4.309 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 22 Svar

Forkert nummerplade? Forkert nummerplade?

Hvis vi nu lejer med ideen, at jeg piller min nummerplade af, og montere en nummerplade der er afmeldt...

Hvad kræver skattefar for det...

Der er jo forsikring og afgift på cyklen...

Mit bud er en tusse... Lærlingen mener meget mere..

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Problemer med vaskemaskinen 500 kr.
  • Græsslåning (højt græs) og fjerne ukrudt imellem fliser 1.200 kr.
  • Opsætning af savsmuldstapet og male ca 300 m2 205 kr.
  • Køkkenskabe og skabe til mødelokaler 1.800 kr.
  • Opsætte og skære loftlister i forskellige grader.(Kongens Lyngby) 700 kr.
  • Butiksskilt strammes 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Forkert nummerplade?
  • #1   5. sep 2014 He he hvad skal undskyldningen være over for Bent betjent ? Arh men jeg stod og skulle afsted så jeg kom i farten til at skrue den forkerte plade på smiley
    Jeg mener der er en side med bødetakster...Google

• #2   5. sep 2014 Umiddelbart vil jeg tro, det koster 1500 pisk....

https://skat.dk/SKAT.aspx?oId=2041796&vId=0

• #4   5. sep 2014 Så længe du bare leger, sker der ik og en skid Nicky smiley

• #5   5. sep 2014 Det er i alle fald en bøde i den "lave" ende. Det er en mindre overtrædelse af registreringsbekendtgørelsen - i retning af at et indregistreret køretøj skal være forsynet med en nummerplade med det nummer køretøjet er registreret med.

Der er hverken tale om, at man skal betale afgift eller andre former for kæmpebøder. Hvis din mc var uindregistreret og dermed uden lovpligtig ansvarsforsikring, så får man dog en bøde for det også.

Hvis man indfører en mc fra udlandet og dutter rundt på den med plader fra en anden mc uden at have betalt afgift af den, - ja så er det en anden sag.

• #6   5. sep 2014 En afmeldt nummerplade er vel UDEN forsikring.
    Så jeg kan da ikke se hvordan der kan være forsikring på... ???

• Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator

Følgere: 292 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 66 Svar: 20.918
    #7   5. sep 2014 Til at starte med, er det en dom for dokumentfalsk, og så kommer der en bøde for ulovlig nummerplade montering.
    Det er samme regler som hvis du monterer en showplate, selvom den har samme reg nummer som tilhører stelnummeret på cyklen.

Det er 2 forskellige sæt regler du dømmes efter, så det er helt sikkert mere end en tusse.

• #8   5. sep 2014 Jeg tror Jacob har ret ! Der er jo stadig dokument forfalskning..! Tror den er højere.

• Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator

Følgere: 292 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 66 Svar: 20.918
    #9   5. sep 2014 Stelnummeret er jo forsikret og afgiftet, så eventuelle skader er dækket.

Grunden til der ikke står noget specifikt om den situation i loven, er at det er modsat snyd. Smider man en anden nummerplade på en cykel, snyder man kun sig selv. smiley

• #10   5. sep 2014 Det har absolut intet med dokumentfalsk at gøre, hvis man monterer en ÆGTE nummerplade på en "forkert" mc. Hvis man derimod fabrikerer en nummerplade selv, så er det...

..og forsikringen følger ikke det stykke blik som registreringsnummeret er præget i, men køretøjet som jo har fået registreret et nummer i motorregisteret.

• #11   5. sep 2014 Hvorfra har du en afmeldt nummerplade ? Den skal da afleveres.

• #12   5. sep 2014 Det er dokumentfalsk vis jeg køre med en anden nummerplade på et motoriseret køretøj. Så er man jo ude på og ville snyde med identiteten. Vis jeg smider en Yamaha dt125 plade på en BMW hp2 og så bare racer afsted over for rødt eller fart osv. Så er det dokumentfalsk

• #13   5. sep 2014 En objektiv betingelse for at der er tale om dokumentfalsk er, at dokumentet (nummerpladen) er falsk. og det er en ægte nummerplade jo ikke smiley

Som skrevet tidligere, så er der tale om dokumentfalsk, hvis man selv fabrikerer en plade - ellers ikke. Læs evt Straffelovens bestemmelse § 171

• #14   5. sep 2014 Pis... Det ser ud til at det er mig der skal gi fredags øl så...

