1.753 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 35 Svar

Valg af værktøj Valg af værktøj

Hey Mcg

Jeg har sammen med 2 venner lavet vores eget lille garage værksted!! Mega fedt og mega glad!!!

Men jeg skal ud og have noget værktøj (meget) da jeg har fået stjålet det ved et tidligere indbrud! Lorte tyve

Har derfor op til 7000kr jeg skal bruge på det.. Det er sådan jeg har lige været i Bauhaus og kigge lidt.. der så jeg en værkstedsvogn med værktøj 357 dele fra et mærke der hedder wisent til 4000kr... kender ikke mærket men virker ganske okay!

Så samtidig et sæt fra Bacho men kun med 157 dele i til 6000kr tydeligt at mærke selve vognen er i bedre kvalitet men jeg tænker mere på værktøjet ?

Da en 96 dele top nøglesag fra wisent koster 1399 og det samme sæt fra Bacho koster 959

Hvad skal man gå efter ???

Håber der er nogen som har et godt argument da værktøj tit er lidt ligesom religion! man kan ikke blive enig og det vil altid skabe krig!!!

David

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samling af spisebord 1.350 kr.
  • Reparation af opvaskemaskine 1.200 kr.
  • 2 lamper og 2 billeder 500 kr.
  • Tilslutning af komfur 350 kr.
  • Tage ned en lampe i taget 335 kr.
  • Havemand til ukrudsrydning i indkørsel 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Valg af værktøj
  • #1   13. sep 2014 Kender ikke det andet mærke men havde selv købt Bacho .. Det ved man er kvalitet

• #2   14. sep 2014 Alt mit værktøj er bacho.. Det er kvalitet

• #3   14. sep 2014 Man bliver bare i tvivl når et lille topnøgle sæt pludselig er billigere fra Bacho en fra wisent og har aldrig set det mærke wisent før

• #4   14. sep 2014 Bare det at jeg ikke har set mærket før er nok til at jeg ikke skal have det .. HAr alt for mange gange fucket en bolt eller møtrik der sad lidt fast fordi man fik en billig stykke pis værktøj i hånden

Hellere kvalitet

• #5   14. sep 2014 Ville altid vælge kvalitet.. Fik engang noget i gave fra harald nyborg og det var da direkte til at smide ud!!!! Fastnøgler er ikke præcise i mål osv. Det er håbløst ikke at have det rigtig værktøj til det arbejde man skal lave.. For det meste kan se/føle om det er kvalitet.. Jeg har selv Bacho og ser mig ikke tilbage..

• #6   14. sep 2014 Fis du i Biltema og køb værktøj for 7000kr , så er du godt hjulpet

• #7   14. sep 2014 Køb det du skal bruge lidt af gangen, du kan godt nok få en del værktøj for 7 kilo, nogen mener også at braco ikke er hvad det har været, ville også gå i biltema eller bare købe kvali når det indimellem kommer på tilbud

• #8   14. sep 2014 Bacho laves vidst i Argentina nu.
    Biltemas serie med 10 års garanti er fint værktøj.
    Bato er også godt.
    Dyrere end det er spild af penge.

• #9   14. sep 2014 stahlwille er nok toppen af poppen, men også mega dyrt. biltema har ganske fint værktøj har efterhånden en del.

• #10   14. sep 2014 biltemas værktøj er fint nok. bacho's orange farve er ikke så køn smiley

• #11   14. sep 2014 Biltemas blå farve er sgu heller ikke for køn smiley Men jeg har nu også en del af deres efterhånden..

• #12   14. sep 2014 Køb nu bare det billige, du skal jo ikke leve af det, og så hellere få noget mere, de par gange om året at du skal bruge det, er det fint nok. Med mindre du er en snob med røven fuld af penge, men så havde du nok ikke spurgt smiley

• #13   14. sep 2014 jeg vil hellere have blå end orange smiley Selv har jeg mere eller mindre kun berner ting.
    men køb du bare biltema's værktøj, det er okay. og går noget i stykker kan du altid bare købe noget nyt smiley

• #14   14. sep 2014 Køb hellere lidt ad gangen. Hvad er det nu man har brug for, jeg har selv før købt et sæt af noget, bagefter viser det sig at det kun er halvdelen man kan bruge til noget.

