3.542 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 15 Svar

Anders H
Anders H
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 13

Muligt at tage MC kørekort her i oktober? Muligt at tage MC kørekort her i oktober?

Hej, jeg kan starte på mit MC kørekort om 14 dage. Men jeg kom lige i tanke om, om man overhovedet kan starte på sit MC kørekort på denne sæson af året? Jeg kommer ikke til at kunne køre før jeg bliver 18 år, her til Januar. Men jeg kunne alligevel godt tænke mig at have det nu, så jeg ikke behøver at bruge den tid det tager, når det nye år starter, hvis I forstår. Kunne også godt tænke mig at vide hvor lang tid i tror eller ved at MC kørekort tager at tage. Tak!

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle kommode 400 kr.
  • Skifte cover til lampe i loft 500 kr.
  • Utæt afløb i køkken 1.500 kr.
  • Sæt en loftslampe op i udtaget 400 kr.
  • Cykelkæde 475 kr.
  • Tømrer til reparation og ophængning af badeværelses skab 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Muligt at tage MC kørekort her i oktober?
  • #1   2. okt 2014 Jeg har da hørt om en kørelære der sagde at hvis saltsprederen kunne komme frem, så kunne hans mc hold også..... Men hvem det var, ved jeg ikke.

• Simonsen
    Simonsen Tilmeldt:
    maj 2007

Følger: 2 Emner: 21 Svar: 896
    #2   2. okt 2014 Du kan bare ikke komme til køreprøve før din 18 års fødselsdag. Som er i januar, med stor risiko for sne.
    Så hellere vent, det tager heller ikke 3 måneder at tage, start i det nye år, Marts, hvis der er snefrit.

• #4   2. okt 2014 Det sidste hold her i nærheden starter d.4/10, men ring da rundt til de lokale kørelærere og hør ad? Konen har lige taget pappet, og det tog alt i alt ca. 2 mdr inkl. ventetid på prøve osv. (minus den ekstra ventetid det gav at lave et lille stunt på køreteknisk)

• #5   2. okt 2014 Jeg tror du ryger ind i nogle tidsfrister om at der skal gå XX dage mellem teori, øvelsesbane osv., men hør ad på køreskolerne. Ellers kan du i hvert fald være klar med spidset blyant når det første hold kører i det nye år. Med lidt held kan kortet nok være i hus 1. april.

• Anders H
    Anders H Tilmeldt:
    jul 2014

#6   2. okt 2014 Okay, tak for svarene. Sidste år kom der ikke særlig meget sne, så det kommer vel også lidt an på hvordan vejret er osv.. Men jeg prøver lige at ringe til den kørelærer jeg havde tænkt mig at starte på imorgen.

• #7   2. okt 2014 jeg tog mit kort på 26 eller 28 dage, men det var også nogle ret intense uger smiley

• #8   2. okt 2014 Hvis man køber en BMW K1600 eller en anden mc i samme prisniveau, koster hver time meget, meget mere, end det en køretime koster, hvis du begynder på kortet nu, selvom du eventuelt skal vente lidt pga sne smiley
    Gå du bare i gang, og glæd dig over dine sjove køretimer på mc. Du har lyst, og det kan ikke skade.
    Hvis du er lidt økonomisk orienteret, kunne du godt starte med teori og først begynde med praktisk kørsel i næste måned.
    Men det gode råd står ovenfor: Snak med en køreskole smiley

• #9   3. okt 2014 Jeg startede sent i oktober og var til køreprøve midt i december smiley
    Fik så også at vide at hvis jeg dumpede, så skulle jeg vente til foråret for at komme op til en ny køreprøve.

• #10   3. okt 2014 Hvis du finder den rette kørelærer kan du tage det på 4 uger, så vent til næste år istedet smiley

• #11   3. okt 2014 Du kunne jo tage bilkørekortet i mellemtiden smiley

• Anders H
    Anders H Tilmeldt:
    jul 2014

#12   3. okt 2014 Jeg snakkede med køreskolen tidligere, og han sagde at det burde være muligt.

• #13   3. okt 2014 Hvorfor vente.. smiley
    Tag al det sjove undervisning du kan få nu.. smiley

Og beløn dig selv med et par genopfriskende køretimer i det nye år op til prøven..
    Viel spass.. Kan man oftest bedst selv sørge for.. smiley :D

Afsti..afsted.. smiley

• #14   3. okt 2014 Vent!! det pisse nederen og ta det og kunne køre MEN SNE!!!!!!!!!!!!!!!!!!! pis smiley

• #15   3. okt 2014 Min snotunge af en søn har fødselsdag den 22 novenber. Han nåed da at få sit kort og køre ture mellem fødselsdagen og 1.december

• #16   4. okt 2014 Hep Anders
    Den 100% MC-køreskole starte både okt. og nov. hold op og er vinteren ligesom sidste år er der også vinter hold ellers starter det første hold i starten af feb. smiley

Salt ! Det er jo bruges genstande... som 125 ccm køres der KTM DUKE med abs

Kommentér på:
Muligt at tage MC kørekort her i oktober?

Annonce