3.198 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 77 Svar

Klaus  K
Klaus K
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 9

Negativ hastighed - Laser Negativ hastighed - Laser

Hej
Jeg er blevet knaldet for at køre for hurtigt. Målt med laser men på vej væk fra politiet. Betjenten sagde, at så målte laseren negativ hastighed, ikke noget problem, de sku' nok knalde mig.
Er der nogen herinde, der har oplevet at blive knaldet af laseren på vej væk fra politiet? Jeg ville jo gerne have et lille halmstrå at klynge mig til, når jeg skal i retten og have min dom.
Bh
/Krabbe

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Dishwasher e15 error 1.000 kr.
  • Mount 7 lamps to the ceiling 800 kr.
  • Montere et vitrineskab 500 kr.
  • Vandhane problemer 500 kr.
  • Opsætning af lampe 500 kr.
  • Kogeplade afmontering og montering 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Negativ hastighed - Laser
  • #1   1. dec 2014 En laser måler jo 'bare' afstand, så jeg har svært ved at se, at det skulle have nogen som helst betydning (hvis du har overtrådt fartgrænsen).

• #2   1. dec 2014 Det gør ingen forskel med retningen..

• #3   1. dec 2014 V = D/T

V = Hastighed
    D = Distance
    T = Tid

Retning indgår ikke i ligningen. Man skal blot kende distance og tid.

• Simonsen
    Simonsen Tilmeldt:
    maj 2007

Følger: 2 Emner: 21 Svar: 896
    #4   1. dec 2014 Det vel bare laserens måde at fortælle det på, stadig dist/tid=hastighed.

• #5   1. dec 2014 Måske det i stedet var betjentens viden, der skulle kalibreres ud fra hans meget futuristiske forklaring - negativ hastighed smiley

• #6   1. dec 2014 Negativ hastighed må næsten betyde at objektet der tales om skrumper? ellers er der vel kun "positiv" hastighed, om du så bevæger dig fremad eller baglæns!

• #7   1. dec 2014 grunden til han siger negativ er self at der står et minus foran tallet som derfor jo er et negativt tal

• #8   1. dec 2014 #7> Du mener altså, at han kører baglæns i tiden eller hvordan?

• #9   1. dec 2014 Man må blive større - det at blive fysisk mindre er noget der sker når du bevæger dig hurtigere - hvis man skal tro på ham Einstein smiley

• #10   1. dec 2014 nej bare at det viste tal er negativt

• #11   1. dec 2014 Hvorfor i retten? Er det ikke bare at betale ved kasse 1?

• #12   1. dec 2014 ta det som en mand.. jeg har en lille en I vente på 251 km/t og det passer sq meget godt....

det er prisen og vi ved jo alle at det ikke er gratis når det går lidt frisk til..

• #13   1. dec 2014 Ka du så komme tilbage til teori bogen Nicky smiley

• #14   1. dec 2014 Jo jo... Taget lige 6 mrd uden førebevis først, så det bliver en kedelig sæson næste år på min knallert 30..:-/

• #15   1. dec 2014 Man kan få en APE 25 smiley så klare man også vinteren smiley

• #16   1. dec 2014 251 smiley hvad løber sådan en omgang op i, går ud fra at det var på motorvejen.

• #17   1. dec 2014 Det koster 13.500, og heldigvis for mig var der lidt trafik, for inden gik det noget hurtiger..

• #18   1. dec 2014 sur røv

• #19   1. dec 2014 fuck 13.000 kr i bøde.. de er sku ikke kede af det smiley mvh hc

• Simonsen
    Simonsen Tilmeldt:
    maj 2007

Følger: 2 Emner: 21 Svar: 896
    #20   1. dec 2014 Måske der er noget højhastighedstillæg i, eller vejarbejde,hc.

• #21   1. dec 2014 Der er hastigs tillæg over 160, kunne aldrig finde på at køre for stærke når der er vejarbejde..

• #22   1. dec 2014 Selvfølgelig kan man snakke om negativ hastighed, det er bare et definitions spørgsmål i forhold til hvilket reference system man benytter.

I dette tilfælde måler instrumentet sandsynligvis hvor hurtigt et objekt nærmer sig politimanden og derfor vil et objekt som fjerner sig have en negativ hastighed.

