1.584 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 33 Svar

Betinget frakendelse Betinget frakendelse

Så skulle det desværre ske. Blev taget kørende 88 i en 50 zone!! I en overhaling fordi bilisten foran mig kørte som en dame på 120.

Så mig op til en teori og praktisk prøve igen... For en i helvede hvor er det bare træls!

Nogen der har erfaring med dette? Tips, forslag eller lignende?

Blev forresten taget af en "fartkanon"/håndholdt lasermåler.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Køkkenamatur er løst 800 kr.
  • Vandhane skiftes 750 kr.
  • vinduespusning 800 kr.
  • Samle gyngestativ 630 kr.
  • Hænge badeværelsesspejl og soveværelsesspejl op og ophængning af loftslampe ikøkken 850 kr.
  • Græsslåning naturgrund 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Betinget frakendelse
  • #1   7. sep 2010 Ben there done that smiley

Skide surt, mildt sagt

• #2   7. sep 2010 Shit happens. Sørg for at høre efter, med rutinen kommer dårlige vaner. Til teoriprøven er det også meget med at tolke spørgsmålene rigtigt.

• #3   7. sep 2010 Det er bare at klø på, selv om det er surt. Og så køre pænt efterfølgende. Sørg for at få bestilt teoriprøve hurtigst muligt og derefter køreprøve - hvis det altså stadig er sådan, at man skal ha' klaret prøverne indenfor 3 mdr., og der stadig er laaaang ventetid.

Held og lykke...

• #4   7. sep 2010 Ben there done that smiley

x2

Skal i retten imorgen smiley Så min sæson er vidst forbi for i år ..... Men jeg er klar om 6 mdr igen smiley

• #5   7. sep 2010 Det er heller ikke nemt at holde farten nede på den Blade, gætter jeg på.

Tror jeg til næste år skal have et banejern. Det er bedst for mig at køre noget gammel skrammel på landevejen, og så skyde den af på bane.

• #6   7. sep 2010 Køb et login på teoriundervisning.dk

Det er sådan jeg bestod 1 forsøg både mc og bil

Og tag din teori og praktiske prøve i jylland da der ingen ventetid er derovre...

• #7   7. sep 2010 Kørekortet er da kun til låns..

Jeg er heldigvis stadig på mit første kort, dog med 2 klip ;-(

• #8   7. sep 2010 Surt eller ikke surt, du havde jo selv fat i rullen. Der er vel en årsag til at der var 50 km/t på strækningen

• #9   7. sep 2010 Gert: Det lyder heller ikke som om vi skal have ondt af ham.. Og jeg har heller ikke ondt af ham, det er som du selv siger hans egen skyld.

Men derfor kan jeg da godt give ham et (måske) brugbart svar.

Der hvor jeg synes at folk er idioter, er der, hvor de prøver at slippe for deres straf, i stedet for at tage det som en mand.

• #10   7. sep 2010 Kunne forestille mig hvor surt det er:/

Har selv lige fået en bøde ind af døre i dag.. Skide fotovogn:/
    Men så er jeg vidst også med i klippe ordningen:P

• #11   7. sep 2010 cigarer til den motorsagkyndige prøv det

• #12   7. sep 2010 Syns også at dit råd er meget brugbart Marc.

Vi snyder da alle med farten. Har selv lige betalt en bøde og må leve med et enkelt klip de næste 3 år. Hvis der ikke kommer flere.

Det som jeg kommenterede på er at køre 88 hvor der er 50, det er fuldstændigt hul i hovedet. Ud på de store landeveje eller motorvejen hvis der skal leges

• #13   7. sep 2010 Gert.... Som altid udtaler du dig uden overhovedet at kende omstændighederne.... Men det er godt DU ved hvorhenne det er ok at bryde færdselsloven..... Hvor herre bevares...

• #16   7. sep 2010 jeg er med jacob og gert på den her.... sorry jesper

back to topic

jeg har selv været igennem møllen, jeg kontaktede bare en kørelærer, (en jeg kender i forvejen) der fik jeg al den teori jeg behøvede, den praktiske del, den var jeg ikke ræd for

bøden var på 4500 og teori samt prøve gebyrer løb alt i alt op i 1400, inkl 2 køretimer

• #17   7. sep 2010 Keyser Nielze

Som altid, udtaler du dig om andres udtalelser uden at du ved hvad de udtaler sig om..... Men det er da godt du selv forstår dine egne udtalelser.

Hvor herre bevares.

• #18   7. sep 2010 Kan kun anbefale www. teoriundervisning.dk

• #19   7. sep 2010 Bla bla bla... tror det vigtigste du skal tænke på lige nu er hvor hurtigt du kan få dit kort tilbage...

Tag prøverne i jylland som sagt og er du i den mindste tvivl om du består prøverne så brug teoriundervisning.dk!!

• #20   7. sep 2010
    Johnni [Viborg ]

skal du i retten for

• Christian N
    Christian N Tilmeldt:
    maj 2008

Emner: 4 Svar: 290
    #21   7. sep 2010 Niels K: Dit udsagn med at der ingen ventetid på prøverne er i Jylland ved jeg ikke hvor du har fra.

