{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
781 visninger | Oprettet:

begyndercykel Cbr 600 F2 ? {{forumTopicSubject}}

Så skal der tages kort og indkøbes cykel m.m.

Jeg har kig på en Honda 600F2 som den første bike. Nogen siger " start med en mindre cykel", men jeg vil også have det gfodt med det jeg indkøber og vil derfor ikk "nøjes med", så hvad siger folk til den ?

Jeg er 183 høj og ca 83 kg og har scooter erfaring ( 28 år)( der må ikke grines hehe )

Jeg har ca. 65.000 at gøre godt med, og derudover skal der indkøbes tøj, hjelm m.m.

Hvilken forhandler på Sj, vil folk med god samvittighed henvise til ?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vi mangler og sætte lys i huset 700 kr.
  • Hjælp til ophængning af 5-7 billeder 500 kr.
  • Opvaskemaskine fejl 900 kr.
  • Boret huller i køkkenlåge og isat hængsler 1.250 kr.
  • Dissemble and assemble cage 525 kr.
  • problem med vandtilførsel til opvaskemaskine 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  begyndercykel Cbr 600 F2 ?
  • #2   13. aug 2006 du er 27år men har kørt scooter i 28år? *laugh*

• #3   13. aug 2006 Ja det lyder meget fornuftigt, men handl' hellere privat og spar en del penge. Evt. tag en med MC kendskab med ud og kigge på den.

Evt. kunne du også se på en SV650S , de ligger fra 60K og opefter.

• #4   13. aug 2006 Det er en super fed cykel, har selv haft en. Nu har jeg en 650 bandit, og om muligt tager jeg svingende skarper med den end med den gamle F2er og de ligger ennda næsten i samme prisklasse. Men er du ikke til en "nøgen"bike så er banditten nok ikke noget. smiley Hygge og god vind.

• #5   13. aug 2006 det samme har jeg osse hørt da jeg skulle have min.. men man bestemmer jo selv, hvor hurtig man kører.. går det galt, gør det jo osse med en "mindre" cykel..
    så køb det du kan lide og mener du vil have i par år inden du bliver træt af den.

• #6   13. aug 2006 wow...folk svarer hurtigt herinde... god ting.

hehe, jeg er snart 28 og havde en scooter i et par år...for ca 5 år siden og fik kørt i alt slags vejr, så dét at kører på 2 hjul er ikke helt fremmede.

Jeg vil helst ikke have en "nøgen" cykel, hvis der menes uden kåbe m.m. Jeg vil have en cykel hvor den får et smil frem, når man starter den...hvis i forstår smiley

• #7   13. aug 2006 Så skal du have en V2 med en bulderpotte på. smiley

• #8   13. aug 2006 hehe...kommer an på, hvad man kan li´ at hører.

• #9   13. aug 2006 Jeg er selv startet på en cbr 600 f2. Og det var uden erfaring fra scooter eller knallert...
    Jeg er noget lavere end dig (kun 168) og kan derfor lige præcis nå jorden med flad fod *G*
    Men jeg ville til hver en tid vælge en f2 frem for en sv'er.. Det er sikkert en udemærket cykel, men jeg kan altså ikke lade være med at synes at de lyder som en fiskekutter smiley

Du skal selvfølgelig ha den cykel som får dig til at smile. Så skidt med hvad alle andre synes.

Hvis du har tænkt dig at købe Gore-tex tøj, kan jeg varmt anbefale safety1st. det er billigt og godt smiley kig evt på (link fjernet)

Held og lykke med det.

TC

• #11   13. aug 2006 Jeg har kørt på min CBR F2 siden august sidste år, det er min første cykel, og det har sagtens kunne lade sig gøre...

• #12   13. aug 2006 Du kan roligt begynde på en cbr 600 F2 som vi andre... :o)
    Du skal bare tage det stille og roligt og du vil få mange gode timer på en honda. Tag evt. på bane med den og lær den rigtig at kende.....
    God vind til dig

• #13   13. aug 2006 holtug mc kan jeg anbefale.. han er integreret honda mand og er altid meget behjælpsom.. men jeg ved ikke om han lige har en cbr stående!!

• #14   13. aug 2006 En F2er er en fin starter cyklen! Startede selv gadekørsel på sårn en. Smed den og totalskadede den i det første sving jeg kom til! Da jeg var groet sammen igen købte jeg en anden F2er...

Når det så er sagt så syntes jeg de er voldsom dyre... de er jo ikke helt nye.
    Ville handle privat og max gi 55000 for en i så orig stand som muligt...

Men kig oxo på fx Sv650 eller lån lidt penge og køb en nøgen 600 til ca. 100000. Sv/GSR/FZs osv.
    Du kommer jo sikkert ikke til at sidde meget hårdere i det...
    Vær obs på forsikring.. ikke billig som nystarter på en sporter..

• #15   13. aug 2006 Helt sikkert du skal ha dig en Honda... Mht forsikring som ny starter har jeg lige været i junglen for at forsikre min cykel i eget navn for første gang, hos Tryg bliver du automatisk elite når du fylder 28, jeg har uden ancinnitet forsikret min Fireblade hos dem for 12378,- helårligt. God vind og husk hvis du vil ligge forrest i flokken skal der stå Honda på blokken.... He he....

• #16   13. aug 2006 Peter S, nu nævner du Sv650...kan du komme med fordele og ulemper... ?

Den er faktisk også meget lækker, men ser dog lidt mindre ud...måske tager jeg fejl

Tak for alle de gode svar iøvrigt

• #17   14. aug 2006 kig evt på min under marked, syntes det er/var en fed cykel at starte på --> kawasaki zxr 400r
    sjovt nok er den pt til salg...

• #18   14. aug 2006 Sven er mere moderne/ny og vil derfor alt andet lige give færre ærgelser (oxo selv om det ikke er en Honda).
    Rigelig med kræfter til dagligt brug osv.
    Cbren er dælme en dejlig cykel eneste ankepkt er at det er en gammel (dyr) svend efterhånden og den godt kan virke lidt anonym.
    Men prøv dem begge og en masse andre cykler, det er det bedste råd.

Du kommer til at se stor ud både på en Sv og en Cbr smiley

• #19   14. aug 2006 Startede også på en CBR F2 og det var uden nævneværdig to-hjuls erfaring. Største udfordring er nok selviciplinen i højrehånd.
    Kan ligeledes oplyse, at jeg fylder lige godt det samme som dig og jeg sad sgu fint på den cykel, hvilket jeg ikke mindst er blevet opmærksom på efter at have fået en anden cykel...
    Kort sagt: "ud med dig og Honda".

Kommentér på:
begyndercykel Cbr 600 F2 ?

Annonce