Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Prop på ledning til stikkontakt 500 kr.
  • Assemble IKEA Hemnes and Ramnefjäll beds 1.500 kr.
  • Toilet vil ikke skylle ud 750 kr.
  • Fjerne og bortskaffe haveaffald 1.000 kr.
  • Samle ikea under og overskabe 1.500 kr.
  • Reparation af Siemens vaskemaskine 1.441 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Ubetinget/betinget frakendelse
  • #1   20. sep 2014 Jeg mistede mit kort i 08 og da jeg fik det igen i 2012 skulle jeg op til bil og til mc

• #3   20. sep 2014 man skal op i det hele ?

• #4   20. sep 2014 Er det ubetinget du har mistet det så er det alle kort. Betinget så er det kun det du blev nappet i. Som jeg har fået det fortalt ihvertfald.

• #5   20. sep 2014 Ved en betinget frakendelse skal du kun op til generhvervelse i 1 kategori.. Ved ubetinget frakendelse ryger det hele, as far as I know. (Har kun prøvet en betinget frakendelse i personbil, for mange år siden, før "klippekortet")

Ligeledes vil du, hvis du dumper enten teori eller køreprøve ved generhvervelse miste førerretten indtil prøven er bestået... (Ved en betinget frakendelse)

• #6   20. sep 2014 tak for svar,så må jeg håbe videoen viser under 200 km/t,det er desværre på grænsen.

• #7   20. sep 2014 Til orientering pas på en sort BMW st.car tonede ruder sænket,kun små blink i køleren,svært at spotte.Vejle området.

• #8   20. sep 2014 Ævs, ja den var ikke god. smiley

• #9   20. sep 2014 Ved generhvervelse skal man vise, at man kan håndtere et motorkøretøj efter gældende regler.

Når man mister betinget, så er det jo betinget, indtil man har dummet sig igen!Når det hele så blive ubetinget så ryger det hele!

Ved generhvervelse liger det op til prøvesagkyndige at afgøre om man skal eksamineren i en eller flere kategorier -jeg har nu aldrig hørt om nogen der skel eksamineres i mere end en kategori!

• #10   20. sep 2014 Hvis man midster det i over 3 år så er det, det hele forfra, jeg mistet mit i 2 år på mc, og måtte selv vælge hvad jeg ville gå op i, og fik det hele igen.

• #11   20. sep 2014 Det kommer an på frakendelses perioden om man skal op i alle kategorier. Jeg mener grænsen er 5 år

• #12   20. sep 2014 #11:
    læs #10 som et det rigtige svar.
    Det er langt fra altid man selv får lov til at vælge.
    Normalt vil det være kategori B hvis det er et af dem man havde.

• #13   20. sep 2014 #4
    det er noget sludder. Man har kun et kørekort uanset hvor mange stempler man har i det. Dvs får man en betinget frakendelse er alle kateorierne også på spil. Klarer man ikke enten teori eller praktisk prøve i første omgang er kørekortet væk indtil man har bestået begge dele.

• #14   20. sep 2014 En bekendt mistede kørekortet betinget. I stedet for at gå til ny køreprøve i bil, tog han i stedet kørekort til mc. Om man stadig kan det, ved jeg ikke. Hvis ja, så får man da lidt for pengene.

• #15   20. sep 2014 Det kan man hvis det er en betinget frakendelse.
    Hvis det er en ubetinget skal man generhverve de frakendte før man kan udvidde med nye kategorier

• Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator

Følgere: 293 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.724
    #16   20. sep 2014 Som Lange siger - dog lige med en tilføjelse...

Er det frakendt ubetinget, og man så dumper mere end en gang ved den orienterende, er det en hel kategori forfra.

• #17   20. sep 2014 Hold da fest en masse sludder

Man kan godt høre folk kører halvpænt smiley

Får du en ubetinget frakendelse af kørekortet, så kan du vælge at generhverve på en køreskole, eller tage en ny førerret og dermed også kørekort og ergo alle førerrette der var på det gamle kørekort.

