14. feb 2006 Følger: 14 Følgere: 11 MC-er: 3 Emner: 63 Svar: 124
GS500 forskellige årgange / heste GS500 forskellige årgange / heste
Hej Galleri!
Jeg har tidligere haft en GS500 fra '93 men har nu fået en nyere fra '02. Den nye GS'er kører perfekt og der er ikke noget at komme efter, men jeg syntes at den er en lille smule langsommere i optræk end den gamle jeg havde.
Jeg har fået at vide at de forskellige årgange kan have forskellige antal heste, vistnok helt fra 44 - 52, og jeg har derfor min nye GS'er mistænkt for at have mindre heste end den gamle.
Er der nogle der ved hvilke ændringer der er foretaget, for at motorerne ikke yder det samme når de er fra forskellige årgange.
Jeg spørger naturligvis fordi at jeg godt kunne tænke mig at kontrollere om min nye GS'er er 'droslet' lidt ned i forhold til min gamle GS'er, og evt. foretage nogle ændringer så den bliver en anelse mere kvik.
Jeg er klar over at en GS500 aldrig bliver vild og at det ikke kan betale sig at tune på sådan en, men hvis man fx. bare skal have nogle andre dyser i eller lignende, syntes jeg at det er værd at tage de ekstra heste med.
Vh. Kasper
okt 2013
Følger: 2 Følgere: 5 MC-er: 3 Emner: 12 Svar: 1.299
Første hit hvis du søger på GS500 er: http://en.wikipedia.org/wiki/Suzuki_GS500 og her står det faktisk!?
jun 2013
Følger: 24 Følgere: 14 MC-er: 4 Emner: 22 Svar: 439
op til 97 har de på papiret 52 hk efter 97 har de 47/48 hk afhængig af hvem man spørger. Dog er jeg ret sikker på de ikke har lavet nogle reelle ændringer på motoren men bare fundet en anden måde at måle på. Det var i hvert fald det jeg fik forklaret at flere da jeg spurgte om det samme
Men ellers så kan ventiljustering, kædesmæring/kædekitstand, gearing, og generel stand på motoren jo også have meget at gøre med sagen
feb 2006
Følger: 14 Følgere: 11 MC-er: 3 Emner: 63 Svar: 124
Jeg har set wiki siden. Men der står, så vidt jeg kan se, ikke noget om hvad der er gjort ved motoren for at begrænse hestekræfterne, og det var det jeg søgte svar på.
@Frederik
Det er jo en fin forklaring at de bare har målt på en anden måde. Mht. min nye GS500 så har den kun kørt 13.000 km og har lige fået ny olie samt stillet ventiler, kæde og tandhjul er i fin stand. Umiddelbart har den både dårligere optræk og har sværere ved at trække ved høj hastighed på motorvejen, så det kunne måske tyde på at den er gearet højere end min gamle GS'er. Jeg må hjem og tælle tænder på kædehjulene.
feb 2006
Følger: 14 Følgere: 11 MC-er: 3 Emner: 63 Svar: 124
Det lyder interessant, det må jeg undersøge!
jan 2006
Følger: 26 Følgere: 24 MC-er: 3 Emner: 2 Svar: 18
nov 2012
Følger: 13 Følgere: 19 MC-er: 2 Emner: 65 Svar: 813
GS500 forskellige årgange / heste