2.202 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 62 Svar

Betinget frakendelse af kort Betinget frakendelse af kort

Aften folkens

Jeg var så uheldig at jeg kom til at køre lidt for hurtigt for ca 1 uge siden, hvor politiet så desværre mente de skulle blande sig.
Jeg blev målt til 138 km/t hvor man max må køre 80 km/t, hvilket jo betyder at jeg mister kortet betinget (op til ny teori/køreprøve) - Det er så det, men når jeg så får taget kortet igen, hvor meget skal der så til for at jeg mister kortet ubetinget. Kender 2 andre som også begge har mistet kortet, og de kommer med 2 forskellige versioner - den ene siger at bare jeg får et klip de næste 3 år (dvs +30%) mister jeg kortet ubetinget, den anden siger jeg skal køre 60% for hurtigt for at miste den ubetinget.

Nogle der kan gi mig lidt info smiley

Søren

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Montere fatning 400 kr.
  • Samling af spisebord 1.350 kr.
  • Reparation af opvaskemaskine 1.200 kr.
  • Hækkeklipning 500 kr.
  • 2 lamper og 2 billeder 500 kr.
  • Tilslutning af komfur 350 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Betinget frakendelse af kort
  • #1   19. okt 2009 +60% eller 3 klip

• Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator

Følgere: 293 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.725
    #2   19. okt 2009 Som J1 siger - enten 3 klip som er lig en betinget (ubetinget hvis man allerede har en betinget) eller 60% for meget som er lig med det samme.

• #3   19. okt 2009 Rigtigt 3klip eller 60% og føj kender det, 2 år tilbage her

• #4   19. okt 2009 målt med laser eller med police pilot???

• #5   19. okt 2009 Det var sgu rart at det ikke bare var et klip - ved at blive nervøs smiley

P.s. blev stoppet af betjent, da jeg vist kom til at overhale ham smiley

• #6   19. okt 2009 Sikke dog en nærtagende stakkel!

• #7   19. okt 2009 du kan faktisk godt så tvivl om kendelsen.snak med en advokat især hvis det er en eftersættelse. gratis advokat hjælp. der er nogen helt eksakte målepunkter de skal bruge og "dokumentere" og det er der en advokat kan hjælpe dig.

• #8   19. okt 2009 Hey Søren
    Surt at høre at du røg i fælden. Jeg har øvet teori på en hjemmeside der hedder teoriundervisning.dk, det koster penge, men jeg synes de er godt givet ud. Hvis jeg består min teoriprøve på fredag, kan du overtage mit abonnent. Bare giv besked i en pb.

Anders

• #9   19. okt 2009 hmm???

efter man har mistet kortet så er man vel på prøve i 3 år, hvor man kun har 2 klip ligesom nybegynderne de første 3 år...???

• #10   19. okt 2009 Jeg synes dig og dine venne bør sætte farten ned smiley

• #11   19. okt 2009 Hey
    Har selv været møllen igennem og jeg dragede tvivl på betjentens pilot måling, og valgte at gå i retten med den , fik min dom sat fra 1 år til 6 mdr men jeg skulle betale alle sagsomkostninger mm det skal man lige have med inden man prøver.
    Det er uhyre svært at få dommeren til at tro på dig frem for en mc betjent

• #12   19. okt 2009 hov jeg havde en betinget dom i forvejen.

• #13   19. okt 2009 Jeg tror sgu bare jeg tager min straf - der var ikke så meget tvivl om sagen, slap endda billigt

• #14   19. okt 2009 Volle rolle... det stadi 100 gange bedre end og være spritbilist. op på hesten og tænk på alle de gange det gik

• #15   19. okt 2009 som jeg har forstået det med betinget frakendelse af kørekortet. får du betinget frakendt kørekort, er det taget fra dig. du skal bevise du kan køre stadig og skal derfor til teori og køreprøve igen. DEREFTER skal du køre fejlfrit i 3 år ellers bliver kortet taget ubetinget i 3år.
    betinget frakendelse giver dig en 3årig chance til at bevise dig værdig af dit kort...

• Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator

Følgere: 293 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.725
    #16   19. okt 2009 Johannes - det er forkert.

Ubetinget er normalt kun 6 mdr.

• #18   19. okt 2009 kan oss være det er 6mnd med 0 klip til ubetinget. men man får ikke 3klip fra starten af når man har bestået køreprøven igen

• #19   19. okt 2009 Jeg har samme dom, en betinget på 3 år.

Bestod prøven for 14 dage siden og fik at vide at jeg nu kun har et klip de næste 3 år

• #20   19. okt 2009 Når de 3 års betinget dom er overstået, så har jeg hørt at "de" bære nag i yderlige 5 år!!?
    Noget med at hvis man så laver en overtrædelse der normalt giver en betinget frakendelse, vil det automatisk inden for de 5 år, så bliver til en ubetinget frakendelse smiley

Er der nogen der kan be-afkræfte det?

• #21   19. okt 2009 Kan se at der kommer lidt forskellige informationer igen.

Fandte dette på politiets hjemmeside:

Kørekortet kan også frakendes ubetinget
    Afhængig af antallet af kliprelevante overtrædelser og eventuelle tidligere overtrædelser af færdselsloven kan førerretten også blive frakendt ubetinget.

Dette kan ske i følgende tilfælde:

Hvis du får 6 klip inden for en periode på 3 år.
    Hvis du har taget kørekort til almindelig personbil eller motorcykel for mindre end 3 år siden og får 4 klip inden for 3 år.
    Hvis du er frakendt førerretten betinget og får 3 klip indenfor den 3-årige prøvetid for den betingede frakendelse.
    Hvis du tidligere har fået kørselsforbud, og du inden for en periode på 3 år efter, at kørselsforbudet blev pålagt, får 3 klip.
    Hvis du tidligere har været frakendt førerretten ubetinget, og du indenfor en periode på 5 år efter, at frakendelsestiden er udløbet, får 3 klip inden for 3 år.

• #22   19. okt 2009 Så synes det lyder underligt at du kun har ét klip Thommas F ?

• #23   19. okt 2009 3 års betinget er 3 år og ikke 5 år det giver vel sig selv,
    du kan godt få både 1. og 2. klip mens du afsoner de 3 års betinget. Men de 3. klip udløser ubetinget som normalt er 6 mdr. med mindre der er skærpede omstændigheder, f.eks. en kombination af sprit og fart eller ulykke

• #24   19. okt 2009 Ja, for det du skriver ville jeg også mene,,, Men fik at vide at jeg kun havde et klip nu,,, Blev taget med 179kmt på en 110 strækning,,, Ved ikke om det er derfor

• #25   19. okt 2009 Ang sagsomkostninger ved at gå i retten så er det altså gratis at få prøvet sin sag i Danmark. Det er kun omkostninger til egen advokat man skal betale så går man selv i retten er det gratis.
    Har ikke hørt om "ekstra nag" 5års reglen. Tvivler på den passer. 3 år betinget er 3 år og 2*betinget frakendelse er ubetinget.

• #26   19. okt 2009 Kunne være man lige skulle skrive en mail til policen og hører,,,

• #27   19. okt 2009 Jørn (Busa-mann) G:

Vedr. straffesager er retsplejelovens § 1008, stk. 1 ikke enig i dit udsagn.

• #28   20. okt 2009 Jeg har været møllen igennem og skal betale for sagsomkostningerne. Jeg havde ikke en advokat.

• #29   21. okt 2009 Du må meget undskylde, men det er fjolser som dig der ender i kisten en dag, fordi du kommer blæsende med 140kmt hvor du må køre 80. At en stakkels bilist så kommer til at fejlvuderer dig og smutter ud, i den tro, at du kun køre med 80 kmt.

Efterfølgende skal vi andre så skrive R.I.P. og læse om de fjolser til bilister som ikke køre ordentligt.

Selv om du køre på mc, kan du også komme til at slå andre ihjel i trafikken.

Tag og let på gassen eller køb dig en mindre mc, hvis du ikke kan administrere det.

