{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.116 visninger | Oprettet:

jacob M
jacob M
Tilmeldt:
3. jan 2009
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 5

valg af mc, mellem kørekort {{forumTopicSubject}}

hej mc galleri.

har bestemt mig for at nu skal det være.
jeg skal til at starte på mellem kørekort, og have mig en mc.

jeg har kigget på lidt forskelligt, jeg søger mest mulig sjov på de 400cc.
jeg er nok til mest til en ræser cykel eller en super motard.
pris: helst under 50.000

hvilken ville i vælge og hvorfor?

hilsen jacob

ps
kan det gøre lovligt med flere cc med en neddrosling, eller er det heller ikke muligt?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  valg af mc, mellem kørekort
  • #1   21. apr 2014 Det er lige meget hvor mange cc den har smiley bare den ikke har mere end 96 hk. Så kan du drosle den til 48 hk

  • #2   21. apr 2014 For det første - søgefunktionen i forum! smiley Der er nok en god sjat over 100 der har spurgt om det samme før dig smiley
    Men når det så er sagt - evt en gs500f, en ældre CBR600 måske
    Du kan også godt ske at finde en gsx600f fra slut 90'erne til den pris. Jeg har ikke selv prøvet nogle af disse, men ved fra de før nævnte andre emner, at disse skulle være gode til det du ønsker.
    Når det så er sagt - ud at prøve en masse, du kan læse og læse og spørge og spørge, hvis du ikke føler dig tilpas på den gældende cykel, så er det jo lige meget om den har 20 eller 80 heste, om den er fra 80 eller 2014!
    Bum.


  • #3   21. apr 2014 Tag et kig på mit album her, hvor du kan læse alle de nye kørekortregler for MC
    http://www.motorcykelgalleri.dk/fotoalbum/guider/24880-officielle_koerekortregler_kat__a_pr__2014

    A2:
    Max 48 HK
    Max 0.2kW/Kg = Hvis den har 48 hk, skal den veje mindst 175kg. Derfor er de fleste motardcykler udelukket
    Ubegrænset motorstørrelse
    Hvis den skal drosles ned, må den max have 96HK FØR drosling


  • #4   21. apr 2014 er jeg den eneste der tænker Honda RVF400RR ?

  • #5   21. apr 2014 Med et budget på 50.000 havde jeg nok selv valgt en SV650 eller en Hornet 600. De kan begge drosles til A2 lovligt smiley

  • #6   21. apr 2014 Hmm, det er vidst kun den gamle Hornet som har under 96 hk. (Fra før 2002)
    Til gengæld ville jeg også ligger et ord ind for FZS 600 Fazer 2001-2004 modellerne. De ser da pænt godt ud, og har 95 hk = Den kan drosles lovligt.

    Kig evt. på Honda CBR 500 FA og CB 500 FA. Nye modeller med 500cc motorer med præcist 48hk. De overskrider dog dit budget.







  • #7   21. apr 2014 Xt 660x noget af det sjoveste til 48 hk.

  • Claus H
    Claus H Tilmeldt:
    mar 2013

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 127
    #8   21. apr 2014 Du kunne også droppe droslingen, og så lære at køre på noget, der er født med under 48 hk, du har alligevel lyst til en ny efter et år eller to..

    Yamaha mt-03, næsten ny, fås snildt til 50 kilo og lavet til mellemkortet! Og helt vildt sjov at køre på!

    Kawasaki ninja 250r eller 300r hvis du leder længe nok, ikke så mange heste, men heller ikke så mange kilo, sjov, flot, billig og tillidsvækkende at lære at køre på.

    Suzuki gsf500 gaaaab!

    Honda cbr250 lille og langsom, men Shit den kører godt og har ABS

    Få dig noget erfaring og selvtillid fremfor at skramle rundt på noget stort, hvor drosling ødelægger underholdningen..


  • jacob M
    jacob M Tilmeldt:
    jan 2009

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 5
    #9   21. apr 2014 Tak for alle gode råd, det gav da noget mere viden og noget at kigge efter smiley

  • #10   21. apr 2014 Eller en CB500 ligesom mig - så har du også min. 30k tilovers smiley

  • #11   21. apr 2014 Frederik P, Han kan jo få de fleste motardcykler, de skal jo bare drosles til mindre end 48, så de opfylder 0,2kW/kg? Hvorfor er de udelukket når du bare kan drosle ned til fx. 35hk eller 40hk? Så opfylder de alle kravene.

  • #12   21. apr 2014 #11
    Det er selvfølgelig også en mulighed. smiley - Men personligt kunne jeg aldrig drømme om at drosle noget længere ned end det loven siger. Det er hvad man får ud af at blive tvunget til at køre på maxiknallert i to år....


  • #13   21. apr 2014 Det vil sige at stortset INGEN motarder er udelukket smiley

  • #14   21. apr 2014 Til de penge, havde jeg 100P købt en SV 650....fed cykel også kan du omdrosle efter de pågælende antal år:)

  • jacob M
    jacob M Tilmeldt:
    jan 2009

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 5
    #15   21. apr 2014 hvis vi man fjerne drosslingen, klipper de så bollerne af en eller hvordan? smiley

  • #16   21. apr 2014 Det gør de ikke nej, bare der står i papirerne at den er droslet. smiley

  • #17   21. apr 2014 Det tvivler jeg på, Jacob M. De kan jo ikke bevise, at den ikke er droslet, medmindre de skiller cyklen ad. Hvis bare du har de nødvendige papirer på, at den der droslet, så kan de ikke gøre mere ved det smiley

  • jacob M
    jacob M Tilmeldt:
    jan 2009

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 5
    #18   21. apr 2014 hvad er så problemet, hehe

    tror sådan en KTM lc4 sc 620 er noget for mig, må se at få det kort og ud og prøve nogle forskellige! smiley


  • #19   21. apr 2014 Heheh, ja bare den bliver synet med drosling i og et godkendt certifikat dertil. Men hvis du styrter, og det opdages, at droslingen var pillet ud, så dækker din kasko sandsynligvis ikke smiley

Kommentér på:
valg af mc, mellem kørekort

Annonce