{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.054 visninger | Oprettet:

forsikring/ingen papirer på fremrykkersæt/syn/uheld {{forumTopicSubject}}

Hjælp ønskes

Da jeg har fået fat i et billigt fremrykkersæt til min vs 750, og inden nogen foreslår google, har jeg siddet i timevis og googlet, men bliver ikke klogere

Jeg har ingen tuv godkendelse-papiere til det, kan ikke finde nogen mærker på det nogen steder, så den kan jo ikke synes med det på, som jeg har forstået det, (det fik jeg alligevel ud af at lede på nettet)

Kommer så til at tænke på, at hvis jeg alligevel montere det, vil det så være et problem hvis jeg evt. er indblandet i et uheld, jeg tænker kan forsikringen fralægger sig ansvaret for dækning af cyklen (kasko) og evt ansvar

er der nogen her der har et bud på det? ????
og
er der nogen der ved hvilket sæt det er evt om hvor jeg kan skaffe papiere til det? ???

P.s. Jeg undlader selvfølgelig at sætte det på, hvis der er bøvl med forsikringen


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  forsikring/ingen papirer på fremrykkersæt/syn/uheld
  • #1   5. sep 2014 Et mere....

    profilbillede
  • #2   5. sep 2014 På ansvar er der ingen problemer.
    Vedr. kasko kan jeg heller ikke få øje på problemet, med mindre fremrykkersættet decideret gør at cyklen er farlig at køre på.

    Ansvar er lovreguleret, så der er alle selskaber ens.
    Vedr. kasko jeg er endnu ikke stødt på et selskab der skriver i deres betingelser at der skal være en formel godkendelse af ekstraudstyr, før de vil dække.


  • #3   5. sep 2014 Tja, synes ikke rigtig jeg vil ringe til forsikringen og spørge, kender jo næsten deres svar, på den anden side er sættet lavet til cyklen, og sad på en vs (import) da jeg købte det......

  • #4   5. sep 2014 Hvorfor ikke ringe?
    De har ingen problemer med det, hvis det ikke øger risikoen.


  • #5   5. sep 2014 Tænker bare, da det er en konstruktiv ændring, (som omfatter en bremse) som ikke er synet......

    Et andet spørgsmål så, hvis jeg er indblandet i et uheld, hvor det er modparten der har skylden, kan modpartens forsikring så undlade erstatning af min cykel fordi den ikke var synet med fremrykkersættet på, og således ikke var i lovlig stand? ???
    Jeg mener at mc'en ikke lovligt kan bringes tilbage til den stand den var i før uheldet

    eller bekymre jeg mig bare for meget, Hehe, det er bare at jeg gider ikke bøvl, så hellere fremskaffe et sæt med papiere og syne den, selvom det så er til en helt anden pris


  • #6   5. sep 2014 Hehe jeg tror bestemt ikke det er et fremrykker sæt der gør forskellen ..

    Taksatoren er ikke ekspert inden for alle mærker og ved præcis hvordan disse ser ud fra fabrikken og hvilket udstyr der er eftermonteret..
    Og slet ik hvis der ikke bliver skiltet med mærker som rizoma osv på delene


  • #7   5. sep 2014 Ja, jeg ved godt, jeg er lidt af en forsigtigper, men heller safe than sorry.....og jeg har ikke selv nogen betænkeligheder ved at sætte det på, det er kun i forbindelse med lovgivningen/ papirnusseriet jeg er meget betænkelig


    meen nogen som ved hvilket sæt det er ??????


  • HM
    HM Tilmeldt:
    apr 2006

    Følgere: 16 MC-er: 1 Emner: 21 Svar: 2.555
    #8   5. sep 2014 Købte for mange år siden en VN1500 (projekt MC - usamlet) med alverdens "ekstra" stumper! Der var ikke skyggen af TÜV-papirer på noget som helst! Jeg fandt det meste som "lignede" på nettet - fangede ligeledes kopier af TÜV-papirer - fik maskinen samlet og kørt til syn! Alt blev noteret og godkendt - ingen problemer!

    Jeg kunne ikke fastslå at netop den enkelte stump reelt var knyttet til den pågældende TÜV-godkendelse, men billederne lignede (næsten) 100% og blev brugt som dokumentation. Omvendt, så kunne det heller ikke ved selvsyn modsiges, at det ikke var den korrekte stump.

    Eneste sorte plet på sjælen var reelt mine blinklys monteret i styrenderne, som bestemt ikke have set skyggen af E-godkendelse. Her var jeg lidt kreativ med en foliemarker, hvor et E-mærke blev udskåret og monteret på indersiden. Det så dælme meget originalt og godkendt ud - hvilket synsmanden tjekkede og ikke havde nogen anmærkning til.

    Alt blev foto-dokumenteret, alle TÜV-papirer gemt sammen med den udførlige "konstruktive ændringer" reg. attest.

    Anyway - hvor der er en vilje er der en vej smiley (med fairness indlejret)


  • #9   5. sep 2014 Haha, gtr, det kunne man så også prøve, og jeg kunne sikkert også godt finde en synsmand der kunne syne cyklen alligevel, meen,,,,,,, nu sad jeg forleden aften og kikkede på fremrykkersæt, og kunne simpelthen ikke finde nogen der lignede komplet, alle havde nogle andre beslag til at sætte den fast med, så jeg er lidt på bar bund her...... Nogen som har et magen til og kan give mig et spor (det sad på en cykel som blev hugget op, tror den var fra holland)

  • Søren L
    Søren L Tilmeldt:
    apr 2010

    Følger: 6 Følgere: 5 Svar: 68
    #10   5. sep 2014 Måske kan du være heldig med Googles billede søgning.
    Du skal ind på images.google.com og op loade det billede du vil søge med.


  • #11   5. sep 2014 De vil jeg da prøve smiley

Kommentér på:
forsikring/ingen papirer på fremrykkersæt/syn/uheld

Annonce