{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.117 visninger | Oprettet:

Zx9r bliver lidt lun {{forumTopicSubject}}

Hej jeg har en Kawasaki zx9r fra 1996 som har fået en tendens til at blive varm ved by kørsel og ved høje omdr. Der er ingen vand i olie og den ryger ikke så toppakningen er min sidste udvej og vandpumpe fejler intet.
Jeg tænker selv termostaten enten er færdig eller ikke åbner helt. (Hvor sidder den på den model hvis nogen ved det)

Men min blæser starter ikke og tænker det måske kunne af hjælpe problemet . Men kan nogen fortælle mig hvor man køber en ny føler så den kan få startet den skide blæser ??

Eller har nogen andre en teori hvad det kan være ??


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Zx9r bliver lidt lun
  • #1   17. apr 2019 Måske selve kølerdækslet er defekt så systemet ikke bygger tryk op som temperaturen stiger?

  • #2   18. apr 2019 Har selv en. Min kan ikke lide at køre langsomt, altså by kørsel, så bevæger den sig mod rødt felt på temp måler, blæseren starter først når den er ved at nå rødt felt, hvis jeg kører normalt eller stærkt bliver den aldrig for varm, og måleren står står næsten helt i bund. Mvh hc.

  • #3   18. apr 2019 Køler dækslet defekt ? I mine øjne er det som det skal være, jeg ser opdager fejl derpå desværre.

    Hvis bare min måler stoppede men den fortsætter i det røde og det går jo ikke, især ikke når blæseren ikke starter smiley den lever lidt sit eget liv.
    Men jeg vil prøve og give blæseren strøm direkte og se om det kan afhjælpe problemet


  • #4   18. apr 2019 Jeg ville gøre følgende i kronologisk rækkefølge:

    * Køb en Haynes håndbog
    * Se efter "mayonaise" i køleren
    * Inspicere køleren for skidt, brækkede finner og generelle skader.
    * Skifte thermostat, kølervæske, føler til blæser og dækslet til en "1.1 bar-type". Det ER jo en del af service alligevel.
    * Tjekke for luft"bobler" i kølervæsken / lufte godt ud.
    * Skifte toppakningen.


  • #5   18. apr 2019 Og så få da lige lavet en fed oprettelse på din fine 9'er! smiley

  • #6   18. apr 2019 Hvad med at kontrollere at termokontakten virker, samt den får strøm. Blæseren skal starte ved de nævnte situationer, der er jo en grund til den er monteret.

  • #8   18. apr 2019 termostaten sidder ved din højre side under det skjold som dækker luftindtaget
    https://www.xparts.dk/c/49233862/radiator


  • #9   18. apr 2019 Mange tak for de gode råd. Jeg vil prøve og kontrollere termostaten åbner som den skal og samt prøve og luse blæseren for at se om den fungere. smiley

    Jeg opretter maskinen efter vinter når den er blevet malet smiley


  • #10   18. apr 2019 Hej igen . Jeg har kontrolleret termostaten og den åbner ganske fint men ikke mere en 2-3 mm
    Og min blæser virker når jeg sætter direkte strøm til men det må være en føler eller et relæ der er gået til der tænker jeg.
    Kan det være den lille føler oppe hvor man fylder kølervæske på køleren eller et andet sted ? smiley


  • #11   18. apr 2019

    profilbillede
  • #12   18. apr 2019 Den sidder nok på køleren, der plejer at være to ben på føleren.
    Hvis thermostaten kan holde den kold ved landevejskørsel, så er det ikke derfor den bliver varm i byen.


  • #13   18. apr 2019 Jeg har fundet den og en ny er bestilt smiley

  • #14   20. apr 2019 der skal i alt fald være væske nok, thermostat skal arbejde korrekt, og evt. arbejdsrelæ, til kølefan skal ikke hænge, jeg vil starte med at sikre at alle stik er rene når jeg har tjekket kølevæskestand og der ikke er mayo i hverken motor, eller køler/expansionsbeholder. Min gamle r1 turbo kørte også ret lunt, den blev gerne 103-107 grader, - for så og tænde, der var dog lavet et lus uden om, der så gjorde jeg selv kunne vælge halv hastighed på blæser eller fuld skrald eller thermostat drift. Det er super. Hvis den bliver meget lun v. halv gas, vil jeg overveje og hæve nålen, et hak, den får nok for lidt og leve af i bunden med lav throttle. Da benzin også køler, men din blæser skal jo da gerne starte på et bestemt tidspunkt. Tjek alt det elektriske, det er jo ikke en ny cykel og vibrationer og ir er en dårlig kombination over tid. Ligeledes kan relæet jo være blevet slidt af tidens tand.

Kommentér på:
Zx9r bliver lidt lun

Annonce