{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.110 visninger | Oprettet:

mogens N
mogens N
Tilmeldt:
31. jul 2014
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 69

Valg af landevejs offroader {{forumTopicSubject}}

Hejsa mcg´er

Jeg er på jagt efter et godt råd eller to da jeg efter en del år´s fravær har valgt at skulle have mc igen.
Min plan er at starte med en "landevej´s offroader" ala Transalp og lignede.
Jeg har som sådan ikke behov for at køre hver dag da jeg også er indehaver af flere biler og er så heldig at kun have 1,2 km til job så det er ren hygge kørsel.
Hvad kan man få til ca 30 kg ? kom gerne med input.

Jeg har også luret på intruder 750 ved godt at det er i en helt anden grøft men kan også godt lide cruiser klassen, det skal lige siges at jeg ikke har prøvet nogen cykel i de 2 klasser da jeg ikke kender nogle der køre på disse maskiner.
jeg har lidt fravalgt intruderen da jeg flere steder har læse at de kan være lidt hårde ved ryggen og jeg har dårlig ryg

Undskyld den lange smøre smiley

Mvh Mogens N


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Valg af landevejs offroader
  • #1   30. aug 2014 Nu nævner du selv transalp. Det er i alt fald en super maskine.
    Jeg har i øvrigt min tilsalg, men i den billigere ende - se annonce.


  • #2   30. aug 2014 En XTZ 750 eller Africa Twin er begge skønne maskiner til landevej gerne krydret med en grus afstikker

    Trans Alp er også ok men er ret motor svag og bovlam efter min mening.


  • #3   30. aug 2014 Ktm adventure. Har en til salg smiley
    T


  • #4   30. aug 2014 Hvad med min Kawasaki KLX 650 smiley

  • #5   30. aug 2014 Jeg har en Kawasaki KLR 650 det er Ca det halve af den pris du søgte

  • #6   30. aug 2014 Jeg har en KTM Adventure samt en XTZ 750 med monteret TRX 850 motor.
    Total militær og rå stil.. Absolut kvik og opmærksomhedsskabende maskine...
    Begge i 35000,- klassen...

    Hvor bor du?
    Jeg har en del maskiner stående du kan prøve... også en ombygget VX800 som er den fede blanding af flere stilarter... og den fede motor...


  • #7   31. aug 2014 Jeg måtte lige se denne tråd for at se, hvad en "landevejs offroader" er smiley

  • mogens N
    mogens N Tilmeldt:
    jul 2014

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 69
    #8   31. aug 2014 @Jesper j havde godt luret på din TA´er den ser fin ud smiley

    @ jan ville super gerne have en AT´er men de er ikke til at finde smiley

    @ Henrik Har kigget lidt på din KTM men kender intet til mærket udover de engang lavede en knallert den minde lidt om maxi puch´en, den XTZ du skriver om er ikke en du har til salg her inde vel, syntes ikke jeg kan finde den smiley
    Jeg kommer fra Østjylland men er da naturligvis klar på at drible rundt for at finde den rigtige mc, der går dog ca 2 uger endnu da jeg pt har kørsels forbud efter et færdselsuheld og får en del stærke "vitaminer" smiley


  • #9   31. aug 2014 Der er ikke meget Puch over den KTm jeg har til salg smiley
    Men, det er ikke en rejse-mc til lange ture, men feeeed til mindre rejser og hverdagsbrug. (har jo selv kørt en ca 4500km tur på den.. Det gider jeg ikke igen, men under 3000km er fint.... og så ligner den "The shit" og får en del opmærksomhed.

    Der var en også anden der var nysgerrig på den XTZ...
    http://www.motorcykelgalleri.dk/fotoalbum/diverse_mc/27765-xtz_850_til_evt__koeber___


  • mogens N
    mogens N Tilmeldt:
    jul 2014

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 69
    #10   31. aug 2014 Hmm sjovt at den lige ser sådan ud, det er meget hen ad det jeg havde forestillet mig at min skulle ende ud med når jeg får en,men nu er arbejdet jo gjort smiley

    Jeg kontakter dig Onsdag når jeg har været til stort service på syghuset så må vi finde ud af noget hvis du ikke har skudt den af inden smiley


  • #11   31. aug 2014 Det lyder godt..

    Lige en detalje...
    Ombygning til 850 TRX motor koster +10.000 uden arbejdstid.
    Dæmper og fjedere 5000,-
    Så hvis man vil have en med 80 HK og et fedt moment skal den XTZ750 med afgift man finder fanme være billig... smiley



  • mogens N
    mogens N Tilmeldt:
    jul 2014

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 69
    #12   31. aug 2014 Bare lige for at vi er enige, den du har til salg er ombygget ikke eller er jeg helt galt på den ??

  • #13   31. aug 2014 Den er ombygget, 850ccm, spec. dæmperer og køreklar... med afgift... 100% som på billedet.. den koster 35000 men til gengæld er prisen fast.. helt fast smiley

    Det var bare for at understrege hvad sådan en ombygning koster.. Jeg har gjort det nogle gange... smiley


  • mogens N
    mogens N Tilmeldt:
    jul 2014

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 69
    #14   31. aug 2014 jamen så er vi jo enige, kom bare i tvivl da den umiddelbart virker billig men det klager jeg da ikke over, så kan jeg jo også beholde alle bilerne smiley

  • #15   31. aug 2014 Den er ikke perfekt, ej heller som ny, men fuldt funktionel og kører fantastisk!
    Jeg vælger ofte at prissætte maskinerne til den pris jeg vil have fremfor at starte 10-15.000 højere end den vil kunne sælges for som mange gør...
    Jeg mener så bestemt den er synet, ellers klarer vi også det uden problemer..


  • mogens N
    mogens N Tilmeldt:
    jul 2014

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 69
    #16   31. aug 2014 havde heller ikke regnet med at den skulle være perfekt men dog brugbar smiley skal jo gerne have lidt at lave i fritiden smiley

Kommentér på:
Valg af landevejs offroader

Annonce