{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.787 visninger | Oprettet:

Køb af første mc {{forumTopicSubject}}

Hej alle:-)

Jeg skal til at købe min første mc og har fundet frem til 2 modeller.

1: Suzuki gsx-600r årgang 1997 - 2000

2: Honda cbr-600f årgang 1996 - 2000

Er der nogen der har nogle gode råd og hvad ville i vælge?

Hilsen
Thomas

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vi mangler og sætte lys i huset 700 kr.
  • Hjælp til ophængning af 5-7 billeder 500 kr.
  • Opvaskemaskine fejl 900 kr.
  • Boret huller i køkkenlåge og isat hængsler 1.250 kr.
  • Dissemble and assemble cage 525 kr.
  • problem med vandtilførsel til opvaskemaskine 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Køb af første mc
  • #2   15. apr 2014 Hvad er dit prisniveau ?

• #4   15. apr 2014 Ud og prøv! Det er den eneste måde at finde svaret

• #5   15. apr 2014 Leif: Jeg har prøvet begge mc'er og er nok mest til suzuki'en, men de fleste jeg kender anbefaler Honda'en og jeg synes egentlig ikke at forskellen er så stor mht sidde stilling osv på disse 2 mc'er

Kasper: Mit prisniveau er omkring de 30.000,- +/- et par tusser

• #7   15. apr 2014 Leif: He he ja alle har en mening ligesom har de alle har et r.....;-) Jeg havde ikke lige set at der fandtes en rr model ( er jo helt grøn mht mc ) den må jeg lige se på:-)

• #8   15. apr 2014 har en gsxr 600 fra 97 har enlig været med gald for den men overvejer at skifte den ud da jeg har fået en r6 fra 08 til bane brug

• #9   15. apr 2014 Honda er bedre end Suzuki og det har det altid været. De er også lidt dyrere end Suzuki.
    Jeg ville helt klart gå efter Honda!

• #10   15. apr 2014 Du skal have grisen

Du skal kende prisen

Du skal sidde på dyret

Ud og prøv - ingen her kan give dig rigtig vejledning!

• #11   15. apr 2014 #9 jeg er slet ikke enig!

• #12   15. apr 2014 Som første cykel, så havde jeg valgt hondaen, du skal jo lære at køre motorcykel... Og det mener jeg ikke en racer er den bedste til..

• #13   15. apr 2014 Ja jeg vil da også gerne vide hvad kommentar #9 bygger på ?

• #14   15. apr 2014 Prøv at se om du ikke kan skrabe sammen til en 99-2000 gsxr 750 da de har sprøjt istedet for karburator - ellers må du bare ud og prøve! smiley

• #15   15. apr 2014 #13

det bygger udelukkende på fordomme.

Havde du spurgt den almindelige engelske mc-ist for tre år siden havde han sagt præcis det modsatte.

Det har altsammen noget med prisstrategier fra eksportører at gøre.

All de japanske motorproducenter havde besøg af mr. Kaizen (kvalitetsstyringssystemernes fader) allerede i firserne, og siden har de nærmest været helt ens i kvalitet!

• #17   15. apr 2014 CBR 600f4

hvis du ellers kan tåle at spare lidt penge på forsikring , hvis du ellers har hørt om deres råd/pris politik ..

Hondaen tager du ikke fejl af , tilgivende letterekørt maskine skal du lede længe efter , suzukien bliver trættende i længden og for anstrengt

• #19   15. apr 2014 Jeg startede selv på min Suzuki 600-1998 og det er et godt valg .. Du slipper for at synes den er for sløv efter 2 uger og den er ikke så vild at det går galt hvis du tænker dig lidt om..
    Jeg er jo vant til at sidde på min, og når jeg prøver andres Honda 600 følte jeg at jeg kørte på en touringmaskine, man sidder meget mere op, hvor man hænger i armene på raceren smiley (Gæt hvilken jeg bedst kan li)

Men det kan være svært som grøn at vælge :).. Jeg valgte efter hvad jeg skulle bruge den til .. Sjov og ballade ikke 200 km tur til svigerfamilien.

• #20   15. apr 2014 Jeg vil fraråde dig at købe en 250-300 ccm som nogle tidligere har anbefalet. En 600R maskine er overhovedet ikke for stor at starte på, og det vil du hurtigt lære, hvis du tager det stille og roligt, til du kender maskinen. En 250/300 bliver hurtigt kedelig efter min mening.

• #21   15. apr 2014 Thomas har du overvejet en gsf 600 eller gsx600f de er billiger i forsikring for dig som første gangs køber.

