{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.265 visninger | Oprettet:

Erfaringer med Honda NTV ønskes {{forumTopicSubject}}

Det negative ved den: Den er ikke særlig køn. Nærmest kønsløs, i sit udtryk. Ikke meget power.

Det positive: Rigtig lækker motor, trods mangel på heste. kardan træk, magelig kørestilling, uden det bliver med lang forgaffel. Overskuelig opbygning og generelt et godt ry.

Men hvad med benzin forbruget og er der en særlig årgang, som er bedre/værre end andre?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Erfaringer med Honda NTV ønskes
  • #1   17. feb 2015 Jeg oplever effektopgivelser på nettet, mellem 53 og 65 hk??

  • #2   17. feb 2015 Benzinforbruget er vidst lige omkring 20, måske lidt til den gode side.
    Super alsidig og billig sådan rent generelt. Gennemprøvet teknik og stort set samme maskine som Transalp og VT smiley


  • #3   17. feb 2015 Jeg overvejer stærkt at "nedgradere", til en lidt mere stille maskine.. Og så bliver jeg aldrig rigtig venner, med det bøvlet kædetræk. Men ok, man kan kun få det hele, hvis man har råd, til flere motorcykler, på samme tid...

  • #4   17. feb 2015 Der er en tysker der gør sig i at bygge den motor type om. Det koster 3500eu for en ombygning og så hedder den 830cc og har 90+ Og er meget baghjuls villig smiley

  • Claus M
    Claus M Tilmeldt:
    jun 2013

    Følger: 2 Emner: 6 Svar: 20
    #5   17. feb 2015 Hej Igen KMP
    På 4000km sidste år kørte jeg 23 km pr l på min 60 hk Ntv år93. De tyske cykler der kommer til dk er nogen gange droslet helt ned til ca 38 hk men det skulle vist være nemt at fjerne. Fra ca år 96 kom den med 53hk har prøvet en forskellen er ikke stor.
    Hvordan nogen kan få 65hk ud vil jeg også godt vide?


  • #6   17. feb 2015 Jeg har kørt rigtig meget ntv, også i bjerge og på snoede veje! Ja du har ret der er ikke meget power i forhold til så mange andre maskiner. Men den trækker helt nede fra kulkælderen! Jeg lå på alt mellem 18 og 25 km/l og den koster intet i forsikring. Jeg MENER! Det er årg 89 hvor konstruktionen blev forbedret, med en stor opgrade af forgaffel, men ellers ikke det store. Kan kun snakke gode ord om den! Utrolig stabil og lige til.

  • #7   17. feb 2015 #5
    De ældre har 64 hk på krumtappen (som nye) men husk at kardan hat stort effekttab kontra rem og kæde


  • #8   17. feb 2015 Jeg kørte på sådan en Fætter for nogen sæsoner siden:
    - Den bedste motorkarakteristik nogensinde, fantastisk snurrebasse af en problemfri motor!
    - Supernem at vedligeholde, sprøjt S100 rens på, vent 20 minutter og spul af, done!
    - Økonomisk
    - Okay velkørende for en gadecykel og med en dejlig V2 lyd
    - Pæn veldesignet cykel men lidt tung i bagtøjet at se på
    - Dejlig kørestilling

    Den blev for kedelig til mig i længden og blev skiftet ud med en SZR 660 SuperMono og derefter en Ducati 900 SS.

    mvh

    Jim
    -


    profilbillede
  • #9   17. feb 2015 Har rigtig gode erfaringer med motoren, dog på en transalp. Men det skulle være en yderst pålidelig og alsidig maskine sådan en NTV. (Havde dog personligt valgt Transalpen)

  • #10   17. feb 2015 .. Havde det bare været en 750cc smiley Selvom min ZZR 600, skal høj op i omdrejninger, så trækker den sgu ret fornuftigt, selv fra 50 km/t i gear nr. 6. Og jeg må sige, at jeg eeeelsker, at den har "lidt" power og kan lægge godt fra land, når den for gaaaaz smiley Så spørgsmålet er, om jeg også for hurtigt, kommer til at kede mig på den... Omvendt, så har NTV andre styrker, som min ZZR ikke har.. Transalp er sikkert fin, men jeg synes den ligner en klumpfisk på hjul. Så kan jeg bedre lide Dominator 650... Men det er desværre en een stamper og det, er jeg nok kommet væk fra, igen..