Begge gange jeg har taget kørekort har jeg måtte vente næsten 3 måneder efter bestået teoriprøve, så jeg ved ikke hvordan du er kommet frem til den konklusion.
    Det kan selvfølgelig være at omstændighederne har forandret sig, men at det skulle være blevet så meget bedre her i forhold til resten af landet kan jeg dog ikke forstå.

Men til Jesper.
    Følg GODT med i teoriundervisningen, da det ikke er selve spørgsmålene der er svære men det er det derimod at fange formuleringen af spørgsmålene.
    Man skulle sgu tro at dem der har lavet teoriprøverne prøver på at narre én

• #22   8. sep 2010 Jacob A
    Jeg kan høre at du ikke har set mange af de 50 zoner vi har i Jylland, der er flere herover du ikke ville vide var 50 zone hvis ikke skiltet stod der og som forsvarligt sagtens kan køre langt over 80 på.

• #23   8. sep 2010 Nå skal i retten nu her kl 10.20 smiley Så må vi se om min MC sæson er ovre for i år .... smiley

• #24   8. sep 2010 Johnny
    Ønsker dig held og lykke ,-)

• #25   8. sep 2010 Jeg kører KUN hurtigt når jeg ser et skilt med en lille pige med blå ballon... så vidt jeg husker betyder det skilt at man skal passe på børnelokkere og derfor er det bare om at komme væk.

Passere gerne skilte som dem med 180 km/t!

• #26   8. sep 2010 Tak for alle Jeres kommentarer.
    Mit spørgsmål gik ikke på hvordan jeg undgår en bøde, da jeg jo kørte for stærkt og derfor desværre må acceptere udfaldet af dette:). Selvom at det var i en overhaling, og selvom at bla bla bla... undskyldninger kan man altid finde nok af :).

Vi har alle kørt for stærkt, og dem som ikke har, lyver! Egentlig ganske simpelt... Blot et spørgsmål om hvor heldig eller uheldig man er. Og dette er ikke sagt for at male fanden på væggen :).

Jeg vil gå igang med at læse en helvedes masse teori, tage et dusin tests på teoriundervisning.dk og så forhåbentlig snart få kortet "tilbage".

I må alle ha' en fantastisk dag. Og husk nu, ikke at lade Jer hidse op af tosser i diverse fora eller af tosser på vejen... Det er lige netop der det går galt :).

Vi ses forhåbentlig på vejen... Jeg har en smuk Triumph mellem benene...

• #27   8. sep 2010 Jeg har ondt af Jesper K !!!

• #28   8. sep 2010 Jesper: Ja, held og uheld har noget at sige, og ja, jeg kunne have fået mange klip eller frakendelser, det vil jeg da ikke løbe fra.

Meeeeen, derfra til at sige at det er held/uheld holder ikke helt.

Hvis jeg havde en betinget frakendelse, så ville jeg være ekstremt påpasselig med min hastighed, netop fordi jeg ikke ville miste kortet ubetinget.

Når det er sagt, så god fornøjelse med at tage kort igen.

• #29   8. sep 2010 @ Marc: Jeg har knap turdet røre ved gashåndtaget efter min betinget, så du har helt og aldeles ret. Ku' ikke være mere enig :). Irriterende, men sanktionen har jo haft sin rette indvirkning på min kørsel...
    Og tak...

• #30   8. sep 2010 Ah, jeg havde forstået det sådan, at du havde en betinget i forvejen, min fejl.

Selv tak.

• #31   8. sep 2010 Pyha.. godt det ikke er mig..

Ganske ufortjent har jeg ingen klip og har ikke nogen bøder på mc de sidste 5-10 år selvom jeg er blevet taget flere gange med hovedet helt oppe i røven rent køremæssing men altid været heldig at få deres medlidenhed når de så jeg ikke var 20 år gammel....

Når fælden klapper håber jeg at jeg evner at tage det så godt som Jesper...
    Held og lykke med det.. er ikke misundelig.

• #32   8. sep 2010 Held og lykke med det Jesper. smiley

• #33   8. sep 2010 "Meeeeen, derfra til at sige at det er held/uheld holder ikke helt."

selvf er det held og uheld..

hvor mange kører ikk +200km/t mindst 1 gang om ugen, og hvor mange mister lige kørekortet ??

ikk særlig mange trods alt, altså er man heldig..

• #34   9. sep 2010 Mirza: Det er lidt tid siden jeg har gjort det. Men ja, man skal være uheldig at blive taget, men hvis man tænker sig lidt om, er det oftest til at undgå.

For det første, så er det dumt at køre meget for stærkt i byer og på alm. landeveje, hvor de gerne ligger med laser. Derudover er det en god ide at optræde hensynsfuldt, og køre forholdsvis fornuftigt, så man ikke tiltrækker sig for meget opmærksomhed. Det er nemmere at slippe afsted med lidt hastighed, hvis man kører pænt, fremfor hvis man kører preskørsel mm.

Jeg synes i øvrigt det ville være fedt, hvis flere begyndte at køre på bane. Så lærer man den rette teknik, og kan også få racet ud. Det vil også give flere banedage, da udbudet ofte følger efterspørgslen.

• #35   9. sep 2010 Helt enig på alle punkter smiley

Kommentér på:
Betinget frakendelse

Annonce