1.087 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 28 Svar

thomas n
thomas n
Følger: 1 Emner: 4 Svar: 10

honda vs suzuki.? honda vs suzuki.?

jeg har fået mit pap og er begyndt så småt og kigge lidt efter en mc.
men man hører jo mange ting når man snakker med forskellige folk rundt omkring.
har været ude og prøve en gsx750f og syntes egentlig det er en rimelig pæn cykel og god og sidde på og har snakket lidt med forskellige folk om det og mange siger man skal holde sig fra suziki og kigge lidt på en hinda. men hvad er jeres erfaringer?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle ikea pax skab 1.200 kr.
  • Klipning af hække 675 kr.
  • Opsætning af ny vandhane 800 kr.
  • Ny bruse slange 600 kr.
  • perlatorstykket fra køkkenet faldt af 700 kr.
  • Vaskemaskine vil ikke starte, virker som om program vælgeren er frosset men melder ikke fejlkode, 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  honda vs suzuki.?
  • #2   2. sep 2008 Jeg har prøvet lidt forskelligt igennem årene, og der er altså kvalitets forskel på Skruzuki og Honda.. Det kan du også se på priserne..
    Jeg har oplevet de gange jeg har siddet på en Suzuki at finishen er lidt mere øv..
    Men suzuki er billigst.. man kan jo også sige hvem gad at køre Hyundai hvis vi ikke havde de store afgifter?? ikke nogle tror jeg.. det samme med suzuki smiley

• #3   2. sep 2008 Honda er dyrere og finishen er, som juel skriver, lidt bedre, men man skal absolut ikke holde sig fra suzuki. De laver skam fine cykler. Jeg ville f.eks helt klart heller vælge en gsxr1000 frem for en fireblade både pga af udseene og pris. Suzukien yder også en anelse bedre.

• thomas n
    thomas n Tilmeldt:
    maj 2008

#4   2. sep 2008 ok ku godt værre man bare sku spare lidt ekstra ammen og tage honda.. takker for svarene.

• #6   2. sep 2008 Synes nu det var meget godt ramt smiley

• #7   2. sep 2008 -K007- : En ny Honda er absolut ikke bedre hvad angår kvalitet og finish end de andre. Men som en anden har skrevet længere oppe, så er der stor forskel fra model til model. Eksempelvis har de ikke været for heldige med den nye Honda CB 1000 R hvad angår samlekvalitet og finish.

• thomas n
    thomas n Tilmeldt:
    maj 2008

#8   2. sep 2008 nu snakker vi heller ikke nye mcér. har kigget på gsx 750f fra 98> og vfr 750 91-94 og cbr600 94-98.

• #9   2. sep 2008 K007: Ingen cykel oprettet
    Juel: Honda til salg

Honda er det eneste der dur, men I vil ikke have det alligevel, sjovt

• thomas n
    thomas n Tilmeldt:
    maj 2008

#10   2. sep 2008 og nyere sv650.

• #11   2. sep 2008 Hvordan var det nu lige det gik til Le Man ???

Ikke mange cbr1000 08 i toppen der, men jeg kan self. tage fejl.

• #12   2. sep 2008 Alle sammen ubruglige svar smiley

Den generelle råd er ALTID : Prøv de forskellige mc'er enten ved forhandler eller ved sælger. Check ved de forskellige forsikringsselskaber hvad de skal have for ansvar/kasko og tag så derefter beslutningen med hjertet/fornuften/pengepungen i den rækkefølge :-).

Kører selv suzuki pga billig pris, kanon forsikring via IF for nye MC'ister, og så faldt mit valg jo på årets MC 2007 : Suzuki Bandit 650 (spitzen klasse maskine) Ps her var det så lige hjertet der talte fyi

• #13   2. sep 2008 S U K Så begynder mærke hetzen igen.
    Lad nu værre med at se så meget på mærke. Men mere på hvad du synes der ser fedt ud, som du befinder dig godt på og som DU synes kører godt.

Sidst men ikke mindst, da du nu kigger på brugt. Så er det 100% vigtigere hvordan standen af den cykel du kigger på er, end om der står Honda, Suzuki, Kawazaki eller noget helt fjerde på tanken..
    Hvad ligger dit budget på skal du nok også tænke lidt på..

• #14   2. sep 2008 hørt, Peter V.
    Det er lige så individuelt som at købe nye sko - nogle trives kun i Lloyd, andre kun i Ecco og igen andre kun i Runner *G*
    Det vigtigste er da at man føler sig godt tilpas - resten er subjektivt lir.......

• #15   2. sep 2008 ud fra de mcèr thomas nævner er der ingen tvivl om at vfr er den bedste, hvis jeg da skulle råde ham....

• #16   2. sep 2008 Hold kæft hvor skriver folk meget lort!!

• #17   2. sep 2008 skriver lort???

• #18   2. sep 2008 ingen tvivl her .... suzuki er og bliver det bedste køb ....

Hvad var det lige de andre mærker hed ?