  • #11   17. feb 2015 .. Som der også nævnes før i tråden, så ryger der en del effekt, gennem kardan systemet. Så hvad snakker vi om? 38 HK på hjulet? Det ER sgu noget tarveligt smiley

  • #12   17. feb 2015 Købte personligt en NTV fra '92 i sensommeren sidste år, og må indrømme at jeg blev positivt overrasket over optrækket på den. Trods de 58 hk. den er opgivet til, så synes jeg den ligger rimelig pænt fra land.

    Har kun kørt en kort tur på en ZZR600, og som jeg husker det, er den selvfølgelig lidt mere frisk. Men vil også mene at vi her taler om sportbike vs. streetbike, hvor sportbiken naturligvis burde vinde.

    Men tag da ud og prøv en, så finder du jo hurtigt ud af, om du synes optrækket er for fesent smiley


  • #13   17. feb 2015 Jeg HAR prøvet en NTR og som jeg husker det, så var den rimelig frisk. Men grundet den flade moment kurve, er den ikke så "sjov".. Men ok, det er jo også en" forsigtig "maskine

  • #14   17. feb 2015 Styrken ved NTV er den har en meget flad momentkurve, som starter lige over tomgang, så man drejer blot på gashåndtaget uden at geare ned først.
    Kvalitet og finish er noget af det bedste fra Honda. De gamle revere modeller, dem med den korte potte og clip-on styr, har 55-60hk, den senere model med den lange potte og alm styr har 53hk (i den udgave der officielt blev importeret).
    Samme motor bruges i Hawk/Bros og dem der kører race på dem kan hive små 90hk ud af motoren.


  • #15   17. feb 2015 Vedr tuning, så har de her styr på det: www.thiel-motoren.de

  • #16   17. feb 2015 Super alle sammen!! Tak for alle indslag smiley

  • #17   18. feb 2015 Hej,
    Jeg har tidligere haft 2 stk. NTV'er.
    Jeg kørte 20.000-25.000 km på dem i løbet af et par år og motoren er en fryd. Jeg brugte NTV'en til Touring (bla. Nordkapp) og hverdagskørsel, hvor gennemsnit km/l lå på 20-22 hvilket må siges at være helt okay.

    Årgang 1988 er konstrueret anderledes vedr. den bagerste støddæmper og jeg kan tale af erfaring, at man skal vælge en årgang 1989 og frem.... 88'eren blev jeg aldrig gode venner med, da den svingede "mærkeligt".

    Ellers vil jeg lige gøre opmærksom på at afstanden fra sædet og fodhvilerne altså ikke er særlig lang... Dette betydende, at man skal sidde med benene rimelig bøjet (jeg er selv 176 cm høj) og vil mene høje personer bliver bøjet MEGET sammen på en NTV.

    Ellers kun de varmeste anbefalinger herfra.


  • #18   18. feb 2015 #17 du har ret at der ikke er langt mellem fodhviler og sæde, jeg er dog 185 og sad uden problemer på den. Også på lange ture

  • #19   18. feb 2015 Hvordan er den, mht til "hvide fingre" og overskudet på motorvejen? Jeg ved godt, det ikke er en højfartstourer, men hvordan følte i, at maskinen gjorde sig, når man kører 130-140 km/t?

  • #20   18. feb 2015 150+ er der ikke så meget mere at komme efter, men deroptil klare den det fint. Massere power til overhaling osv

  • #21   18. feb 2015 Kørte til Heide Park på den sidste sommer, en tur ned forbi Hamborg og lidt længere. Er selv 1,84, og synes ikke at jeg sad specielt ringe. Til sammenligning har jeg også kørt på ferie på en SV650, og her havde jeg smerter i flere dage efter smiley

    Mhs. til overskud, så klarer den det helt fint på motorvejen. Max fart er ca. 180, og efter 150 er den lidt død. Men det er sgu sjældent at jeg har brug for at køre så hurtigt anyway, så bør man nok også gå efter en større maskine.

    Mhs. til reperationer, så tror jeg godt det kan betale sig at gå efter en der er lidt dyrer, eller evt. hos en forhandler.
    Alternativt så kør den ned forbi en MC mekaniker inden salg, det er trods alt en gammel maskine.

    Personligt fandt jeg en af de billigste på nettet, og har måtte bruge lidt penge på værksted og reservedele efterfølgende, også selvom jeg havde en kyndig kammerat med til visningen. Men de ting vi fandt under prøveturen, som vi ikke regnede med ville koste specielt meget at udbedre, har altså vist sig det stik modsatte.
    Nogen af reservedelene til NTV er bare mega dyrer (eller også er det helt generelt for MC?), men har fundet ud af at man kan sparer en del ved at handle på ebay UK.


Kommentér på:
Erfaringer med Honda NTV ønskes

Annonce