{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.083 visninger | Oprettet:

Køb af første veteranmotorcykel {{forumTopicSubject}}

Hej - jeg står overfor at skulle købe min første veteranmotorcykel inden for den næste måneds tid. Jeg har set mig lun på en Honda CB 250, da jeg har det indtryk, at den opfylder mange af mine behov; nemlig en MC der primært skal bruges til landevejsture i foråret og sommeren, der skal være plads til to mand på og gerne med et bagagestativ bagerst. Og så til en rimelig pris, altså ikke under 20.000. Hvad vil I anbefale? Og hvad er forskellen på en Honda CB 250 og en CB 350?

Bh Lars


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Køb af første veteranmotorcykel
  • #1   26. apr 2019 Det skal dælme være i den lette ende af vægt skalaen hvis i skal 2 på sådan en cb 250ccm og med oppakning...

    Forskellen er 250 og 350 er jo ccm..
    400'eren er i samme størrelse skala.
    Mener at cb 500 og opefter kommet i et lidt større stel...


  • #2   26. apr 2019 Jeg har lige købt en Kawasaki kz 400 som mon først motorcykel og som veteran smiley den er også fin syntes jeg nu hvor det er første gang jeg skal køre på motor cykel smiley

  • #3   26. apr 2019 Jeg vil måske anbefale at lade være.....

    Ikke at veteran cykler er spændende og sjove, men det er altså en 40år+ cykel du kigger på. Godt nok 36 heste på papiret, men det var da den forlod fabrikken.

    Køre ture med 2? Hvor langt og med hvem? Der er tromlebremser på CB350, det kræver en del at stoppe når fru Jensen kører ud foran dig. Eller Emelie lige skal sende en tekstbesked imens hun svinger til venstre.

    Hvad er din egen erfaring på motorcykel og i værkstedet? Du kommer til at bruge begge dele med en gammel cykel


  • Jan S
    Jan S Tilmeldt:
    feb 2015

    Følger: 10 Følgere: 3 Svar: 61
    #4   26. apr 2019 Jeg kan anbefale en Honda cx. Den findes i flere varianter men især cx500 er driftsikker,
    desuden er der en aktiv mærkeklub med et super netværk, både til hygge og teknik.
    God Vind - Vi ses på landevejen.


  • #5   26. apr 2019 De gamle CB'ere ser sgu fede ud, på deres måde. Men vil nu, ligesom de andre, anbefale noget andet til dit behov. Bliver I fanget på motorvejen i regnvejr får du både svært ved at overhale en lastbil og bremse når Emelie som sagt overser dig.

    Alt kan lade sig gøre - og vil du bare have den CB250 så skal det nok gå! Men overvej lige 360'eren i stedet - eller 500'en med skive foran.


  • #6   26. apr 2019 Skal der to på, ville jeg vælge en 500cc
    CB erne er fantastiske maskiner der er enormt driftssikre hvis de er behandlet godt. Har selv haft et par. I veteran genren er der jo efterhånden et ret godt udvalg af Hondaer, også cx, silverwing og deslige som alle er gode maskiner.
    Kig også på 70ernes kawasakier og overvej kraftigt om 250cc er nok. Har selv 2 stk og jeg skal aldrig have folk bagpå smiley


  • #8   26. apr 2019 Hvis det skal være en veteran mc, så se min annonce på en Yamaha xj 900 fra 1983
    Stor kørerglæde og plads til 2 med bagage smiley


  • #9   26. apr 2019 køb en honda cb 750 som denne i link.
    22.000 kr.
    har selv en honda cb 750 fra 1976.
    købte den i januar 2017 og har brugt 5000 kr i vedligehold indtil nu.
    stort sevice. ny kopling og nye støddæmpere.
    bemærk at jeg ikke brugt vejhjælp endnu på den.
    hilsen Kenneth.


    https://www.dba.dk/honda-cb-750-saelges/id-1054900008/?utm_source=rtbhouse&utm_medium=RTB_Retargeting&utm_campaign=1HrDelayDesktop0-7


  • #10   26. apr 2019 Trådstarter oprettet i dag 12:23, skrev indlæg 12:23 og har ikke været online siden 12:27 eller kommenteret nogle af indlæggene

    Det kan have naturlige årsager men mon ikke det er det er en anden type cykel han er ude efter?


    profilbillede
  • #11   27. apr 2019 Nu er det ikke alle der er tjekker fora mange gange om dagen (der er faktisk nogen der har et liv ved siden af...).

    Jeg vil også som andre overveje at kigge i retningen af lidt nyere MCer. Det er da sjovt med de gamle (og har da også selv en), men der er sgu sket meget med køre, styre og bremseegenskaberne de sidste 40 år. Det er klart at der kan være stor fornøjelse af at køre på begge typer, men min den gamle der ligger fornøjelsen mindst lige så meget i at jeg selv har fået den lavet i den stand den er, hvorimod hvis jeg skal have en "sjov" tur tager jeg den af nyere årgang.


Kommentér på:
Køb af første veteranmotorcykel

Annonce