{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.478 visninger | Oprettet:

ny hjelm {{forumTopicSubject}}

hey,

Jeg vil ud og ha en ny hjelm. (ny cykel, ny hjelm)

Jeg er nybegynder og skal ha en hjelm som kan klare min stunts smiley

Jeg vil helst ikk over 2500 kr absolut max 3000 kr, den skal helst være behaglig i længere tid og skal kunne vaskes indvendigt og hels med god udluftning plus den jo godt må se godt ud.

kan dette kombineres til den pris ville det være fedt,

Mvh Kristian L

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardiner 500 kr.
  • Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
  • Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
  • Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
  • Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
  • Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  ny hjelm
  • #1   25. dec 2004 jeg har købt en shark det er en god hjelm du kan få fra 1500kr og op efter. den jeg har købt koster 2000kr. mvh allan h

• #2   25. dec 2004 hej HL.

ved det godt, er heller ikk helt stolt af det men det er nu engang den situation jeg står i. min forældre er også efter mig smiley

men jeg har lidt kig på en shark s800 den koster 1390 og er test vinder i dba.
    er det noget andre kan anbefale?

• #3   25. dec 2004 En Shark s800 hjælm er ganske OK, hvis man ikke vil have en helt dyr og sikkert også bedre hjælm.
    Husk at pris og kvalitet plejer at hænge lidt sammen.
    Har selv en s800 og er ganske tilfreds.

• #4   25. dec 2004 Har 2 X Shoei Raid og en Arai.

Arai'en er lidt over dit budget ca. 6.000,-

Men ellers kan jeg varmt anbefale SHOEI RAID modellen, jeg har overhovedet ikke noget negativt og sige om den model!!!!!!!!! Og den koster vist omkring 2.500,- til 3.000,- mener jeg

• #7   25. dec 2004 Jeg mener heller ikke det er værd at sparre på hjelmen. Jeg har i november fået min første mc, og jeg valgte at købe tøj og hjelm, før jeg købte mc. Det endte med at jeg efter at have prøvet et utal af hjelme og forsk. mærker tøj, både billege og dyre, endte med en Schubert S1 hjelm samt AXO bukser og jakke. Samlet pris med rabet ca 7000 kr. Nu har jeg prøvet grejet i små 2 mdr inden cyklen skulle sættes ind, og jeg MEGET tilfreds med bpda tøj og hjelm. Hjelmen er jeg specielt glad for jeg ikke sparrede penge på. Den har rigtig god pasform. Den er vindsvag, og så har den sol visir. Altså et visir man kan klappe ned bag ved det yderste gennemsigtige. Udluftningen er i hjelmen er også helt fantastisk. Så alt i alt fortryder jeg ikke jeg måtte vente lidt længere før jeg fik råd til cyklen, efter at have brugt lidt flere penge på tøj/hjelm end jeg havde regnet med.

Mvh Johnny S.

• #8   25. dec 2004 hej johnny.

du skulle vel ikk have et link til Schuberts hjemmeside kan ikk rigtig finde noget.

hvad står din hjelm til hvis den ikk have været med rabat?

Jeg var så heldig atfinde et sæt Frank Thomas tøj brugt, 7 gange havde han haft det på til 2000 kr så det købte jeg.

har også prøvet en Arai hjelm til 6000 kr, WOW, men det er min su desværre ikk til og det er en prioriteringssag,

men det skal jo heller ikk være sådan at hvis jeg vælter at hjelmen flækker som en anden æggeskal.

• #9   25. dec 2004 Hej Kristian.

Hjelmen koster her hjemme omkring 3800.
    Men hvis du har mulighed for at komme til Flensborg, så har Hein Gericke en butik der, og de forhanler også Bla. Schuberth, Nolan, Shoei og andre kendte mærker.

Hos HG koster Schuberth S1 449€, dvs ca 3400 kr.

Du kan læse mere om hjelmen her : http://www.hein-gericke.de/shop2002/eurobike/eb_frameset.php?sessionID=602bffd5b09ce736b3f1dfecabbf5b82@124545455

Eller her på Schuberths egen hjemmeside : (link fjernet)

Mvh Johnny S.

• #10   25. dec 2004 Johnny S.

fed hjelm, men det er bare i overkanten med prisen.