• #15   14. sep 2014 Sagen er lige til: spørg hvor mange års garanti der er på Bacho, Wisent, Biltema´s etc. Det værktøj med længst garanti dækker dig ind hvis noget bliver slidt hurtigere end normalt. Har Bacho ikke livstids garanti ? Tag evt en bolt med og prøv hvordan den passer i en top. På den måde finder du ud af hvad er bedst.

• #16   14. sep 2014 Jeg har selv et sæt Wiesent, som blev købt for snart 15 år siden, og det har jeg ikke fortrudt. Nu står jeg ikke i værkstedet hver dag, men bruger det alligevel ofte uden problemer. Jeg må dog også tilslutte mig "de andre" og sige at Biltemas ting også ser rigtig fine ud, så hvis prisen er rigtig......?

• #17   14. sep 2014 Du kan jo næsten købe et komplet værksted i biltema for 7000,-

• #18   14. sep 2014 Jeg har købt det dyre fra wisent og det er sgu kram

• #19   14. sep 2014 wiesent er et fint mærke, har et topnøglesæt der fra som har holdt i + 10 år.. Og jeg har det med til tider at bruge skralden som hammer hvis der ikke er andet inden for rækkevidde, og den virker upåklageligt smiley Men jeg er nu også godt tilfreds med det bacho værktøj jeg har.

• #20   14. sep 2014 Man kan ikke tage et mærke og sige at alt de laver er verdens bedste, men med bacho er man sgu tæt ved smiley
    Biltema er en gang forklædt THansen gøgl. Og ikke til den kvalitetsbevidste bruger, men ok til hobby hobby værkstedet, hvor det der skrues på er i samme kvalitet smiley

Man får desværre hvad man betaler for.... Nogle gange mindre aldrig mere..

• #22   14. sep 2014 Købte det her den anden dag, der er alt hvad man kan forstille sig til 800 kr og en god kvalitet, koster 1800 herhjemme.

http://www.ebay.de/itm/KS-Tools-Classic-Steckschlusselsatz-1-4-3-8-1-2-179-tlg-917-0779-9170779-/161326233352?pt=DE_Haus_Garten_Heimwerker_Handwerkzeug&hash=item258fcaf708

• #23   14. sep 2014 Køb det billige af det du ikke bruger så tit og det dyre af det du bruger meget.
    f.eks Køb et kvalitet skraldenøgle sæt og en biltema aftrækker.
    Jeg har en facom oliefilter tang til en formue, men for satan den virker, de 2 gange om året jeg bruger den ??
    Men vil ikke bytte mit lille facom topnøgle sæt. Evigheds garanti og det bruger jeg sgu meget.

• #24   14. sep 2014 Jeg er helt med på Jens E's kommentar. Køb kvalitet af det der bruges meget eller på andre måder er essentielt, og køb billigere af resten.

Noget helt andet: køb i løsdele i stedet for store færdige vogne med alt værktøj - man betaler simpelt hen for meget for den del af værktøjer der aldrig er i brug.

Var selv i den situation at jeg fik stjålet alt mit værktøj for et par år siden, og det gav da for alvor mulighed for at prioritere hvad der skulle købes dyrt og hvad der bare skulle være der.

Jeg ville bruge en del på nogle ordentlige ringgafler og et ordentligt topnøglesæt samt de essentielle skruetrækkere, og så fylde mange af de andre løsdele på løbende som der blev brug for dem.

• #26   14. sep 2014 kør i biltema og køb det du skal bruge og bauhaus har også ange fine og gode ting feks boremaskiner og vinkelsliber ville jeg købe der og håndværktøj og lign i biltema for biltema er bedre kvalitet end man lige tror har købt flere ting der og er fuldt tilfreds og bruger mit meget sidst købe jeg en klikke kabelskotang og den var billig og bruger den meget og virker perfekt

• #27   14. sep 2014 @Kasper K
    Det er samme ammestue historie som VAG er godt og Suzuki noget lort smiley Og kun underbygget af folk uden egentlig erfaring. Lidt modsat dem der synes Kina cykler er noget skrammel uden af have ejet en, For de har jo ret trods ingen kendskab smiley

