3.953 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 29 Svar

Suzuki GS500 eller Honda CB500? Suzuki GS500 eller Honda CB500?

Hej alle sammen.

Jeg skal inden for et kort stykke tid, starte på A2 kørekort, og har kigge på to forskellige Mc'er. Den første jeg har haft sat mit hoved efter, er en Suzuki GS500, som jeg selv syntes virker som et godt sted at starte. Dog har jeg flere steder på nettet set, at de fleste hellere vil vælge en Honda CB500.

Mit spørgsmål ligger i, hvilken af de to Mc'ér burde jeg vælge at gå efter? Har ca 25k til Motorcyklen alene, da jeg er studerende.

Mange tak på forhånd =)

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle ikea pax skab 1.200 kr.
  • Klipning af hække 675 kr.
  • Opsætning af ny vandhane 800 kr.
  • Ny bruse slange 600 kr.
  • perlatorstykket fra køkkenet faldt af 700 kr.
  • Vaskemaskine vil ikke starte, virker som om program vælgeren er frosset men melder ikke fejlkode, 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Suzuki GS500 eller Honda CB500?
  • #1   22. jan 2015 Husk en cb 500 ska drosles smiley
    En gs 500 er et fint valg til a2.. Se evt min gamle smiley den var bar for sløv og fysisk lille så måtte op i størrelse smiley

Men til 25k kr ka du nok få en nyere f model med fabriks kåbe smiley

• #2   22. jan 2015 Jeg er 185 cm og 98 kg, jeg sider fint på min lille GS og syntes nu heller ikke den er så sløv igen, det er klart at den ikke er lige så hurtig som mange andre, men den følger uden problem trafikken på motorvejen, hurtig i overhalinger på landevej, køre langt på literen og hvis man passer servicen på den, så køre den stort set evigt...
    Hvis der mod forventning skulle gå noget galt med den er der 10000000 dele til billige penge...

• #3   22. jan 2015 Indtil videre lyder GS500 som det bedste valg =)

• #4   22. jan 2015 tag ud og prøve dem og tag den model der passer dig bedst smiley

• #5   22. jan 2015 Honda CB500 er fysik lidt større, har bedre bundtræk, bedre finish, bedre køreegenskaber og nyere mekanik.
    Eneste fordel ved GS500, er du får en nyere MC til de samme penge.

• #6   23. jan 2015 har selv haft begge, endda på samme tid. gs500 til sjov kørsel da den er mere Sporty og sjovere at Arbejde gennem gearene. cb500 til touring kørsel osv. Der er ikke nævneværdige problemer med nogen af dem. gs500 ville være mit valg, den er nemmere at bygge på. cb500 er og vil altid bare være en cb500. mvh Tommy

• #8   23. jan 2015 Du skal lige være opmærksom på at der er forskel i hk på GS500 alt efter årgang. Nogle skal drosles andre skal ikke.

• #9   23. jan 2015 En gs500 ville jeg vælge, og gjorde også.. Mest på grund af mono affjedringen da jeg syntes det ser bedre ud, men smag og behag er vel forskelligt, tilgengæld så er det korrekt at de ikke er til at slide op, min har gået et godt stykke over 120.000 km og først nu skal der skiftes en knastkædestrammer, ellers er der intet med den og den er nu alligevel 25 år gammel. Det var bare lige mine erfaringer med gs maskinen, håber det kunne bruges

Mvh

• #10   23. jan 2015 GS500 er i den grad til at slide op. De bruger gerne olie, og hvis der er eftermonteret kåbe, gør det det mere udbredt. Det er især hvis man giver den godt med gas og skal følge med de store drenge. Det betyder at der går et leje eller 2 i motoren.
    Kuren er at holde nøje øje med den olieforbrug efter godt varieret kørsel.

• #11   23. jan 2015 #10

Nu køre jeg GS 500 med kåbe, og køre med drenge der køre fra 750ccm og op, jeg har ingen problem med at følge dem, eller jo det er klart at i optræk kan jeg på ingen måde være med, men forsøger... og kan sige at min har brugt 1 dl på 5400 km, og det vil jeg mene er et helt ok olieforbrug.
    hvis din erfaring er at de æder olie, tror jeg du har haft en gammel gennem kneppet cykel og så er det sgu lige meget om der står Honda, Suzuki, Yamaha eller noget helt andet på den.
    Behandler man det ikke godt, så bliver man straffet...

• #12   23. jan 2015 #11 Han skyder altid GS500 ned hver gang han får muligheden.

• #13   23. jan 2015 #11+12:En luftkølet motor er bygget med større tolerancer end en vandkølet motor, da den vandkølet motor kan holde temperaturen mere konstant. Den er ikke værre til at drikke olie end andre tilsvarende motorer, men det er altså en motor med rødder tilbage fra slut 70'erne, og der var andre standarder dengang til tolerancerne.
    Et kig på gstwin eller den engelske GS500e.uk vil vise at det ikke er et ukendt fænomen.
    Og helt korrekt, har man ikke behandlet den hårdt, så er det værre. Og er den blevet kørt pænt til, og kun får havre når motoren er varm, så er det ikke et udbredt problem.
    Da modellen altid har været billig og rimelig moderne i designet, så har den tiltalt begynderne. Men mange har så også skiftet den ud efter et enkelt år eller 2. SÅ den brugte GS500 man kigger på, kan have haft mange ejere, som ikke altid har været lige søde ved den.

http://www.motorcyclenews.com/bike-reviews/honda/cb500/1994/
    http://www.motorcyclenews.com/bike-reviews/suzuki/gs500/1989/

• #14   23. jan 2015 Det er klart at der er et olieforbrug, men man skal vist heller ikke gøre det værre end det er.
    det lyder meget rigtigt, at den på 5000km har slugt 1dl olie, det er sådan cirka det samme min gør, og den er da med eftermonteret kåbe... Så helt skidt er det vist ikke

Mvh

• #15   23. jan 2015 Mange tak for hjælpen folkens =) Jeg tror jeg har tænkt mig at gå efter en GS500, så må jeg jo se mig godt om inden jeg køber en =)

• #16   23. jan 2015 Personligt en cb500

Af den eneste grund, at en gs500 kører der så kedeligt mange af!