Har du planer om at fortsætte med den slags kørsel, siden du er intereseret i hvilken straf du for, eller om hvor lang tid du ikke må blive snuppet igen ??

Hvis det stod til mig, skulle du ikke have pappet igen i 3 år og istedet idømmes til cykling, så kan du lære det.

• #30   21. okt 2009 Og hvis det stod til mig skulle du (Thomas P) ikke have en konto på mcgalleri.dk...men så er det godt vi er så forskellige og der er plads til os alle.

Og kan du ikke lige få oprettet nogle billeder af Glorien? smiley

• #31   21. okt 2009 Jeg syntes at du (Kristian J) skulle tage at kommentere hvad jeg skriver om,.

Syntes du det er i orden at komme blæsende med 140 kmt hvor det ikke er forsvarligt ?.

Når du selv en dag får børn, som også skal begå sig ude i trafikken, vil du nok (forhåbentlig) have et andet syn på sagen.

Jeg pudser ikke min glorie. Jag kan da også finde på at køre for stærkt, men det skal gøres forsvarligt og det er det ikke med 140 kmt på landevej.

Når jeg læser herinde om en stakkel der er slået ihjel på mc, kommer mange med kommentarer om, hvor sørgeligt det er og det er det sgu. Men så er det da latterligt at man to dage efter kan læse, at nu fik jeg lige en frakendelse af kørekortet, for at køre 140 hvor man kun må køre 80.

Vi er gode til at give bilister de verbale tæsk, men hvad med lige at se på os selv. Det er alså også overstående eksempel som giver MCister det ry, som vi nu engang har, nemlig fartgale idioter.

Jeg kunne da aldrig finde på at forbyde nogen adgang til en side. Det er nu sådan, et vi her i danmark har lov til at sige sin mening og det må du også. Men hvad med at komme med den så, istedet for en plat kommentar om, at jeg ikke skulle have adgang til mcgalleri.dk og jeg skal pudse glorien.

• #32   21. okt 2009 Du er så voksen og fornuftig Thomas P! Så fornuftig at det nærmer sig sindsyge. Bare fordi du har fået børn, er du med et slag blevet så snusfornuftig at du aldrig kunne drømme om at gi den gas gas! Blah! magen til ævl skal man da lede lang tid efter. Du kan evt undgå alle de tråde der starte med enten RIP eller ULYKKE. Så slipper du jo for at lufte din snusfornuft for os andre hjernedøde individer!

• #33   21. okt 2009 Det er da klart at Thomas ikke kører for stærkt, han har jo ikke engang en motorcykel...

• #34   21. okt 2009 Det er lang tid siden jeg fik børn, men mener også selv at jeg kørte forsvarligt før jeg fik dem.

Jyllands Vogter Å
    Jeg håber da ikke at det er flertallet herinde som deler din mening, for så ser det da skidt ud.

Jeg har da sagt at jeg også køre for stærkt. Men på ingen måde 140 på landevej. Sjovt at du kalder mig sindsyg, men mener det er helt ok, at køre 140 hvor man må køre 80. Hmmmm jaja måske man igen skulle se på sig selv.

Det har jo ikke kun noget med en selv at gøre, når man vælger at køre for stærkt. Det kan jo også komme til at indvolverer andre hvis uheldet er ude.

Jeg ved godt, jeg taler for døve øre her. I har bestemt jeg for at det er mig som er tåben. Men ( nu siger jeg det igen) når i får børn, så bekymre mig sig om dem. Hver gang man ser eller høre en ambulance, så strejfer det lige en i hovedet.

Jeg ved jo ikke hvor gamle i er og om i har børn ( det lyder dog ikke sådan) Men i har den attityde, arrrggggg jeg har styr på det,Motorcykler skal vrides i håndtaget, osv. Hvorfor deltager i ikke i nogen af de arangementer, jeg kan forstå findes rundt omkring i dk, med bane kørsel. ?

