{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
894 visninger | Oprettet:

Eftermonteret benzin måler {{forumTopicSubject}}

Jeg skal til at skifte mit cockpit på min sv650s ud med et lidt retro alternativ, når jeg piller delkåben af den. Jeg er faldet over dette koso instrument:
http://www.digital-speedos.co.uk/new-crb-gauge-1250-p.asp
Og eftersom den har mulighed for at vise tankstand, tænkte jeg om det er noget man kan eftermontere på en SV'er?
Den kan jo mere eller mindre det hele, den her smiley

Derudover kunne jeg godt tænke mig at vide om standard speedo signal kan benyttes til div digitale instrumenter.. Det er jo et elektronisk signal standard på sv'eren

Alternativt har jeg også kigget på denne:
(link fjernet)
Jeg har dog ikke været i stand til at finde nogle data på den, på fx hvilke funktioner den egentlig indeholder, og må ski nok også indrømme at jeg hellere vil have omdrejningstæller som nål, og speedometer som digital tal.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Eftermonteret benzin måler
  • #1   23. maj 2014 Er der som standart en benzinmåler på en sv650? hvis der er, så er det et spørgsmål om at finde de rigtige ledninger, og kalibrere instrumentet. Hvis ikke der er i forvejen, skal du jo til at skære og svejse i tanken, osv.

  • #2   23. maj 2014 Speedometeret kan iøvrigt med meget stor sandsynlighed fungere med den originale impulsgiver. Men se om du ikke kan finde en bruger-manual til instrumentet. Det burde indeholde alt hvad du skal bruge.

  • #3   23. maj 2014 Standard er der kun en to niveauer som måles i tanken. Det giver så signal til en lampe, der enten blinker (lav stand) eller lyse konstant (tæt på tom)

    Vil det ikke være smartest at have speedometret sm digital tal? jeg tænker at omdrejningerne ændrer sig så hurtigt at det godt kan blive svært at følge med på digital display.


  • #4   23. maj 2014 Det lyder ikke til at benzinfølerne, er lavet på samme måde som en benzinmåler med nål (som fungerer med en variabel modstand, som så giver en varierende spænding, som måles med et voltmeter - altså benzinmåleren). Derfor er du nok ude i modificering af tanken, hvis du vil have niveau-visning ud over de to som du har nu.

    Mht. digital/analog, er det jo meget en smagssag, men som du selv siger, så reagerer instrumentet lidt langsom til rpm (0,5sec). Man ser da også langt flest instrumenter på moderne motorcykler, med rpm som analog.


  • #5   23. maj 2014 Her er der en der eftermonterer et koso instrument på sin sv650, og hvad han gjorde med tank-lampen.
    http://www.svrider.com/forum/showthread.php?t=113175


Kommentér på:
Eftermonteret benzin måler

Annonce