Betinget frakendelse er vist nok bare en teoriprøve inden 6 måneder.
    Og selvfølgelig ikke flere klip før man en af forseelsene til klip man har begået er ove 3 år gammel

• #18   20. sep 2014 Det er da dumt at tage en kategri forfra
    Tag da pokker en ny!

Ellers hedder det generherv smiley

• Sajmon ™

#19   20. sep 2014 #17 - Wow det var da alligevel noget værre sludder du selv kom med der?

En orienterende prøve, er altså både teori og køreprøve. Det kan også være tilføjelse af en ny kategori - men hvis man som jeg har alle undtagen kat D (og derfor også DE), vil der ikke være nogen ide i at tage et bus kørekort frem for at tage B kørekortet forfra.
    D koster alligevel på den dumme side af 16.000, hvor B kan klares med lige under 9.000 hvis det skulle komme så langt...

Har du fået 3 klip og derved en betinget frakendelse (der skal kun 2 klip til hvis du har haft kørekort kortere tid end 2 år) - så kan du få 2 klip mere før du lander på en ubetinget. Et klip udløber efter 3 år - så hvis du har 5, kan det sagtens være forskudt hvornår de udløber.

• #20   20. sep 2014 Hmmmmm tak for svarene,bred uenighed :-)Må vist hellere spørge Jens Betjent.

• #21   20. sep 2014 Jeg vidste ikke man havde to liv mere hvis man fik tre klip uden at få mere samtidig.
    Ja jeg fik selv skrevet noget sludder

Ved du om man kan erherve sig BE hvis man kun havde B og fik frakendt kørekortet?
    Eller er E tilføjelse i sig selv ikke nok

• #22   20. sep 2014 # 20
    Eller mig, har lige mistet det ubetinget. Dvs at jeg beholder mine kørekort. Skal dog bestå teori og køreprøve inden 6.måneder. består jeg ikke teori eller køreprøve på under 3 forsøg, skal jeg op i teori og køreprøve i hver enkelt kategori. og får kørselsforbud indtil de er bestået begge 2.

• Sajmon ™

#23   20. sep 2014 #21 - E inkluderer ikke en teoriprøve, så det dur ikke.

#20 - Hvis du har mistet det ubetinget, er det mindst 6 måneder hvor du ikke har førerret - så du må først få det igen efter de 6 måneder er gået, selvom du har været op til de orienterende prøver i mellemtiden. Som jeg husker det, må man vist først gå op til køreprøven efter de 6 mdr er udløbet...
    Hvis du beholder kortet og derved førerretten nu men "bare" skal få prøverne klaret, er det kun en betinget frakendelse du har fået.

• #24   20. sep 2014 #23
    Det er også noget sludder, det var betinget jeg mente;)

• #25   21. sep 2014 En betinget frakendelse er, når du har kvajet dig nok til at du har brugt 3 klip. Du skal nu bevise at du er voksen nok ved at bestå en køreprøve og en teoriprøve, du har 3 forsøg, mister du retten til at kører og nu har du mistet dit kort indtil du har bestået køreprøve og teoriprøve... Der er ingen krav om at du skal modtage undervisning, men det ville nok være en god ide.
    Der er self en masse regler som gør at du kan få en betinget, men for at koge det ned er det som følge:

En overskridelse på 30% eller derover på en motorvej, hvor det er tilladt at køre 130 km/t
    En overskridelse på 60 % eller derover (i en almindelig personbil)
    Kørsel med en fart på 160 km/t eller derover (i en almindelig personbil)
    At gøre sig skyldig i 3 grovere forseelser inden for 3 år (klip)
    Spirituskørsel med en promille på over 0,50 (dog max. 1,20)

Så kort fortalt, når vi krydser de magiske 160 km/t. på en 130 motorvej, så er der samme "kørekorts" straf op til 200 km/t.

