{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.431 visninger | Oprettet:

Alternativer til Yamaha DT 175?? {{forumTopicSubject}}

Hej guys smiley

Jeg står og overvejer at indkøbe en mindre off road cykel at gå og skrue på, bare som et hyggeligt fritidsprojekt jeg kan lege lidt med. Det skal ikke være noget fuldstændigt sindssygt, bare noget i stil med Yamaha DT175, sådan størrelses-, ydeles-, og kvalitetsmæssigt smiley

Skriv også gerne hvis I har noget stående selv. Hvis det er en model der findes masser af ekstra dele til, er det altid en fordel - det er en kvalitet DT175'eren umiddelbart mangler...

Jeg siger på forhånd tak for hjælpen!

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardinstang 250 kr.
  • Montere en kattelem i en dør 1.000 kr.
  • El løbehjul - skift af bremseklodser - kugoo g2 600 kr.
  • Flytterengøring 2.500 kr.
  • Samling af 2 garderober fra jysk 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Alternativer til Yamaha DT 175??
  • #1   21. aug 2014 (link fjernet)
    VILD 2takter, der er lidt du kan gå og hygge dig med, rimelig nem at skaffe dele til.
    Hvis den er for vild kan du bare nøjes med at dreje gashåndtaget så meget de første par mdr.! smiley

• #2   21. aug 2014 Kig evt efter Yamaha XT250 / 500 og Suzuki DR350

Ældre cykler som er godt gennemtestet, med massere af information på nettet omkring. Dog 4takt og ikke 2takt.

• #3   22. aug 2014 Xl, XT, DT. Der er ikke noget galt med 2-takt. Holder ofte ikke helt så længe, men er nemmere at skrue på.

Både XT250(de gamle fra 90' til 90') og XT500 kan jeg skrue under på som gode solide maskiner. Mest erfaring har jeg med min XT250, som jeg bestemt ikke har behandlet pænt. Udover sliddele, så vil den maskine bare ikke dø uanset hvad jeg udsætter den for smiley

• #4   22. aug 2014 DTeren findes der ikk mange af .. Få er tossede nok til at købe dem .. Og dem som er det vil ikk af med dem igen smiley

Skal ikke kunne sige endnu om hvor stabile de er .. Min har ikke svigtet.. Men har heller ikke kørt fadens langt på den ~2500km .. Den er så blevet brugt grundigt og været i asfalten
    Tog et par gange at finde ud af den ikk havde samme sving egenskaber på knopdæk som en 100kg´s scooter med bløde regnvejrsdæk

• #5   22. aug 2014 Eller byg såen en her smiley

https://www.youtube.com/watch?v=A0d3B7MPqUg

• #6   22. aug 2014 hvis jeg NOGENSINDE skulle have en MX, så blev det sådan en....

men ellers kunne du jo kigge på en suzuki (ja kan ikke rigtig få mig til at sige det) DRZ400

• #7   22. aug 2014 tjek min dt 175 og find prisen

• #8   22. aug 2014 Hej,

Jeg startede faktisk for 12-13 år siden på en Yamaha DT175. - En fantastisk motorcykel jeg var nødt til at sælge.
    Jeg har senere erhvervet en ældre DT125 LC fra 1982 af nostalgiske årsagen og fordi den er nemmere at finde dele til.
    Skal der mere fart over feltet er en DT 125 R måske et bedre valg med nyere teknologi og HK.

De andre modeller kender jeg desværre ikke så godt men har dog prøvet en XT350 det absolut også er et godt alternativ.

• #9   22. aug 2014 Har selv købt et par DT 175, hvis man leder grundigt nok kommer der ind i mellem en billigt til salg. Det er som at skrue på sin gamle knallert , og ca. også at køre på en gammel knallert. Bare lovligt med 110 km/t smiley
    Det kan altså fremkalde smilet på en anden måde end en rigtig mc , selv synsmanden kom tilbage med et smil på læben smiley
    Der er en DT gruppe her på mcg , find tråde og find der diverse netsider der sælger dele .Og andre tips og tricks om tuning og forbedringer.

• #10   22. aug 2014 @ Gert J : det er ikke nemt at finde den rigtige pris på din DT smiley

• #11   22. aug 2014 (link fjernet)

Hvad med sådan en ?? smiley

• #12   22. aug 2014 Gert J Og jeg troede min var hærget .. Står jo som ny iforhold til din smiley

Nu vi er igang med div gamle off roader

Hvad var det for nogen cirkus mili kørte på tilbage i slut80er start 90er ?

Så dem ofte når der var øvelse i området men ikk om jeg kan komme på hvad det var for nogen .. Men de kunne sku tåle at blive brugt

• #13   23. aug 2014 Det var DT 250 militæret havde , var selv mc-ordonans i slut 80erne. smiley

• #14   23. aug 2014 Kan man undvære sådan en her ?
    (link fjernet)

• #15   23. aug 2014 mikkel j Lyder ikke utænkeligt .. De var ikk så kraftige i det men gal de blev regulært MISBRUGT på det groveste

Nu havde vi i området en del selv anlagte "cross" stier langs marker/hegn o.l. lavet af os knægte .. Dem benyttede de flittig

• #22   23. aug 2014 Jeg synes du skulle tage og købe min Yamaha DT 125. Den kunne godt bruge en ejer der rent faktisk har et værksted, så den kan genvinde sin tidligere pragt. Prisen kan vi sagtens snakke om.. Ca 30 hk, super pålidelig, og super letkørt både på vej, eller i terræn..

• #23   23. aug 2014 Hov. Det er selvfølgelig den vandkølede R-model, og kan i øvrigt opgraderes med 175 cc Athena kit, hvis man vi gøre lidt ekstra ud af det.

• #24   23. aug 2014 Militæret havde DT250 ja. Min gamle daddy var soldat på Bornholm i 80'erne. De var vist kraftigt neddroslet de 250'ere, på samme måde som de "nyere" BMW 650'ere næsten alle var droslet ned fra 48hk til 17hk smiley

• #25   23. aug 2014 TDR 125 kunne måske også være et alternativ.

• #27   23. aug 2014 Jeg har en TDR 125, den får mig til at smile hver gang jeg kører på den.

• #28   24. aug 2014 De BMW'er var ikke droslet til 17 hk, men noget i omegnens af 33.. Droslingen var faktisk ret omfattende, i og med at hele karburatoren var en anden. MP'ernes udforskede havde 48 hk..

• #29   24. aug 2014 Hey guys! Først og fremmest kæmpe undskyld for manglende respons fra mig, men jeg er helt kommet fra det igen... Men kæft nogle fede svar! Her er masser af guf, jeg kan bruge! smiley

Jeg havde forestillet mig en offroader på cirka 125-250 kubik, med en brugtpris på godt 5.000 kr. Igen, det skal bare være et hyggeprojekt smiley

De mili cykler der lyder sjove! Er det nogle, der kan opkøbes nogle steder, eller skal jeg holde mig fra det? Det kunne være fedt at ha' sådan en med camo und alles smiley

Kommentér på:
Alternativer til Yamaha DT 175??

Annonce