{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.277 visninger | Oprettet:

Brugte el motorcykler {{forumTopicSubject}}

El motorcykler er nu kommet til salg i Danmark. Det er ikke meget jeg ved om dem endnu, men synes da det er lidt spændende. Dog er der nok stadig lidt "first mover" over dem der køber dem.
Men det der batteri holder jo kun en vis tid. Og hvor længe det holder afhænger vel også af hvordan mc'en er blevet kørt i den tid. Så hvordan forestiller man sig at brugt markedet er for el motorcykler? En brugt el mc kan jo let stå overfor at skulle have et nyt batteri og det, har jeg hørt, koster omkring 80.000,-
Hører gerne jeres tanker herom.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Brugte el motorcykler
  • #1   15. jul 2014 dyrt er sådan batteri sikkert.

    men
    det tror jeg så godt nok ikke det koster.

    mvh



  • #2   15. jul 2014 jeg har ingen interesse i el mc. den skal larme og lugte af benzin sådan en.. og med de få km jeg kører, redder jeg vist ikke verden ved at skifte til el.
    jeg har så lille egentligt kørselsbehov at jeg i stedet har afskaffet bilen, for første gang i 14 år ejer jeg ikke en bil smiley


  • #3   15. jul 2014 tror. der stå noget om priser her , på div batterier .

    men har ikke tjekket det.



    mvh

    http://www.motorcycle.com/manufacturer/2010-zero-s-and-ds-review-89389.html


  • #4   15. jul 2014 # 1

    profilbillede
  • Sigurd H
    Sigurd H Tilmeldt:
    mar 2014

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 108
    #5   15. jul 2014 Har lige læst lidt på Brammo's hjemmeside, de er en af producenterne af el-mcer og de skriver at prisen for at få et nyt batteri vil koste cirka halvdelen af motorcyklens salgspris, altså en pæn sjat penge.

    de skriver dette på deres FAQ:
    (link fjernet)

    Questions:
    Can batteries be replaced/updated and at what cost? What are projections for cost of replacement in the future?


    Answers
    The battery of both the Empulse and Enertia Plus are covered under warranty for 2 years. i.e. there would be no cost to the customer to replace if the battery failed within this time frame. Future battery upgrades are possible, but our assumption is that the cost would be prohibitive and in most cases, the customer would prefer to purchase a newer model year product instead and receive the benefits of continued development of motor, motor controller, and other systems on the motorcycle. If under extreme circumstances, a full battery pack were required to be replaced outside of warranty, the cost would be roughly ½ the retail cost of the bike. The labor required to install the battery packs would be quite expensive, given that the wiring harness and many subassemblies would need to be removed and re-installed. Rather like upgrading your Ducati 848 to an 1199 engine. Technically, it’s feasible, but you’d be much better off just buying an 1199.


  • #6   15. jul 2014 Tak Sigurd.
    OK, men så er det køb og smid væk. Det er da en dyr fornøjelse. Hvis jeg køber en mc til 100.000,- eller derover, kan jeg nu godt lide tanken om at jeg kan sælge den igen en dag, hvis jeg vil.


  • #7   15. jul 2014 Jeg ved at på el-crosserne koster et batteri cirka 50k

  • Sigurd H
    Sigurd H Tilmeldt:
    mar 2014

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 108
    #8   15. jul 2014 ja, helt enig. Som de også skriver, det er muligt for en pris, men det er nemmere bare at købe en ny mc,

  • #9   15. jul 2014 så siger jeg, fy for satan for en dyr pris, på sådan et batteri .

    mvh


  • #11   15. jul 2014 Batteriet er jo heller ikke svært at udskifte - det er bare tungt!

  • Sigurd H
    Sigurd H Tilmeldt:
    mar 2014

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 108
    #12   15. jul 2014 selvfølgelig er der andre producenter som gør tingene anderledes, Brammo var bare et eksempel på hvor dyrt det kan være at udskifte et batteri (:

  • #13   15. jul 2014 Det er vel også ligegyldigt hvad det koster... en Mc motor kan jo også kun kører 40000 km første den springer i luften og hvis nu batteriet har en garanti på 250000 km er det vel lige så godt...

  • Sigurd H
    Sigurd H Tilmeldt:
    mar 2014

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 108
    #14   15. jul 2014 kun 40.000? det kommer vist MEGET an på hvordan man kører. Alene min sv'er har kørt 85.000 og kører stadig som en drøm.

    Alt afhængig af producenten har batterierne en garanti på et sted mellem 2 og 5 år eller X-antal kilometer, alt afhængig af hvad der kommer først.


  • #15   15. jul 2014 En batteripakke til en Segway koster 18700,- smiley Så helt billig er den nyere teknologi altså ikke ( iflg mig smiley )

  • #16   15. jul 2014 Sigurd H. Jeg tror det var en joke fordi mange er km forskrækkede når det gælder mc..

  • #17   15. jul 2014 Bestemt vejen frem måske især som pendler bike..!!
    Batterierne på Brammo'en jeg prøvede i L.A. (Gammel model) er en stribe pc batterier der sidder plugget ind side om side.. Fik fortalt de er uden "hukommelse" og kan lades og aflades fuldstændigt min. 1000 gange.. Den model jeg lånte var næsten to år gammel og de fortalte den havde stort set stadig samme rækkevidde og tophastighed som fra ny.. smiley Optrækket fejlede ihvertfald ikke noget, - ku snildt følge med de fleste mc'er..+ + smiley
    Se evt. Mere her..? http://www.motorcykelgalleri.dk/fotoalbum/diverse_mc/18076-highway_1___san_fransisco___apr_12

    smiley


  • #19   16. jul 2014 Det var en joke med km....

  • #20   16. jul 2014 En ting er helt sikkert, som tiden går vil der gå kina mode i den, og så er det ikke batterierne der er det dyreste længere, der er en brugere herinde ( kan sku ikke huske hvad han hedder) der har en el mc, han kan sikkert fortælle dig en masse om det......

Kommentér på:
Brugte el motorcykler

Annonce