{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.530 visninger | Oprettet:

Døde pludselig på vejen {{forumTopicSubject}}

Hejsa..

Ja så var den gal med kammeratens VFR 750 fra 90.... Vi kørte og pludselig så døde maskinen bare... vi kørte ind til siden og prøvede at tænde og slukke for tændingen men absolut ingen strøm. Jeg rodede lidt ved tændingsledningerne men intet skete.. Der er kommet nyt batteri på den for ca 2 måneder siden.. hvad F... kan det være???

Det skete pludselig uden varsel. med ét var den død og der var ingen tegn på strøm eller noget overhovedet.. og der er masser af benzin på den selvom det intet har med strøm at gøre ligesom testen med dødmandsknappen er ordnet.. Den vil bare intet...

Håber på hjælp


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Døde pludselig på vejen
  • #1   18. aug 2006 Jeg havde et problem med min Yamaha xj 900,,, havde haft den total adskilt og pulverlakeret stellet ! kørte og pludselig , intet !!! Jeg fandt ud af at der er kun 1 stelledning på hele lednings nettet !!! Sidder ved tændspole ! og efter pulverlak så var der ingen forbindelse !! Jeg havde jo kørt , ganske kort, så ikke indlysende !! Prøv at tjekke om 1. at der kun er en stelledning ! Ses hvis der er 2 ledningen til f.eks blinklys ! Og så pudse forbindelsen af !!!

  • #2   18. aug 2006 Min kammis gjorde det samme på vej til italien (også en vfr 750) først blev lyset slapt og så død... det viste sig at være lade relæet, simpelt at skifte men koster kassen...

  • #3   18. aug 2006 Mit laderalæ har været gået. Der holdte jeg også inde midt i københavn og kunne ikke gøre så meget. Det er et kendt problem på VFR'modellerne.

  • #4   18. aug 2006 Hej ! haft samme problem med min R1'er -( men det var heldigvis kun ir i nogle stik. Så efter en tur hos den lokale bike pusher blev det løst. Skal lige siges jeg var så tæt på at køre 2 x 110 km for at købe et nyt laderelæ men lucky me.

    Har hørt der skulle være nogle "varme" problemer med VFR relæer. Prøv at ringe til KOK MC.


  • #5   18. aug 2006 Det er med meget stor sandsynlighed ensretteren. Køb ikke en original igen, men en Schnabel. Købes hos Erik Schnabel, Kronborggade 5 København N. Tlf 35 85 40 80


  • #6   18. aug 2006 hejsa

    Jeg har også hørt at ensretteren laver den slags ballade


    Thomas


  • #7   18. aug 2006 Hejsa...

    Jeg har selv lige været udsat for det samme b.s. med min cykel...
    Min ensretter har lige været gået. Det resulterede i at regulatoren også brændte af. Det må være sket mens jeg kørte, men da jeg kom under 2000 rpm i et vejkryds, døde dem helt og aldeles.. Intet strøm på batteriet heller.. Altså enden på det hele var en ombytter generator og små 2 kg fattigere.. Men nu kører den også fint igen og har ikke ladet så godt længe...
    Håber din kammi finder fejlen og kommer hurtigt på gaden igen..

    René


Kommentér på:
Døde pludselig på vejen

Annonce