{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.618 visninger | Oprettet:

Skift dæk og lån en cykel ? {{forumTopicSubject}}

Ja så er det blevet min tur til at få skiftede min dæk dog ved jeg godt hvilke jeg skal have på....
Men jeg er så heldig at kun have min mc og bruger den som mit primær transport.
Nu hvor jeg så skal have skiftet dæk tænke jeg om der er nogle der har erfaring med låne en motorcykel mens man får skiftede dæk?
Jeg kan ikke komme på arbejde uden et køretøj og står ikke lige og kan låne en bil.
Hvad er jeres erfaringer? Sidst jeg skulle have skiftet dæk ville nogle have jeg skulle aflevere den også ville de ringe når den var klar. (Flere steder) andet sted skulle jeg komme med cyklen også ville de skifte dem men det tog flere timer fordi de først skulle hente dem og jeg måtte tage en halv fridag.
Hvad er jeres erfaringer med at låne en cykel i mens?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Skift dæk og lån en cykel ?
  • #1   5. maj 2014 Skift dæk selv, det er ikke så svært.

  • #2   5. maj 2014 Kan se du kører kawasaki og bor i Østjylland. Ring og aftal tid med Rydberg, når du ved hvad du skal have af dæk, så kan de jo bestille hjem hvis de ikke har.
    Jeg fik lavet service på min samt dækskifte, tog en time og jeg var rullende igen. Dækskiftet tog nok 20-25 min.
    Prisen på deres dæk er inkl arbejdstid og smådele som ventil og afbalanceringsklodser.


  • #3   5. maj 2014 gør som #2

    personligt piller jeg mine hjul af og køber dæk på mcdækonline.dk, aftaler en tid med mekaniker og venter imens


  • #4   5. maj 2014 laver altid en aftale , hvor de står klar med værktøjet når Ninja"en ruller ind..
    mvh hc.. ps og tror ikke du skal regne med du får lov at låne køretøj, pga et dækskifte.... få lavet en klar aftale, ang tid.. eller lad en kammarat til køre den til dækskifte. mvh hc


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #5   5. maj 2014 Når jeg skifter for folk, kommer de oftest kørende på cyklen og kører hjem på den igen samme eftermiddag. Dækkene bestiller de bare til min adresse så de ligger klar når de kommer.

    Når du bestiller dæk på f.eks mcdaekonline.dk kan du vælge montagested hvor de så bliver leveret.


  • #6   5. maj 2014 Har aldrig hørt om låne cykler... Hos bil forhandlerne skal man jo også leje en lille møg spand nu om dage.... Så er det vist billigere at tage fri et par timer, eller udforske bus driften.

    Ring og få en fast tid, om det er en kawasaki forhandler er irrelevant. De kan alle skifte dæk.
    Jeg har med held brugt Larsen i lystrup,


  • #8   5. maj 2014 Du når få knapt ud af deres port, før at de har nået at skifte dækkene smiley

  • #9   5. maj 2014 Jaaa okay kan godt se det måske holder lidt hårdt men
    1 har jo som sagt dårlig erfaring med at lave sådan en aftale med en forhandler.
    2 så kunne det også være sjovt at låne en anden cykel smiley
    Men nu har jeg en aftale med en gut. (Næsten)
    Jeg bruger hvertfald ikke de værksteder som ligger i Aarhus midtby.


  • #10   5. maj 2014 Uden at hænge nogen forhandlere ud, så tror jeg at jeg ved hvem du tænker når du siger Århus midtby (tæt på Webike?), der kan jeg godt forstå du går uden om. Men brdr sejr plejer at være helt fine. De gange jeg har været der har de overholdt deres aftale.
    Men ja, Larsen Mc i lystrup er også fine (lidt dyre). Og nej, det skal bestemt ikke være en kawasaki-forhandler for at skifte dæk. Jeg har bare haft super god betjening ved Rydberg, og ved de gør det mens man venter.


  • #11   6. maj 2014 Ja tror godt du ved hvem det (havd er webike) jeg kan egentlig godt lide værkerne der nede men det er også det.
    Brd sejr fik jeg skiftede de to sidste gange. Lang historie den ene gang skulle jeg betale meget overpris for nogle ventilere og inden det havde jeg diskutere med ejeren i længere tid om han ville skiftede dem osv og anden gang måtte jeg vente et par timer på de fik hentet dækkende og fik dem på så nu gider jeg ikke dem mere.
    Rydbjergs og Larsen har jeg ikke erfaring med men kun hørt godt om smiley
    Nu har jeg en aftale med en her fra smiley så får næppe lov til at låne hans cykel :D:(


  • #12   6. maj 2014 Webike er en cykelforhandler i klostergade. Har samme opfattelse af værkstedet. Men ejeren af stedet er under al kritik.

    Hm, træls med Brdr Sejr. Jeg har haft modsatte oplevelse. Skulle have skiftet olie, strammet diverse sager og hurtig gennemgang. Kom sidst på dagen og snakkede med Niels (som ejeren vist nok hedder) og klappede hans hund. Da han var færdig fik jeg lov til at betale for olie og filter, de 3 kvarter han havde brugt blev ikke bonnet med den begrundelse, at han var glad for jeg havde klappet hunden smiley
    Men fedt der er folk her der hjælper, det har jeg også haft succes med.


  • #13   6. maj 2014 Euromaster / vulcano i Skanderborg. Det koster 150-175 per hjul og du må gerne komme med dine egne dæk. Ring og aftal en tid, kør derhen og stil cykel (og medbragtedæk) og vent 1 time. Kør så hjem smiley

  • #14   6. maj 2014 Ja det var da fint Simon. De er nogle sjove typer der oppe hos sejr. Ja det hedder ejeren, en af dem. Tror det har meget af gøre hvilken dag man fanger dem på.
    Men ja fuldstændig enig med den anden butik smiley

    Ja det er sku lækkert nok. For mig er det altid ligesom at når man skal klippet jeg skulle have skiftet dæk i sidste uge smiley

    Thor har de så også dæk? Det er lidt træls at have to mc dæk bag på cyklen.


  • #15   6. maj 2014 De havde en hal fyldt med dæk - jeg er temmelig sikker på de også har mc dæk smiley Jeg havde dog mine med (en ven kom med dem i bil)

    http://www.euromaster.dk/privat/find-euromaster-center/skanderborg


  • #16   6. maj 2014 Jeg spurgte engang hos Quick pot om gjorde og der sagde han de havde sådan en gentleman aftale om de ikke skiftede på mc.
    Men på den hjemme side du linker til skriver at de skifter på motorcykel også smiley


  • #17   6. maj 2014 Jeg har selv fået det gjort hos den og det gik smertefrit. Billigt og hurtigt smiley

  • #18   6. maj 2014 Hvis det skal være rigtig nemt :
    https://www.facebook.com/pages/Mobil-Bikeservice/339816992786797


Kommentér på:
Skift dæk og lån en cykel ?

Annonce