• #35   21. okt 2009 Jeg ved ikke hvor gamel du er eller hvor mange børn du har Thomas, men det du har den der "åhhh jeg er så frælst og de er så dejlige mine børn"-attitude og den er voldsom malplaceret. Hvorfor deltager du ikke i nogle af de mødregrupper som jeg kan forstå der afholdes rundt omkring?

• #36   21. okt 2009 Thomas P,

ja deltager i de arrangementer jeg kan nå og har penge til, men hvis du har lyst, så betaler du da bare et par for mig;)

og sige det er fuldstændig sindsygt at kører 140 hvor man må hører 80, og så kalde ham fjols og sige det er sådan nogle som ham der ender i kisten er da hjernedødt og hører på.

du har ingen ide om hvad for en strækning eller område han har gjort det i, det kan være en øde landevej, kan nævne mange steder man kan gøre det, uden sideveje eller til fare for ANDRE end sig selv.

ikke kan jeg siger det er godt det han har gjort, men du ved jo slet ikke noget om hvor og hvordan det er gjort. og synes det er sjovt nok at holdninger som dine man altid hører fra profiler der ikke har oprettet en cykel eller skriver noget om sig selv, men bare lukker lort ud helt anonymt

• #37   21. okt 2009 Jeg vil mene at de fleste herinde, hellere vil have flere af min slags end af din slags Thomas P. Der er ikke noget værre end det moral opkast du kommer med. Banedage er fede, og jeg har været til flere af slagsen. Desværre rækker finanserne heller ikke her. For min skyld må du gerne arbejde over, så du kan give et tilskud, til alle dem der vil på trackdays. God Arbejdslyst.

• #38   21. okt 2009 Tommy F
    Jeg er 42 år og har 2 børn på 10 og 15 år.

Hvorfor tager du ikke stilling til spørgsmålet om 140 i en 80 km zone ?

Det kan da godt være, jeg er i det forkerte forum. Det må tiden vise.

Kan dog ikke forstå, i ikke diskuterer, i stedet for at nedværdige folk, som har en anden mening ind jer. Fortæl dog, hvorfor det er rigtigt at køre så stærkt på landevej. Hvorfor ikke prøve at overbevise mig, i stedet for at komme med platte kommentarer om mødregrupper.

Det vil jeg da se frem til.

• #39   21. okt 2009 Thomas P

Du lægger i dit første indlæg ud med at kalde trådstarter for et fjols. Og så brokker du dig over, at andre nedværdiger folk?

Kender du den om stenen og glashuset?

• #40   21. okt 2009 140 i 80 zone er sq ok hvis vejen er lige og der er ok overblik.... 140 i byzone er nok lidt i overkanten....

• #41   21. okt 2009 Harbo Århus.

Det var måske også for meget at kalde ham et fjols (jeg kan selfølgelig bare tænke det) Men jeg mener har kunne ende i en kiste en dag. Det er da ikke hjernedødt at sige, det er fakta.

Den der med jeg igen penge har, kan jeg ikke bruge til noget, lidt det samme indbrudstyven kunne finde på at sige. Jeg har ingen penge så jeg bryde lige loven.

Jyllands Vogter Å.
    Jeg lægger såmænd ikke op til en diskution om hvem der helst er velkommen herinde. Det var mere sådan rent meningsmæssigt, alså om det er ok at køre så stærkt.

Jeg har faktisk tænkt på om det måske var et stykke landevej, som kunne køres så stærkt på, alså uden sideveje eller sving men du ved jo heller ikke det modsatte. Det kunne være trådstarter kunne hjælpe os.

• #42   21. okt 2009 Lars L.
    Jeg kender god historien. smiley

Som nævnt tidligere, var det måske at gå over stregen. Men der er vel en grund til love og regler i trafikken. At man så gør sådan noget, mener jeg er ikke er OK. ( kan det bedre bruges )

• #43   21. okt 2009 helt sikkert han kunne ende i en kíste, det kan man af utroligt mange ting, og ja man tager jo den risiko når man kører stærkere, men det er ens EGET valg.

du kan da ikke sammenligne at vi ikke har penge nok til alle banedage vi vil, kontra en indbrudstyv, det er da hvertfald snæver synet og gører sådan.

nej du har helt ret at vi ikke ved hvor og hvordan det er sket, har heller ikke udtalt mig om det var det ene eller andet sted, sagde bare DU ikke vidste hvor det var smiley

• #44   21. okt 2009 Jamen problemet er jo at man kan resikere at tager andre med sig, så det er ikke kun sig selv man udsætter for fare.