• #23   1. dec 2014 Så får du vel penge af Politiet, og ekstra klip, at tage af til næste år smiley

• Klaus  K
    Klaus K Tilmeldt:
    okt 2005

#24   1. dec 2014 Nicky: "ta det som en mand.. jeg har en lille en I vente på 251 km/t og det passer sq meget godt....
    det er prisen og vi ved jo alle at det ikke er gratis når det går lidt frisk til.."

Prisen har jeg ikke det store problem med, det er mere det at skulle undvære kørekortet og besværet med at tage samtlige kategorier igen.

• #25   1. dec 2014 Skal kun generhverve i en kategori så er alle kørekort tilbage...

Og ret heldigt da jeg har pladen fuld..:-)

• #26   1. dec 2014 Er det ikke noget med at dumper man 2 gange, så er det hele dynen forfra. Med lovpligtige timer og fanden og hans pumpestok ?

• #27   1. dec 2014 Man kan selvfølgelig ikke køre med negativ hastighed.
    Grunden til at instrumentet sætter et minus er jo bare for at dokumentere retningen af den der overskrider grænsen. Og det er jo med til at sikre at man ikke sigter den forkerte

• #28   1. dec 2014 Brian:
    Kender en der har næsten alle stempler, men dumpede 2 gange i taxa, orienterende, mistede alt,, fordi det havde han ikke og det var jo meget rart med det sidste stempel, så pladen var fuld. Han blev dog genindsat med alle stempler fordi han er fååkin heldig, prøvesagkyndigen kendte han fra et kursus ude i det private, så han klarede den denne gang, og har alt sit held resten af livet.

• #29   2. dec 2014 hvis kortet er frakendt 3 år eller mere, er det alle kategorier, men kun generhvervelse.
    aldrig forfra med alle de lovpligtige lektioner, som ved første gangs erhvervelse.

• #30   2. dec 2014 Jeg køre ikke en meter uden min Garmin gps, som ringer lystigt når jeg overskrider hastighedsgrænsen på den strækning jeg køre, så skal jeg da ikke kigge på det skide speedometer hele tiden. og jeg kan tydeligt høre den med hjelm på og masser af trafik på vejen. men kun ved bykørsel jeg bruger den, på landevejen slår jeg lyden fra. måske det er lidt nørdet, men kan det rede mig fra at få bøder, klip i mit pap eller helt miste det smiley så er det sku iorden med mig at det er nørdet smiley

• #31   2. dec 2014 KIM:

Jeg ved ikke hvordan praksis er, men skal man endelig se fysisk korrekt på det, er V i dine ligninger = S2-S1, hvor S står for vejlængde, og hvis D er negativ, soå er S1 større end S2, Altså er trafikanten målt til at køre baglæns!!!!

Det er strengt taget ikke OK!

• #32   2. dec 2014 Bestemt ikke! Hvis man kører baglæns og overskrider hastighedsgrænsen, så får man nemlig en bøde for at være til fare i trafikken oven i hatten.

• #33   2. dec 2014 Ja det er jo sindsygt at bakke så hurtigt!

• #34   2. dec 2014 Ja, jeg har haft tanken - spørgsmålet er jo om dommeren så kender målingen værdiløs! Kan man i det hele taget bakke så hurtigt på en tohjuler?

• Klaus  K
    Klaus K Tilmeldt:
    okt 2005

#35   2. dec 2014 Jamen der var den så, min redning. Målingen skal kendes ugyldig, fordi det ikke kan lade sig gøre at bakke med mere end 100 km/t på motorcykel. I hvert fald ikke på min.

• #36   2. dec 2014 Klaus K

Det er langt fra sikkert at du slipper godt fra det....

• #37   2. dec 2014 Aze:

matematisk set er hastighed en vektor - altså en pil med en gennemlæbsretning i et s-t koordinatsystem. Tegnes denne pil med afsæt i origo 0,0 fastløgges den længde og retning af et sæt koordinater, og disser kan snildt vær negative ergo er vektoren negativ (svarende til at man kører baglæns) Vektorens LÆNGDE som er summen af første og andenkoordinats kvadrater er ALTID positiv.

Matematisk set KAN en hastighed være negativ!

• #38   2. dec 2014 @denny.

