{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
696 visninger | Oprettet:

Mia F
Mia F
Tilmeldt:
23. aug 2022
Følgere: 18 Emner: 6 Svar: 7

Forsikring A1 {{forumTopicSubject}}

Hej igen - i er så hjælpsomme og det er jo længe siden i har hørt fra mig.

Hørte i dag at nogle motorcykler skulle koste mere i forsikring, og som jeg forstod det gælder det også for a1 cykler...

Jeg overvejer at anskaffe mig en yamaha YZF 125 eller honda CBR 125 og spekulerede på om nogen der havde den cykel, eller ligende kender til forsikringsprisen på sådan en? - her taler jeg om både kasko og ansvar

Cyklen vil kunne stå inde i aflåst garage dog i lejligheds område og tæt på bymidte i nordsjælland. Fører som så er mig, vil på det tidspunkt have haft Kat. B kørekort i 1 år - hvis det gør nogen forskel(?)

Jeg ved godt ingen vil kunne give mig et præcist svar, men der er nok nogen herinde som har haft en af de 2 modeller jeg ønsker og derigennem kender til priserne.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Forsikring A1
  • #1   25. okt 2022 Tag kontakt til et par forsikringsselskaber og få priser. Hvad vi andre betaler kan ikke bruges til ret meget, da der er mange ting der spiller ind på prisen. Nogle får rabat via MCTC, fagforeningen eller andre. Ens bopæl spiller også en væsentlig rolle.
    Erfaring, alder og andre forsikringer i samme selskab spiller også ind.


  • #2   25. okt 2022 På fx https://minside.tryg.dk/minside/beregnOgKob.html#/mcDetails
    Kan du få en pris online.
    Der er sikkert andre selskaber, der tilbyder noget tilsvarende.
    Har du en bil forsikret i eget navn, vil du ofte kunne overføre skadesfri år fra denne, så det kan være en god ide at starte med at spørge der hvor du har en evt bilforsikring.


  • #3   26. okt 2022 Du kan ikke bruge online tilbudene til ret meget da det i sagens natur er "listeprisen" - det er der vidst ikke mange der giver.

  • #4   26. okt 2022 Nej man kan lige så godt kontakte forsikringsselskabet først som sidst.. Det er for individuelt hvad man giver rundt omkring

  • #5   27. okt 2022 Hvis man køber en billig, brugt A1 motorcykel, skal man vel ligne regne lidt på om det kan betale sig med kaskoforsikring - alt efter hvad den koster, med selvrisiko osv?

  • #6   27. okt 2022 Hej Mia

    Forsikrings priser er lige så forskellige som mennesker. Alle mennesker får tilbudt forskellige priser. Min varmeste anbefaling er at ringe rundt til 2-3 selskaber og udspille dem mod hinanden.

    Jeg har netop fået forhandlet pris ned fra 680 kr. pr. måned til 380 kr. pr måned (endda i samme selskab), fordi jeg udspillede selskaberne mod hinanden. Jeg har 0 års erfaring på MC, og som reference er det på en Suzuki GSXS 750 114hk.

    Gjensidige var skarpe på MC-forsikring, uden at have andre forsikringer hos dem (460 kr. pr måned). Sønderjysk Forsikring var skarpe, hvis de fik min bil med også. Jeg endte dog med TopDanmark, som jeg har alle mine andre forsikringer i, da jeg "truede" med at skifte selskab på mine øvrige forsikringer (Som var de dyreste til at starte med)

    Forsikringsselskaber har en afdeling dedikeret til at håndtere kunder som er "på vej væk" som kunde fra deres selskab. Det er bare med at gøre brug af dem.
    Du skal bare ud og udfordre.


  • #7   28. okt 2022 Findforsikring.dk
    Mvh Troels


Kommentér på:
Forsikring A1

Annonce