{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.216 visninger | Oprettet:

Erfaringer med Honda VF750 Magna {{forumTopicSubject}}

Er der nogen der har erfaringer med en gammel Magna fra 80'erne - jeg tænker specielt på om der er nogle "generelle" fejl på dem?

Er motoren holdbar, bremser, kardan, elektronik eller andet man skal tjekke grundigt?

Eller er det bare køb og kør og vær lykkeligt? smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Erfaringer med Honda VF750 Magna
  • #1   14. jan 2022 De har dårlige knaster man kan høre det for så får den en klakke lyd fra knasterne men ville nok se efter en super Magna isteder smiley

  • #2   14. jan 2022 @ Kristian B - tak for input. Har set på en, og synes den "klaprede" eller "raslede" lidt fra motoren. Men kunne ikke lige afgøre om det var noget der skulle være der eller ej. Tænkte at det måske kunne komme fra knastkæden?

    Skal motoren køre helt fri for rasle/klapre lyde i tomgang?

    Hvorfor en Super Magna i stedet? Er det for at få mere power, eller er det bare generelt en bedre motorcykel? Tænker en V45 har power nok, i hvert fald til mit behov.

    Jeg vakler lidt mellem Magna'en og en Virago 750.


  • #3   16. jan 2022 Supermagnaen er en nyere tybe motor men det er svært at få stumper til viragoen er nemmer at få stumper til men virago har så problemer med starter kransen den må ikke takke over også er der Suzuki vs 700/1400 er også et godt valg 1400 har et kanon moment

  • #5   17. jan 2022 Årgangen er væsentlg, fra '82 til '86 blev det lavet en del ændringer på motoren med henblik på at gøre den mere driftsikker, læs: mindre følsom overfor ukompetent servicering af motoren. Med Superen i '87 fik Magnaen en helt nydesignet motor, det var lige så driftsikker som samtidens VFR. Og i mine øjne et federe synsmæssigt udyryk, smag og behag smiley

    Hvilken årgang har du i kikkerten, og hvem har serviceret den, Jens B.?


  • #6   17. jan 2022 @ Richard P Det er en årgang 82 der har kørt knap 50.000 km. Ser rimelig OK ud, dog er der lidt småting der skal laver bla. en ny forlygte (glas revnet), men synes den klaprer lidt fra motoren.
    Tror den er blevet serviceret lidt forskelligt og af forskellige mekanikere - ikke noget med dokumentation.


  • #7   17. jan 2022 @ Magoo M Tak for link - meget interessant læsning.

  • #8   18. jan 2022 @Jens B Få den hellere set efter, især i toppen, af et værksted med erfaring i de cykler, inden du køber. Selvfølgelig altid en god ide med en lidt ældre cykel som denne smiley

    Mht klapren fra motoren så sagde den tidligere Honda-specialist i Emdrup-Søborg, Agusta-Claus, at en motor ikke blivet lavet for blot at blive hørt i tomgang smiley

    Også på den fælles nordiske Honda V4-side, http://honda-v4.com/ finder du fortsat en masse gode oplysninger og links til endnu flere. Forummet blev lukket for flere år siden, da folk trak over på Facebook, hvor der nu er flere fora for samme klassiske Honda V4.


  • #9   18. jan 2022 I det link Magoo har givet kan man læse at den "klapren" jeg kan høre også kan skyldes en slap knastkæde.
    Men du har fuldstændig ret - hvis jeg skal have den MC, så skal den ses lidt grundigere efter i motoren.
    Men måske jeg bare skal gå efter en Virago hvis den er lettere at finde dele til - for man skal nok alligevel forvente at skulle skifte lidt dele på en så gammel maskine smiley


  • #10   18. jan 2022 Knastkædestrammerne blev opdateret på et tidligt tidspunkt. De kan om nødvendigt strammes efter ved at bøje den ene ende af fjedrene eller, mere omstændigt, flytte deres ankerpunkt. Mene det e beskrevet hos Mike Nixon på øverste link eller i Sabmag Wikien, søg lidt rundt.

    Måske er Viragoen lettere at få dele tanker om og vedligeholde qua sin simple konstruktion og store udbredelse. Men har Viragoen karakter nok for dig? Og kræfter til dit brug? - tænker en lille VF500C med sine +50HK kører i cirkler om en Virago, uanset cc. Men jeg er sikkert forudindtaget og iøvrigt slet ikke til custom-cykler, hverken af kørestil eller fysik (slidt ryg i lænden) smiley

    Overvej først og fremmest, hvad du ønsker af køreegenskaber, så kommer det med vedligehold og at finde stumper af sig selv smiley


  • #11   20. jan 2022 @ Richard P Jeg har p.t. en VFR750, men har desværre været igennem en blodprop i hjernen hvilket giver mig lidt udfordringer med at køre på VFR'en, specielt ved acceleration (hvilket jo er den sjove del). Og jeg har brug for at sidde mere opret/lodret.

    Jeg har derfor erkendt at jeg skal af med min VFR'er og have en langsommere MC, bare til at "tøffe" lidt rundt på.
    Det bliver primært småture i byen, samt måske nogle enkelte korte ture "på landet" men med lav "hygge hastighed" (noget der ligner max 1.000 km pr. sæson). Og her tænker jeg en Virago kunne være fin - måske endda en 535 vil passe fint til mit behov, men der er jo lidt mere moment i en 750'er smiley


  • #12   21. jan 2022 Min kone har en 535 de køre ganske fint op til de 90 stykker og kan fint følge med i trafikken men efter de 90 er den meget langsom til at nå de 130

    profilbillede
  • #13   21. jan 2022 @ Jens B Seriøs situation, som jeg godt forstår, påvirker dit mcvalg. Til opret siddeposition tror jeg dog, en klassisk nøgen eller en gadeenduro vil give dig køreoplevelser meget tættere på din VFRs, når du glider gennem landskabet. I din situation ville jeg afvente foråret og prøve forskellige typer mc inden købet smiley

Kommentér på:
Erfaringer med Honda VF750 Magna

Annonce