Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hæng spisebordslampe op 250 kr.
  • Græsslåning 950 kr.
  • El tjek og eventuelt fjerne stikkontakter i lejlighed 1.000 kr.
  • Montering af gardiner og TV stand 1.500 kr.
  • Fjernelse af ukrudt under hæk 600 kr.
  • Måske defekt kabel i loftet - tjek og reparer 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Brugt hjelm
  • #1   21. feb 2015 Syntes da det er okey at der er brugte hjelme til salg.. Det giver mange en mulighed for at få en kvalitetshjelm til en fornuftig penge, fremfor en ny billig skodhjelm.. Igen det er op til hver enkelt hvor meget de vil ofre smiley
    Og det er jo op til folk at kigge hjelmen efter for skader og mærker inden køb.. Så kan ikke se noget galt i det...
    Det ville jo være lidt det samme som at nogen ikke kan forstå hvis nogen køber brugt mc? smiley
    Men op til hver enkelt..... Og nu varer det ikke længe inden vi skal ud og køre smiley smiley

• #2   21. feb 2015 Jeg har købt min brugt, en schuberth s1 , den var helt ny, blev solgt fordi konens hoved var for stort smiley . Hvis den ikke er ridset må man stole på den ikke har været på jorden .

• #3   21. feb 2015 For mit vedkommende er en hjelm ikke for min egen skyld, det er kun noget jeg ifører mig for politiets skyld! Jeg satser også på at de ser jeg har noget på hovedet (min lille braincap der ikke er godkendt) og lader være med at lave en håndbremsevending for at stoppe mig smiley

• #4   21. feb 2015 Du kan heller ikke vide om butikken har tabt den, eller om kineseren ud på fabrikken har tabt den, eller om lastbilen er væltet osv.

• #5   21. feb 2015 Nej men jeg har ladet mig fortælle at den er defekt hvis den har været i jorden med et hoved i. Hvis den bare er tabt er det ikke sikkert den er defekt. Men man kan jo ikke vide det præcist. Og usikkerheden i sig selv er da ikke så fed at leve med, synes jeg.

• #6   21. feb 2015 Det passer IKKE.

Jeg ved ikke, hvad det koster at få den testet, men det er i hvert fald en mulighed.
    Jeg kan godt forstå dig smiley

• #7   21. feb 2015 Øhh Pernille, det er meget nemt, du lader være med at købe en brugt hjelm.

• #9   21. feb 2015 Øhh Karsten, ja det gør jeg. Men spørger jo også bare til andres tanker om emnet.

• #10   21. feb 2015 De fleste hjelme får også skræmmer hvis de har været i jorden. Syntes det fremgår meget tydeligt af alle de hjelme jeg har set gå i jorden eller som har været i jorden. Det ikke liiiiige er sådan et par små skræmmer man overser eller som er til at skjule.

Så som med alt andet når eller hvis man køber brugt. Få undersøgt varen bedst muligt og bedøm derfra..

Personligt hvis jeg skulle købe en brugt hjelm, ville jeg gå en stor bue uden om den, hvis der er nogen former for ridser/hakker eller lign. Da det jo er en nem indikation..
    Ellers er det jo bare at bedømme og købe løs smiley

• #12   21. feb 2015 En hjelm er ikke så dyr at jeg vil have en brugt... Låner heller ikke min hjelm ud...

• #13   22. feb 2015 Arai lover at deres hjelme ikke vil tag skade af et fald fra normal højde uden hovede/vægt it.

Her snakker vi om ultrastærke glasfiber hjelme som kan holde til det, hvis der havde været vægt/hovede i, bliver skummet indeni presset sammen for at absorbere deaccelerationen.
    Derefter kan man ikke regne med at den samme "bløde" deacceleration kan opnås ved et styrt.

Polycarbonat hjelme er dog en helt anden side af sagen da disse, ofte prisbillige hjelme, kan få skader/revner i skallen som ikke kan ses og som med tiden kan udvikle sig til en meget usikker hjelm. De er jo trods alt lavet at plastik/gammel topperware smiley

• #14   22. feb 2015 grunden til jeg ikke vil have en brugt hjelm er fordi jeg gider ikke folk har savlet eller knækket sig i hjelmen. eller gennemblødt af sved på en varm sommerdag.

• #15   22. feb 2015 Til Jacob Århus smiley jeg har nok samme holdning , når man 1 gang har set en brække sig i sin hjelm med lukket visir sidder der ligesom nogle billeder på nethinden som kommer frem , men de fleste som sælger noget er vel reale mensker der bare har fået en hjelem i overskud , og et godt eftersyn fortæller som regel det meste , men nyt er som regel nyt smiley

• #16   22. feb 2015 nej nemlig johnny har arbejdet i en gokart hal engang hvor nogle folk ikke kunne klare at have en 4 punkts sele på der trykkede lidt på maven smiley

• #17   22. feb 2015 Der er enormt meget hysteri og vandrehistorier omkring hjelme. Hvis hjelmen ikke har skrammer eller er malet over, så køb du bare en brugt hjelm. De billigste hjelme af vacumformet plastic, på markedet har tvivlsom kvalitet, men det er jo heller ikke sådan en man køber brugt.

• #18   22. feb 2015 Med mindre man er væltet på en skumgummimadras, er det meget usandsynligt at en hjelm med indvendige skader i skummet, ikke skulle have skader udvendigt!
    Jeg ville til enhver tid købe en brugt hjelm, dog helst med mulighed for udtageligt indtræk grundet noget andet end sikkerhed smiley

Kommentér på:
Brugt hjelm

Annonce