• #28   14. sep 2014 Hazet... Men du kommer nok ikke langt med 7000,-

profilbillede
  • #29   14. sep 2014 Engang var Bahco rigtig godt, men med de erfaring jeg har er det dårlige end meget andet på market i samme pris klasse, Jeg har selv fået PROXXON i julegave engang, og det er sku virkelig "Nice"

• #31   14. sep 2014 Kan se der er meget delte meninger men at det her wisent ikke er helt dårligt! Ihvertfald ikke nogen som har skrevet det er det største lort og det ødelægger alt... Rart at vide smiley tror jeg går efter wisent da det er til en ok pris (flere penge til overs til projektet da forsikringen har givet mig 7 jern) så det skal nok blive godt

Tak for alle de gode svar og værktøj er ligesom religion man bliver aldrig enig...

• #32   14. sep 2014 Brian har jo en maskinfabrik, så han ved noget om værktøj, TROR HAN :), for Biltemas det polerede er ganske fint, Stahlwille er det eneste mærke godkendt til flyindustrien, Bacho ja, jeg har mange kasser af det, men kvaliteten er aftaget, synes jeg.
    Svinedyre og fine mærker er Facom, Hazet, Snap-On.
    Jeg køber Bacho fordi det er lige inde i byen hos Harald Skrald, det skal ikke bestilles, og det er billigt. Kunne aldrig drømme om at købe en moment nøgle der, med mindre jeg havde fået at vide den var lige så nøjagtig som den skulle være.

Mit råd:
    Køb det sæt på ebay, køb stjerne/gaffel med skralde, Mitsumo, hos Harald Skrald, køb hamre og andet hos Biltema, så rækker dine penge meget langt.
    Igen er BATO fra Jydsk Autodele kram hvor der findes alt muligt speciel værktøj til autobranchen, men køb det efterhånden og når det er på tilbud.

• #33   14. sep 2014 wisent (staves?) har jeg ikke erfaring med. dog ved jeg mester havde købt et koben af det mærke, det røg direkte ud. Tror ikke de vidste hvad et effektivt koben var smiley Dog kan alt det andet jo sagtens være af god kvalitet.
    Ellers må du tage lidt rundt og se med dine egne øjne ( og hænder) hvad du bedst kan li. det kan som regel give et godt indtryk af div værktøj smiley

• #34   15. sep 2014 Jeg gå efter den følelse man få ved at holde det i hånden.
    Har brugt min kamis værktøj super fed kvalitet men ergonomien var lort til mig så havde ondt i hånden dagen efter ligesom jeg få af at bruge de store dewalt og Mekita skruemaskiner... Så ud og befalme værktøjet i butikkerne

• #35   15. sep 2014 Og kig grundigt på diverse værktøjskasse og se hvad du enlig få. Måske få du kun 40% brugbart værktøj. Og se afstanden mellem tingende i skufferne ofte ser de ud til at rumme en masse men reelet ikke har noget i sig

• #36   15. sep 2014 Et lækkert sæt fra Bahco, men dog lidt over budgettet: (link fjernet)

• Niels B
    Niels B Tilmeldt:
    jan 2009

Følger: 2 Emner: 22 Svar: 806
    #37   15. sep 2014 Jeg har lidt Bacho fra før verden gik af lave, mistede min 19 i høst, tabt på vejen - en stor sorg, den er uerstattelig, det de kalder Bacho i dag er noget klodset pang, fremstillet af utætte vandhaner.

• cs
    cs Tilmeldt:
    dec 2006

Følger: 1 Emner: 3 Svar: 22
    #38   15. sep 2014 +1 for biltemas værktøj med 10 års garanti - det er ganske fin kvalitet.
    Jeg brugte en mukkert på skralden, da jeg manglede luft engang - håndtaget flækkede på langs flere steder, men den virker ganske fint endnu smiley

Køber du en momentnøgle i den blå kasse til ca 500 kr, er den kalibreret med medfølgende målinger på den specifikke nøgle..

Kommentér på:
Valg af værktøj

Annonce