Og den omtalte afmeldte plade, er den fra mig 750'er...

Den tabte jeg... Men blev senere fundet, og hænger bare i skuret blandt nøgne damer..

• #15   5. sep 2014 man kunne vel i prinsippet låne en af ens bekendes plade, som så melder stjålet og og så sætter den på ens egen der self har forsikring og plade(pladen er self taget af), da det jo ikke er altid man lige får tjekket om pladen nu også er den rigtige også bare spille dum når det er man bliver stoppet og ikke aner hvor den plade kommer fra, men det vil jo formegentligt havde givet "tyvene" exstra tid på dine plader smiley

• #16   5. sep 2014 Spørgsmålet er om den ikke ryger i samme katagori som show-plader:

BEK nr 20 af 15/01/2013 §70:
    En nummerplade må ikke efterlignes eller anvendes uberettiget.
    Stk. 2. På et køretøj, der bruges på færdselslovens område, må der ikke anbringes sådanne plader eller påskrifter, der ved deres ydre form, indhold eller den måde, hvorpå de er anbragt, kan forveksles med de plader eller påskrifter, der er påbudt eller tilladt.

https://www.retsinformation.dk/Forms/R0710.aspx?id=144998#Afs2

Og det eneste formål med sådan en øvelse skulle da lige være at slippe for bøder !? så kan det måske/måske ikke opfattes som dokument-falsk: ikke fordi det er en falsk nummerplade, men at den bruges på en "falsk" cykel.

• #17   5. sep 2014 Søren T
    det vel det samme som hvis en 15årigbliver tager på diskoteket med en andens ID

• #18   5. sep 2014 Er ret sikker på at det er som i gamle dage -i 1989 blev jeg stoppet på min knucklehead med min nummerplader fra min panhead.
    en bøde for at køre på uindregistreret køretøj og en for at forsøge at skjule det.
    mc betjenten var så fræk at tjække stelnr da han stoppede mig.jeg havde bestilt tid til syn men dengang var der nok 6 ugers ventetid.cyklen var uden afgift men dengang var det ikke opfundet at bøden skal være ligeså stor som afgiften-
    måske året efter havde jeg en nimbus tilsalg og kørte lige ned for at tanke den uden plade-den første tank havde tidligt lukket så jeg kørte til den næste men en mc betjent kom lige da jeg skulle dreje ind på tanken-der fik jeg kun en bøde uden plade-og den gik ikke med at det var en støvsuger-
    mkh kk

• #19   5. sep 2014 ja men her bliver der jo snakket en mc der rent faktisk er på plader det er bare ikke de rigtige der sider på

• #20   5. sep 2014 Hvis noget skal være dokumentfalsk, så skal man enten lave et dokument selv eller ændre i indholdet - altså fabrikere noget som ikke stammer fra udstederen.
    At køre på en mc (eller andet køretøj) med en forkert (ægte) nummerplade er ikke en overtrædelse af bestemmelsen om dokumentfalsk.

Marcus: En meget god sammenligning. Her er der heller ikke tale om dokumentfalsk, hvis det lånte ID er ægte (fra en anden). Hvis det var et han havde lavet på en 3D-printer, så var det et falsk ID-kort, men så er spørgsmålet, om han har anvendt det for at snyde i et retsforhold (næppe tilfældet for at komme ind på et diskotek).

• #21   6. sep 2014 #11 Men kan snilt afmelde et køretøj uden at aflevere Pladerne

• #22   6. sep 2014 Men er det hele egentlig ikke lige meget?

...Hvis du smækker en anden plade på din motorcykel, så er det vel netop fordig at du ikke ønsker at blive stoppet, eller få tilsendt en bøde senere hen?

Så er det vel bare at give gas og så afsted.

• #23   6. sep 2014 tjo men der er jo ingen grund til desideret skikke af hvis det var din bekendtes tidliger stålet plade smiley der er nogen der har sat på din smiley

Kommentér på:
Forkert nummerplade?

Annonce