{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.922 visninger | Oprettet:

ZX9R I By kørsel {{forumTopicSubject}}

Hejsa Allesammen.

Jeg er ret ny i det her MC milijø.
Jeg har lidt forelsket mig i en ZX9R som jeg skal op at kigge på nu her. Det skal dog lige siges at jeg ikke er der hvor cyklen skal købes for enhver pris.
Problemet jeg har bopæl i Århus C. Er det så en lorte maskine jeg bliver træt af efter 1 måned eller er det bare en smagssag?

er lidt i vildrede...

Mikkel


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  ZX9R I By kørsel
  • #1   6. jan 2015 Jeg vil sige hvis det var mig var jeg blevet træt af at køre meget by kørsel på sådan en! Bliver alt for hårdt ved mine arme og ryg. Det har selvfølgelig lidt at sige med højden på manden( jeg er 170).

  • #2   6. jan 2015 Hvad tænker du ?

    Mht. parkering, tyveri?

    Eller kørsel i byen på en sports maskine.

    mvh


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 66 Svar: 20.852
    #3   6. jan 2015 En ZX9R er en af de bedre sportsmaskiner at køre bykørsel på, men generelt ville jeg dræbe mig selv hvis jeg skulle det bare 10 minutter.



  • #4   6. jan 2015 haha smiley Jamen er ved at få garage til den. Men jeg tænker jo bare den er den jeg gerne vil have! Jeg er selv 187.. ved ikke om det har noget at sige

  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 66 Svar: 20.852
    #5   6. jan 2015 Hvor meget har du kørt på sådan en?

    Eller er det bare udseendet der fanger dig?


  • #6   6. jan 2015 100 procent udseendet

  • #7   6. jan 2015 Du finder nok ikke ud af det uden og prøve at køre/sidde på den smiley

    Jeg kører selv ZX6R både by, landevej og motorvej, nej den er ikke komfortabel, men jeg er kun 20 og priotere komfort, lavere end alt det andet smiley

    Men du skal vel også udenfor byen, og det er jo der det er sjovt, bykørsel bliver vel aldrig rigtig sjovt ?


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 66 Svar: 20.852
    #8   6. jan 2015 Hvis det er 100% udseendet, så vent med at købe en MC til du kan prøvekøre mange forskellige cykler.

  • #9   6. jan 2015 Har kørt på lidt forskellige.. Syntes bare en CBR600 som jeg har haft før er lidt for bette når jeg gerne vil have fruen med ud og kører. Syntes ZX9R har en fed størrelse og et fedt look

  • #10   6. jan 2015 Hvorfor vil du kun køre i byen?

  • #11   6. jan 2015 Prøv at lure på en Honda Blackbird... den er lidt mere passager venlig, og du kan få dem til samme pris smiley

  • #12   6. jan 2015 Det vil jeg heller ikke! men jeg bor i Århus C.
    Har hørt en del om at en Black Bird ikke er god..


  • #13   6. jan 2015 Den er SÅ ufed i byen...man sidder af helvede til under 100kmt og den køre ikke rent under 50. Til by kørsel skal du finde noget hvor du er mere oprejst.

  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 66 Svar: 20.852
    #14   6. jan 2015 Ikke er god?

    På hvilke punkter?

    Jeg tror aldrig jeg har mødt en person som var utilfreds med sin BB. smiley


  • #15   6. jan 2015 Ingen ide. Mine forældres nabo havde en og sagde jeg skulle holde mig fra den!

  • #16   6. jan 2015 Er sådan en sag bedre? Honda CBR 900 RR

  • #19   6. jan 2015 Jeg kender kun en med en black bird og han er vild med den..

    Men regner du med så meget bykørsel så fin da enten en street bike smiley eller en ordenlig sports touring.. Som fx en suzuki gsx-f 750 bar for at nævne en smiley men nu kender jeg heller ikk dit prislejde smiley


  • Claus H
    Claus H Tilmeldt:
    mar 2013

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 127
    #20   6. jan 2015 Hvis du ved med dig selv, at du primært kommer til at trille rundt i Århus C og på ringgaderne, så kig på noget streetfighter uden kåbe i stedet.

  • #21   6. jan 2015 En blackbird til bykørsel??

    ZX9R C1 1998 og frem, den kører bare godt, og har du problemer med kørestilling, så sæt en anden øvre gaffelbro og superbikestyr på, så kommer du op og sidde, skåner ryg og arme/skuldre og giver bedre overblik.