Andgående sammenligningen med indbrudstyve er da helt ok. Man vælger at bryde loven, fordi man ingen penge har til hvad man nu vil. Om det er et nyt fladskærms tv eller banedage.

• #45   21. okt 2009 Hov,glemte lige.

I min verden, er 140 på landevej for meget. Derfor tog jeg ikke stilling til om den var lige osv.

• #46   21. okt 2009 Og man skal også huske at aflevere pengene tilbage, hvis de giver en for meget tilbage i supermarkedet.....

• #47   21. okt 2009 Ja det skal man da.

Nu står jeg ikke og regner i 1 kr eller 50 øre, men hvis jeg er klar over det, ja så siger jeg det da.

Hvis jeg skal afregne noget med en kamerat og han giver mig for mange penge tilbage, kunne jeg da aldrig finde på bare at stikke dem i lommen.

Men nu er jeg vel for frelst at høre på igen. smiley

• #48   21. okt 2009 ja, man kan udsætte andre for farer, det er rigtigt, men igen DU ved ikke hvordan det er forgået.

og sammenligne de 2 ting er da det dummeste jeg har hørt, for så er vi da godt nok mange indbrudstyve/kriminelle i danmark. hvis du mener man kan sammenligne det, og du kører aldrig 5 km for hurtigt, så er du jo også en "indbrudstyv".

og nej jeg er ikke hellig på nogen måde og får jeg for meget tilbage når jeg er ude og handle, så siger jeg ikke det storer, men tænker de nok alligevel tager mig i røven med gammelt kød eller sygt opskruet priser, men er det en kammerat er det da noget helt andet. self ville jeg sige det, men det er jo heller ikke det samme.

• #49   21. okt 2009 Jamen du ved jo ikke hvornår andre dukker op på den landevej du har valgt at køre stærkt på. Det kunne jo være en som er ude at lufte sin hund, eller børn som leger i en skov eller hvad det nu måtte være.
    pointen er, at kunne du forudsige det, ville der jo ikke ske uheld, men det sker jo.

Næææææ, jeg siger bare at det er tåbeligt at sige man ingen penge har, så jeg bryder lige loven. Det er lige forkert begge dele. Hvis du ikke kan se pointen, så prøver jeg da med et andet eksempel. Det er ok at køre 140 på landevej ( hvor du mener forholdene tillader det) Er det så også ok at køre 140 i by zone hvor man mener at forholdene tillader det. ? Kan du se hvor vi er på vej hen. Du ligger op til at man bare selv må vuderer hvornår det er ok. Der er jo liså mange meninger som der er menesker der køre mc. det kunne da se kønt ud så.

Er der foreskæld på en kamerat og en andsat i en foretning !! Du mener alså det er ok, for de tager nok røven på dig afligevel. Det er da det værste jeg har hørt. Snyd eller bliv snydt, det er dit moto. Må da håbe, dem du kender ved om i er kamerater eller bare bekendte.

• #50   21. okt 2009 Thomas P :Denne tråd er startet, for at trådstarter kan få info. om HANS straf, ikke for at høre på DIN moral,og så endda sidde og svine trådstarter til i dit FØRSTE indlæg......

• #51   21. okt 2009 Henrik B

Der blev diskuteret om hvor lang tid og hvor mange klip det gav og hvor lang tid han skulle holde sig på måtten.

Jeg mener ikke jeg sviner ham til, ved at kalde ham fjols. Måske lidt hårdt, men det skal jo ses i lyset af hvordan diskutionen udfolder sig. Jeg syntes da det er underligt at beskæftige sig med hvornår man kan tåle et klip mere, frem for måske at lette lidt på gassen.

