1.413 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 26 Svar

Indbo forsikring dækker gear Indbo forsikring dækker gear

Ja, så måtte jeg sku ned og hilse på asfalten. Lidt ærgerligt, men gik ikke værre end en hånd som jeg lige skal forbi lægen med på mandag, og så ellers lidt skadet gear.

Min motorcykel er så billig at det ville koste mig mere i mistet anciennitet at melde skaden, end bare at fikse det selv.

Mit helt nye tøj er jeg derimod lidt ked af, er blevet slidt.

Et par handsker som er helt færdige, en Arai Viper GT hjelm (som overraskende nok, slap med en lille rids på trods af at den klaskede mod asfalten), min læderjakke som er blevet slidt på den ene side. Slidt hul på bukserne og støvlerne er også blevet en smule slidte..

Jeg har hørt at indboforsikringen tager sig af denne del sagerne, men hvor skadet skal gearet reelt være før man kan få noget for det?

Som sagt er alt gearet under en måned gammelt, så jeg er sku lidt ærgerlig ved det smiley

Som et lille sidespørgsmål. Dækkene som sidder på motorcyklen er fra 07. Der var en som, efter styrtet, var ved at fortælle mig om levetiden på dæk. Kan det virkelig passe at et dæk max holder i 5 år inden det bliver hårdt?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Stikkontakt 205 kr.
  • Rengøring 600 kr.
  • Move out cleaning 1.000 kr.
  • Nedtagning af tapet 5.000 kr.
  • Reparation af zinktagrende 1.800 kr.
  • Toilet og vaskafløb (små VVS-opgaver) 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Indbo forsikring dækker gear
  • #1   30. maj 2014 Mener at have hørt, at hvis hjelmen har fået et slag er det byt til nyt, desværre.

Det bliver nok svært at overtale forsikringen til det, hvis det ikke ses tydeligt smiley

• #2   30. maj 2014 Det er vel forskelligt fra selskab til selskab. Har lige fået fuld dækning på konens udstyr, og alt blev dækket fuldt ud, også selvom nogle af skaderne ikke var så slemme endda. Det var hos TRYG. Hjelmen skal skiftes, også selvom der "kun" er en lille ridse. Du kan ikke se det indvendige i hjelmen og det er det som beskytter dig ved et styrt - ikke den tynde glasfiberskal udenpå...

• #3   30. maj 2014 Ja der er levetid på dæk og dæk fra 07 er for gamle.
    Ved ikke om indbo dækker, men eftersom din hjelm har været nede, skal den i hvert fald skiftes uanset om du kun kan se en ridse, kan du ikke se om skallen osv. har taget skade.

• #4   30. maj 2014 fame godt der ikke er sket mere med dig.

med hensyn til din hjelm, så vil jeg anbefale dig at du får ny hjelm, uanset om du selv skal betale den eller ej.

da jeg tror, den er færdig.

mvh

• #5   30. maj 2014 Jeg var nede og ligge og indboen dækkede alt mit udstyr på mig selv, de skulle ikke se billeder af det. Men var hjelm, dragt, handsker og støvler.

• #6   30. maj 2014 Det er dækket af indboforsikringen som standard.

Nogle selskaber vil have det sendt ind, det er forskelligt.

Og enig med bl.a. Busa, ny hjelm.

Mvh.
    Ham som selv går på krykker efter første styrt..

• #7   30. maj 2014 Dæk anbefales til 3 år, og bør i hvert fald skiftes efter 5 år.
    Sikkert ikke alle der er enige i det, men det hører jeg fra en del mekanikere, og kan læse om det herinde.

• #8   30. maj 2014 takker for svarene gutter.. så skal der nye sutter på maskinen.. blandt andet smiley hehe

• #11   31. maj 2014 busa c:
    nu er den info du link til jo bildæk. som er anderledes, fordi der går længere tid før mc dæk mørner i forhold til bil er min erfaring
    men det er lidt en gråzone, fordi dæk der har lagt i en butik i 5 år og kørt 2, er nødvendigvis ikke færdige, men dæk der har siddet på en mc i 7 år er færdige,

• #12   31. maj 2014 Arb. selv i et forsikringsselskab, min erfaring er at det ikke er noget problem at få disse genstande erstattet, så sig det som det er, begynder du først at digte ender du med at virke utroværdig, og SÅ begynder problemerne først ??

• #13   31. maj 2014 Indbo dækker alt tøj og hjelm, hvis det er dyrt udstyr vil mange selskaber gerne have det ødelagte ( så de ikke kommer til at dække det flere gange, fik jeg af vide)
    Godt du ikke selv har taget skade smiley

• #14   31. maj 2014 http://www.motorcykelgalleri.dk/forum/Generel-diskussion/112585-de_mest_stillede_forsikringsspoergsmaal

Ved kørselsuheld:
    Indboforsikringen dækker køredragt (eller hvad man nu har på), hjelm, handsker, støvler osv.
    MC-tasker dækkes på motorcyklens kasko, men evt. rygsæk dækkes på indbo.
    Er der en ansvarlig modpart, anmelder man sine egne skader på sine egne forsikringer, som så henter pengene hos modpartens ansvarsdækning.
    Får man skade på noget der ikke er forsikret, går man direkte til modpartens ansvarsselskab.

• #15   31. maj 2014 Jeg takker endnu engang for svarene. Det har hjulpet mig en del. Jeg snakker med forsikringsselskabet mandag.

