2.265 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 19 Svar

Steffen (Fjelstervang) .
Steffen (Fjelstervang) . Hjælpe-administrator

Følger: 20 Følgere: 83 MC-er: 7 Emner: 633 Svar: 6.803

Jeg har nærmest lavet ALT gal til min vinter opbevaring Jeg har nærmest lavet ALT gal til min vinter opbevaring

Jeg kan jo kun sige jeg har lavet ALT forkert da jeg skulle sætte min ind til vinter.
1. Jeg vaskede den
2. Den stod med 3/4 tank benzin
3. den stod i Ca. 2 Mdr på side benet
4. den stod i en garage som faktisk fulgte ude temp
5. den stod den sidste del at tiden på Centralbenet.
6. Olien er ikke skiftet, har kørt Ca 2500 Km
7.Luftfilter er blevet renset(K&N Filter)
Ved godt det er jo efter de råd der findes her inde så er den kun til skrot.

Så skulle jeg bruge den i går
1. Jeg hev den ned at Centralbenet
2. Trak den ud
3. Kontrollerede dæktryk, Der manglede lidt kunne også være det gjorde da den blev sat ind !
4. Tog mit tøj på
5. i med nøglen, tænding på
6. Trykkede på start knappen og Ca 2 Sec senere så brummede den
7. hentede min styrthjelm og handsker
8. hoppede på og kørte 180 Km

Det er ikke så svært smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Blocked toilet 2.000 kr.
  • afhente skrald til containerplads 350 kr.
  • montering af kattelem i hoveddør 1.000 kr.
  • Hovedrengøring i privat hjem 2.500 kr.
  • Electrician needed to put light fixtures up. 1.500 kr.
  • Enhver haveopgave 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Jeg har nærmest lavet ALT gal til min vinter opbevaring
  • #1   8. mar 2015 Du må hellere køre den i havnen...... Den er jo kaput efter den svinske behandling du har givet den.....

• #2   8. mar 2015 Det er da ikke 1. April endnu....

• #3   8. mar 2015 Nej det er jo heller ikke en Aprils nar smiley

• #4   8. mar 2015 Var bare lidt ironisk. Jeg har haft cykler på den måde i flere år og har aldrig oplevet problemer med opstart.

• #5   8. mar 2015 Men hvis man vil gøre noget som sikkert kunne være godt så er løsningen her

TØM HELE BENZIN SYSTEMET hæld lidt at dette i og start den
    så er der ikke noget der står og bliver ødelagt i den tid den står stille

4-takts alkylatbenzin - Aspen
    Aspen alkylatbenzin - bedre for din mennesker, maskiner og miljø.

Når du kører på Aspen alkylatbenzin, slipper du næsten helt for farlige stoffer som benzen og aromater. Stoffer, der kan forårsage alvorlige sundhedsproblemer. Motoren trives også bedre, bl.a. holdes tændrørene og forbrændingskammeret renere. Benzinen kan holde til at blive gemt, og selv efter lange stilstandsperioder starter din motor uden problemer, hvis tanken har været fyldt med Aspen alkylatbenzin. De miljømæssige fordele er mange, bl.a. bliver dannelsen af jordnær ozon (=smog) mere end halveret.

Aspen 4 er en ublandet benzin til plæneklippere og andre maskiner med 4-taktsmotorer.

Jeg bruger det på min buskrydder Dug i 2T udgaven, Den startet altid uden problem

• #6   8. mar 2015 Vinteropbevaring = Kør den ind i garagen, sluk for den
    vent til foråret, træk den ud og tænd den. smiley

• #7   8. mar 2015 Ja folk er sgu hysteriske.

• #9   8. mar 2015 Bremser bliver skiftet når de er slidt, olie når når jeg vurderer at den har kørt længe nok det samme med kæde. Ingen grund til at lave vedligeholde om vinteren hvis det ikke er påkrævet smiley

• #10   8. mar 2015 Jeg laver service og vedligeholdelse når det er nødvendigt, kan jo ikke vente til vinter med at Eks skifte bremser ?? der kommer også ny dæk på efter behov

• #11   8. mar 2015 Nøj du lever livet farligt smiley

• #13   8. mar 2015
    Det er ligesom alt det man skal huske at ha med om vinteren

1. skovl
    2. varmt tæppe
    3. kaffe
    4. ekstra benzin
    5. advarsels trekant
    6. varmt tøj + hansker og hue
    7. snekæder

Det er bare ligesom om at jeg føler mig lidt ved siden af i bussen smiley :-)

• #14   9. mar 2015 En vigtig ting er at skifte brugt oile også selvom mc "kun" har kørt 2500km siden det sidst blev skiftet!! Der kommer kondens i olien når man køre på mcèn. Så kan dine lejer og andet stå og ruste inde i motoren da olien stille og roligt løber ned i bunden af motoren!! Bare til info

• #15   9. mar 2015 der kan også komme kondens i den olie du henter i forretningen som så står i andre temp

• #16   9. mar 2015 Jesper. Kondens i olien mens man kører. smiley Så gir du dælme for lidt gaaaas.
    Det synes jeg ærlig talt lyder som noget vrøvl.

• #17   9. mar 2015 der kommer vanddamp ned i oliekarret vha blowby. når olien så bliver kold kondenserer den lille smule fugt. og det er fakta. MEN at gå op i den smule vanddråber er simpelthen for navlepillende. jeg skiftede olien på min sidste vinter, så der er absolut ingen grund til at jeg skifter den nu, da cyklen kun har kørt ca. 5000 km på den olie.. den er kun halvvejs smiley

• #18   9. mar 2015 Tænk på alle de motorer som står ved diverse forhandler, de dur jo heller ikke.
    Det mest sørgelige er at Det er noget jeg har hørt / jeg har hørt andre siger / nogle har fortalt at .... Osv, Tsk Tsk.

• #19   9. mar 2015 præcis, der sker ikke og en skid, det er ammestuehistorier. min blev sat ind efter den sidste tur sidste år, på præcis samme måde som den bliver sat ind efter hver tur. og den virkede også fint her i går da jeg kørte årets første tur. intet var smeltet, rustet eller rådnet væk smiley

• #20   17. mar 2015 Nej man behøver ikke gøre noget inden man sætter den ind, men hvis man nu hygger med sin hobby og godt kan li at gøre lidt ekstra for "den man holder af" smiley , ja så er det da super at udføre en ordentlig vinter-opbevaring - Det kan kun gøre godt! smiley

• #21   17. mar 2015 Det skader ikke, men der er meget Hysteri indblandet i det som der bliver rådet til
    De som stiller den hen til opbevaring får ofte lavet deres ting ugen inden de skal have den,
    Men de første 900+ Km er også rullet SKØØØØØØØØØNNNNNNTTTTTT smiley

Kommentér på:
Jeg har nærmest lavet ALT gal til min vinter opbevaring

Annonce