har været ude for noget lign, dog mere grotesk vil jeg sige, havde en honda vfr 750 (sportstouring) årgang 86 til knap 3000 kilo om året med kasko, så skiftede jeg til suzuki vs 750 intruder (cruiser) årgang 88 og nu vil det samme selskab ha 5000 om året..... Så jeg har ringet rundt, og nogle af de selskaber som folk anbefaler er dyre for mig, andre er billige, men de 2 billigste uden tvivl for mig var Mondux og 123 forsikring begge 3000 enda med vejhjælp dog 5000 i selvrisiko hos Mondux og 10.000 hos 123.dk, men hvis jeg f.eks skiftede alle mine forsikringer til Codan kunne jeg få mc'en til 1800 med det hele, så som knud siger, brug en formiddag og ring rundt, mange ting spiller ind, mc tybe og størelse og alder/ din alder/dit område/din køreerfaring/ dine tidligere skader/ og hvordan mc'en primært opbevares m.m o.s.v

  • #12   26. maj 2014 He Jeg harlige flyttet fra QBE til Mondux med min VFR, der Kunne hentes mere end 1000 kr årligt.

  • #14   26. maj 2014 Marc:

    Man er ALTID flere om et samhandelsforhold!!!! Det gælder også i forskringsforhold!


  • #16   26. maj 2014 Hmm der ER sq fordele ved at være en halv gammel mand og aldrig haft en skade
    7 - 9 -13 kan jeg se på de priser i snakker om smiley


  • #18   26. maj 2014 Rolig Marc det er lige om hjørnet....... Syntes da ikk det er længe siden jeg var 19.....

Kommentér på:
Forsikring

Annonce