1.864 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 25 Svar

honda vs suzuki honda vs suzuki

Hej mc mennesker

jeg står i den situation at jeg ska ud og ha mig en mc..

valget ligger mellem en suzuki gsxr 750 99' 45000 km
med div reserve dele...

og en honda cbr 900 rr 96' 30.000 km

de ligger ca i samme pris

hva tænker folk er det bedste bud?

tænker gsxr'en er med direkte indsprøjtning, hvor blade'en er med karburator.

har hørt at bladens motor sku være meget stærkere?

osv

hjælp mig venligst!

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rep. af udendørs vandhane 1.000 kr.
  • Ophængning af 2 stk. 40t tv på væg(beton) 699 kr.
  • Montering af vægreol (L:80 B: 22: H: 142) 600 kr.
  • Håndvaskrør skal skiftes ud 1.500 kr.
  • Dishwasher not working 900 kr.
  • Handyman 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  honda vs suzuki
  • #1   19. jun 2014 Det er en religion for folk begge fine maskiner men ville nu vælge Honda den går du ikke galt i byen med hvis den er behandlet ordenligt. Men som sagt det er en smags sag syndes også personligt CBR 900 fra den årgang er en flot maskine.

• #2   19. jun 2014 Hd kan du bedst lide??

Jeg tror ikke der er nogen reel kvalitetsforskel, selv om masser af Honda folk påstår det

• #3   19. jun 2014 Ville vælge Suzuki'en af økonomiske årsager - IF har en suzuki forsikring, der er markant billigere end det andre mærker kan tilbyde.

Betaler selv ca. 4500 inkl. kasko for min SV1000 om året, tilsvarende skal Top Danmark have 22000 for samme cykel

• #4   19. jun 2014 1996 og kun 30000km;-) men der er noge mere ppower i den 900.

• #5   19. jun 2014 Jeg prøvede en gsxr 750 år 99 imens eg havde min cbr 900 fra 96.
    Jeg er hverken honda mand eller noget andet, jeg syntes generelt at alle mærker har lavet nogle fede maskiner, nogle flere end andre selvfølgelig:)
    Men jeg ville på ingen måde bytte fra en cbr til en gsxr!
    Den gsxr er måske en smule hurtigere på toppen men alt andet er dårligere!
    Mere grov på gassen, føles langsommere i acceleration, føles større og tungere og er ikke lige så let at lave lange wheelies på som cbr900:)

• #6   19. jun 2014 tak alle sammen det virker jo til i sær mathias har forstået hva jeg vil med mit spøærgsmål...
    har prøvet en cbr, og synes virkelig man sidder godt på den og at den er vildt lækker i sving osv...

og hva angår forsikring valgte du lige at sammenligne et billigt forsikrings selskab med det dyreste selvfølgelig er forskellen der stor smiley
    men kommer til at ligge på ca. 5000 i de fleste forsikrings selskaber med kasko

men er honda'en ikke stadig modellen hvor man næsten direkte har taget en bane cykel og smidt plader på? eller er det 92' model?

• #8   19. jun 2014 Knud rammer det meget godt ind: hvad kan DU lide. Du kan læse, undersøge, sammenligne, teste, bladre, lure i dagevis uden at komme til nogen konklusion omkring hvad der er bedst.

Det eneste valide svar er hvordan DU har det med at køre på den ene kontra den anden. Begge cykler er skønne hver for sig. Skulle jeg vælge havde jeg nok også nappet Fireblade'n.

• #10   19. jun 2014 jeg har lige købt en suzuki så... suzuki selvfølgelig!!!! (havde jeg købt en honda holdte jeg med honda), hope u see what i mean...

• #12   19. jun 2014 Man kan da for fanden stadig forholde sig objektivt selvom man kører på en maskine af det ene eller det andet mærke ? Ellers så skal man måske bare lade være med at anbefale noget som helst ?

Af de to havde jeg valgt Honda'en, synes kvaliteten virker mere overbevisende. Den er federe at se på, men det er naturligvis en smagssag.

• #14   19. jun 2014 Hm, jeg har en Honda, men efter min opfattelse, er skiltet på den en fejl!

• #15   19. jun 2014 Jeg har. Hold nu fast, både en honda og en Suzuki i garagen. Hondaen er klart en lækker mc, men den er ikk ret gammel, så nok en dårlig sammenligning... Suzukien derimod, den er 10 år gammel og har levet sit liv hårdt som bane ged hele sit liv. Og jeg må sku sige den har gjort det godt, der har stort set ikke været noget galt med den. Den bruger ikk engang olie.... Tror de begge er fornuftige mc'er

• #17   19. jun 2014 Og Lars har selv sjovt nok et gammelt fejeblad, som formodentlig spiller mere rent end philharmonikaerne smiley

Det er gamle cykler begge 2. Køb den du synes køre bedst. Og vær opmærksom på at du kan få noget meget nyere pt for en meget lille merpris smiley

• #18   19. jun 2014 Ja, du kunne f.eks kigge på en Suzuki GSX-R 1000 K1 eller K2 - de kan handles ned til 50.000, hvis du er jyde smiley

Dér får du altså også meget for pengene (synes jeg).

• #20   19. jun 2014 Har lige opfanget i en anden tråd. Gsr600 07 til 40000,-

• #21   19. jun 2014 Sådan en GSR600 kører bare godt. Er den med ABS til den pris ?

• #22   19. jun 2014 Honda laver bedre biler smiley

• #23   19. jun 2014 Suzuki laver også fede biler

• #24   19. jun 2014 dog ikke, det er en 2007. abs modeller er 2008+ og de lægger i 50-60k for de billigste. men nu har jeg kørt 50.000km uden abs på mc og aldrig savnet det. er begyndt at lærer baghjulsdrift smiley og skal da også lærer at lave en stoppie, så abs er no go smiley
    og ja, hun kører fantastisk!! er så glad for den! smiley

• #25   19. jun 2014 hvornår skifter blade'en egentlig til direkte sprøjt? smiley

• #26   19. jun 2014 Vælg Honda´en.....
    Glem snakken om karburator kontra indsprøjtning.
    Karburatorer er en glimrende løsning. Fordi der er indsprøjtning på, gror træerne bestemt ikke ind i himlen. Der kan bestemt også være problemer med sådan en løsning.
    smiley

• #27   20. jun 2014 Firebladen fik sprøjt i 2000 da den kom til at hedde 929

• #28   22. jun 2014 Hva faldt valget på?

• #29   22. jun 2014 en blade begge mc'er er rigtig flotte.

men sidder bare bedre på en blade højden er god men sidder ikke så sammenkrøllet.

og så tror jeg måske den gsxr jeg var ude og kige på sku ha den helt store tur i motoren, der kom blå røg og den virkede til at ha mistet en den af sine kræfter.

men ska hente den fredag så ska nok smide nogle billeder op ^^

• #30   22. jun 2014 jeg ville snuppe GSXR750 grundet sproejt

• #31   22. jun 2014 nu har jeg prøvet begge cykler, og det sprøjt går ikke op imod 150 ccm mere...
    synes egentlig at gsxr'en virker lidt "spinkel" i motoren og man ska følge sin mave fornemmelse smiley

Kommentér på:
honda vs suzuki

Annonce