    CBR600 vs ZX9R:
    Der er en verden til forskel på de 2, det vil føles som dobbelt op, råstyrke i overdrevne mængder, klippestabil, lynhurtig 285 km/t, går nemt på baghjul i 2 og nogen gange også 3 gear, 0-100 på 2.7-2.9 sek, og jeg synes den er super dejlig.



  • #22   6. jan 2015 Det kan man da sagtens. men problemet er at du bor i Århus C... Din motorcykel er meget udsat i den by. Hver eneste uge er der en der skriver han har fået stjålet sin mc og den var i Århus .

  • #23   6. jan 2015 Lån en RR maskine 2 timer, og kør midtbyen tynd.. Forestil dig det er dagligdag, så vil du helt miste lysten til at køre MC smiley

    Og brug høreværn når du er sammen med dine forældres nabo...


  • #24   6. jan 2015 FZ1 smiley B) smiley

  • #25   6. jan 2015 Hvis du vil have kaskoforsikring. Så tjek med dit forsikringsselskab inden du handler smiley

  • #26   6. jan 2015 Dyno Jet Kit + andet luftfilter, så ligger den på 147 hk og trækker mega sprødt, ingen problemer i bunden med mindre du får monteret tændings retarder, så går den til gengæld amok helt op i 3 gear, fantastisk smiley

  • #27   6. jan 2015 Prøv Dannie's råd.... Du vil elske den smiley

  • #28   6. jan 2015 Den er fra 98.
    Tak for de fede råd drenge. Ikke fordi jeg blev meget klogere ha ha smiley
    Jeg tager op og prøver den, så må vi se. Rådet med at skifte gaffelbro kunne også godt spille ind smiley


  • #29   6. jan 2015 Det skal lige siges at jeg kigger efter en MC til de 40 kilo smiley

  • #30   6. jan 2015 Hvis det bare er fordi du bor i Århus og ikke kan undgå at køre i gennem byen for at komme ud og hjem, så er den ikke slem. Dvs det aner jeg ikke om den er, har aldrig kørt en. Men på 10 min er du rigtig godt på vej ud mod de gode veje uden for byen. Det tager ikke meget mere end 15 min at krydse byen.
    Jeg bor selv central i århus, og bruger ikke mange minutter inden jeg er ude af midtbyen, og kan få lidt mere fart på.


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 66 Svar: 20.852
    #31   6. jan 2015 En rigtigt god ide, som jeg også selv brugte i 06 da jeg skulle finde "min" MC, var at prøvekøre som en sindssyg - MC'er i alle størrelser og modeller.

    Jeg startede ud med at ville have en sports MC, og jeg endte med en naked bike (SV1000). Den er bare så uendeligt meget sjovere fordi man har mere magt over den på grund af siddestillingen, og så er forsikringen til at betale. smiley


  • #32   6. jan 2015 1998 kan være B model, men du bør vælge C model da den er lettet 23 kg i forhold til B modellen, men til 40 kilo er det forhåbentlig en C?
    Der er en super flot en til salg her inde.


  • #33   6. jan 2015 da jeg skiftede min cbr 600f ud i sommers prøvede jeg flere Cbr 900 (954) og synes faktisk at man på sådan en sidder meget tæt på den samme måde som min gamle 600f, så det ville jeg ikke se som et problem. jeg endte med en cbr 1000rr og den er væsentlig hårde ved håndledene i byen end en 954.
    Tror blackbird er en god mc, men hvis du køre så meget by. tror jeg den bliver for stor og tung at danse med.
    hvis dit budget siger ca. 40 så kig efter en cbr 900 (929) vil gætte på det er meget tæt på samme siddestilling som 954 og en 600f, den har indsprøjtning, og har krafter nok til at slæbe lillemor med smiley


  • #34   6. jan 2015 Blackbird er en fantastik maskine når man er oppe i fart. Til bykørsel og moderat landevej synes jeg den er for træg og for ubehagelig. Afstanden fra styr til sæde er meget lang. Her er en ældre ZX9r faktisk overraskende god.