En ubetinget, er for den slemme slemme dreng.
    Nu skal man aflever kørekortet og man får det ikke tilbage i min. 6 md... Så et buskort er løsningen.
    Når straftiden så er gået, så skal man som ved en betinget op til en teoriprøve og en køreprøve. Her har du igen 3 forsøg, Dummer du dig er det ligesom med den betinget, Så er det først når du har bestået du kan få lov igen, der er igen ingen tvang med hensyn til undervisning.

HER KOMMER DEN VIGTIGE...
    Hvis du ved den ubetinget frakendelse er under 3 års frakendelse (altså din dom er under 3 år) så har du 2 forsøg til at bestå... Klare du den får du alle dine kat's tilbage.... dumper du 2 gange så skal du bestå prøver i alle kat's men igen ingen tvang om undervisning.

Er straffen over 3 år er det alle kat's du skal op i.

Følgende gir en ubetinget.
    Ved en overskridelse på 100% (dog minimum 100 km/t)
    Ved spirituskørsel med en promille på over 1,20
    Hvis man har fået en betinget frakendelse af kørekortet og har overtrådt færdelsloven i prøvetiden
    Hvis man har fået en ubetinget frakendelse af kørekortet og har overtrådt færdelsloven inden for 5 år efter frakendelsen
    Hvis man har fået kørselsforbud og har overtrådt færdelsloven inden for 3 år efter pålæggelse af kørselsforbuddet

Slutteligt så vil jeg da lige krydre med lidt grænser, dem har jeg printet på hjernen da jeg netop står med en betinget frakendelse hængende over hovedet pga 3 klip... Så derfor kører jeg gerne lidt for stærkt men heller ikke mere end jeg har råd til.

Det er imellem de 2 hastigheder du modtager et klip, herover er det en betinget frakendelse.

F.eks Du må kører 50km/t herfra og til 66 får du bare en bøde. Imellem 66-80 får du et klip. Efter de 80 er det en betinget frakendelse (svare til 3 klip)

50 km/t 66 – 80 km/t
    60 km/t 79 – 96 km/t
    70 km/t 92 – 112 km/t
    80 km/t 105 – 128 km/t
    90 km/t 118 – 144 km/t
    100 km/t 131 – 159 km/t
    110 km/t 144 – 159 km/t
    130 km/t her får du en betinget frakendelse efter de 160 km/t....!!!! og ved 200 er det en ubetinget frakendelse. = min 6 md uden kørekort.

Jeg underviser til daglig i det her stof, så jeg skulle gerne ha styr på det, men der kan self snige sig en enkelt fejl ind....

• #26   21. sep 2014 Slutteligt så HVIS man får en betinget frakendelse... SÅ MÅ MAN IKKE FÅ ET ENESTE KLIP de næste 3 år, da det så resultere i en Ubetinget frakendelse.

Jeg håber iøvrigt at du ryger under de 200 km/t..... held og lykke....

• #27   21. sep 2014 Jeg fik mit mc kort i juni og der snakket vi med kørelærer omkring dette og reglen er:
    Mister du til en, mister du til alle, men når du skal til køreprøve igen skal du kun op 1 gang og du bestemmer selv til hvad, så består du til bil(selvom det mc du dummede dig i), så får du os dit kort tilbage til mc...

• #28   21. sep 2014 Tak Dennis.God info.Nu bliver Firebladen solgt.Når man ud fra mine egne GoPro optagelser på en 150km tur laver en fartoverskridelse pga en overhaling på 5-6 sek,og er så dum/uheldig så er det ikke det værd. smiley

• #29   21. sep 2014 #27
    læs nu hele indlægget fra Dennis.
    Du har ikke hørt ordentligt efter hvad din kørelærer sagde.

• #30   21. sep 2014 #25
    din liste over hastighedder vs klip er det det du forstår ved holdningsbearbejdende undervisning?

Tror ikke Mazanti er enig smiley

• #31   21. sep 2014 Tommy, slå nu lige koldt vand i blodet, de er nød til at måle din hastighed over en vis længde. Hvor langt kan jeg ikke huske, men hvis du siger det er en overhaling så er det jo en acceleration du har lavet, og så bliver din gennemsnits hastighed næppe 200 med mindre du røg et godt stykke over de 200....