• #22   15. apr 2014 Nu er jeg started på en Yamaha r6 og jeg har slet ikke fortrudt
    det mindste. Men er til gengæld glad for jeg ikke har købt en 250-300 ccm, tror jeg vil dø af kedsomheds smiley

Jeg var også ude og prøve en gsxr fra 98, den køre udemærket, men kan slet ikke lide designet på den og den store røv den har. Personligt syntes jeg den er alt for klodset og svinge rundt med.

Men hvis valget står mellem, de to. Så havde jeg valgt suzukien, kender ikke det vilde til hondaen, derfor valget smiley

• #23   15. apr 2014 Det er godt nok dejligt med en masse meninger når ens viden ikke er så stor, så mange tak indtil videre:-) Jeg er rimelig låst på de 2 modeller som beskrevet dog kunne r6 og kawa'en være mulige kandidater, kender dem dog ikke og har ikke prøvet dem, men det kunne jo være man skulle. Jeg kommer dog helt sikkert ikke til at vælge en mc mindre en 600 da jeg har prøvet en cbr 250 og synes den kører som en tunet knallert;-)

• #24   15. apr 2014 Er der i øvrigt noget man skal være opmærksom på ved en gsx-r600 ( tror det ender med den da jeg er helt vild med design )

• #25   15. apr 2014 Det eneste er knastkæde strammeren

• #26   15. apr 2014 En gsxr600 = død jeg ville vælge en r6 den føles altså lidt sjovere end gsxr600 jeg syntes virkelig den føles tam ved siden af en r6 samme årgang, Honda/kawasaki kan jeg ikke huske hvordan de er.

• #28   15. apr 2014 Forstår overvejet ikke i kan råde manden til hvilken mc han skal købe.
    I ved jo ikke noget brugbart om så hvad han skal bruge den til, hans aldere, hans erfaring hans pris leje ( forsikring) osv osv.

• #29   15. apr 2014 Kim jeg skriver også kun mine erfaringer og hvad jeg ville vælge. Så må han bruge det til det han vil. Han skal selv stadig selv ud og danne en erfaring om hvad der tiltaler ham.

• #31   16. apr 2014 Suzuki har altid været en billig cykel, ligesom Hyundai, Kia er det i bilernes verden. Nå ja Suzuki laver jo også billige biler.
    Honda er bare bygget bedre.
    Pris og kvalitet hænger selvfølgelig sammen.

• #32   16. apr 2014 Thomas S

Honda CBR 600F pris i 1998 129995 kr
    Suzuki GSX-R 600 pris i 1998 124915 kr

Synes nu ikke det prisforskel gør nok til at jeg vil kalde den en billig cykel.

• #33   16. apr 2014 prøv så med Honda cbr600 f4 i 2000

• #34   16. apr 2014 årg.2000
    Honda CBR 600 f 169997,- så jo suzukien er/var en billigere mc

• #35   16. apr 2014 tror sgu ikke der er mange der vil mene at en 600cc er tam når man lige er startet.
    Nogen vokser fra dem efter en uge, andre bliver hos dem resten af livet.

hvis du har ræs i årene, så kig efter en R model, er du til behagelige ture så
    gå efter en touring. Jeg skal aldrig have en racer, man sidder ad helved til på dem
    og selv turen ned til havnen efter is efterlader en med dybe ar på sjælen smiley

• #36   16. apr 2014 urbanviking.dk S

En bedre årgang at sammenligne er 2001 da det er to nye modeller ikke en gammel og en ny.

• #37   16. apr 2014 Thomas S:

Det er simpelthen noget vås. Her i DK ha Suzuki været billige fordi eksportøren har kunnet forfølge en volumenstrategi og reducere prisen med lidt. Afgiftsystemet ganger denne prisdifferens med knap 3. I UK var det Honda, der kunne forfølge en volumenstrategi - dog ikke forstærket af det danske afgiftsystem.

Noget skal konkurrenterne jo sige til en prisforskel - og de siger som du:

I DK er Suzuki noget billigt lort

I UK var Honda noget billigt lort, men de senere år har de forbedret sig.

Lige for en god ordens skyld - jeg har hørt Suzuki i en del år, men siden 2011 har jeg haft nok det ypperste Honda kan præstere - der er også skudt genveje!!!!

Jeg kan ingen kvalitetsmæssig forskel se.!!!

En af mine gamle venner - inkarneret Honda-fan - skrev rystet til mig for et par år siden. Hans bror havde købt en gamme Suzuki de nu var ved at restaurere sammen: Han var rystet over at samlekvaliteten var mindst lige så høj som på hans Hondaer.

Så taler du om biler.