  • #35   6. jan 2015 ZX9R.. er 100% den bedste maskine jeg har haft, og jeg har haft en del..
    er 186 cm høj, køre på land og i byen, og nyder den, og hvis du holder dig til evt 4 gear i byen, er der skam ingen problemer med at den ikke køre rent.. har haft min i 5-6 år, og er stadigvæk, vild med den, den ser pisse godt ud, og er en rå maskine, som næsten alle kender / har set før, og den har aldrig svigtet mig..
    ps hvis du er helt ny på mc, skal du lige vide den er en hidsig prop smiley
    kunne ikke tænke mig at bytte den til en anden mc, mvh hc.. se min i profilen.
    he he og i mit klip fra politijagt kanal 5 smiley :) ps. min er fra 97 og kan stadigvæk føgle med din nye racerer


    profilbillede
  • #36   6. jan 2015 En sports mc, selv om den er gammel er ikke rar at køre under 80-100 km/t ret lang tid af gangen. ZX9èren er rigtig god som allround sports mc på dit budget, men kæresten gider ikke køre mange ture med dig.. Til 2 personer skal du kigge efter noget med et fælles mere plant sæde. Men som andre siger så drømmer du måske om en sports mc, men har mere behov for en naked/street mc. Jeg har haft ZX9R og savner den engang imellem, men synes det er blevet endnu sjovere at køre mc på min street. Kør ned til Brdr. Jensen og kig på udvalget på dit budget måske du bliver overrasket. Hellere en vfr end blackbird.

  • #37   6. jan 2015 HC: Ja når det går ligeud kan du gamle ZX9R B modeller godt trække fra, det er straks værre når der kommer et sving. Så kommer færgeegenskaberne op i den.

  • #38   6. jan 2015 #36: Har haft fornøjelsen af at sidde en del bag på en B'er, og den sidder man rigtig godt på. Ikke meget anderledes and bag på en Blackbird

  • #39   6. jan 2015 Derfor man skal have C1 -23 kg mærkes skam.

  • #40   6. jan 2015 Mine gode venner! Det er en C model! er det godt eller skidt?

  • #41   6. jan 2015 Den nye og lettere model:)
    Du kan kende den på at den IKKE har up side down forgaffel, men konventionel der vidst nok er 50 mm i diameter men vejer mindre og er stivere end den gamle model, der var en up side down type.
    Br skiverne er mindre og tyndere 298 kontra 305 eller noget i den retning.


  • #42   6. jan 2015 Århus C,.,,,,glem MC...den bliver bare stjålet smiley


  • #43   6. jan 2015 Der er nok størst når man har en off-roader eller lignende, det er dem negerne vil stjæle og køre på.

  • #44   6. jan 2015 Nix Allan... De stjæler ALT... Meget kan man kalde dem, men kræsne er de fandme ikke....Men de er dovne..så lås med lås på er vejen frem smiley

  • #45   6. jan 2015 Jeg køre på et B model vær dag i KBH. I de første 3 mdr gik der undt i armener, nu er jeg vand til det, men over en time i byen kan sedig vær smærtefuldt.



  • #46   6. jan 2015 C Modellen er lettere og har ikke samme svage toppakning som B modellen. Efter dagens normer kan den kaldes en sportstourer. Og en ganske god en af slagsen endda.

  • #47   6. jan 2015 Hej
    Vil du have fruen med mere end 10-20 km, og vel og mærke beholde hende efterfølgende, Så er det nok en anden boldgade du skal kigge i. R eller RR, er altså single maskiner.


  • #48   6. jan 2015 ja du har ret i den er noget tung i sving, men ud af rimlige lige veje ligger den tungt og godt på vejen, også ved høj hastighed , men den er ikke god til 2 personer.
    hverken for den der sidder bag på, eller for den der har roret. mvh hc..
    ps.. men er stadigvæk utrolig glad for den, og køre yderest sjælden med en bag på, konen gider ikke køre mere,


  • #49   6. jan 2015 Når man først har kørt noget nyere som kan spise sving, så bliver disse dinosauere noget mindre attraktive.....
    Hvis man alligevel kun bruger poweren ligeud, så sidder man noget bedre på en bb smiley


  • #50   6. jan 2015 smiley smiley

  • #51   7. jan 2015 Jeg har lillebroren til den du kigger på, eller rettere den lettere retarderede lillebror, nemlig zx6r 636`eren og jeg havde samme tvivl som dig - Lad mig sige det sådan her - Jeg har ikke fortrudt et øjeblik!

    Jeg kan godt li at ligge lidt ned og selvom jeg er ude og trille med kammerater o.lign. rundt i Odense og omegn, så er det intet problem, tror seriøst at de der har problemer med trætte arme bør smutte lidt oftere i Fitnesscenteret ! smiley
    Plus at skulle det komme dertil hvor man får trætte arme, for det gør man jo naturligvis hvis man kører længe nok, hvor længe der går er jo individuelt - Ja så tager ejg det med, for jeg kunne ikke drømme om at vælge en maskine som ikke 100p var den jeg ville have(økonomi kan naturligvis spille ind) og så trille rundt og være 90% tilfreds og det eneste jeg har vundet er 20 min. mere uden trætte arme.