Lange, jeg bruger ikke mine egne klippekorts beregninger i undervisningen, det ville jeg nok ikke få ros for, men eleverne har self ret til at vide hvornår man får et klip. Men de får dog kun at vide at det er 30%

• Sajmon ™

#32   21. sep 2014 #26 - Ikke korrekt.

Der skal yderligere 3 klip til for at få en ubetinget frakendelse.

• #33   21. sep 2014 Sajmon, du har fuldstændig ret. Når du har en betinget frakendelse må du max få 3 klip i din prøvetid, gør du det er det en ubetinget frakendelse i min 6 md.

Det er bare vigtigt at man forstår at det altså ikke 6 klip der gir en betinget frakendelse, men reelt kan det lige så nemt være 4 klip... da det første klip i kortet f.eks ved 160 km/t reelt kun er et klip, men det gir en betinget frakendelse. Så nu er man i prøveperiode, og her kan 1 klip igen vælte læsset ved f.eks 160km/t så har du fået en ubetinget frakendelse ved "2" klip...

Men igen, dette kan også klares ved at runde de 200 km/t så har du reelt fået en ubetinget frakendelse på 1 klip...

Men igen, i prøveperioden har du 3 klip af normal karakter at bruge af, hvor det 3 lukker ballet.

• Sajmon ™

#34   21. sep 2014 Det er 3 klip der giver en betinget frakendelse.

Hvis du har 2 og får 3 - så er det en betinget frakendelse og så er du på i alt 5 klip til de første 2 udløber - så er tolerancen 0.

Hvis du har 1 og får 3 - så er det en betinget frakendelse og så er du på i alt 4 klip til det første dløber - så er tolerancen 1.

Hvis du har 0 og får 3 - så er det en betinget frakendelse og så er du på i alt 3 klip til de udløber - så er tolerancen 2.

Hvis du laver en forseelse der kaster dig direkte ud i en betinget frakendelse (60% overskridelse), som f.eks at blive målt med 160+ km/t på motorvejen - så har du 3 år hvor du kan lave 2 klip mere uden at ramme en ubetinget.
    Et klip er "kun" 30% overskridelse.

• #35   21. sep 2014 Vi skriver det samme nu smiley

• jesper H
    jesper H Tilmeldt:
    dec 2013

Følger: 1 Emner: 3 Svar: 104
    #36   25. sep 2014 Man hører tit.jeg har alle kørekort,dog lige med undtagelse af d og ce,jamen så har man jo langtfra til alt.
    Jeg har til alt dvs A-B-C-D-BE-CE-DE-stort og lille erhverv.skal jeg til ny køreprøve til f.eks.c lastbil og dumper 2 gange er det op til alt iigen,osse hvis der er gået mere end 5 år.ik at det betyder en s... for har man ik noget at bruge det til,hvad skal man så med kort til alt,men har en kørekort til lastbil uden påhæng og ik til mc hører man tit,jeg har kort til alt.

• #37   25. sep 2014 #36 Fatter ikke dit indlæg,hvorfor tror du ikke jeg har alle kort og har brug for dem,det har jeg smiley både alle kort og brug for dem.Tak for alle de andre svar. smiley

• jesper H
    jesper H Tilmeldt:
    dec 2013

#38   26. sep 2014 det var ik svar til dig,men gererelt om hvad jeg oplever når filk taler kørekort.
    for øvrigt er jeg rystet over hvor lidt filk der har kørt i mange år,hvor lidt kendskab de har til færdselsloven.at holde til højre har de fleste glemt.standse ved en stoplinie så store biler kan komme rundt.holde tilbage for bussen hvis man er5-6m fra den når den skal ud.om det er manglende viden eller folk bare er skide ligeglad ved jeg ik,men de opfører sig jo som små pattebørn når de for en bøde i stedet for at tage det som en mand.