Det lyder sgu ikke som meget sjov at have dig med på tur smiley
    Så langsomt du kommer frem, har trafikvest faktisk sin berettigelse smiley

• #39   2. dec 2014 Jeg har prøvet det samme som trådstarter og der slap jeg ikke. Så spild af vores penge at tage den i retten, væn dig hellere til tanken om at køre fuldt lovligt det næste stykke tid hvis du mister kortet.

• #41   3. dec 2014 # Brian

Hehe smiley hvad har jeg nu sagt?? vil nu ikke sige at jeg bevæger mig som en snegl på vejen haha smiley min bike får sku det den skal ha og lidt mere end det uden for byen. men der er vel ikke noget galt i at man prøver at overholde hastigheden i byen bare en gang imellem?? smiley

• #42   3. dec 2014 ad # 41: Gud hvor jeg forstår dig. I byerne, hvor der er tæt med mennesker, forsøger jeg også at holde mig på måtten. Udenfor kan de snuppe mig med hvad som helst, hvis de ellers kan køre mig op!

• #43   3. dec 2014 KNUD: S (eller D) vil ikke være vejlængde, men afstand fra laser til mål. Derved giver det ikke noget om at køre baglæns eller forlæns men om retning i forhold til målepunktet.

Det bliver selvfølgeligt lidt detaljeknepperri, men jeg tror ikke at OP skal regne med at slippe for den.

• #44   3. dec 2014 Det tror jeg faktisk jeg skriver:-) Når man kører mod radaren er man på den positive ordinat når man passerer, så passerer man, og når man kører væk så er man på den negative ordinat, og S1 er større end S2. Og så skal trådstarter ikke regne med at det lykkes at anfægte en tiltale!

• #45   3. dec 2014 Enig.

Han kan ovenikøbet have fået lidt rabat hvis der har været tale om radialhastighed, som laseren ikke kan måle.....

• #46   4. dec 2014 De måler dig bagfra..altså når du har passeret og er på vej i horisonten

• Hans A
    Hans A Tilmeldt:
    jun 2014

Følger: 1 Svar: 5
    #48   5. dec 2014 Hej
    Din opfattelse af hastighed mangler mange nuller. Politiets måling bruger lys eller radar - der begge bevæger sig afsted med ca 300.000km/t - ja tre hundrede tusind km/t - Måleapparatet står stille og lyser med et blink på dig / din MC og måler den tid det tager for lyset at komme frem til dig og - som med et spejl - tilbage. Det gentages inden for samme sekund- Forskellen i de to pulser der kommer retur 'oversættes' til din hastighed. Det er 'målingen' - Om du køre mod eller væk fra apparatet betyder ikke noget. Jeg ville undgå at sige noget om det her i retten.

• #49   5. dec 2014 Hans A. Lyshastigheden er 300000km/ sek Ikke pr time så det er endnu hurtigere!!!

• #50   5. dec 2014 yes farmand knud har ret... på en time har min lampe pærer sq nået at flyve over en milliard kilometer (1.080.000.000km)

Og ligeledes tror jeg EJ det har nogen betydning, der er jo bare om objektet har bevæget sig imod eller væk fra politiet...

Du er 55år du har sikkert sparet nok op til den bøde som du alligevel får, spar dig selv for besværet.

• #51   5. dec 2014 Så Elias, nu har du sgu gjort dig fortjen til en rød sodavand, Jeg har desværre ikke sådan en - hvad siger du til en blå thor?

• #52   5. dec 2014 Elias hvis ikke du til tage imod det fantastisk tilbud fra Knud, så napper jeg gerne den konge øl!

• #53   5. dec 2014 Jens E

Kan se, at DU ved hvad jeg taler om, og den øl er sgu meget svær at få bedre:-)

• #54   5. dec 2014 Fantastisk øl, og det siger jeg ikke kun fordi jeg bor i Randers, men fordi den virkelig er fantastisk.

profilbillede
  • #55   6. dec 2014 Allan, du kan ikke miste dit kørekort hvis at du er igang med undervisning/køreprøve til en ny kategori. Der var nemlig en der spurgte da vi tog til motorcykel og der blev det ret hårdt og kontant udpendslet at så længe man er igang med et nyt kørekort vil det IKKE har en indvirkning på dine eksisterende kort.

