3.458 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 14 Svar

Jesper O
Jesper O
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 7

A1 kørekort: 125 ccm antal hk?? Neddrosling?? A1 kørekort: 125 ccm antal hk?? Neddrosling??

Hej MotorcykelGalleri!
Jeg har prøvet at læse mig frem til det jeg vil spørge om, men har ikke kunne finde noget konkret på emnet så håbede lidt I kunne hjælpe mig.

Jeg skal til, inden længe til at tage kørekort til lille motorcykel (A1).

På et tidspunkt vil jeg selvfølgelig anskaffe mig en 125 ccm som jeg må køre med dette kørekort. Her kommer mit spørgsmål:

Må jeg købe en 125 ccm over 15 hk og få den neddroslet til de lovlige hk eller skal den være lavet med de pågældende hestekræfter fra ny?

Håber I kan hjælpe mig, da jeg er blank på emnet. (Negative eller kommentarer som ikke hører til, frabedes tak!) smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Græsslåning (højt græs) og fjerne ukrudt imellem fliser 1.200 kr.
  • Opsætning af savsmuldstapet og male ca 300 m2 205 kr.
  • Køkkenskabe og skabe til mødelokaler 1.800 kr.
  • Samling af havemøbler 300 kr.
  • Kør fliser/sten på genbrugspladsen 500 kr.
  • Slå græs 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  A1 kørekort: 125 ccm antal hk?? Neddrosling??
  • #1   30. jul 2014 Du må gerne drosle

• Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator

Følgere: 292 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.714
    #2   30. jul 2014 Ved det at der intet står om det, må man vel gå ud fra det er iorden at neddrosle en kraftigere til 15hk.

MEN

Der er jo nødt til at være et godkendt droslings kit til det... Ellers er dokumentationen ikke iorden.

• Jesper O
    Jesper O Tilmeldt:
    jul 2014

#3   30. jul 2014 okay tak for det meget hurtige svar smiley

• #5   30. jul 2014 tog mit mc kort for et lille års tid siden også A!1 kortet, og der er jeg rimlig sikker på min kørelære sagde at lige netop ved A1 må man ikke drosle, og det er noget han ved noget om, aner jeg dog ikke.

• Jesper O
    Jesper O Tilmeldt:
    jul 2014

#7   30. jul 2014 Bor ude på landet på Østfyn smiley

• #9   30. jul 2014 Nu kan jeg ikke huske hvor jeg så det, men er ret sikker på, at man godt må drosle en 125'er.
    Det jeg læste var pga. vægt/effekt og der stod, at man måtte drosle til man ramte det rigtige vægt/effekt forhold.

• Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator

Følgere: 292 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.714
  • Jesper O
    Jesper O Tilmeldt:
    jul 2014

#11   30. jul 2014 synes bare ikke der står noget om, om man må drosle en 125 ccm hvis den har flere heste end det tillader med et A1-kørekort. Eller har jeg sprunget noget over for kan ikke finde det? smiley

• #12   31. jul 2014 Du skal forstå det som at der ikke står at du ikke må drosle den = derfor må den gerne drosles.

Derudover skal du være opmærksom på at den skal have et kraft/vægt forhold der hedder max. 0,1kW pr kg.

• #13   31. jul 2014 Har lige gennemlæst kørekorts bekendtgørelsen og der står faktisk intet om at du ikke må drosle en 125ccm mc..... Så sæt igang..... smiley hvis du altså kan få et godkendt droslingkit til sådan en smiley

• #14   31. jul 2014 Dette emne har været oppe mindst 3 gange indenfor de sidste 2-3 måneder, og det endelige svar har gang på gang været at det må du godt!!! min ven har en neddroslet Cagiva Mito som standard har 34 hk, og det er fuldt ud lovligt smiley

• #15   31. jul 2014 Hvad frederik sagde!

• #16   31. jul 2014 P.S. her er lige et link til et site der har TÜV godkendte droslingskits til næsten alle de gamle 2-taktere smiley

http://www.alphatechnik.de

• #17   31. jul 2014 Hvorfor er det folk har så travel med de nye regler , jeg mener der er for vidt gående men det er nu sådan de er pt. og hvis ma vil ændrer dem skal man nok brokke sig højrer oppe i systemet da jeg ikke tror der er mange politikker eller ligene der læser galleriet her , har selv efter mange forskællige mc fra 1100 ccm 650 ccm , veteran osv gennem 32 år købt mig en 125 ccm som jeg kører sammen min datter ( vi har 2 stk ) på go jeg kan da se at hun vil blive en noget bedrer mc kører da hun kan håndtere den på alle måder , men det er jo for at køre mc vi kører eller er problenet ikke motor størelsen men et kompleks om man fra 1 dag ikke er en af de store drenge ?? , lær at kør og så køb noget ccm når det er lovlig , erkend at det drejer sig om at kører og nyde det og ikke om at være en helvedes hård gut bare fordi man har købt en mc

Kommentér på:
A1 kørekort: 125 ccm antal hk?? Neddrosling??

Annonce