• #16   31. maj 2014 Jakob (Århus)
    måden dækkene bliver opbevaret på og det at de er overflade behandlet ( derfor nye dæk er så glatte) er med til at holde dem "friske" i forhold til hvis de har siddet på en mc i 7 år.
    udover dette er der stor forskel på om dækkende er monteret på en fælg eller ej og endnu større forskel på om fælgen med dæk er monteret på cyklen, det gør også en væsentlig forskel på levetiden hvis de ikke bliver brugt.

mvh

• #17   31. maj 2014 #10
    Ja og når skaden på hjelmen så ikke passer med resten af historien risikerer du at stå uden erstatning for hjelmen.

Hvis du absolut vil snyde nogen så lad være med at snyde forskringsselskaber eller SKAT da de begge har både midlerne og viljen til at følge sagerne til ende.

Min erfaring er at selv om de nogen gange brummer lidt mht dyre hjelme så dækker de.

• #18   31. maj 2014 Jeg meldte mit uheld og dækning af udstyr online til mit forsikringsselskab.
    Der var fuld dækning OGSÅ hjelmen.

Sørg for at melde det til ulykkesforsikring også, hvis der nu kommer nogle følgeskader på dig. Godt at det ikke gik dig være end du beskriver.

OPRÅB:
    Hvem mener seriøst at der er kørt så det er dækket skyld pga. alder. Come on - der er ikke mange der kan køre så hårdt på en cykel at den mister vejgreb - heller ikke om det er 10 år gammelt dæk.
    Det er tørvejr og med +15 og vejene er vasket rene inden for de seneste 14 dage.
    Tror nærmere du så et par gode kasser og glemte alt andet.

ACE - har du lyst til at fortælle hvad der skete.

• #20   31. maj 2014 Erik H - på den Suzuki jeg havde sad originale dæk fra 2007-8 stykker. Rundt i et sving fra en udkørsel med tør varm asfalt hvor jeg accelerede lidt hurtigt (sving med dårlig oversigt så skal gerne gå lidt stærkt) der mistede dækket grebet, og der var ikke meget der skulle til. Jeg fik fat i ny dæk, og en aftale med en der ville hjælpe med at skifte. Han måtte opgive med sit manuelle udstyr, fordi han simpelthen ikke kunne få dækket af da det var blevet så hårdt, det skete i 2013. Jeg måtte til et værksted da de har en hydraulisk prof maskine. Han sagde også det var godt jeg fik det skiftet fordi det var blevet så hårdt.
    Nyt dæk på, og jeg har aldrig oplevet dækket slippe i det sving siden. Heller ikke når det gik endnu mere friskt til.

Jeg vælger at tro på dæk bliver hårde og ubrugelige med tiden. Om det er dækkenes skyld i ACE's tilfælde kan man på ingen måde vide, men måske.. For de var åbenbart også gamle.

• #21   31. maj 2014 #19
    3 stk og har fulgt 4 andre sager på tæt hold.

Har også set et par sager hvor forsikringstager havde ønsket at han ikke havde 'pyntet' på skaderne for at være sikker på erstatning.

Men du lytter da bare til din onkel. Det er et frit land vi lever i men det betyder ikke at det er særligt smart at opfordre til forsikringssvig i et åbent forum på nettet.

• #23   31. maj 2014 #22

Jeg synes du skal lade din onkel drikke og fortælle gode historier når familien er samlet smiley og danne dine egne erfaringer. Alle forsikringsselskaber i dag ved godt at en hjelm der har været i asfalten er en bytter, og der er ingen problemer, de 4000,- en alm god hjelm koster er jo småpenge i det store regnestykke.

Mvh Brian

• #25   31. maj 2014 Nu er tosserne på mcg nok dem der har mest erfaring med hvordan man som mc'ist behandles af forsikringsselskaberne smiley og onkel kørelære er ham der har fortalt de samme historier i 25 år smiley
    Jeg fik ny hjelm efter styrt sidste år, hvornår fik onkel sidst et afslag på erstatning ??

Forsikringssvindel er nok det mest tåbelige sted at snyde... Og når man så gør det for den latterlige lille værdi en hjelm har, så er der sgu ikke meget fornuft på første sal......

• #27   31. maj 2014 Har en kammerat der ikke fik erstattet hjelmen fordi der ikke var tydelig tegn på brud. Og det var en forholdsvis billig hjelm.

Jeg synes heller ikke man skal snyde selskaberne, men de kan godt være tunge at danse med.

• #29   31. maj 2014 de vurderer om hjelmen er skadet pga det anmeldte styrt eller fordi man har tabt den for et halvt år siden. Ligesom når taksatoren kommer ud og kigger på den ødelagte mc smiley
    som udgangspunkt kunne jeg ikke forestille mig de ikke ville dække, men jeg har ikke selv erfaring med at få dækket udstyr smiley

• #30   1. jun 2014 Simon Ø.
    Korrekt at udkørsel i sving med fuld rulle kan den miste. Tror lige min tekst var en gang varm gas over at tingene mange gange sættes på spidsen i stedet for at trække vejret og bruge lidt sund fornuft.

• #31   1. jun 2014 simon ø:
    nu er der osse forskel om et dæk har siddet på en motorcykel i 7 år eller lagt på et lager 5 år og kørt 2

• #32   1. jun 2014 Der siger jeg dig heller ikke imod.
    ACE siger dækkene har siddet på mc'en siden 2007 ( næsten samme som mine) og historien var for at komme med et eksempel på, at der er forskel på nye og gamle dæk.

Kommentér på:
Indbo forsikring dækker gear

Annonce