Er du klar over at tysk bilindustri i flere år var aldeles desperate fordi ADAC fandt ud af at den bil, der havde allerfærrest fejl og bedst garanti var - Kia Ceed?

I dag er der meget lidt sammenhæng mellem vare pris og kvalitet - derimod er der sammenhæng melle præference og pris!

• #38   16. apr 2014 prisforskellen er stadig samme i 2001 ,
    husker suzukierne havde problemer med stel-svejsninger der revnede

Hondaerne i samme årgang har jeg ikke hørt dårligt om endnu , men tror næppe det bliver til 2001ere til 30000+/- et par tusinde som er udgangspunktet ... men find da en VR750 eller CBR900rr til runde 30000,- de kan vist det meste uden at knække midt over

• #39   16. apr 2014 Hvis man kigger på samtlige steder hvor der er dobbelte bolte på min nu knap 2 år gamle VFR SC63 er det meget tydeligt, at der er anvendt billige bolte på de steder, der ikke lige springer i øjnene. En del alu omkring fodhvilerne er malet på stål - ikke massiv alu - det viser sig ved slid.

Skal vi blive ved?

• #40   16. apr 2014 hellere skifte en bolt end et stel smiley

• #41   16. apr 2014 Det er da helt rigtigt

• #42   16. apr 2014 Har pt 2 stk cbr600 F3 stående som gerne skulle blive til 1 de nærmeste dage.. Jeg er ikke synderlig imponeret over kvaliteten på disse smiley plasten eks. er elendig, meget ringere end nogle af de suzukier jeg har rodet med..

De fleste af dem som mener der er kvalitets forskel på de japanske mcer, har desværre ikke ejet nogle sammenlignelige eksempler... lidt lige som drengene på BG der roser VW til skyerne,, de har jo aldrig hørt godt om andet en den forkneppede Passat eller Golf. Og ej heller ejet andet, Og for at være "en af flokken" så udbasunerer de til alt og alle hvad der er godt og hvad der er skidt..

Alle Mc mærker ( og bilmærker for den sags skyld) har haft problemer på et eller andet tidspunkt.. Men sjovt nok så betyder en revne i et suzuki stel at suzuki er noget lort. Hvorimod en revne i et Honda stel er en enlig svale som nok nærmest skyldes en tidligerer brugers letsindige omgang med en bajonetsav... for et KVALITETS stel fra HONDA det revner jo ikke.... det er jo velkendt at når alle Hondas stel er blevet røntgen fotograferet så bliver kun de 100% fejlfrie brugt på Hondaer, dem med små fejl sælges til Yamaha, og resten sælges til Kawasaki, de bruger ca halvdelen og resten ryger i skrot containeren. Det er her den luskede chauffør for "japser-skrot" tjener til en kasse øl og en pizza.. Han sælger nemli hele dynen til Suzuki istedet for at få lortet smeltet om. Og de bruger rub og stub... Motorerne er jo som bekendt delvis affald fra Hyo smiley :P smiley

• #43   16. apr 2014 Brian , tror nu alligevel nok jeg næsten har ejet en af hver og har efterhånden opgivet opdatringer af listen ... men lyder som om den F2er du har erhvervet dig er forsynet med eftermarked kina plast , men ja er enig i din idé med VW , generelt er folks valg det familien har kørt de sidste 4generationer bare fordi ...

• #44   16. apr 2014 En gsxr føles død er der en der skriver i forhold til en r6 men kom r6 ikke først i 99 eller 00 hvor at gsxr er kom i 97 og blev fornyet i 00 men jeg syne sikke at kunne finde nogen r6 til 30000.

Men hvis du er interesseret i en gsxr så skriv til mig.der er lige lavet stort service hvor der blandet andet er ny knastkædestrammer som der er en der nævner og justeret ventiler.

• #45   16. apr 2014 Suzuki er et billigt mærke, ligesom Kia. For bilers vedkommende, så prøv at kigge på dimensionerne af alle de bevægelige mekaniske dele, det er tyndere i godset end på f.eks. VW.
    Har selv kørt Suzuki mc i mangeår og de har fået mange tæsk. De har holdt fint, men det ændrer ikke på at Suzuki er billigt.
    Uanset hvad, så er det min mening og I kan have Jeres mening. Det er jeg fløjtende ligeglad med smiley

• #46   16. apr 2014 Hvorfor ikke prøve med en Ducati ?

