{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.384 visninger | Oprettet:

Jens
Jens
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 6

Ejerskifte uden sælger {{forumTopicSubject}}

Hej

Jeg solgte min MC for 3 uger siden, hvor der blev udvekslet penge og underskrevne slagskontrakter mellem køber og jeg.

Da jeg ikke igen hører fra køber, ringer jeg 3 uger senere til forsikring og afmelder - intet problem.

Jeg logger derefter på skat, for at afmelde mit køretøj, men kan nu se at motorcyklen er blevet ejerskiftet og synet på dagen for 3 uger efter køb. Dvs. at jeg ikke eksplicit har foretaget ejerskiftet på borger.dk, så køber har været i stand til at gøre det uden mig.

Der er intet galt her, for jeg har fået pengene, køber har fået motorcyklen, og forsikring+ejerskifte er foretaget inden for de lovpligtige 3 uger. Men jeg forstår ikke hvordan ejerskiftet er foretaget - Kan en køber selv foretage et ejerskifte udelukkende med en salgskontrakt i hånden?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Removal of mattress and Bed frame - already dismantled. 700 kr.
  • Ophæng af: gardinskinner, 2 x tv, væghængt vasketøjs-kasse 1.500 kr.
  • Opsætning af loftslamper 600 kr.
  • Samling af møbler 1.200 kr.
  • Udendørs lampe re-montering 800 kr.
  • Murer arbejde 3.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Ejerskifte uden sælger
  • Jens
    Jens Tilmeldt:
    jun 2008

#2   6. sep 2014 Suk, ja - naturligvis. Det er for tidligt lørdag morgen for mig. Tak smiley

• #3   6. sep 2014 har han reg attest. så overfører man den til sig selv på skat.

der er 2 sikrings nummer, man taster ind. 1 på del et og 1 på del 2.

det er meget nemmere nu, end man skulle ned til skat og vente i 100 år. nu er det bare på tast selv man overfører den.

• #5   6. sep 2014 ja sådan set. du skal også have en aftale med et forsikringsselskab.

• #6   6. sep 2014 Hvis du har papirerne, kan du bare gå til en nummerpladeoperatør, som det hedder i dag, og omreg. Det er vel det der er sket i forbindelse med syn. Hvis køber ikke har fået papirerne af dig, skulle du jo selv have ejerskiftet/synet, så dem må du jo have givet køber, så alt er helt som det skal være. Der er så mange der får paranoia hvis den ikke bliver omreg. online, det er ikke så mange år siden at man handlede på den måde du har gjort som en selvfølge, jeg gør det altid, hvis det første man møder er mistro finder jeg noget andet!

• Jens
    Jens Tilmeldt:
    jun 2008

#7   6. sep 2014 Ja, jeg har ikke været nervøs ved det på noget tidspunkt. Det er en fin tre-ugers-regel vi har, og det er jo drønnemt at afmelde både plade og forsikring, hvis ikke køber selv foretager sig noget inden for den periode.

Men han har dælme sørget for at trække det til sidste dag - ikke at jeg ikke ville have gjort det samme smiley

• #8   6. sep 2014 Lars n det med de kriminelle sker vist ret tit.

• Jens
    Jens Tilmeldt:
    jun 2008

#9   6. sep 2014 Hvordan kan det ske "ret tit"? Hvor tit brækker tyve ind i dit hus, finder din registreringsattest, kører afsted med motorcyklen, for så at være dum nok til at omregistrere den, i stedet for at sælge den som dele/fragte den til udlandet?

• #10   6. sep 2014 Det er mest i forbindelse med salg af bil osv. Alt handler ikke om motorcykler : )

• Jens
    Jens Tilmeldt:
    jun 2008

#11   6. sep 2014 Hvordan kan det ske "ret tit"? Hvor tit brækker tyve ind i dit hus, finder din registreringsattest, kører afsted med bilen, for så at være dum nok til at omregistrere den, i stedet for at sælge den som dele/fragte den til udlandet?

smiley

- Du skulle meget gerne ikke have både del 1 og 2 liggende i handskerummet.

• #12   6. sep 2014 Jeg læste bare en artikel om det for noget tid siden. Det er vist i trekantsområdet og fyn det sker oftes i. Ved ikke hvordan. Men banditterne omregistrere og sælger videre hurtigt en 3-4 gange.

• Jens
    Jens Tilmeldt:
    jun 2008

#13   6. sep 2014 Det lyder vildt mærkeligt. Du skal eddermamer være hurtig, hvis du både skal omregistrere og sælge bilen, inden den er meldt stjålet. Og så står du oven i købet som tyv med dit nemid på registreringsattesten, så det er nemt at se hvem du er. Jeg kan næsten ikke tro det er det der sker.

• #14   6. sep 2014 nu er det sådan at du skal med bringe del 1 af reg attesten når du køre udenlands , hvis du glemmer at fjerne part 2 og glemmer at du har attesten i hanskerummet når du kommer hjem ja så er det bare at stjæle bilen og omregisterer

• Jens
    Jens Tilmeldt:
    jun 2008

#15   6. sep 2014 Det er sandt, men selv da, er det virkelig noget der sker? Hvis jeg stjal en bil, så var det sidste jeg havde lyst til at knytte mit navn og nemid sammen med bilens registreringsattest! Det må være de færreste bilejere der tænker "oh well, han har jo min registreringsattest", i stedet for at hive fat i politiet.

Men ok, med en forfalsket salgskontrakt, og en påstand om at det er betalt kontant, så kan jeg godt se det kan trække ud. Men jeg kan da ikke forestille mig, hvordan det kan falde ud til tyvens fordel, hvis det endelig ender i retten etc.

• #16   6. sep 2014 Har set et par gange på fjæsen at folk søger personer som at omregisteret deres biler , og kan ikke se hvad der kan gøres for det er påstand mod påstand

Kommentér på:
Ejerskifte uden sælger

Annonce