    Når alt kommer til alt, så er der KUN et godt råd når man skal vælge MC - Vælg den du gerne vil have, du bliver aldrig tilfreds med "The next best thing"!

    Og når du først har set dig varm på en Kawa med sit drengerøvs image og look, så er Honda imo ikke svaret! Kiggede selv på en Honda CBR600 og den var da fin og kørte godt, men følte slet ikke samme køreglæde som på min Kawa, den var bare for, hmm Civiliseret tror jeg er ordet!


  • #52   7. jan 2015 Håber du er godt forsikret eller har garage. De stjæler med arme og ben i den by smiley

    Selv med 3 låse + alarm blev min forsøgt stjålet.

    Godt man ikke bor der mere, tro det eller ej men det mere sikkert at have MC i midten af Berlin end i midten af Århus


  • #53   7. jan 2015 Det er ryg og mavemusklerne der skal holde en siddende på MC'en, ikke armene.

  • #54   7. jan 2015 Har du brug for en cykel til at komme rundt i byen? I så fald ville jeg vælge noget andet. Men hvis du har garage til en ZX-9R, og det er en 1998-model eller senere, og du vil udenfor byen at køre, så er siddestillingen meget mere komfortabel end på andre sportsmaskiner. Meget lig VFR og BB. Du kan læse en test under den ZX-9R jeg havde.

    PS! Garage er et must, det er ikke en cykel der får lov at blive stående på gaden, desværre.


  • #55   7. jan 2015 -IGEN cykel for lov at blive stående på gaden i århus, aberne tager/vælter/brænder den med det samme de ser den, de tror det er en banan eller en gris alt efter hvad humør de er i...

  • #56   7. jan 2015 Folk har det med at rose deres eget valg. Ofte uden at have prøvet andet..

    Hvis jeg skal køre i byen eller med nogen på bagsædet.. så vil jeg 1000 gange hellere tage 600 fazeren end gixeren.. Der er jo for det første helt urimelig komfort som passager på en RR maskine. Og så er det træls at have en bagpå, fordi de jo nærmest lægger op af din ryg...
    Selvfølgelig køre man da bykørsel på raceren hvis man ikke har andet !! men laaaaangt de fleste som køber en RR ville have mere glæde af en sportstourer eller lign.. Det er jo kun på bane at man kan udnytte det som en RR kan. ( dem der påstår andet er slet ikke klar over hvor meget race der egentlig er i en SV1000 eller FZ1 ) hos langt de fleste af os så ligger begrænsningerne hos chaufføren og ikke i matteriellet smiley

    Det er SÅ sjovt når der møder en flok "nye" Rossier op på en trackday, på de skarpe R6 og CBR maskiner. De har diskuteret hele vinteren hvad for en maskine der er hurtigst...Og så halser de efter en bmw gs 800 kørt af en gammel piberygende gut i goretex og trafikvest smiley <3 smiley


  • #57   7. jan 2015 Blackbirden er svær at slå, eneste lille klagepunkt er størrelsen, men selv med denne i betragtning er det en cykel med eminent siddekomfortog meget fin manøvrerbarhed. Kawasakien der er nævnt, når ikke til sokkeholderne - de slet ikke med dine 187cm

  • #58   7. jan 2015 Knud: Det er så ikke korrekt.
    Min kammerat har netop skiftet sin ZX9r ud med en BB. For at få samme komfort på BB som på ZX9r er der sat et andet sæde på, og styret er fra en VFR800, som er lidt højere. Jeg har kørt en del på begge hans MC'er, og jeg blev overrasket over hvor dårligt jeg sad på BB. Der er langt hen til det styr.


  • #59   7. jan 2015 Det er så din oplevelse Jesper det er bestemt ikke min. Tværtimod, og jeg er IKKE 187, men 176!!! På BB-en sidder jeg rimeligt udrettet,- det gør jeg bestemt ikke på ZX9R.

  • #60   7. jan 2015 ZX12R svaret på alle jeres problemer..

  • #61   7. jan 2015 det er dig der skal have grisen så det er jo bare at køre ren bytur når du prøver den, bare en halv times tid så har du da et fint billede af hvad du byder dig selv ??

Kommentér på:
ZX9R I By kørsel

Annonce