MEN, er man betinget frakendt kortet, så har man kun 2 chancer til at bestå en kontrollerende køreprøve og fejler man begge disse så ryger kortet.

• Jyden
    Jyden Tilmeldt:
    jan 2014

Emner: 15 Svar: 80
    #56   7. dec 2014 #14 for at køre knallert 30 er det ikke længere nok blot at være 18, nu skal man have kørekort, medmindre man var 18 før 19. januar 2013 så jf. din profil går du, heldigvis for dig fri fra denne nye regel.

• Jyden
    Jyden Tilmeldt:
    jan 2014

#57   7. dec 2014 Det der med negativ hastighed i praksis, det findes altså ikke, heller ikke når man kører baglæns! Derimod vil accelerationen være negativ hvis man bevæger sig baglæns.

• #58   7. dec 2014 Jyden: Kan en hastighed repræsenteres ved en vektor? Ja

Har en vektor en gennemløbsretning??? Ja

Har en hastighed så også en retning??? Ja!

QED: så findes både positive og negative hastigheder - sådan noget hedder et logisk matematisk bevis!!

• #59   7. dec 2014 dVdTt = A

dS/dT= V

når accellerationen er negativ skyldes det at hastigheden er negativ.

Det havde jeg ikke forestille mig skulle hentes frem herinde!!!!

• #60   7. dec 2014 Udover al den snak om dvdyrxj og piddjo +- mm, så har jeg stadig fået en bøde OG betinget frakendels ved måling af negativ laser.. I retten...
    Så igen trådstarter, du skal nok ikke regne med at slippe uanset hvor kloge indlæg der postes herinde.

• #61   7. dec 2014 Lenny T

Jeg forstår dig fuldt ud - hvad fanden skal vi med differentialligninger her!!!! De er her kun fordi en bruger bringer noget direkte forkert til torvs

Jeg er ret sikker på ar den foretagne måling netop er negativ, fordi systemet opfatter et passeret køretøjs hastighed som negativ. Derefter handler det udelukkende om ekspertisens evner til at lære domstolen om "numeriske værdier"

Så vil målingens fortegn nemlig være uden praktisk betydning! og så tror jeg ikke at man kan forkaste målingen på grund af et fortegn!!!

• Jyden
    Jyden Tilmeldt:
    jan 2014

#62   7. dec 2014 Knud

Med det jeg lærte fra min gamle fysik lærer, så kan det ikke lade sig gøre, i praksis når en genstand står stille, vil hastigheden være nul, og man kan ikke bevæge sig mindre end dette.
    Når accelerationen er negativ skyldes det at genstanden ændrer retning, du kan så snakke matematik og vektorer, men i praksis kan man ikke bevæge sig med en mindre hastighed en nul, lidt som et areal aldrig bliver mindre end nul ligeså.

• #63   7. dec 2014 Jyden:
    Du kan på ingen måde sammenligne arealer og hastigheder Du kan måle den tid det tager at flytte sig fra A-B, men hvad nu hvis flytningen er fra B-A Så har hastigheden samme numeriske størrelse, men retningen er ikke den samme. Dit eksempel med den negative accelleration holder heller ikke hav deu en vandret hastighed 30 m /sek og udsætter den for en negativ accelleration på -20m/sek/sek i en sekund, vil du resulterende have en vandret hastighed i samme retning på 10 m/sek!

For står du egentlig dette? Det ER langhåret, men det er et fremragende eksempel på at hastighed har retning - også i praksis!

• #64   7. dec 2014 Der findes jo også den variant at din fysiklærer simpelhen ikke forstod det, grimme ord, men de har før været sande. Jeg står MEGET fast i det her!!!!