• Sajmon ™

#39   26. sep 2014 #38 - Og jeg er en smule forbavset over at du kan gøre dig til dommer over alle andre trafikanter på den måde der.

Vi begår alle sammen fejl alle steder - det gør du også selv i trafikken, så puds lige glorien, bassemand.

Det er da komplet tåbeligt at tilføje endnu en kategori til kørekortet, som er dyrere og som man ikke får brugt, end bare at vælge en B køreprøve.

• Sajmon ™

#40   26. sep 2014 #38 - Og angående det fordrukne sludder med at "tage det som en mand", kan jeg kun opfordre folk til ikke at lytte til den slags fuldemandssnak.

Selvom jeg er overbevist om at det hører til sjældenhederne at en betjent ser sig lidt sur på visse folk, så ved jeg med sikkerhed at det sker, at folk får bøde for noget de sagtens kunne have fået en advarsel for. I sådan et tilfælde vil jeg påstå at man er en lille svans hvis man bare bukker sig forover og tager den i prutten (i bogstavelig forstand) i stedet for at lade f.eks en domstol tage stilling til sagen.
    Hvis du finde dig i alt, så gør du bare det - men vi er heldigvis selvstændigt tænkende individer, og er ikke alle af samme mening som dig.

Betjente er også mennesker, og mennesker tager fejl til tider - og hvis de gør det, er det da ikke fair at den pågældende borger skal betale prisen for det.
    Det er min grundlovssikrede ret at få min sag prøvet ved en domstol, så det gør jeg hvis jeg føler mig uretfærdigt behandlet i en bødesag. Jeg fik desuden medhold begge gange, så det kan altså godt betale sig.

• #41   5. okt 2014 Jeg har et problem, som nogle kloge herinde måske kan svare på...:

Den 8. dec. 2013 blev jeg på en taxavagt blitzet på Gl. Køge Landevej v. Toftegårds Plads til 84 km/t, nedskrevet til 81 = betinget frakendelse. Sagen har endnu ikke været for retten, og jeg har ikke erkendt min skyld, men der findes selvf. både billede af taxaens nummerplade og mig som fører.

I går blev jeg på min R1'er lasermålt til 155, nedskrevet til 150, altså igen over 60 % mere end det tilladte, som var 80.

Er det 100 % sikkert, at jeg dermed står til en 6 mdr.'s ubetinget frakendelse?? Kan det ændre noget, at den første sag endnu ikke er afgjort, eller slår de bare de to sager sammen...??

Hvis du lissom jeg kun kan gætte, behøver du ikke kommentere, men hvis nogen er godt inde i reglerne, hører jeg meget gerne deres kommentarer, tak smiley

• Sajmon ™

#42   5. okt 2014 Det ender HELT SIKKERT med en 6 mdr ubetinget frakendelse når begge sager er afgjort - trædende i kraft fra den sidste sags afgørelse.

Jeg har været ude i 100% det samme, dog med lidt mindre tid mellem sagerne.

Hvad jeg IKKE fik at vide, er at hvis man vælger at aflevere kørekortet FØR tid - f.eks når den første sag er afgjort, tæller frakendelsestiden fra man afleverer det - dvs du kan næsten selv vælge hvornår den starter. Hvis dit job er afhængigt af kørekortet, er det selvfølgelig lidt svært, men i mit tilfælde kunne jeg have haft det frakendt om vinteren og ikke spilde 5 mdr af MC sæsonen på at være uden kørekort.

• #43   5. okt 2014 Tak for svar, som var præcis, hvad jeg frygtede og forventede... Det er en f...ing katastrofe!! smiley

• Sajmon ™

#44   5. okt 2014 Så lær dog at styre din fod / hånd, ELLER vælge mindre veje at køre på hvor etaten aldrig står klar... Altså...

