{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Omregistrering
  • #2   29. jan 2015 Køber skal omregistrere hurtigst muligt og inden 3 uger. Men gør både dig og køber en tjeneste og syn den inden handel, så kan ejerskifte foretages over nettet.

  • #3   30. jan 2015 I og med at den skal omregistreres inden 21 dage, så har en køber jo faktisk krav på 21 dage. Det er så op til sælger, om han ikke vil sælge og lade handelen gå i vasken, hvis køber insisterer på 21 dage, eller give køber 21 dage ( HUSK slutseddel - så kan den tvangsafmeldes, hvis køber er en nar og ikke får omregistreret)
    Hvis den er indkaldt til syn, kan der ikke omregistreres på nettet, før den er synet.
    Så, som der er foreslået, så syn den, derefter sælg, med omreg på stedet med Nem Id på nettet.


  • #5   30. jan 2015 #4: Er lovgivningen bevis nok?
    https://www.retsinformation.dk/Forms/R0710.aspx?id=164663

    Køber har 3 uger til at få omregistreret eller afmeldt.


  • #7   30. jan 2015 For at svare på trådstarters spørgsmål:
    Køber har jvf lovgivningen 3 uger til at få omregistreret eller afmeldt motorcyklen.


  • #8   30. jan 2015 Tak for hjælpen, det er det samme som bil så. smiley

  • #10   30. jan 2015 Hvis det var mig der skulle sælge uden syn, så ville jeg afmelde den først, og aflevere nummerpladen..
    Det koster 60.- kr. at aflevere.
    Derefter er det jo op til køber hvornår han vil syne, mc'en er jo hans, og din ryg er fri.



  • #11   30. jan 2015 Så længe du har en slutseddel har du ingen problemer.
    Hvis cyklen ikke er omregistreret 21 dage efter salget, sender du bare en tvangsafmelding til skat. Så bliver pladerne afmeldt inden for meget få dage.

    Det er meget nemt
    http://www.skat.dk/skat.aspx?oId=1817300&vId=0


  • #12   30. jan 2015 Personligt ville jeg altid give mindre for en mc uden plader, synet ej.

  • #13   30. jan 2015 Ronni K>>
    Det koster 580,- kr + 200,- kr. i gebyr for at registrere og hente en ny plade.
    Det koster 340,- at omregistrere, så forskellen er 440,- kr.

    Mon ikke køber og sælger kan blive enige om et kompromis..


  • #14   30. jan 2015 #13

    Dit regnestykke holder ikke...
    Der kommer et synsgebyr ind i ligningen, uanset hvilken løsning der vælges.... smiley


  • #15   30. jan 2015 Lynge>>
    Mit eksempel går på en mc som er synet.
    Man kan vel afmelde og aflevere pladen, og få en ny hvis det sker inden for et år, uden at skal syne..
    Eller tager jeg helt fejl.. ??


  • #16   30. jan 2015 Det er for mig stadig en "ekstra" besværlighed at skulle til at hente plader, samt transportere en mc uden plader (trailer eller evt prøveplader)
    Er mc yderligere ikke synet som i tilfældet her går der måske tid før evt. reservedele der måtte være nødvendige er købt/monteret. Så transport til værksted eller prøvekørsler er nu også et problem.
    Herudover skal cyklen til syn, hvor der efter hvad jeg er informeret kræves en eller anden form for plade (mangler i regnestykket) smiley

    Alt i alt - nedslag i prisen! >440,- smiley



  • #17   30. jan 2015 Jacob - Jf. Bekendtgørelse om registrering af køretøjer kapitel 12 § 61

    Vi er jo ikke uenige om, at der er pligt til at omregistrere inden 21 dage, ergo har du krav på 21 dage. Sælger kan ikke skrive i slutseddelen, at der skal omreg. inden 10 dage. Sælger er jo ikke tvunget til at give 21 dage, men så går handelen i vasken, hvis køber ikke vil omreg på stedet online med Nem Id.

    Du modsiger dig selv i # 6. Når loven siger, at du har 3 uger, så har du krav på 3 uger. Det er ikke ensbetydende med at sælger SKAL sælge.


  • #19   30. jan 2015 smiley hvis man vil af med sit lort,
    må man tøre sig når det èr gjort smiley


  • #20   30. jan 2015 smiley 3uger gratis forsikring har også en værdig. det er enda med vinterdækning smiley

  • #21   30. jan 2015 Du skal nok ikke skrive så langsomt, så går det galt med stavningen.
    Ja, du kan da godt skrive, at der skal omreg. inden 10 dage, men det har ingen effekt. Skat tvangsafmelder IKKE.
    Jeg ved ikke hvordan du fortolker ordet "krav".
    Man har en frist på 21 dage = Man har ret til 21 dage.
    Er det ikke det samme som, at man kan kræve 21 dage.
    Ergo har du lovmæssigt krav på 21 dage.


  • #23   30. jan 2015 Det er vel et spørgsmål om, hvordan du fortolker ordet "krav".
    Vi er jo enige i, at man har 21 dage. Ergo har du som køber, krav på at der max må gå 21 dage inden omreg. At man har ret til, at der må gå 21 dage, er vel det samme som man har krav på 21 dage, ikke 22.


  • #25   30. jan 2015 Jeg siger ikke, at der SKAL gå 21 dage.
    Køber har krav på max.21 dage. Køber er forpligtet til at omreg. inden max 21 dage. Det er vi vel ikke uenige i.
    Jeg har ikke på noget tidspunkt antydet, at alle 21 dage skulle gå.
    Du skriver 3 ugers reglen IKKE skal opfyldes. Det er lige netop hvad den skal - kapitel 12 § 61, der siger, at du er forpligtet til at omreg (eller afmelde) INDEN 21 dage. Det er IKKE et krav, at sælger SKAL sælge.


  • #27   30. jan 2015 Ja, jeg tror også, at vi i sidste ende er enige om, hvordan det forholder sig.
    Man har 3 uger til at omreg. Hvis sælger ikke vil give 3 uger, og køber ikke vil omreg. på stedet online med Nem Id, ja så kan man ikke blive enige, og dermed ingen handel.


Kommentér på:
Omregistrering

Annonce