• #48   16. apr 2014 Thomas S

Du får så lov at have din mening - men lad lige være med at gøre den til eviggyldig sandhed

• #49   17. apr 2014 Det samme kunne jeg jo sige til dig knud

• #50   20. apr 2014 Find noget så nyt som muligt. Giv gerne nogle tusser mere for ABS. Nu ved jeg godt der er mange der er uenig men du kommer bare ikke uden om at ABS det virker når du har brug for det. Og det er i de situationer som du ikke lige havde forudset. Dem er der mange af når man er ny. Gå hellere ned i størrelse og få ABS med.

• #51   21. apr 2014 Ville osse helst have abs men det må komme på den næste mc;-)

• #53   21. apr 2014 Øhhhhh........i mener ikke seriøst at der er økonomi i at købe en ny mc med ABS,fremfor en 15 år gammel dame som trådstarter egentlig er på jagt efter..... Vel ??

• #54   21. apr 2014 Start i det små og opgradere dig senere hen.

• #55   22. apr 2014 #53
    Øøøøh jo det gør jeg skam helt sikkert. Når jeg skal kigge efter mc så er startkravet ABS og har den ikke det så er det ud til højre og så er det ligegyldigt om den er nok så billig. Aldrig mere en mc uden ABS og i min verden skulle det være et krav. Ingen nye og få rutinerede mc ister kan håndterer en nødsituation uden ABS. Jeg kan ikke.

• #56   22. apr 2014 Carsten C
    Sikke da noget vrøvl...
    Vi kan alle blive enige om at ABS er godt for mc-sikkerheden.. Men at påstå at "kun få rutinerede mc'ister" kan formå at undslippe en nødsituation uden er da direkte løgn.

Hvad gjorde folk så før ABS? Væltede allesammen?
    - Se nu hellere at få kørt nogle km, og taget de kørekurser, så I kan lære jeres MC'er at kende. Dét, er i mit hoved, langt vigtigere end ABS.

• #57   22. apr 2014 @Carsten.

I din verden så har nye mcìster uden røven fyldt med guld INGEN chance for at blive kørende før om 15 år når alle de brugte mcèr er med ABS ?????

At du ikke kan køre mc uden hjælpe electronik er jo ikke ens betydende med at naboens knægt på 20 ikke kan vel smiley

• #58   22. apr 2014 Carsten du er da vist en gøgler.

• #59   23. apr 2014 Tja det kan da godt være jeg er en tøjler osv. Jeg kender mange og har også selv prøvet at overbremse forbi en kørte ud foran mig det kostede et smadret knæ og 2 gange under kniven senere hen. Nu kører jeg med ABS og så sent som i fredags var vi nogle stykker ude og køre hvor bondemanden uden varsel skulle dreje til venstre. Kunne se at et par af dem jeg kørte med kom lidt vanskeligheder hvor mit ABS det bare tikkede afsted uden panik. Sidste år på kørekurset var det dem med ABS der stoppede først og det var meget de stoppede før og der var også en der røg på næsen pga overbrems. Så uanset hvad andre mener så mener jeg at ABS er det vigtigste på en mc. Og jeg vil stadig vove den påstand at mange ulykker sker fordi der overbremses i nødsituationer.

• #60   23. apr 2014 Du skulle måske overveje at være en anelse mere vågen og reagere en anelse tidligere:-)

Personligt finder jeg at ABS er en rar feature at have, men helt ærligt - mit har kun været aktiveret, da jeg skulle prøve det af!

• #61   23. apr 2014 Tror bare jeg stopper her.....

• #62   23. apr 2014 ABS?

• #63   23. apr 2014 Nemlig ja

• #65   23. apr 2014 Jeg vil snuppe hondaen, har kun gode erfaringer med CBeren smiley

• #66   23. apr 2014 Jeg ville snuppe en årgang 2008 kawa er 6n med ABS

• #67   23. apr 2014 Så køb du den Carsten !!!! Trådstarter har 30000,- og vil sikkert gerne købe den af dig.........

• #68   23. apr 2014 Plus minus nogle tusser og du kan allerede købe en med cirka 20 k på klokken til under 40 kilo og den er sikkert også billigere i forsikring. Men hvad ved jeg om det.

• #69   24. apr 2014 Carsten c: jeg har kørt på en kawa er6 n på jyllandsringen og det er en dejlig nem cykel med godt træk men har desværre ikke set nogen under 40k...har du evt et link hilsen Thomas

• #70   25. apr 2014 Hej Thomas søg på diverse links og ring og tryk dem i pris. Der er en her på siden en 2008 med 17 k på klokken og set er ennda en f model med kåbe. Den koster godt non 42 men mon ikne hvis du vifter med tusserne at du kan presse lidt. Søgte også på 123mc på en til min kone. Grøn 2008 med 27 t km til 37.9 så det er der omkring.
    Mvh carsten

Kommentér på:
Køb af første mc

Annonce