• #19   2. sep 2008 Japanerne ligger overordnet set holdbarhedsmæssigt meget tæt op ad hinanden. Der er selvfølgelig undtagelser, når man kigger på enkelte modeller. Der har alle de 4 store haft deres mandagsmodeller.

Men en V-Strom er nu den bedste;-)

• #20   2. sep 2008 Den danske Suzuki importør er god til at forhandle priser og når cyklerne kan sælges billigt i DK må det være fordi det er skrammel?
    Er det sådan det hænger sammen?

Hvis man kigger rundt i resten af verden, hvor der ikke betales lige så meget i registreringsafgift, så er prisforskellen på de forskellige mærker til at overse.
    En Suzuki er ikke dårligere end noget andet, men den er måske billigere.

• #21   2. sep 2008 Mick og du kommer med et indlæg som intet relevans har? (nåå du er så også 15...)

Anyway jeg har suzuki nu (en tl 1000 R) er max glad for den, MEN jeg har fået anden motor på den da forrige ejer eller forrige igen ikke havde været særlig god med den. MEN nu køre den bare max derud af, ingen problemer der!

• #23   2. sep 2008 Hvis de kan lege med tallene, hvorfor gør de andre impotører det så ikke?

Jeg tror ikke på det, mange af de "billige" Suzuki'er der er solgt i DK er modeller importøren har købt som overgemte modeller rundt omkring i EU og dermed har de kunnet indføre dem billigere, hvilket så igen giver lav afgift og udsalgspris.

• #24   2. sep 2008 Gonzo Skodborg-MC A: hvem siger ikke at jeg skal have en anden ??

• #25   2. sep 2008 En velholdt VFR er bedre køb en GSX-f. Kvalitet og finish er meget højere. Men som sagt, velholdt er det vigtige ord.

• #26   2. sep 2008 -Jesper [Lyngby] P
    Jeg giver dig helt ret, at velholdt er det vigtige ord. En gammel Viffer er stadig en pæn slat dyrere end en F'er i samme årgang også selvom vifferen har tabt mere fra nyprisen end en F'er - så en direkte sammenligning mellem de to er ikke helt rimelig.
    F.eks en '90 VFR kostede 130K, hvor en GSX 750F kostede 85k.

• #27   2. sep 2008 Jeg har haft begge dele, og selvfølgelig er der forskel på de to mærker, men det er et spørgsmål om hvad du gerne vil have. Min opfattelse er at du for forholdsvis simple midler kan få en fornuftig maskine hvis du køber Suzuki, men min egen mening er at man også kan mærke forskel på de to mærker. Jeg kan kun sige at jeg har kunne mærke det på de maskiner jeg har haft.
    Det er lidt ligesom at sammenligne Suzuki og Toyota i bilverdenen.
    Men som det er blevet sagt, prøv nogle forskellige modeller og køb det du synes bedst om og dan din egen mening. Og ja jeg har i øvrigt en Honda til salg hvis det er noget smiley

• #28   2. sep 2008 Nikolai F nu er der også temmelig meget forskel på din cbr og den gsxf du havde smiley

• #29   2. sep 2008 jeps og derfor skriver jeg også at man lige så godt kan danne sin egen mening, det er jo ikke det store problem at få lov at prøve lidt forskelligt.
    Skal dog siges at gearskiftet faktisk virkede mere fast og kontant på den gamle CB 400 jeg havde samtidig med Suzukien.

• #30   2. sep 2008 tjah, ud fra egne erfaringer må jeg sige at honda's motorer går i stykker, mens yamaha's bare bliver ved og ved og ......
    men det er vist ikke fair at dømme samtlige modeller produceret af samme fabrikat over en kam, ligesom det heller ikke er fornuftigt at "tage gennemsnittet" af et mærkes modeller og så sammenligne det med et andet mærke.
    come on guys, det er jo ikke et mærke man køber men én motorcykel. det er ikke engang nok at sammenligne modellerne. hvis valget står mellem to cykler er det jo ikke "en honda" mod "en suzuki" men "poul gertsen's honda vfr750 årgang 94 i god stand med meget ekstra-udstyr" mod "dennis johansens's gsx 750f fra 98 i god stand med gps og et ekstra sæt dæk"

sammenlign motorcykler, ikke mærker.

• #31   2. sep 2008 Der er ikke så meget forskel på de forskellige mærker længere...

Kom nu en i kampen og lad være med at hænge jer i hvordan det var i 70´erne og 80´erne...

Hvis suzuki er så ringe som det lyder til burde de så have vundet le man for mc´er 7 ud af de sidste 8 års race...??

En honda koster mere i indkøb end en suzuki

Men en suzuki er dyrere i reservedele og dyrere at holde med service... hvordan skulle reinhardt ellers tjene penge...??'

Har arbejdet på et suzuki værksted og er nu på et honda værksted... så jeg mener da selv at have lidt kendskab til det... men ret mig endelig...

/ Bülow...

Kommentér på:
honda vs suzuki.?

Annonce