• #17   23. jan 2015 Steffen

Evt prøv at se efter en ntv:-) bevares, den skal drosles til a2, men det er en sindsygt driftssikker cykel med kardan! Kan snildt finde et meget pænt eksemplar til under 25k den kører og manøvre virkelig godt, så har den fuld moment ved meget lave omdrejninger grundet v2 motoren! Kørte ca 50.000 på sådan en som begyndercykel over 5 år

• Carsten H
    Carsten H Tilmeldt:
    aug 2012

Emner: 11 Svar: 277
    #18   23. jan 2015 Jeg synes personligt at CB500 modellen (bortset måske fra 500 s modellen) ser noget gammeldags ud efterhånden. GS500'erne har formået at lave løbende facelifts så de ligner mere end de er smiley
    CBF 500 er jo hondas "nyere" CB500, men den fåes desværre ikke til 25k.

• #19   23. jan 2015 Jeg har kørt mange mc fra Goldwing til BMW , men er begyndt at køre gs 500 , den er billig og kan blive sjov hvis du er lidt frisk med ider , prøv at kik på gstwin.com , jeg er igang med en lille ombygning af min med bla. Støddæmper i for og bag , stål bremseslanger , og forgaffel afstivning , det koster næsten ingen ting men gør en verden til forskel og gør den sjover , cb 500 er også en dejlig maskine smiley

• #20   23. jan 2015 "19
    Hvor har du købt stål slanger ? Syntes jeg har set rigtig mange steder, desværre uden at kunne finde nogle der ikke kostede mere end cyklen *S*
    Og som dig har jeg også kørt på mange cykler, CBR 1000F ZX10, ZZR1100, så har haft nogle der kunne flytte sig ok, men er gået tilbage til GS500 fordi den er billig, sjov, driftsikker og nem at "gejle" jeg er i fuld gang med at lave en masse små sjove opdateringer her i den kolde tid... men mangler lige de slanger..

• #21   24. jan 2015 Hos Cobra preformens i England ,( ebay.uk ) jeg gav ca 40 pund for begge incl kobberskiver og banjoboldte , , rigtig flot kvalitet og hurtig levering , jeg købte også en forgaffel stiver i USA og en katana 600 bagfjederen og dæmper fra Tyskland bla. Mvh Johnny smiley

• #22   24. jan 2015 Har kørt begge og ejet en CB500 98'er. Synes godt nok CB500'eren kører noget bedre sådan generelt. Bedre bremser, motoren trækker bedre. Finishen som allerede nævnt er også bedre. Utrolig slidstærk MC.

Personligt synes jeg også CB500 er en flottere maskine i forhol til GS500.

Men der er jo også Kawasaki ER5. Den ville jeg til enhver tid også vælge frem for GS500.

• #23   25. jan 2015 Du skal huske på at både Honda´en og Kawasaki´en skal drossels for at du må køre dem på A2 kort.
    Hvilket betyder at du skal have indkøbt drosslings kit + montering + syn.

• #24   25. jan 2015 #23: Det skal en GS500 også, alt efter hvilken årgang der købes.

• #25   25. jan 2015 Korrekt, men hvis man køber fra 99 og frem så skal den ikke...

• #26   25. jan 2015 1996 er årgangen hvor de herhjemme faldt fra de 52hk til 45-48hk

• #27   25. jan 2015 Okay, kunne ikke lige huske det præcise år...

• #28   25. jan 2015 Havde uden tvivl valgt en ER-5 fremfor en gs 500..

• #29   29. jan 2015 Honda'en kender jeg ikke personligt, men har derimod haft en GS500F, i en periode hvor min gamle GSX 1100 EF skulle restaureres. Det er en fortræffelig maskine, selv erfarne kørere kan have stor glæde af sådan én - endda også til touringkørsel (har selv været i Kroatien, Bosnien og Ungarn på min...) men det gør sig sikkert også gældende for en CB.
    Hvorom alt er, så er GS'eren billig i drift og uhyre servicevenlig. Man får endvidere rigtig meget motorcykel for pengene i denne model, efter min mening. Suzuki har jo alle dage ligget lunt i svinget her i DK hvad priser angår. c",)
    Pøj pøj, uanset hvad du vælger!

• #30   30. jan 2015 Oh, by the way... jeg har kørt Suzuki i 30 år nu, og jeg har været uhyre glad for dette mærke. En GSX400F, en GS500F og en GSX1100EF - de små 400F'ere havde nogle svage statorer og spændingsregulatorer, men ellers har jeg kun godt at sige om Suzuki. c",)

Kommentér på:
Suzuki GS500 eller Honda CB500?

Annonce