Begge de situationer du nævner, er jo MEGA oplagte i min verden. I by på bred vej med gode oversigtsforhold og så på motorvej - de to steder hvor måltal nemmest opnås. For faen Jesper... smiley

Hold nu fast i at det IKKE er for at være hellig, men i bil (6,5m lang kassevogn) kører jeg aldrig for stærkt fordi den er så uøkonomisk, og på MC kører jeg aldrig på noget større end en landevej.

Ud af de få gange jeg har kørt på f.eks skovvejen fra Kalundborg mod Holbæk, er jeg blevet stoppet 2 gange - dog uden de havde en måling.

• #45   5. okt 2014 Vi er 200 % enige, Sajmon, og jeg hader mig selv SÅ hårdt for det her! Kører netop ALTID på små og mindre veje, en fast rute, som jeg kender som de hårde kender Isle of Man, og i går fik jeg så en spontan tanke og gjorde noget andet... Skulle ALDRIG være stoppet, bare kørt og fået bøde for ikke at kunne/ville oplyse, hvem føreren var... De stod 2 med deres havelåger parkeret oppe på lille sidevej og havde aldrig nået noget andet end at spotte nummerpladen... Mens jeg stod der blev en bil i venstre bane målt til 115, kollegaen gik ud til vejen og vinkede ad ham, men han bremsede bare og kørte videre, da der osse lå en i højre vognbane, som gjorde det samme. 'Eeiijj, pis osse' sagde betjenten og gik tilbage og målte videre...!! SÅ tilfældigt er det, bare KØR!!

• Sajmon ™

#46   5. okt 2014 Argh. Lort...

Nå fuck nu det - vi skal se fremad her. Mon ikke det løser sig i sidste ende?

Hvis nu man "glemte" at fortælle jobbet det - som "en jeg kender" gjorde - så ville man kunne nå at få det tilbage inden nogen opdagede det. Der er jo ikke krav til køretimer når du så skal til orienterende - dog bør man lige læse op på teorien, da man jo kun kan dumpe EN gang før det bliver rigtigt lort...

Løsningsorienteret - det skal man jo være.
    Op med humøret - du kunne måske have prøvet at køre fra dem og smadret dig selv eller andre i forsøget. Det er sgu værre i min verden... smiley

• jesper H
    jesper H Tilmeldt:
    dec 2013

#47   6. okt 2014 Hvis ,man bevidst overtræder færdselsloven må man tage bøden som en mand,jeg som de fleste andre laver osse mine ting,men for jeg en bøde tager jeg det som en mand.længere er den ik

• Sajmon ™

#48   6. okt 2014 Blaaaa blaaaa blaaaa blaaaa blaaaa.....

"Som en mand"... Så en mand er altså en type der bare finder sig i alt? Ej vel?

I min verden, kæmper "en rigtig mand" for den sag han tror på - og hvis ikke ordensmagten kan komme med brugbare beviser, er det som sådan ligegyldigt om man er skyldig eller ej - så skal man ikke dømmes.

Så tag du den bare "som en mand" - så følger vi andre reglerne og holder ordensmagten op på også at følge dem.

• #49   6. okt 2014 Sajmon- jeg synes nok du går noget over stregen(# 46), når du nærmest opfordrer trådstarter til at blæse rettens afgørelse en hatfuld. Det kan hverken du eller nogen anden -mig selv inklusive- forsvare smiley

• #50   6. okt 2014 Men skrive lige en update, når du hører hvad myndighederne kommer frem til. smiley

• Sajmon ™

#51   6. okt 2014 Jeg opfordrer ingen til noget som helst - jeg fremlægger blot mulighederne eller tænker højt - og det kan man bruge lige som man vil og mene om hvad man vil.

Desuden er der ikke afsagt dom i en eneste af sagerne endnu, så skal vi ikke lige klappe hesten indtil der er?

• #52   7. okt 2014 Kald det hvad du vil.....