Men som nævnt i andre indlæg, så skulle mit ordvalg måske have været anderledes. Så det behøver vi vel ikke diskuterer igen.

Måske min såkaldte moral, kunne rede livet for vedkommende, men det er måske sage ligegyldigt. ?

• #52   21. okt 2009 Iøvrigt kan man få to klip mens man afsoner en betinget frakendelse,mens det tredje udløser en ubetinget straf på typisk 6 mdr.....som Steen P så rigtig skriver tidligere !!!......Og jeg taler af erfaring......Har selv fået en betinget frakendelse,OG klip i det betingede kørekort 4 mdr. efter køreprøven.....

• #53   21. okt 2009 Du er eddermame anstrengende at høre på Thomas P.

Du ender sgu det samme sted som os andre til sidste alligevel, så drop du bare engle attituden.

• #54   21. okt 2009 synes nu bare man skulle indføre fri hastighed, fratage kvinder og ældre deres kørekort! Så skulle i se ulykke statisikerne rasle ned..

• #55   21. okt 2009 Thomas P : Hvis du læser mit næste indlæg,kan du se hvorfor det kan være aktuelt at diskutere næste klip...:).....JEG fik den betingede for en kortvarig voldsom accelration på en øde vej om aftenen,af MC-betjent der kedede sig,OG som jeg ikke havde set....Mit efterfølgende klip fik jeg i bil af en fotovogn !!....Så nemt kan man miste kortet, til trods for at det er mine to eneste bøder i 24 år på MC og i bil......Og jeg vil da lige pointere at jeg 42 år gammel, er gift og har to piger på 11 og 14 år.....:) smiley

• #56   21. okt 2009 Hvorfor det ?, er du løbet tør for gode kommentare. smiley

Jeg er da godt klar over vi ender ( ikke det samme sted) i samme tilstand. Nemlig 2 m nede eller i en krukke eller hvad man nu vælger. Jeg forsøger bare at appelere til, ikke at tage andre med sig. Det er såmænd det eneste.

Ville sgu være ked af det, hvis en galning kørte mine børn ned, fordi vedkommende lige skulle køre stærkt hvor han hun mener, det er sgu ok her.

• #57   21. okt 2009 thomas L :....Hørt,og så er der sgu også plads til at vi andre kan komme frem i en fart.....:) smiley

• #58   21. okt 2009 Jamen jeg kan da godt se pointen i at duskutere næste klip osv. det var såmænd bare et forsøg på at få ham til at slippe gassen.

At duskutionen så udvikler sig til, hvorvidt det er ok at køre 140 hvor max tiladte hastighed er 80 kmt, det er der vel ikke noget galt i.

Men jeg skal forsøge ikke at komme med flere moralske opstød, da der åbenbart er mange som ikke tåler at høre dem. Det er dog sjovt at de fleste billster ikke har samme syn på sagen. Der er det nogle få som blæser afsted og flertallet som køre pænt.

• #59   21. okt 2009 Flertallet af billister der kører pænt ???.....Det at køre pænt, drejer sig jo ikke kun om fart......Og jeg tror nu heller ikke, at det er FLERTALLET af MC,er der kører som galninge.......

• #60   21. okt 2009 Puhaaaa! Syntes Thomas P, lugter af færdselsbetjent. ,o(

• #61   21. okt 2009 Det var mere den generalle holdning, som åbenbart herske i denne tråd. Det er ok at køre for stækt.

Jeg kan kun se 2 andre foruden mig, som nævner at farten er for stor.

Og nej, jeg er ikke færdselsbetjent og har ikke noget ønske om det. Men jeg vil ikke lægge skjul på, at jeg gerne så mere politi, så man kunne få fat i dem, som ikke kan finde ud af at overholde de regler som vi nu engang har.

Men nok om det.

• #62   21. okt 2009 jep de bøller skal jordes

• #63   21. okt 2009 Ja nemlig,, Kør ordenligt.. Gg

Kommentér på:
Betinget frakendelse af kort

Annonce