3.813 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 10 Svar

Honda shadow 600 VS. Yamaha dragstar 650. Hvad siger i? Honda shadow 600 VS. Yamaha dragstar 650. Hvad siger i?

Hej alle.
Sidder og kigger lidt på ovennævnte mc'er, (det er de "små" modeller på hhv. 600/650 ccm), og er blevet en smule lun på dem, jeg har ikke prøvet nogle af dem og kender dem kun via udseendet.
Hvis i skulle vælge en af de to, hvilken en skulle det være, og ikke mindst hvorfor?
Håber på et par gode input smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af betonaffald 2.500 kr.
  • Opgravning af rødder fra buksbom busk 1.000 kr.
  • Fjerne ukrudt 500 kr.
  • Rengøring af lille sommerhus 400 kr.
  • Rengøring af køleskab og 3 fryse skuffer 700 kr.
  • Udskift S16 kraftstik 1.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Honda shadow 600 VS. Yamaha dragstar 650. Hvad siger i?
  • #1   28. feb 2015 Designmæssigt kan jeg bedst lide XVS, har selv 1100 og det er den man skal have, synes jeg, hvis man er til den model. 650'eren er en virago 535 med større propper og den mangler afgjort kræfter pga sin høje vægt. Min savage er en xvs 650 overlejen på acceleration.

Dragstar modellerne holder prisen ret godt, den koster også mere at anskaffe.

"Prismæssigt" er shadow op imod xvs 650 et fornuftigere valg, men så degraderes du til kædetrækket men har lidt mere spræl iform af kræfter.

God jagt og prøv en og vurder selv hvad du synes

• #2   28. feb 2015 Skal man lægge noget i producenternes egen data, så er en XVS650 ca 2 sek hurtigere til de 100, end en Savage er...

Styrken ved XVS, er at der findes langt større udbud af ombygningsdele, målt på perfomance er de 2 ganske ens.
    Personligt foretrækker jeg Honda'en. Den motor er en perle.

• #3   28. feb 2015 Jeg havde taget Hondaen, den kan fås for det halve, og så var der til at lave lidt om, som du ville have den. F.eks. et bæltetræk til baghjulet smiley

• #4   28. feb 2015 Xvs650 til en hver tid. Har makket med en del vt600 og xvs650, og fortrækker en yamaha drag star af rigtig mange grunde.
    Og køller: en xvs650 er både på tal og fysik hurtige end en savage. Både i Roll on og i acc.
    Bike lavede engang en stor test på alle de "små" choppers og der kom de også frem til det samme. Savagen er dog fin, og nem.men nok om den.
    Du får mere mc ved yamahan, og mere udstyrs muligheder, bedre muligheder for flottere design, og ombygnings muligheder, service venlig, og som en rigtig mc - luftkølet. smiley

• #5   1. mar 2015 takker for inputs so far..:-) jeg må jo ud og prøve begge modeller hvis det er.

• #6   1. mar 2015 Fenris: Hvis man taler fysik, så korrekt, man får "mere" MC ved XVS frem for VT. Helt konkret 66ccm og 15kg mere til XVS "favør". Ser man på hvad de 2 kan præstere, så taber XVS til VT i Bikes test. Både på distancen 0-400 samt topfart.

• #7   1. mar 2015 Xvs vejer 230 kg på 40 hk og 50 nm
    Savage 160 kg 34 hk og 50 nm
    Momentet er det samme ved 3000 rpm

60 kg dødvægt til forskel!

Det er specs at tolke på fenris

Savagen har en grovere gearkasse, hvor xvs skal skifte gear konstant ala tunet kreidler, den vi aldrig kunne æde en savage fra 0-80 eksempelvis.

På motorvej triller xvs nok lidt stærkere, men det også det..

• #8   1. mar 2015 Ja - Men Køller, du kan komme med alle de tal du vil og - Faktum er at jeg har haft en ven der havde en Savage, og jeg kunne nemt rulle fra ham på min tidligere XVS650 C, har selv kørt på MANGE Drag stars og Savage`s igennem min dagligdag/hverdag i mange år nu, og det har altid været yamahaèn der har trukket bedst og hurtigst.
    Og det test Bike lavede på omkring 10+ mellemklasse choppere på en flyveplads i Sverige sagde det samme.
    Der er så meget mere end bare de tal du slynger ud der har noget at sige.
    Og det her var alsår pro. Racerkøre, og testkøre der fortog en måling på den rigtige måde over flere gange, med mange slags data tager højde for.
    Groft sagt med fare for at lyde nedladende - En XVS650 er mere Mc end en svage nogensinde bliver........ Og den er også en utrolig flot Mc, og så er den ikke så fysik lille og spinkel som en Savage, hvilket også er en fordel sådan så man ikke se ud til at komme kørende på en knallert. :OP

• #9   1. mar 2015 Det skal dog siges at den havde korter bremselængde end XVS650 - som ikke var all for god fordi den have en ældre Virago kaliber de første 2 år.
    Så fik den en nye og bedre - som også gav korter bremselængde.

• #10   1. mar 2015 En savage når først over lyskrydset pga den markant lavere vægt, men på 400m distancen eller til de 100, når den at tabe pusten mens de andre stadig trækker.

Kommentér på:
Honda shadow 600 VS. Yamaha dragstar 650. Hvad siger i?

Annonce