Ebay {{forumTopicSubject}}
Hej derude, jeg er ret ny i forhold til at købe via eBay, så ville høre nogle af jer mere øvede. Når nu jeg køber noget fra f.eks. Kina til over 80kr og under 1150kr så skal jeg jo betale moms og gebyr (160kr), men er der garanti for at jeg skal betale det, eller er det kun hvis de nupper min pakke???
aug 2004
Følger: 13 Følgere: 55 MC-er: 5 Emner: 148 Svar: 1.662
maj 2013
Følger: 2 Følgere: 5 Emner: 9 Svar: 107
apr 2007
Følger: 6 Følgere: 5 MC-er: 3 Emner: 17 Svar: 33
dec 2003
Følger: 57 Følgere: 61 MC-er: 4 Emner: 90 Svar: 1.784
Jeg har købt en del fra Kina via ebay. Jeg tror det afhænger af hvordan det er pakket. Alt hvad jeg har fået tilsendt som små-pakker og i kuverter er røget lige igennem.. Det er kun de større ting jeg er blevet told og moms af..
maj 2011
Følger: 5 Følgere: 73 MC-er: 6 Emner: 47 Svar: 3.936
dec 2003
Følger: 57 Følgere: 61 MC-er: 4 Emner: 90 Svar: 1.784
maj 2011
Følger: 5 Følgere: 73 MC-er: 6 Emner: 47 Svar: 3.936
dec 2003
Følger: 57 Følgere: 61 MC-er: 4 Emner: 90 Svar: 1.784
Jeg morer mig bare lidt over den måde som SKAT/postvæsenet tilsyneladende tænker på..
En af mine venner køber alt muligt gok og gejl på nettet, f.eks. knive, lommelygter med teasere i osv, alt sammen ryger lige i gennem - sålænge han bare køber dem en eller 2 af gangen. så det bliver sendt en kuvert/prøvepose/småpakke..
nov 2008
Følger: 11 Følgere: 16 MC-er: 4 Emner: 39 Svar: 3.199
maj 2011
Følger: 5 Følgere: 73 MC-er: 6 Emner: 47 Svar: 3.936
dec 2003
Følger: 57 Følgere: 61 MC-er: 4 Emner: 90 Svar: 1.784
sep 2008
Følger: 75 Følgere: 610 MC-er: 26 Emner: 383 Svar: 5.521
mar 2007
Følger: 31 Følgere: 32 MC-er: 11 Emner: 82 Svar: 2.996
ingen af mine pakker står der pris på
aug 2004
Følger: 13 Følgere: 55 MC-er: 5 Emner: 148 Svar: 1.662
jul 2009
Følger: 9 Følgere: 7 MC-er: 2 Emner: 10 Svar: 533
Så kan du shoppe amok op til 1400 Svenske kr. uden at betale told, så er det kun momsen du kan risikere at betale.
Jeg har aldrig oplevet at betale hverken moms eller told af alt det skrammel jeg har modtaget selv eller for andre.
nov 2006
Følger: 5 Følgere: 5 MC-er: 2 Emner: 10 Svar: 650
Hvis du har handlet for under 80 dkkr uden fragt er der ingen problemer, men alt over er der risiko for at der kommer moms og ekspeditions gebyr på, og over 1080 dkkr(mener jeg) er det + told.
Alternativt kan du prøve at søge på ebay.co.uk hvor man kan sætte et filter til kun at vise varer der befinder sig i EU, så kan man sammenligne prisen med den man har fundet i kina. Det er ofte at prisforskellen ikke er så stor, men man spare bekymringerne om told, moms og gebyr.
En anden ting ved ebay er at man skal holde øje med om der er fri fragt, eller om der kommer ekstra fragt på.
sep 2014
Følger: 46 Følgere: 90 MC-er: 2 Emner: 51 Svar: 482
maj 2004
Følger: 87 Følgere: 89 MC-er: 2 Emner: 40 Svar: 3.705
nov 2006
Følger: 5 Følgere: 5 MC-er: 2 Emner: 10 Svar: 650
Men hvis sælger et til at snakke med, så kan dele af betalingen opgives som fragt, da denne ikke regnes med på varer under toldgrænsen, eller det kan opgives som en reklamation/returvare som du jo i teorien har betalt for en gang før
Men jeg plejer at betale det som det koster at få varen når den bliver taget, og så glæde mig over de mange gange hvor der ikke er sket noget.
maj 2006
Følger: 2 Følgere: 4 MC-er: 1 Emner: 32 Svar: 1.382
nov 2008
Følger: 11 Følgere: 16 MC-er: 4 Emner: 39 Svar: 3.199
sep 2014
Følger: 46 Følgere: 90 MC-er: 2 Emner: 51 Svar: 482
Ebay