• #11   25. dec 2004 Til Henrik K.

Nu har du jo en S800, er der meget vind støj og susen?

Og hvad med udluftning?

Mvh Kristian D

• #12   25. dec 2004 ang ny hjælm:
    Kan jeg kun anb. dig at prøve nogle forskellige, - evt læse en test af dem. Mener der var en i et bike blad som havde ca 15 forskellige med... der kan man læse hvor godt de absorberer slag og hvordan hageremmen holdte... kan huske nogle dumpede, mens andre lidt billigere hjelme fik udemærkede bedømmelser...
    Men hvor meget er dit hovede værd?
    Tænk dig om en ekstra gang og køb noget ordentlig... selvom du forhåbentlig aldrig vælter...
    mvh Offslow

• #13   25. dec 2004 hey Offslow B.

Du skulle vel ikk vide hvad det blad hedder?
    Hvis du kommer i tanke om det, så skriv det lige!

Det er et svært spørgsmål, men jeg mener og at en hjelm til 2000 kr kan beskytte mig, måske ikk ligeså godt som en Arai til 6500 kr, men dog nok til at jeg ikk får varige men.

• #14   25. dec 2004 Mener det var i et Bike blad fra i år! kig evt på www.bike.dk
    Var inde og se om jeg kunne finde det, men det lå ikke lige ved de andre...
    Men ellers kan jeg anb. dig at tage ind til Franz Kroons eftf. i Århus, de har et stort udvalg og meget udstyr.
    mvh Offslow

• #15   25. dec 2004 Kristian:
    Der er en lidt vindstøj, ikke vildt.
    Med hensyn til ventilation er det den nemmest betjente hjelm jeg har haft, og det virker godt.
    Den kan anbefales.

• #16   25. dec 2004 Torben:

Ja jeg har været en del derinde men det var mere søgning på min cykel og div. dele.

Jeg tror nok jeg ender op med en S800 det lyder til at være sagen men vil lige prøve dem i århus

Hvad har du givet for din Raid hjelm, den ligger sikkert en pæn del over den 3000 kr som jeg har sat som max.

• #17   25. dec 2004 Hva´ med:
    (link fjernet)
    Jeg kender dem ikke men er der andre der gør?

• #18   26. dec 2004 har godt været inde og se lige netop de hjelme der men ved faktisk ikk hvorfor men slog tanken fra mig igen, men det kunne være man skulle give dem en chance...!

• #19   26. dec 2004 Hej igen.

Vil lige tilføje, prøv en hjelm med sol visir. Det er fanme bare for lækkert. Men skal ikke fedte med solbriler som trykker, og man klappe det fra og til som det passer en, mens man kører. Jeg sir bare det er PENGENE værd.

Go jagt. Håber du finder HJELMEN ;o)

Mvh Johnny

• #20   26. dec 2004 ja og de der antidug visir er ikke at kimse af selvom de i regnvejr nogle gange må give op... men når man kører kan man bedre trække vejret i hjælmen uden det hele dugger til...

• #21   26. dec 2004 .....Jeg kan varmt anbefale SUOMY og er mindst lige så gode som ARAI....har selv kørt med ARAI, SHOEI og nu med SUOMY som jeg syntes er den bedste hjelm jeg har haft...topmodellen koster ca 4500-5000 men er pengene værd og mange af de dyre hjelme fås ca 1000 kr billigere hvis man kan leve med ensfarvet......check www. suomy.com de blir bla brugt i motoGP samt SUPERBIKE!

MVH. Mickael

• #22   26. dec 2004 Nu vi lige snakker hjelm, jeg skal ha en størrelse L, XL men hvad er det i nummer?

Sidder nemlig lige og kigger på en arai til 2450 brugt men aner ikk hvad størrelsen er!

Mvh Kristian D

• #23   26. dec 2004 pas nu på....der er stor forskel fra hjelm til hjelm.....ARAI laver jo 3 forskellige hjelm-skalle (se forklaring på ARAI`s site) man skal bla andet hvilket kontinent man er fra!

• #24   26. dec 2004 okay.

Må lige en tur til Ålborg imorgen for at se på en, Bike and Parts har hele serien af ARAI og en god dynge Shoei...

Kommentér på:
ny hjelm

Annonce