• Sajmon ™

#53   7. okt 2014 Det gør jeg også. Lad være med at se spøgelser alle steder... smiley

• jesper H
    jesper H Tilmeldt:
    dec 2013

#54   7. okt 2014 Hvis man feks.kører over for fuldmåne rødt,og der tilfældigvis holder en civilvogn bagi med 2 Betjente i,så kan man da godt spilde sin tid med at gå i retten,men dømt bliver man altså.
    Hørte en Betjent for et stykke tid siden i radioen som skulle pensioneres efter 40 år i tjenesten,I mine yngre dage tog folk for det meste tingene til efterretning når Politiet sagde noget til dem,i dag tager mange det som et diskutionsoplæg,osse selvom beviserne er klokkeklare,en blev taget med en pose narko i lommen og forklarede at han i Svømmehallen var kommet til at tage et par forkerte bukser på,og når manden i forvejen havde flere domme for narko blev han selvføgelig dømt.Er der bare den mindste tvivl er det da fint nok at kæmpe sin sag i retten.Men helt ærligt,der er vel ingen grund til at spilde rettens tid i en sag hvor det er stensikkert at man bliver dømt.
    Hold op hvor krymper man dog tit sine tæer når man ser Station 2 og den slags udsendelser når man ser hvordan især unge mennesker opfører sig.
    Ved ikke hvorfår man de sidste 20-30 år har kaldt det den frie opdragelse,for det hedder jo ingen opdragelse.
    Hvis man ikke gir sine børn lidt opdragelse gør man dem en kæmpe Bjørnetjeneste.
    Vent og se når dem på 10-12 år i dag bliver lidt ældre,det er jo rene konger og Dronninger.

• #55   7. okt 2014 #54

er en meget stor og lidt upræcis klumme om ansvarsforflygtigelse desværre!
    Men Sajmon:--Hold da kæft hvor er det dog sandt hvad han skriver, og nej, jeg ser ingen spøgelser, jeg læser præcis dine indlæg, og jeg synes sgu du skal skamme dig!!!!!

• Sajmon ™

#56   7. okt 2014 Læs det her som du lyster...

Hvor er jeg dog liiiigeglad....!

• jesper H
    jesper H Tilmeldt:
    dec 2013

#57   7. okt 2014 Ja gu er du da ligeglad,desværre findes der flere hundrede tusinde af din slags i landet,vores engang så dejlige land er stille og roligt ved at blive et Psykopat samfund. fordi stort set ingen under 40 år har fået nogen opdragelse.Og nej jeg er ik en gammel bitter mand,har et godt liv.Det skal nok lige hænge sammen i den tid jeg har tilbage,så hvor er jeg dog liiiigeglad....

• #58   7. okt 2014 #55/57
    Tag dog en slapper.....

• Sajmon ™

#59   7. okt 2014 #57 - Er vores engang så dejlige land stille og roligt ved at blive et psykopat samfund fordi jeg et par gange har sat mig på min MC eller bag rattet i en bil uden at have gyldigt kørekort? Mon dog det er sandheden.... smiley

Jeg har aldrig solgt stoffer, har aldrig (og der stod "<b>aldrig</b>") kørt bil eller MC i noget der så meget som bare minder om påvirket tilstand, jeg har aldrig stjålet noget fra nogen eller bevidst taget røven på andre mennesker.
    Jeg har aldrig gjort en kvinde gravid og forsøgt at rende fra det, gjort andre mennesker fortræd eller været i slåskamp - og specielt har jeg aldrig været så stiv at jeg ikke kunne huske aftenen før.
    Alle de ovenstående ting er jo sådan set det de fleste mennesker over 40 beskriver som "de gode gamle dage", efterfulgt af et latterbrøl og derefter et fjernt blik i øjnene... smiley

I dag er det laveste fællesnævner som gør sig gældende, idet det samtidigt er dem der råber højest og fylder mest i medierne. DET lort laves der love for at dæmme op for, selvom der rundt omkring findes masser af mennesker som kan tænke mere end 3 selvstændige tanker, uden at skulle have staten til at diktere vores liv og levned for os.