• Jyden
    Jyden Tilmeldt:
    jan 2014

#65   7. dec 2014 Knud

Det sku fint at stå fast, det ville da ikke være det værste der kunne ske, hvis jeg lærte noget nyt.
    Det med at man i praksis ikke kan bevæge sig med en mindre hastighed end nul giver du ikke meget for? For ja hvis du laver regnestykket så vil tallet muligvis være negativt, men når vi skal skrive resultatet/facit skal der vel ganges igennem med ^-1, således at tallet bliver positivt.
    Det er immervæk også nogle år siden jeg gik på gymnasiet, men dengang kan jeg netop huske emnet med acceleration, da jeg hurtigt fangede denne kunne være negativ, hvilket mange andre ikke gjorde, men ja måske fangede ja så ikke lige det hele alligevel. smiley

• #66   7. dec 2014 Knud, det var nu ikke ment som et angreb på nogen smiley fortæller bare trådstarter at han nok ikke skal regne med at slippe, ud fra min egen erfaring. Men ja, det lød nok lidt provo "med alle de kloge indlæg herinde", i skriver bare langt over min forstand smiley

• #67   7. dec 2014 Jyden: Det symbol du anvender i #65 er ikke engang "minus en" men 2en gange 10 i minus første" eller X 0,1 og det skifter bestemt ingen fortegn.

Lenny T du har helt ret, det her ER en gang akademisk fis, og det har faktisk ingen betydning her!

• #68   7. dec 2014 Nej - er ikke relevant. det angiver blot retningen, så der ikke på 2 sporede veje kan være tvivl om hvilket køretøj der er blevet målt

• #69   8. dec 2014 Jesper C.

Det er klart en mulighed!

• #70   8. dec 2014 Jeg må nu også give Knud ret i denne her - Der er ingen grund til at blande acceleration ind i denne debat. I tilfældet her har accelerationen jo været = 0 da hastigheden har været konstant.

Selv om farten er målt negativt er den tilbagelagte strækning jo stadig positiv. Så jeg tror ikke du kommer udenom en bøde selvom han har skudt dig i nakken smiley

Lenny T har jo også allerede bevist det, ved at have været i retten med det.

• Klaus  K
    Klaus K Tilmeldt:
    okt 2005

#71   8. dec 2014 Lenny: "Jeg har prøvet det samme som trådstarter og der slap jeg ikke. Så spild af vores penge at tage den i retten, væn dig hellere til tanken om at køre fuldt lovligt det næste stykke tid hvis du mister kortet."

Det er ikke mig, der vil i retten, sagen går automatisk i retten, når man står til at miste kortet, det vil sige 100+ procent. Jeg regner bestemt heller ikke med at slippe, det var bare for sjov. Derimod håber jeg at kunne snakke så meget for min syge moster, at dommeren lader mig slippe med en betinget frakendelse. Det andet er noget lort, ikke mindst for mine jobmuligheder.

• #72   8. dec 2014 enten gælder målingen eller også gælder den ikke, ikke nogen mellemvej
    dsv for dig størst chance for det første smiley

• Klaus  K
    Klaus K Tilmeldt:
    okt 2005

#73   21. apr 2015 Om tre uger er der gået et halv år siden jeg blev taget for at køre 100+ procent for stærkt, nu begynder jeg så småt at håbe på, at der må være gået kuk i målingen, siden jeg ikke har hørt noget. Et halvt år er da helt urimelig lang tid at lade nogen svede, men desværre tror jeg ikke, at sagen juridisk er forældet.

• #74   21. apr 2015 Det mest normale er et par uger - en måned. tror du er heldig.

• #75   21. apr 2015 Kørte også 10 km for stærkt forbi en varevogn her den anden dag, så ikke noget blitz, så håber på at slippe. Og det var en fotovogn på gule plader, vendte nemlig om for at se om det var det.

• #76   22. apr 2015 10 km for stærkt efter speedometer? så er det højst sandsynligt ikke for stærkt... de trækker 3 km/t fra + afvigelsen smiley smiley <3 smiley smiley

• #77   22. apr 2015 I alt 10 km efter fratræk af de af mig kendte værdier, så reelle 60 i en 50 zone.
    Vi ser hvad der sker.

• #78   22. apr 2015 3 kmt hvis farten er under 100

• Klaus  K
    Klaus K Tilmeldt:
    okt 2005

#79   3. sep 2015 Så blev jeg indkaldt til retsmøde for min hastighedsoverskridelse. Godt 9 måneder efter det skete. Og retsmøde er i januar, det vil sige omkring 14 måneder efter. Det er da sygt længe at måtte vente. Jeg troede, jeg var sluppet af krogen. Pis.

Kommentér på:
Negativ hastighed - Laser

Annonce