Uha - det går sgu galt en dag....! Men indtil da nyder jeg det i fulde drag. smiley

• Sajmon ™

#60   7. okt 2014 Og jeg er så liiiiiiiiigeglaaaaaaad med hvad du og Knud Mavesur mener om det....!

• jesper H
    jesper H Tilmeldt:
    dec 2013

#61   8. okt 2014 Hvorfor tager du ikke det kørekort,det koster 7000 i bøde at køre uden,hvis man selvføgelig bliver nappet.
    jeg kender ikke dig og er det rigtigt hvad du skriver er det jo fint,men er overbevist om at mange giver mig ret i at vi er godt på vej til at blive et Psykopatsamfund og for den sags skyld osse et pedagogsamfund,de ting jeg ser hver dag i mit job er skræmmende.
    Vi kan sidde 20 mennesker sammen i et rum og opfører os ordentligt overfor hinanden,men når vi hver især kommer ind bag rattet ser det noget anderledes ud.Prøv og se denne debat samt alle de debatter der foregår.
    Der skal ikke meget til før det bliver personligt,man er modig når man sidder anonymt bag en skærm,var det face too face så det noget anderledes ud.
    Tilbage i foråret havde jeg en debat med en gut,jeg tog det rolgt og talte pænt.blev løvet øretæver og inviteret til kamp i hans klub selvom han ikke ved hvad jeg kan eller ikke kan rent fysisk.
    Jo Psykopatsamfund er ikke ramt helt forkert.

• Sajmon ™

#62   8. okt 2014 Mig?

Jeg har skam kørekort på 21'ende år, kun afbrudt af et halvt års pause - det står beskrevet længere oppe i tråden...

Men i det halve år kørte jeg da både bil og MC som om intet var hændt, og har aldrig siden fået en eneste bøde.

Gør det så mig til anarkist? Det er sgu lidt snævertsynet...

• #63   8. okt 2014 Du har min fulde opbakning, Sajmon! Aldrig mødt dig, men vi har samme livsfilosofi, kan jeg læse mig til... Måske vi sku' køre en tur en dag... smiley

• #64   8. okt 2014 Kan kun sige det samme som # 63

• Sajmon ™

#65   8. okt 2014 #63 - Du har mødt mig i 2008 på Sturup med MC-Racing. Det var da jeg havde min gamle baneracer. smiley

• #66   8. okt 2014 Nå, okay Sajmon, tak for info, men kan nu ikke lige sætte ansigt på dig... Måske jeg sku' komme til 'olie-event' i Helsinge, må lige se, om jeg kan den dag/aften... smiley

• Sajmon ™

#67   8. okt 2014 Nej jeg kan heller ikke huske dig, men logikken siger vi må have mødt hinanden. Jeg flagede for jer et par gange. smiley

• jesper H
    jesper H Tilmeldt:
    dec 2013

#68   9. okt 2014 Jeg har kun udtalt mig på baggrund af ting du selv har fortalt,og der lød det godt nok som om moralen var i bund.Og har ik læst debatten fra toppen af.jeg har selv haft en vild ungdom,men når jeg blev taget i noget stod jeg ik og råbte Pansersvin og hvad de klaphatte ellers råber op om når man Bla.ser Station 2.Selv dengang vidste jeg at et samfund uden Politi ville ende i total kaos.

• #69   13. okt 2014 Kan se mit spørgsmål er blevet bredt godt ud.Har lige fået besked om målingen,det gik ikke så galt som frygtet,163 km/t i snit over 1295m.Pyha kun betinget.Tak for alle svarene.

• #70   13. okt 2014 Det var vel fair nok, så ny teori og køreprøve. Og bare få øvet godt og du skal ikke af med kortet. Og du har seks måneder til at få det klaret. Held og lykke med det.

• #71   14. okt 2014 Tak skal du ha Martin.

• #72   14. okt 2014 Bare det var mig, Tommy! smiley

• #73   15. okt 2014 smiley Har du da også "talt" med Jens betjent smiley

Kommentér på:
Ubetinget/betinget frakendelse

Annonce